Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is het eigelijk verplicht om in file motos door te laten? (ik doe het nu wel daar nie van)

Gisteren op de ring in file gestaan en er komen motos aan en ik ga wat opzij. soms krijgt ge een duim soms ook niet... maar er zijn ook motos die beginne te claxonere en te roepe en gas geven omdat ze er niet tussen kunnen. gaat er wel wat over vindk
    BMW X5 45e

Comment

• je bent niet verplicht.
      Maar 't is wel jovialer. En dat niet iedereen bedankt, live with it. Als ze claxonneren en doen: negeren, anders toch miserie.

Ik heb zo gisteren een 150km autosnelweg met een thuiskomertje mogen doen, aan 90 per uur ongeveer. De helft van de vrachtwagens stak me voorbij, en ik knipperde ook met de pharen als ze terug konden invoegen. Wel, de helft daarvan bedankte. Dan kan je jou daarin opjagen of kan je blij zijn met de helft die het wél doet
      Idem voor de moto's dus.

Ergernis van vandaag: op een korte rit van ong 4km 2 fietsers tegengekomen die geen voorrang van rechts gaven. Bij de eerste had ik nog geduld, de tweede heb ik wat opzij gedwongen, die werd dan nog heel erg kwaad ook. Vervolgens een Skoda met 5-karakternummerplaat die meer remlichten verslijt dan benzine, en zeker geen pinkerlichten verslijt.
      't Is weer weekend....

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
        je bent niet verplicht.
        Maar 't is wel jovialer. En dat niet iedereen bedankt, live with it. Als ze claxonneren en doen: negeren, anders toch miserie.

Ik heb zo gisteren een 150km autosnelweg met een thuiskomertje mogen doen, aan 90 per uur ongeveer. De helft van de vrachtwagens stak me voorbij, en ik knipperde ook met de pharen als ze terug konden invoegen. Wel, de helft daarvan bedankte. Dan kan je jou daarin opjagen of kan je blij zijn met de helft die het wél doet
        Idem voor de moto's dus.
        Zelfs onderling zijn er al veel die niet meer bedanken. Vaak Spanjaarde, Italianen en Oostblokkers. Of werfwagens.

Comment

• .....
          Last edited by ; 07/07/2010, 14:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
            In 80% van de gevallen als ge niet snel opzij gaat toeteren ze en steken ze hun middevinger op. In 40% van de gevallen bonken ze dan tegen uw zijruit. In 10% van de gevallen proberen ze een bluts te stampen en een kleine minderheid heeft wel iets bij zich om een ferm kras te trekken
            Bullshit.

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
            Of zoals ne klant/kameraad : rijdt met zijn moto en die voor hem gaat niet genoeg opzij naar zijn zin, hij wringt ertussen en wil er een bluts instampen maar geraakt met zijn voet tussen voorwiel en wielkas. Resultaat : bijna een jaar revalideren om terug deftig te kunnen stappen. Daar heb ik dus geen medelijden mee en lach die in zijn gezicht uit
            Toffe leverancier/kameraad gij.

Comment

• ik heb ook nog niet zo van die paljassen tegengekomen

Comment

• .....
                Last edited by ; 07/07/2010, 14:42.

Comment

Bullshit? Even autosnelweg via Leuven naar Brussel nemen op het spitsuur, altijd prijs
                  Ik zat daar afgelopen maandag nog met een testwagen (grote afmetingen die ik niet ken) en er waren zeker drie motorijders die bijna door de zijruit sloegen.
                  80% maakt van z'n oren wanneer je niet op tijd uit te weg gaat? Mijnen besten, de meeste bestuurders gaan niet eens aan de kant, dat zou betekenen dat 80% van de motards continue hevig gesticulerend tussen de file laveert? Nope. Idem verhaal rest percentages.

Wanneer ik met de motor tussen de file rijd, gaat misschien 1 op 5 automobilisten wat naar links zodat ik makkelijker doorkan. Ik let er op steeds te bedanken.

Wanneer ik met de auto rijd, ga ik altijd aan de kant. 4 op 5 motards bedankt. Ik heb nog iemand op de auto voor of achter me zien bonken. Wat uiteraard niet betekent dat het niet voorkomt, maar je percentages zijn niet representatief.

Ja, ik ben al bewust gecoupeerd geworden in een file op de autosnelweg door een camionette, met een stoppie tot gevolg. Nee, ik heb zijn ruit niet ingeslagen.

Toffe leverancier/kameraad ? Normaal dat hij een bluts wilde stampen? Voor mijn part mocht hij de rest van zijn leven mank lopen. En ik heb hem dat ook zo gezegd, ik roddel niet achter de rug maar zeg het tenminste in het gezicht!
                  Vind je het normaal dat je iemand de rest van z'n leven mank wenst? Ik niet. Waarom zou je iemand iets slechts verwensen? Het staat je vrij, maar ik kies ervoor niet bij te dragen aan de negatieve energie, net dat wat jou blijkbaar ook ergert - getuige jouw initiële post.

