Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Show your helmet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Tracer Bekijk Berichten
    mja misschien inderdaad eerder in die prijsklasse gaan zoeken eigenlijk als hij maar sporadisch gebruikt wordt. De extra centen geef je meestal uit aan meer comfort en design
    Mja, pas op, duurder is meestal effectief wel beter ze. Maar tegenwoordig kunde vaak goeie slagen slaan. en dan ebde voor 150 euro echt al iets degelijks.
    Zelf ga ik ook altijd in een paar segmenten hoger en er zit daadwerkelijk wel verschil op...
    Mijnen cross helm die ik heb was eentje van 180 euro, en het verschil met mijnen Shoei XR 1000 (475 euro) of mijnen Shark RSR (640 euro) is toch wel frappant ze... Zelf mijn potske van airoh (275 euro) voelt veiliger aan dan mijnen full-face cross

(cross is dan wel ook enigste niet fiber helm....)
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

• Thanks guys! Veiligheid is wel iets waar ik niet echt enorm ga op besparen (ik ga natuurlijk ook geen helm van 700euro kopen hé), dus een 250euro lijkt me een mooi budget!

edit: vallen er bijvoorbeeld koopjes te doen door een model van bv 2008 te kopen nu de nieuwe collectie van 2009 er aan komt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
        Thanks guys! Veiligheid is wel iets waar ik niet echt enorm ga op besparen (ik ga natuurlijk ook geen helm van 700euro kopen hé), dus een 250euro lijkt me een mooi budget!

edit: vallen er bijvoorbeeld koopjes te doen door een model van bv 2008 te kopen nu de nieuwe collectie van 2009 er aan komt?
        ja. Vandaar da ik u doorverwijs naar RAD (in Drongen gelegen)
        Das de hoofdwinkel van de RAD groep, en ze verzamelen de meeste van de koopjes helmen in Drongen, omdat daar ook de homebase van de internet winkel zit en blablabla, anyhow, daar hebben ze veel koopjes staan
        Motoren & Tjeurisme

Comment

• Jep, 'k heb zonet de site even geraadpleegd, zitten een paar interessante dingen tussen!
          Na mijn examens ga ik eens langs gaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
            Mja, pas op, duurder is meestal effectief wel beter ze. Maar tegenwoordig kunde vaak goeie slagen slaan. en dan ebde voor 150 euro echt al iets degelijks.
            Zelf ga ik ook altijd in een paar segmenten hoger en er zit daadwerkelijk wel verschil op...
            Mijnen cross helm die ik heb was eentje van 180 euro, en het verschil met mijnen Shoei XR 1000 (475 euro) of mijnen Shark RSR (640 euro) is toch wel frappant ze... Zelf mijn potske van airoh (275 euro) voelt veiliger aan dan mijnen full-face cross

(cross is dan wel ook enigste niet fiber helm....)
            mijn pa heeft ook een xr1000, heb em nog niet opgezet maar volgens mijn pa wel een vrij goede helm (mag ook wel voor da geld ) en nog vrij stil. Zeker in vergelijking met mijn AGV zegt hij ach ja ik heb al twee AGV Gp Pro gehad en ben er content van, zowel van bescherming als afwerking en draagcomfort het geluid neem je er dan maar bij, oordoppen to the rescue
            1978 BMW E21 323i
            2011 Seat Leon 1.6TDI Ecomotive
            2007 Kawasaki ZX6-R Ninja

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Thanks guys! Veiligheid is wel iets waar ik niet echt enorm ga op besparen (ik ga natuurlijk ook geen helm van 700euro kopen hé), dus een 250euro lijkt me een mooi budget!

Ik heb mijn helm gekocht aan de helft van de prijs. Was 180EURO, maar heb er dus maar 90EURO voor moeten betalen.

Het is zeker niet de meest schitterende helm, maar ik heb niets te klagen. (heb hem nu bijna een jaar)

heb geen foto's van mn helm maar het is een HJC Planet ZF9
              zoiets achtig, maar zonder da blauw gedoe:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ENO Bekijk Berichten
                Om on-topic te blijven... Mijnen Schuberth C2 bevalt prima, en als ik ook nog oordoppen indoe, moet ik altijd op den toerenteller kijken om te weten wanneer ik moet opschakelen. Zo stil... ge houdt het niet voor mogelijk

'k Heb het hier nog gezegd... komt ge ne GS tegen, maakt ge veel kans dat er iemand met nen C2 opzit :-)). Zouden ze die motoren echt met nen C2 standaard afleveren?

