Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mini2003 Bekijk Berichten
    Ja , das inderdaad mapping van 0 starten , wat de meeste chiptuners doen is de programmatie van zelfde motor type met een hoger vermogen
    copy en pasten , en dan eens rollen op de bank

    maar de motor echt optimaliseren naar zijn vermogen toe , ik weet er niet echt veel die het doen , want daar steekt veel te veel tijd in
    en voor 500 a 750 euro kun je dat niet , anders werk je voor niets

    das toch mijn mening hierover
    je bekijkt het verkeerd, BMW bijvoorbeeld heeft een motor reeds afgesteld, 1 programma wat op alle motoren van eenzelfde type draait, een chiptuner hoeft dan ook niet van 0 te beginnen dat is nergens voor nodig , wij moeten enkel de bestaande mapping optimaliseren en fijnafstellen voor de motor in kwestie. Nu hier gaan wel weken van ontwikkeling vooraf en dat kost inderdaad veel geld, maar dat wordt dan gespreid over vele wagens, waardoor de prijs dan weer democratisch wordt per auto.

    echter als wij pakweg een turbocharger op een NA motor bouwen of de cilinder-inhoud wijzigen, dan beginnen we vaak wel bijna terug van 0 of bijna en daar kruipen soms meerdere weken werk in, de prijs loopt dan ook al snel in de duizenden euro's voor de klant die dit wil

    kortom je mag niet veralgemenen en dat het zo makkelijk zou zijn als copy/paste van een zelfde motor type met hoger vermogen, dat is café praat dat moet je niet geloven er zit veel meer achter.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      je bekijkt het verkeerd, BMW bijvoorbeeld heeft een motor reeds afgesteld, 1 programma wat op alle motoren van eenzelfde type draait, een chiptuner hoeft dan ook niet van 0 te beginnen dat is nergens voor nodig , wij moeten enkel de bestaande mapping optimaliseren en fijnafstellen voor de motor in kwestie. Nu hier gaan wel weken van ontwikkeling vooraf en dat kost inderdaad veel geld, maar dat wordt dan gespreid over vele wagens, waardoor de prijs dan weer democratisch wordt per auto.

      echter als wij pakweg een turbocharger op een NA motor bouwen of de cilinder-inhoud wijzigen, dan beginnen we vaak wel bijna terug van 0 of bijna en daar kruipen soms meerdere weken werk in, de prijs loopt dan ook al snel in de duizenden euro's voor de klant die dit wil

      kortom je mag niet veralgemenen en dat het zo makkelijk zou zijn als copy/paste van een zelfde motor type met hoger vermogen, dat is café praat dat moet je niet geloven er zit veel meer achter.
      wij beginnen van een mapping op nul , de chiptuner heeft de mapping al zitten op zijn PC van een 100-tal wagen voordien
      dus wat ik zeg klopt toch , niet één motor is dezelfde , een goeie programmatie voor de een draait minder goed op de ander
      het is juist dat verschil dat sommigen er niet uitwerken

      dus als jij dat wel doet chapeau , zo zijn er niet veel !!

      dus zal ik wel eens komen met en wagen als het past , wij houden ons daar niet mee bezig met het chippen


      brunoL stuur me eens uw gegevens door via pm
      Last edited by ; 18/10/2012, 00:00.

      Comment


      • hello iedereen ,

        graag even jullie mening , ik ga mijn wagen bij heinz laten chippen nu kreeg ik een mail met info dat ze er blijkbaar een hcu module insteken wat wel aardige cijfers oplevert , nu er moet een kastje vermoed ik tussen geplaatst worden. Zeggen ze mij toch ! maar is dit dan geen powerbox want dat wil ik absoluut niet ??