Comment

• .....
                    Last edited by ; 07/07/2010, 14:43.

Comment

• Ik vind het dus als motorrijder dik meevallen. Op de meeste snelwegen zijn de rijvakken breed genoeg om erlangs te kunnen en zijn het eigenlijk 1 op 100 chauffeurs die eens te rechts in hun linkse rijvak staan. Claxonnerenp en toeteren ga ik daarvoor niet doen, afremmen is al genoeg om daar door te geraken. Maar 99 bestuurders in ene keer bedanken is ook geen sinecure en ik vind het dan ook weer lomp om enkel die ene te bedanken die rechts hield en dan pas naar links gaat als ik nader terwijl de rest al altijd links aanhield.

Tussen Leuven en Brussel zijn de rijvakken nu smaller door de werken en daar moet je als motorrijder ook rekening mee houden. No problemo voor mij.

Ik heb nog maar een keer of 4 geclaxonneerd in de file, en dat was voor mensen die zonder richting aan te geven vlak voor mijn neus van rijvak wilden wisselen. Stampen en middenvinger heb ik nog nooit gedaan.

Als je dan toch schrik moet hebben voor motorrijders, heb dan schrik voor de idioten op een 125cc scooter met B-rijbewijs. Geen bochtentechniek, en een serieus minderwaardigheidscomplex tov andere motorrijders, zodat ze elke normale motard zo snel mogelijk voorbij willen en aan idiote snelheden door de file moeten.
                      Last edited by ; 03/07/2010, 17:21.

Comment

Ik ga meestal (nog) opzij uit schrik voor krassen en blutsen. En nog nooit voor bedankt, eerder nog vieze gezichten en een middevinger, omdat ik mooi opzij ben gegaan? Raar mentailteit die motorijders
                        Rare reden om opzij te gaan, ik ga opzij omdat ik hen het licht in de ogen wél gun. Chapeau dat ze een moto gekocht hebben om sneller door de file te kunnen, ik heb het er niet voor over.

Nog nooit bedankt geweest? Eerder vieze gezichten of middelvinger? Dan kom je niet veel buiten waarschijnlijk

In elke file krijg ik 5 a 10 bedankjes. Op 15 of 20 moto's. En de meesten bedanken niet omdat ze inderdaad anders gelijk de paus kunnen zwaaien in de file.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik heb me daarnet zwaar geërgerd aan het ongeval op de E19 waardoor iedereen er in Mechelen Noord afmoest... de verkeersinzichtontbrekende idioten die het kruispunt aan de McDo gans maar dan ook gans blokkeerden waren niet te tellen, de klotehollander met zijne caravan krijgt van mij de gouden medaille. Die slaagde erin om de enige vrije rijrichting ook nog eens te blokkeren met zijn karreke vanachter, man toch..

Comment

• uit mijn eigen ervaring: door zelf met de motor de rijden let je beter op de andere motards als je met de wagen bent. Op snelwegen kan je normaal perfect door de file (zijn de baanvakken niet 2.5 ongeveer en een wagen 1.8 a peu pres: dan heb je dikke meter plaats wat ruim voldoende is als je kan rijden) en volgens mijn gevoel gaan er meer wagens opzij dan vroeger (zouden de campagnes dan toch hun nut hebben?).
                            Probeer ook steeds te bedankten maar als je 30 file doet krijg je er soms een slap handje van hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                              Rare reden om opzij te gaan, ik ga opzij omdat ik hen het licht in de ogen wél gun. Chapeau dat ze een moto gekocht hebben om sneller door de file te kunnen, ik heb het er niet voor over.

Nog nooit bedankt geweest? Eerder vieze gezichten of middelvinger? Dan kom je niet veel buiten waarschijnlijk

In elke file krijg ik 5 a 10 bedankjes. Op 15 of 20 moto's. En de meesten bedanken niet omdat ze inderdaad anders gelijk de paus kunnen zwaaien in de file.
                              True that.

Ik krijg meer en meer het gevoel dat audiotronic een beetje een klager is.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                              Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

negatieve energie (wat een uitdrukking ).
                                Ik ben niet verwonderd dat je niet weet waarom ik die term gebruik.

Maar ach leven en laten leven
                                Je zou het nochtans niet zeggen.

Comment

• .....
                                  Last edited by ; 07/07/2010, 14:43.

Comment

• toch een goene bol

Comment

• die g°dverd°mme tering-reclame op de radio over scooters!!
                                      om de zoveel seconden laten die een scooterke claxonneren en dat klinkt zo echt alsof er iemand op u aant tuuteren is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                        die g°dverd°mme tering-reclame op de radio over scooters!!
                                        om de zoveel seconden laten die een scooterke claxonneren en dat klinkt zo echt alsof er iemand op u aant tuuteren is
                                        Ken het gevoel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                          die g°dverd°mme tering-reclame op de radio over scooters!!
                                          Last night a dj saved my life (Indeep) , ook zo éne om mijn vrouw direct in haar handtas te laten duiken. Elke week 2 keer, het blijft een giller (blond!).

Comment

Working...
                                          X