Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer schakelen jullie over naar winterbanden?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Iemand hier al over gehoord? Sava ESKIMO HP 205/55 R16 91H M+S keurmerk

Hoor er meer en meer over op buitenlandse fora's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
      Sorry een typfout de 15 zijn 195/65R15. En dat mag wel. Inderdaad de nokians zijn heel goed! Maar als ik 130 rij trilt mijn stuur. Je voelt ook direct dat stuur lichter is.
      Dus toch de 15 inxh houden precies.....
      Als uw stuur trilt ligt dat niet altijd aan de banden, kan ook de velg zijn. Had een vriend die dat voor had en die moest er denk ik spoorverbreders tussenzetten voor dat opgelost ging zijn (not sure)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
        Als uw stuur trilt ligt dat niet altijd aan de banden, kan ook de velg zijn. Had een vriend die dat voor had en die moest er denk ik spoorverbreders tussenzetten voor dat opgelost ging zijn (not sure)
        offset of ET/IS waarden die niet kloppen? ja kan missch ook oorzaak zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
          wielen zijn toch goed uitgelijnd? of banden onregelmatig afgesleten?
          Wiel kan niet uitgelijnd worden, enkel gebalanceerd
          (Ik weet het, ik vit )

Oorspronkelijk geplaatst door cardinaelsstijn Bekijk Berichten
          Sorry een typfout de 15 zijn 195/65R15. En dat mag wel. Inderdaad de nokians zijn heel goed! Maar als ik 130 rij trilt mijn stuur. Je voelt ook direct dat stuur lichter is.
          Dus toch de 15 inxh houden precies.....
          1) Naar een bandencentrale
          2) wiel op balanceermachine, zien of de velg krom is. Indien ja, probleem gevonden.
          3) Indien nee, band van de velg halen en controleren
          4) Nog altijd niets gevonden? Laten uitlijnen
          5) Nog altijd problemen? Ophanging controleren.

Comment

• standaardmaat is voor mijn zomerset
            (excuse me voor de gedeeltelijke offtopic! kben daar te goed in naar t schijnt
            225/45/17 91W of 205/50/17 93W (extra load)

wat ik niet versta is dat laadindex hoger moet zijn voor die 205s? laadindex hangt toch enkel af van gewicht vooras/achteras?

Comment

• IS geen offtopic, is normaal hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                standaardmaat is voor mijn zomerset
                (excuse me voor de gedeeltelijke offtopic! kben daar te goed in naar t schijnt

wat ik niet versta is dat laadindex hoger moet zijn voor die 205s? laadindex hangt toch enkel af van gewicht vooras/achteras?
                Meer gewicht op smallere banden. Op 225 is dat gewicht beter te 'verdelen' en is de druk iets minder groot enz...
                Zet 500kg op maat 165 of 225 met dezelfde laadindex (sterkte dus), de 165 zal meer afzien...

Comment

• Ik overweeg Hankook Winter ICept RS W442 205/55 R16 91H

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Ik overweeg Hankook Winter ICept RS W442 205/55 R16 91H
                    Heb al gelezen dat er betere zouden zijn. Zomerbanden zijn ze goed, winter iets minder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      Meer gewicht op smallere banden. Op 225 is dat gewicht beter te 'verdelen' en is de druk iets minder groot enz...
                      Zet 500kg op maat 165 of 225 met dezelfde laadindex (sterkte dus), de 165 zal meer afzien...
                      klopt niet

Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.

enige variabele is gewicht, niet bandenmaat

en 325i's (lucky bastards ) mogen
                      205/55/16 91V
                      alsook de
                      steken

toch iets speciaal met die ene maat (en die 93W)...

Comment

Heb al gelezen dat er betere zouden zijn. Zomerbanden zijn ze goed, winter iets minder.

Ik probeer onder de 130Euro te blijven band+ stalenvelg

waar heb je dat gelezen, link? altijd tof om nog andere merken te vergelijken

Comment

hier hebt ge der een pak, let me know wa goe is he

tyrereviews.co.uk

Comment

Geraakte er niet met Nokian? Steven is me voor

Comment

• Eigen ervaring?

Goodyear ultragrip 8 -> goed
                              Dunlop Wintersport 3D -> matig
                              Dunlop Wintersport 4D -> matig
                              Kleber krisalp -> tussen slecht en matig

Comment

Geraakte er niet met Nokian? Steven is me voor
                                135 via autobandenmarkt, goedkopere adressen?

Comment

135 via autobandenmarkt, goedkopere adressen?
                                  Is pneus online niet iets goedkoper? Dacht van wel toen ik banden zocht. Gade op die €5 zien?

En dan nog, als het gelijk vorige winter is koop ik me geen winterbanden.

Comment

• Die Nokians daar hoor je wel veel goeds over. Ik stel me wel de vraag hoe hard die slijten bij een heel zachte winter zoals vorig jaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Die Nokians daar hoor je wel veel goeds over. Ik stel me wel de vraag hoe hard die slijten bij een heel zachte winter zoals vorig jaar?
                                      1mm op 5 maand bij mij (dec - april). Zijn echt nog goed bij droge en warmere weersomstandigheden.

Comment

• Met zomerbanden van Peugeot geen last van

Comment

Is pneus online niet iets goedkoper? Dacht van wel toen ik banden zocht. Gade op die €5 zien?

En dan nog, als het gelijk vorige winter is koop ik me geen winterbanden.
                                          Beste Kevin, gezien je me nu al een tijdje persoonlijk kent zou je moeten weten dat ik zo mijn principes heb

En Pneusonline en autobandenmarkt zijn het zelfde

Comment

Working...
                                          X