Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    idd die blauwe potten van Nivea zijn erg goed voor leder mee op te kuisen.
    Na aankoop van een vollederen jas werd dit ons ook aangeraden ipv water.
    Hoe breng je dit aan en hoe werk je het af?

In de aard van gewoon opwrijven en zo laten of ook terug afkuisen of iets dergelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
      Herhaardelijk dergelijke producten aanbrengen zorgt ervoor dat uw leer verstopt raakt. Soms moet er gereinigd worden ook. Zou jij constant gel in je haar smeren zonder het te wassen? Of een vrouw die (dag)crème aandoet zonder de huid eerst te reinigen?
      Om kleine scheurtjes weg te werken is dan de nivea cream goed of moet je hem eerst reinigen?

Comment

• Ik zou zeker bij ouder leder sowieso eerst reinigen. Zelfs bij zwart leder zal je verschieten hoeveel daar effectief nog vanaf komt. Dat komt sowieso dergelijke zaken ten goede.

Daarna een echte ledermelk 1 of 2 keer (afhankelijk van hoe droog het leer staat, hoe snel je de melk dus ziet intrekken) aanbrengen en dat zal er terug super uitzien.

Gliptone is daar super voor. Alternatief (iets duurder) is de Gloss-it cleaner en conditioner. Die staat normaal tegen 't op onze (nieuwe) site.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
          Iemand tips welk product je kan gebruiken om de binnenkant van de ruit te kuisen?
          Met die lage zon valt het op dat men voorruit degoutant vettig is.

En harde plastic aan de buitenkant van de wagen best kuisen met trim restorer? Want hier zijn enkele plekken op van de wax.

En ik zoek ook nog iets om men dashboard te kuisen. Men 'doekjes van den aldi' zijn op en wil voor de winter nog is alles tegoei kuisen. Ik heb nog APC. Kan ik deze gebuiken? En in welke verhouding dan?

Alvast bedankt voor antwoorden.
          Ruiten = ruitenreiniger Alle verschillende types werken daarvoor, maar het grootste verschil is de manier waarop ze werken. De typische Instanet heeft 't probleem dat die niet genoeg reinigt/ontvet waardoor je al snel met strepen zit. In dit geval moet je altijd een tweede keer volgen met een andere microvezeldoek en minder product.
          Alternatief is het aanschaffen van een ruitenreiniger die specifiek is voor auto interieur. Die gaan bijgevolg ook geen vlekken maken op de binnenbekleding van de wagen in tegenstelling tot wat Instanet wel durft doen.

Het beste: Briliant Glass Cleaner
          Prijs/kwaliteit: Eimann Clear Vision

Die harde plastic mag je inderdaad met Trim Restorer doen, herhaaldelijke stappen kunnen nodig zijn als die wax te diep zit. Een eerste keer reinigen met APC kan dat al stukken beter maken. Daarna volgen met Trim Restorer zou ok moeten zijn.

APC reinigt je dashboard alleen, dat kan je dus gebruiken maar dan zeer sterk aangelengd (1/20). In dit geval kan het ook interessant zijn om te voeden.

Als je nog vragen hebt, shoot!
          Last edited by ; 27/10/2010, 18:29.

Comment

• Merci Simoni!

Ik ga de buitenkant van de voorruit doen met rainX denk ik. De binnenkant moet ik nog iets bestellen..

Nog een laatste vraag . Vanaf wanneer kan ik bestellen op de site van wax-it.be?
            Ik zou graag de 12de men autoke is onder handen nemen..

Comment

• Vandaag of morgen hoop ik!

Comment

• Enige suggestie om het dashboard te voeden na het reinigen van het dashboard?

Comment

• Poorboy's natural look dressing, 303 aerospace protectant, Armor All protectant, ...
                  2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Blackfire Interior Protectant niet vergeten! De Interior Cleaner gevolgd door de Protectant blijft mijn favoriet.

Comment

• Persoonlijk gebruik ik dat zelden die dressings. Meg's APC 1:10 does the trick for me. Tenzij het dashboard er echt zichtbaar nood aan heeft natuurlijk...
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                        Nog een laatste vraag . Vanaf wanneer kan ik bestellen op de site van wax-it.be?
                        Ik zou graag de 12de men autoke is onder handen nemen..
                        Bij deze...

Comment

• Haha thnx. Ik heb de poorboys natural look maar gepakt.
                          Bestelling is ondertss gedaan en de betaling is ook al gebeurd .
                          Ik kan dus beginnen wachten op een pakje .
                          En dan zullen we er is goed invliegen.

Ik moet Bert toch gelijk geven. Ik wou ook klein beginnen maar het detailvirus heeft me snel te pakken gekregen.

Tegen het einde van het jaar nog een dap halen en ik heb een goed basispakketje .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Poorboy's natural look dressing, 303 aerospace protectant, Armor All protectant, ...
                            Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                            Blackfire Interior Protectant niet vergeten! De Interior Cleaner gevolgd door de Protectant blijft mijn favoriet.
                            Er is heel veel keuze, persoonlijk laat ik de mijne afhangen van de wagen en de vervuiling. Natural Look, Blackfire, 303, Satin Prot,... allen gebruik ik ze vrij regelmatig.

Comment

• Tis is niet echt detailing maar toch cleaning.

Naar het schijnt moet je de rollementen van de wielen van een 4x4 met offroad gebruik af en toe is goed kuisen zodat het zand er uit is.

Hoe doe ik dit?

Comment

• er zijn heel wat witte plekken op het zwart plastic van mijn spiegels en op het vast gedeelte van mijn antenne, wellicht van de black hole glaze, zou dat er moeten afgaan met trim restorer?
                                de vlekken zitten er al x aantal maand en gaan helemaal niet weg bij het wassen
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

er zijn heel wat witte plekken op het zwart plastic van mijn spiegels en op het vast gedeelte van mijn antenne, wellicht van de black hole glaze, zou dat er moeten afgaan met trim restorer?
                                  de vlekken zitten er al x aantal maand en gaan helemaal niet weg bij het wassen
                                  Doe verwijder je vbest met zen ontvetter. Brilliant orange zest bvb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                    Doe verwijder je vbest met zen ontvetter. Brilliant orange zest bvb
                                    staat die al in de webshop? vind die niet terug
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

staat die al in de webshop? vind die niet terug
                                      Ik check morgen

Comment

• Ik heb een vraagje, want ben een complete noob op dit gebied. Ik heb een rode wagen gekocht van 20 jaar oud en zoals dat meestal is bij rode wagens van die ouderdom ziet hij er meer roos dan rood uit ondertussen. Enig idee of dit nog te corrigeren valt en welke producten en stappen ik daarvoor moet nemen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ScoobySteve Bekijk Berichten
                                          Ik heb een vraagje, want ben een complete noob op dit gebied. Ik heb een rode wagen gekocht van 20 jaar oud en zoals dat meestal is bij rode wagens van die ouderdom ziet hij er meer roos dan rood uit ondertussen. Enig idee of dit nog te corrigeren valt en welke producten en stappen ik daarvoor moet nemen?
                                          Machinaal valt dat meestal mooi te corrigeren. Hij zal iig weer mooi diep rood worden.

Ivm producten zou je wel even moeten meegeven over welke wagen het gaat

Comment

Working...
                                          X