Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sorry een typfout de 15 zijn 195/65R15. En dat mag wel. Inderdaad de nokians zijn heel goed! Maar als ik 130 rij trilt mijn stuur. Je voelt ook direct dat stuur lichter is.
Dus toch de 15 inxh houden precies.....
Als uw stuur trilt ligt dat niet altijd aan de banden, kan ook de velg zijn. Had een vriend die dat voor had en die moest er denk ik spoorverbreders tussenzetten voor dat opgelost ging zijn (not sure)
Als uw stuur trilt ligt dat niet altijd aan de banden, kan ook de velg zijn. Had een vriend die dat voor had en die moest er denk ik spoorverbreders tussenzetten voor dat opgelost ging zijn (not sure)
offset of ET/IS waarden die niet kloppen? ja kan missch ook oorzaak zijn...
Sorry een typfout de 15 zijn 195/65R15. En dat mag wel. Inderdaad de nokians zijn heel goed! Maar als ik 130 rij trilt mijn stuur. Je voelt ook direct dat stuur lichter is.
Dus toch de 15 inxh houden precies.....
1) Naar een bandencentrale
2) wiel op balanceermachine, zien of de velg krom is. Indien ja, probleem gevonden.
3) Indien nee, band van de velg halen en controleren
4) Nog altijd niets gevonden? Laten uitlijnen
5) Nog altijd problemen? Ophanging controleren.
standaardmaat is voor mijn zomerset
(excuse me voor de gedeeltelijke offtopic! kben daar te goed in naar t schijnt
225/45/17 91W of 205/50/17 93W (extra load)
wat ik niet versta is dat laadindex hoger moet zijn voor die 205s? laadindex hangt toch enkel af van gewicht vooras/achteras?
standaardmaat is voor mijn zomerset
(excuse me voor de gedeeltelijke offtopic! kben daar te goed in naar t schijnt
wat ik niet versta is dat laadindex hoger moet zijn voor die 205s? laadindex hangt toch enkel af van gewicht vooras/achteras?
Meer gewicht op smallere banden. Op 225 is dat gewicht beter te 'verdelen' en is de druk iets minder groot enz...
Zet 500kg op maat 165 of 225 met dezelfde laadindex (sterkte dus), de 165 zal meer afzien...
Meer gewicht op smallere banden. Op 225 is dat gewicht beter te 'verdelen' en is de druk iets minder groot enz...
Zet 500kg op maat 165 of 225 met dezelfde laadindex (sterkte dus), de 165 zal meer afzien...
Als onafhankelijk platform draagt GOCA Vlaanderen bij tot netwerkvorming, expertise-ontwikkeling,gegevensuitwisseling en opleiding voor de autokeuring- en rijbewijssector.
enige variabele is gewicht, niet bandenmaat
en 325i's (lucky bastards ) mogen
205/55/16 91V
alsook de
steken
toch iets speciaal met die ene maat (en die 93W)...
Comment