Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Artikel 43bis. Fietsers in groep

43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

Met andere woorden: ze mogen niet het gehele baanvak innemen. Waar ik me dus grondig aan stoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
      MAG begeleiding hebben.
      Vanaf 51 personen moet't dacht ik maar dat zal niet dikwijls voorvallen.
      Zal me eigenlijk worst wezen,als ik zo'n groep achterlijke debielen tegenkom stijgt mijn bloeddruk,hun zondagse ritje is heilig voor hen ook al regent het ouwe wijven,ik stel mij dan altijd de vraag moesten ze in zulk hondenweer moeten staan werken ,zouden ze wel willen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Artikel 43bis. Fietsers in groep

43bis.1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.

43bis.2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.

Met andere woorden: ze mogen niet het gehele baanvak innemen. Waar ik me dus grondig aan stoor.
        Waar staat dat ze niet het gehele baanvak mogen innemen? Wordt zelfs aangeraden, u goed links te zetten. Anders rijden ze u gegarandeerd van de baan, 3x bijna meegemaakt dit week-end. Beginnen aan een inhaalmanoeuver dat ze niet kunnen halen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
          Zal me eigenlijk worst wezen,als ik zo'n groep achterlijke debielen tegenkom stijgt mijn bloeddruk,hun zondagse ritje is heilig voor hen ook al regent het ouwe wijven,ik stel mij dan altijd de vraag moesten ze in zulk hondenweer moeten staan werken ,zouden ze wel willen?
          Ja.
          Een achterlijke debiel.

Comment

Ja.
            Een achterlijke debiel.
            Zelfkennis is begin van alle wijsheid.

Comment

• Toen we gisteren bijna van de weg werden gereden door een 535xd werden BMW-rijders ook met dat soort namen benoemd.
              Ik ga ervanuit dat mensen met een M dan nog erger zijn, niet?

Comment

Toen we gisteren bijna van de weg werden gereden door een 535xd werden BMW-rijders ook met dat soort namen benoemd.
                Sommigen wel,andere niet net zoals er wielertoeristen zijn die zich wel aan de verkeersregels houden ,en dan de wielerterroristen die aan de medeweggebruikers en verkeersregels lak hebben,bvb groen licht ,wordt oranje ,rood,en toch rijden ze gewoon door,aja want hun gemiddelde snelheid gaat naar beneden op het eind van hun rit,kunnen ze erover opscheppen terwijl ze een duvel of .. binnenzwelgen,ach ieder z'n plezierke,maar ik ben allergisch voor die wannabee's Tom Boonen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                  Sommigen wel,andere niet net zoals er wielertoeristen zijn die zich wel aan de verkeersregels houden ,en dan de wielerterroristen die aan de medeweggebruikers en verkeersregels lak hebben,bvb groen licht ,wordt oranje ,rood,en toch rijden ze gewoon door,aja want hun gemiddelde snelheid gaat naar beneden op het eind van hun rit,kunnen ze erover opscheppen terwijl ze een duvel of .. binnenzwelgen,ach ieder z'n plezierke,maar ik ben allergisch voor die wannabee's Tom Boonen
                  Sommigen wel inderdaad, hence mijn reactie dat niet we niet allemaal achterlijke debielen zijn.
                  Wij zijn een groepje met een heel gedisciplineerd rijgedrag, cowboys worden bij ons niet geduld.
                  Achteraf drinken we inderdaad iets, in ons clublokaal.

Comment

Sommigen wel inderdaad, hence mijn reactie dat niet we niet allemaal achterlijke debielen zijn.
                    Wij zijn een groepje met een heel gedisciplineerd rijgedrag, cowboys worden bij ons niet geduld.
                    Dan mogen er veel een voorbeeld nemen aan jullie,nu,ik woon hier wel in de streek v/d koppen/taaien/eiken/varentberg,en toeren die we hier meemaken je houdt het niet voor mogelijk,soms geraken we bijna niet van ons erf,zonder te spreken van lege verpakkingen van repen edm in onze tuin te vinden,en dan kookt het potje soms wel eens over ..

Comment

Ik denk dat de meeste groepjes hun wel netjes aan de regels houden.
                      Maar neem nu dat 1 op 4 groepen (relatief weinig) er hun kloten aan veegt, en ge komt elke week een groep of 10 tegen, tja dan hebt ge zeker 2 keer per week last met die gasten .

Ik wil maar zeggen: ik denk dat de meesten wel OK zijn, maar ge komt ze zo frequent tegen dat ge ook veel kans hebt om klootzakken tegen te komen...

Comment

• Tja, is in beide richtingen. Wij worden elke week sowieso minstens 1 keer geconfronteerd met iemand die het inhaalmanoeuver verkeerd inschat en terugkomt, onze groep in. Dan nog heel veel mensen die claxonneren want 'gij rotzakken moogt niet op de straat rijden'. Ik weet niet of men ooit, terwijl ge aan't fietsen zijt, vlak langs u geclaxonneerd heeft. Dan hebt ge heel veel chance dat ge niet op de grond ligt. Voor een reden die nog ook nog eens totaal niet klopt maar jammer genoeg heeft iedereen in België een andere 'correcte' versie van de verkeersregels in zijn hoofd.

Comment

Waar staat dat ze niet het gehele baanvak mogen innemen? Wordt zelfs aangeraden, u goed links te zetten. Anders rijden ze u gegarandeerd van de baan, 3x bijna meegemaakt dit week-end. Beginnen aan een inhaalmanoeuver dat ze niet kunnen halen.
                          Met 2 naast elkaar. Twee!

Comment

Dit, in combinatie dat iedere weggebruiker en zeker de fietsers rechts un het rijvak moeten rijden!

Comment

Twee ja. En aangezien een zwakke weggebruiker zoals een motorfiets best op 2/3de links gaat rijden doen wij dat ook. Als ge dat niet doet drukken ze u gegarandeerd van de weg.

Of ge nu rechts of links rijdt maakt toch niet uit, de weg is daar niet bruikbaar voor andere mensen. Als u dat irriteert betekent het dat ge daar nog langs wil rijden of zo?

Comment

• Arbe, geen zin om met wegkapiteins te gaan rijden?

Zelden dat er iemand gaat claxonneren met een legertje motards rond een peloton . Alhoewel we twee jaar geleden wel een incidentje hadden van een lul die zijn auto tegen een wegkapitein op de moto parkeerde. En de komende dagen www.1000km.be zullen er ook weer een paar een boete oplopen omdat ze de bevelen van zwaantjes niet volgen.

Comment

• Jawel .
                                  Als ik niet snel veel beter word ga ik met de moto mee, 7 weken stilliggen en voorlopig een oud stalen ros van ne maat hebben me tot't kneusje van de groep gemaakt. Gisteren hebben ze me zelfs moeten bijduwen

Comment

Toen we gisteren bijna van de weg werden gereden door een 535xd werden BMW-rijders ook met dat soort namen benoemd.
                                    Ja, die zijn nog erger. En het zijn ook allemaal dezelfde lol
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Jawel .
                                      Hoe groot is jullie groepje, en wat is de gemiddelde snelheid?

Comment

• Normaal zijn we met een 15-tal, gisteren 24 omdat we een paar groepen samen hebben gevoegd door de lage opkomst (verkiezingen).
                                        Zitten altijd tussen de 28,5 en 30km/u gemiddeld.

Comment

Twee ja. En aangezien een zwakke weggebruiker zoals een motorfiets best op 2/3de links gaat rijden doen wij dat ook.
                                          en waar staat dit ergens in de wet, dat fietsers op 2/3de links moeten rijden?

Comment

Working...
                                          X