Maar 't is een feit : C2 + oordopjes = stilte. Ikzelf gebruik dus de C2 met nen MP3 speler. Dan hoor ik mijn motor toch nog een beetje...
                Ik heb een Schuberth S1 met mij headset van mijn gsm ingebouwd. dus ik kan bellen, naar de radio luisteren en MP3'en.
                ik hoor wel nog veel van het verkeer, alleen als ik +140 rij hoor ik nx meer van de radio.

ivm die antidamp coating, die is bij mij al 3 keer, in 1 week losgekomen. steeds onmiddellijk een nieuw visier gekregen. De garantie is 3 jaar geldig dus ik ga geen pinlock kopen, gewoon blijven omwisselen.

Comment

• n.a.v mijn reactie in het AW motormeet6 topic:

Ik draag een Arai Astro dinges.. zit zalig, maar is wel een echte ketel, niets van geluidsisolatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                    Ik heb een Schuberth S1 met mij headset van mijn gsm ingebouwd. dus ik kan bellen, naar de radio luisteren en MP3'en.
                    ik hoor wel nog veel van het verkeer, alleen als ik +140 rij hoor ik nx meer van de radio.

ivm die antidamp coating, die is bij mij al 3 keer, in 1 week losgekomen. steeds onmiddellijk een nieuw visier gekregen. De garantie is 3 jaar geldig dus ik ga geen pinlock kopen, gewoon blijven omwisselen.
                    ik zou zo'n bluetooth headset voor de gsm dus nooit moeten hebben hé zag er onlangs nog iemand mee rijdend de telefoon beantwoorden, dan dacht ik wtf wie telefoneert er nu op de moto?? in de auto vind ik het al storend dus
                    1978 BMW E21 323i

Comment

ik zou zo'n bluetooth headset voor de gsm dus nooit moeten hebben hé zag er onlangs nog iemand mee rijdend de telefoon beantwoorden, dan dacht ik wtf wie telefoneert er nu op de moto?? in de auto vind ik het al storend dus
                      Hoo maar bij Sam is't ni met bluetooth hoor.. gewoon kabel die uit z'n helm steekt..

wel mooi gevonden vind ik..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
                        Hoo maar bij Sam is't ni met bluetooth hoor.. gewoon kabel die uit z'n helm steekt..

wel mooi gevonden vind ik..
                        ahzo een doe-het-zelver
                        1978 BMW E21 323i

Comment

Ik heb ook altijd gezegd : noooooit van zen leven! Als ik op de moto zit moeten ze mij mee rust laten! Maar ondertussen.... moest ik op de moto bereikbaar zijn, ik zou werk en moto veel beter kunnen combineren... nu kruip ik veel in de wagen omdak ander op moto ni bereikbaar ben...

Nuja, tfeit da mijn blok open ligt zal er ook wel iets toe doen dak voorlopig ni mee de moto rij
                          Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik heb ook altijd gezegd : noooooit van zen leven! Als ik op de moto zit moeten ze mij mee rust laten! Maar ondertussen.... moest ik op de moto bereikbaar zijn, ik zou werk en moto veel beter kunnen combineren... nu kruip ik veel in de wagen omdak ander op moto ni bereikbaar ben...

Nuja, tfeit da mijn blok open ligt zal er ook wel iets toe doen dak voorlopig ni mee de moto rij
                            ja dat bereikbaar zijn is voor mij nog niet echt nodig (student weet ge ) maar op mijn stage heb ik al ondervonden dat je overal en altijd bereikbaar moet zijn, ook in de auto en ik had toen telkens een wagen zonder car kit natuurlijk op de moto hebben ze mij ook een paar keer gebeld toen ik nog onderweg was, ik hoorde hem afgaan maar ja
                            snap eigenlijk het nut niet van zo'n setje als je het windgeruis al hoort tegen 120 kan je dan nog iets verstaan van het gesprek? heb er geen ervaring mee dus ... ?
                            1978 BMW E21 323i