        graag reactie

        thnx

        Comment


        • Hoe zit het eigenlijk met het verzekeren van een 'opgevoerde wagen? Iemand ervaring mee?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
            Hoe zit het eigenlijk met het verzekeren van een 'opgevoerde wagen? Iemand ervaring mee?
            Als je het meld aan de verzekering zijt ge volgens mij zowieso de pineut.
            Als ze je al niet buitenkieperen, verhogen ze de premie.
            Als je dan een ongeval tegenkomt betalen ze niet uit want je wagen is niet meer in orde met z'n originele papieren.
            Chippen is volgens mij op eigen risico, maar als je het aan niemand zegt dat je het hebt laten doen, door ne goeie dat het niet opvalt, komen ze er volgens mij nooit achter. Je mag je natuurlijk dan ook niet als ne halve gare op de weg gedragen hé.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bsomers Bekijk Berichten
              hello iedereen ,

              graag even jullie mening , ik ga mijn wagen bij heinz laten chippen nu kreeg ik een mail met info dat ze er blijkbaar een hcu module insteken wat wel aardige cijfers oplevert , nu er moet een kastje vermoed ik tussen geplaatst worden. Zeggen ze mij toch ! maar is dit dan geen powerbox want dat wil ik absoluut niet ??

              graag reactie

              thnx
              Dat is gewoon een powerbox, afblijven is de boodschap, beter geen tuning dan een slechte tuning ;-)

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                Dat is gewoon een powerbox, afblijven is de boodschap, beter geen tuning dan een slechte tuning ;-)
                @bruno: check pm
                BMW 118D E87 M-pack

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                  @bruno: check pm
                  pm terug ;-)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    je bekijkt het verkeerd, BMW bijvoorbeeld heeft een motor reeds afgesteld, 1 programma wat op alle motoren van eenzelfde type draait, een chiptuner hoeft dan ook niet van 0 te beginnen dat is nergens voor nodig , wij moeten enkel de bestaande mapping optimaliseren en fijnafstellen voor de motor in kwestie. Nu hier gaan wel weken van ontwikkeling vooraf en dat kost inderdaad veel geld, maar dat wordt dan gespreid over vele wagens, waardoor de prijs dan weer democratisch wordt per auto.

                    echter als wij pakweg een turbocharger op een NA motor bouwen of de cilinder-inhoud wijzigen, dan beginnen we vaak wel bijna terug van 0 of bijna en daar kruipen soms meerdere weken werk in, de prijs loopt dan ook al snel in de duizenden euro's voor de klant die dit wil

                    kortom je mag niet veralgemenen en dat het zo makkelijk zou zijn als copy/paste van een zelfde motor type met hoger vermogen, dat is café praat dat moet je niet geloven er zit veel meer achter.
                    Is het dan ook mogelijk om individueel het vermogen af te stellen. Bv. Het vermogen op 150pk rond af te stellen (met kleine correctie marge uiteraard) of wordt er een programma ingelezen en het vermogen dat eruit komt, komt eruit (bv. Bij de ene is dat 154pk bij de andere 159pk)


                    Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk

                    Comment


                    • inderdaad, perfect mogelijk!

                      Comment


                      • Ik stel me bij een volgende chiptuning toch wat vragen hoor .
                        Last edited by ; 24/10/2012, 11:12.

                        Comment


                        • [Maar wat denken jullie over die laatste fase tuning 190 PK 430 NM ?[/QUOTE]

                          Je hoeft volgens mij Einstein niet zijn om te weten dat STAGE2 meer slijtage gaat teweeg brengen en op termijn extra kosten met zich meebrengt.
                          De factor "Chauffeur" speelt dan ook nog eens een zeer grote rol...
                          Last edited by ; 25/10/2012, 16:14.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door James75 Bekijk Berichten
                            Ik stel me bij een volgende chiptuning toch wat vragen hoor .

                            Zo is er een bekende chiptuner die de volgende programma's op zijn website zet .

                            Een auto TDI met origineel 110 Pk 250 Nm kan hij in eerste fase tunen naar een 180 Pk 370 Nm .
                            Maar hij kan ook een tweede fase tunen en dan heeft de wagen toch een 190 Pk en een koppel van 430 Nm , maar dan wel met een andere koppeling .

                            Wanneer ik doorvraag aan die tuner opgebied van die laatste fasetuning 190 Pk 430 Nm opgebied van slijtage motor , koppeling , overbrenging , blijft het antwoord blijkbaar achterwege .

