Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic
Voor mij geen andere doeken dan de PB's waffle weave towel.
Heb ooit een andere gekocht bij Wax-it om eens een andere te testen maar wist meteen, en weet nog steeds, dat het voor mij de waffle weave zal blijven. Ondertussen aan mijn 3de doek begonnen voor de auto en eentje voor de mtb.
Moeder heeft er ondertussen ook eentje in gebruik om vensters en spiegels mee te drogen.
ik zou binnenkort mijn wagen willen kleinen met de poorboys klei in combinatie met Pb spray and wipe. Is het nodig om na het clayen te gaan polieren of kan ik na het kleien mijn wagen verder behandelen met de jeffs werkstat carnauba producten. Het is niet mijn bedoeling van krassen enzo weg te werken, ik zou gewoon een propere auto met een mooie glans willen.
ik zou binnenkort mijn wagen willen kleinen met de poorboys klei in combinatie met Pb spray and wipe. Is het nodig om na het clayen te gaan polieren of kan ik na het kleien mijn wagen verder behandelen met de jeffs werkstat carnauba producten. Het is niet mijn bedoeling van krassen enzo weg te werken, ik zou gewoon een propere auto met een mooie glans willen.
Als je enkel die glans terug naar boven wil halen moet je niet noodzakelijk polieren. Met Werkstät Prime zal je de dofheid kunnen verwijderen, waardoor de glans naar boven komt. Met Werkstät Jett kan je dan je resultaat beschermen door 3-5 laagjes aan te brengen. Sinds kort hebben we ook een handleiding over het gebruik van de Werkstät-producten op onze website, deze kan je hier vinden (onder de categorie 'Exterieur').
Als je enkel die glans terug naar boven wil halen moet je niet noodzakelijk polieren. Met Werkstät Prime zal je de dofheid kunnen verwijderen, waardoor de glans naar boven komt. Met Werkstät Jett kan je dan je resultaat beschermen door 3-5 laagjes aan te brengen. Sinds kort hebben we ook een handleiding over het gebruik van de Werkstät-producten op onze website, deze kan je hier vinden (onder de categorie 'Exterieur').
Is dat echt gebruikelijk om 3 tot 5 laagjes te leggen?
Ik heb dat al 1 keer toegepast op onze auto en 1 laagje gelegd. Ik vond toch dat ik een langdurige bescherming had..
Is dat echt gebruikelijk om 3 tot 5 laagjes te leggen?
Ik heb dat al 1 keer toegepast op onze auto en 1 laagje gelegd. Ik vond toch dat ik een langdurige bescherming had..
Bij Werkstät ondervinden wij dat de duurzaamheid met 1 laagje wel redelijk is, maar niet kan tippen aan 1 laagje van een klassieke wax. Als je gaat layeren ga je die duurzaamheid voelbaar verlengen, vanaf meer dan 5 lagen merken wij geen verschil meer in duurzaamheid.
Het voordeel van het Werkstät-systeem is dat je al minstens 3 laagjes kan aanbrengen op dezelfde tijd als dat je een klassieke hardwax aanbrengt, laat uitharden en afneemt.
Als wij de Werkstät producten gebruiken leggen wij steeds minstens 3 laagjes.
Bij Werkstät ondervinden wij dat de duurzaamheid met 1 laagje wel redelijk is, maar niet kan tippen aan 1 laagje van een klassieke wax. Als je gaat layeren ga je die duurzaamheid voelbaar verlengen, vanaf meer dan 5 lagen merken wij geen verschil meer in duurzaamheid.
Het voordeel van het Werkstät-systeem is dat je al minstens 3 laagjes kan aanbrengen op dezelfde tijd als dat je een klassieke hardwax aanbrengt, laat uitharden en afneemt.
Als wij de Werkstät producten gebruiken leggen wij steeds minstens 3 laagjes.
Wat zijn de voor/nadelen tov. de klassieke methode?
Wat zijn de voor/nadelen tov. de klassieke methode?
Het grote voordeel is dat je veel sneller te werk kan gaan tov de klassieke manier en dat het echt eenvoudig is in gebruik. Zowel qua voorbereiding, de bescherming zelf als bij de wekelijkse wasbeurt kan je snel en eenvoudig te werk gaan.
Onderstaande foto toont wat reinigen met Prime en beschermen met Jett kan doen:
Het plastic dashboard in de MG heeft met de jaren een beetje een grijzere/bruinere tint gekregen denk ik (weet niet of dat origineel ook zo was), kan ik dat terug wat donkerder krijgen? Liefst mat uiteraard
Als ik er met gewone cockpitspray over ging dan werd het al meteen een pak zwarter, maar das doorgaans maar vettige brol dat strepen nalaat e.d.
En aangezien het een cabrio is zou wat UV bescherming ook handig zijn
Het plastic dashboard in de MG heeft met de jaren een beetje een grijzere/bruinere tint gekregen denk ik (weet niet of dat origineel ook zo was), kan ik dat terug wat donkerder krijgen? Liefst mat uiteraard
Als ik er met gewone cockpitspray over ging dan werd het al meteen een pak zwarter, maar das doorgaans maar vettige brol dat strepen nalaat e.d.
En aangezien het een cabrio is zou wat UV bescherming ook handig zijn
Die uv blokkers komen wel wat laat, de schade is nl. Al gebeurd. Je kan het wel wat redden met bvb natural look van poorboys, maar verwacht geen wonderen ...
Comment