Comment

ja dat bereikbaar zijn is voor mij nog niet echt nodig (student weet ge ) maar op mijn stage heb ik al ondervonden dat je overal en altijd bereikbaar moet zijn, ook in de auto en ik had toen telkens een wagen zonder car kit natuurlijk op de moto hebben ze mij ook een paar keer gebeld toen ik nog onderweg was, ik hoorde hem afgaan maar ja
                              snap eigenlijk het nut niet van zo'n setje als je het windgeruis al hoort tegen 120 kan je dan nog iets verstaan van het gesprek? heb er geen ervaring mee dus ... ?
                              Awel ik heb Sam zo al enkele keren gebeld en 'k moet zeggen.. da gaat enorm goed..

Kben eraan aan't denken (als mn trommelvlies genezen is) om dat toch ook te gebruiken. Gisteren nog werd ik 's middags gebeld toen ik op de moto zat.. door het werk natuurlijk

Comment

toen ik nog bij de RAD werkte heb ik die kit moeten testen voor den Airoh SV 55.

Heb toen 2 weken mee dienen pispot rond gereden en regelmatig gebeld. Da ging wel cava tot 100 km/h. En alst moet tot 140, maar dan was het geen comfi gesprek.
                                Maar al bij al was ik daar zeker over te spreken
                                Oja, grootste voordeel was dat ik het systeem perfect kon combineren met mijn oordoppen (was wel nodig in zo nen SV 55 )
                                Motoren & Tjeurisme

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DaanJ Bekijk Berichten
                                  Awel ik heb Sam zo al enkele keren gebeld en 'k moet zeggen.. da gaat enorm goed..

Kben eraan aan't denken (als mn trommelvlies genezen is) om dat toch ook te gebruiken. Gisteren nog werd ik 's middags gebeld toen ik op de moto zat.. door het werk natuurlijk
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                  toen ik nog bij de RAD werkte heb ik die kit moeten testen voor den Airoh SV 55.

Heb toen 2 weken mee dienen pispot rond gereden en regelmatig gebeld. Da ging wel cava tot 100 km/h. En alst moet tot 140, maar dan was het geen comfi gesprek.
                                  Maar al bij al was ik daar zeker over te spreken
                                  Oja, grootste voordeel was dat ik het systeem perfect kon combineren met mijn oordoppen (was wel nodig in zo nen SV 55 )
                                  blijkbaar werkt het toch nog deftig, anyway ik moet het niet hebben
                                  1978 BMW E21 323i

Comment

• ik gebruik het eigenlijk vooral om naar de radio te luisteren
                                    de gsm beantwoorden lukt meestal niet omdat ik het moet doen met mijn mond, de micro zit in mijn helm en ik kan er niet aan als ik rij, ik moet op een knopje bijten dat op de micro zit.

op de snelweg zou ik niet opnemen, te veel afleiding om dan fijne bewegingen te doen met mijn mond en dan hoor ik er bijna niets van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wsam Bekijk Berichten
                                      ik gebruik het eigenlijk vooral om naar de radio te luisteren
                                      de gsm beantwoorden lukt meestal niet omdat ik het moet doen met mijn mond, de micro zit in mijn helm en ik kan er niet aan als ik rij, ik moet op een knopje bijten dat op de micro zit.

op de snelweg zou ik niet opnemen, te veel afleiding om dan fijne bewegingen te doen met mijn mond en dan hoor ik er bijna niets van.
                                      1978 BMW E21 323i

Comment

• Vervelendste vond ik eigenlijk dadde tijdens een gesprek nogal snel begint te gesticuleren... Aangezien iedereen u bezig kan zien op de moto, is da nogal beschamend en krijgde daar rare reacties op, zeker als er over de telefoon een hevige discussie wordt gevoerd
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Vervelendste vond ik eigenlijk dadde tijdens een gesprek nogal snel begint te gesticuleren... Aangezien iedereen u bezig kan zien op de moto, is da nogal beschamend en krijgde daar rare reacties op, zeker als er over de telefoon een hevige discussie wordt gevoerd
                                          in de file is dat ook altijd wel lachen als er dan mensen met een carkit de telefoon beantwoorden
                                          1978 BMW E21 323i

Comment

Working...
                                          X