                            Dit maakt mij toch zeer achterdochtig mede omdat ik dan met een andere bekende tuner contact heb opgenomen om te vragen of hij deze prestaties na tunen ook kan halen .
                            Geen probleem zegt hij , maar ik moet wel een papier ondetekenen dat ik afstand doe van garantie transmissie .

                            Zodus is dit toch wel vrij verdacht van die eene tuner dat het antwoord op deze vraag achterwege blijft terwijl een antwoord op mijn eerste mail opgebied van prijsvraag al binnen de twee uurs beantwoord werd .

                            De laatste tuner is dus blijkbaar wel duidelijk op dit gebied en geeft een duidelijk antwoord .

                            Maar wat denken jullie over die laatste fase tuning 190 PK 430 NM ?
                            Gaat het over een 2,0 TDi CR 110? Als ik de cijfers bekijk (110pk/250Nm) gok ik op deze motor.
                            Stage 1 OK. Stage 2 (430Nm) zal je wel iets aan je koppeling moeten doen...
                            Stage 2 is haalbaar door DPF Delete en intake.

                            Of gaat het over een andere motor?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bmw5series Bekijk Berichten
                              Is het dan ook mogelijk om individueel het vermogen af te stellen. Bv. Het vermogen op 150pk rond af te stellen (met kleine correctie marge uiteraard) of wordt er een programma ingelezen en het vermogen dat eruit komt, komt eruit (bv. Bij de ene is dat 154pk bij de andere 159pk)


                              Hopelijk is mijn vraag een beetje duidelijk
                              Klopt. We krijgen soms de vraag om de tuning te beperken en dan kunnen we alles perfect (met marge) op de bank afstellen zoals je wil.
                              Voor garages en invoerders krijgen we deze vraag zelfs meer.

                              Comment


                              • mag wel eens .
                                Last edited by ; 24/10/2012, 11:12.

                                Comment


                                • TDi 2,0

                                  Oorspronkelijk geplaatst door James75 Bekijk Berichten
                                  Klopt geert is de VW Golf VI TDI 110 PK .

                                  Was eerst vanzin om een TSI 160 PK te kopen maar met al die problemen dat ik hoor met die TSI motoren .

                                  Of klopt het dat deze motoren vanaf bouwjaar 2010 geen problemen meer geven ?


                                  Daarom opzoek naar een golf VI TDI 136 Pk , maar binnen mijn budget moeilijk te vinden .

                                  Wel enkele TDI 110 PK gevonden , maar die zijn dan weer beperkt in vermogen .

                                  Toen ik dan lees van die 190 Pk tuning dacht ik misschien dan toch maar te gaan voor die 110 PK met die tuning .

                                  maar natuurlijk komt er dan de vraag of dit niet erover is voor motorslijtage .

                                  het is nu ook weer niet dat ik constant ga zitten jagen met die Pk's , maar af en toe mag wel eens .
                                  PM gestuurd met wat info
                                  mvg

                                  Comment


                                  • Vandaag bij BR-performance geweest met mijn Polo! Super service! De auto rijdt echt superaangenaam!

                                    Bedankt!


                                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                                    Comment


                                    • Wat kunnen jullie doen met een Astra J 1.4T van 120pk ?

                                      Ik hoef geen 180pk te hebben, maar een beetje vlotter en een lager verbruik mag wel.

                                      Vanaf hoeveel km's raden jullie aan dit te doen ? Wagen is nieuw.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BelgianR26 Bekijk Berichten
                                        Vandaag bij BR-performance geweest met mijn Polo! Super service! De auto rijdt echt superaangenaam!

                                        Bedankt!
                                        is graag gedaan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                          Wat kunnen jullie doen met een Astra J 1.4T van 120pk ?

                                          Ik hoef geen 180pk te hebben, maar een beetje vlotter en een lager verbruik mag wel.

                                          Vanaf hoeveel km's raden jullie aan dit te doen ? Wagen is nieuw.
                                          Die brengen we naar ca 165pk/250Nm , maar zou wel aanraden de wagen eerst een ca 3000km in te rijden ( waarvan de eerste 1000km rustig rijden ).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X