Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik zal met een zeer onbetrouwbare 25 jaar oude bedrijfswagen rijden die veel in de garage staat voor reparaties waardoor ik "tijdelijk" met mijn porsche moet rijden
Als ik die redening volg huren we (leasing) die v50 voor een bedrag X. Dat bedrag X is thans niet gebaseerd op de effectief betaalde prijs aan de verdeler maar op de prijs inc opties en kortingen hé
Het principe is dat jouw VAA gebaseerd is op wat de wagen "waard" is en niet wat je bedrijf er voor betaald heeft. Jouw voordeel is niet afhankelijk van de waarde van die wagen in de boekhouding maar in de catalogus.
Op een paar van de vele puntjes die hier ter sprake komen mijn bemerkingen:
De regeltjes veranderen te pas en te onpas, hoe kan ik als goede huisvader mijn financiën deftig beheren!
Helemaal mee eens, ongehoord maar...
Feit is echter dat men 200milj wil van de bedrijfswagens, als men overgangsmaatregelen inlast dan lopen ze heel wat geld mis. En dan zou men nog hogere meer structurele aanpassingen invoeren om aan het geld te komen. Zouden we daar beter van worden? Nu is er nog een (water)kans dat we volgend jaar (als ons wagenpark aangepast is) terug iets minder betalen. (Maar dan veranderen ze de regeltjes natuurlijk weer).
Neemt niet weg dat er tig besparingsmogelijkheden zijn aan de UITGAVENzijde. Maar daarvoor moeten dan weer heilige huisjes worden gesloopt
Tweede hands wagens moeten ook gelijke manier belast worden als even oude nieuw gekochte wagens.
Ik blijf dit een vreemde kronkel vinden.
De ingevoerde degressiviteit is al 1 ding, zij het veel te laag (6% jaar).
Als je na x jaar in een oud model rijdt (of zelfs een pre face-lift), dan kun je imho moeilijk argumenteren dat je voordeel even groot is als bij een nieuwe. Om over comfortitems nog maar te zwijgen dan.
Kom net van mijn dealer, de afgelopen 2 weken zijn er 17 personen hun X5 komen inruilen ...
porsch heeft 70 annulaties binnengekregen ...
De nieuwe regel betreffende het VAA treft niet enkel de zelfstandigen maar ook de dealers, verzekeringsmaatschappijen, tankstations.. die op hun beurt de overheid treffen door verminderde acczijnen, only in Belgium?
Kom net van mijn dealer, de afgelopen 2 weken zijn er 17 personen hun X5 komen inruilen ...
porsch heeft 70 annulaties binnengekregen ...
De nieuwe regel betreffende het VAA treft niet enkel de zelfstandigen maar ook de dealers, verzekeringsmaatschappijen, tankstations.. die op hun beurt de overheid treffen door verminderde acczijnen, only in Belgium?
Vooral de Lexus dealers hebben de laatste maand massa's grote SUV's overgenomen. Hun RX450H is zowat de enige nog betaalbare optie in dit segment.
En die CO2 factor moet dan de gebruikskost voorstellen? Want catalogusprijs is 1 ding, maar het grote voordeel zit hem vooral in de gebruikskost.
De gebruikskost kan nooit meer zijn dan 100% van de nieuwwaarde, verzekeringen en onderhoud, verminderd met 100% van de verkoopprijs als de wagen uit de vennootschap verdwijnt, en dat in een scenario waarbij de gebruiker de wagen nooit voor zakelijke ritten gebruikt.
Met het huidige scenario kan je een VAA scoren waarbij je bij een CO²-zuinige gemiddelde leaser na 6 jaar al belast wordt op de helft van de nieuwwaarde van de wagen. De overheid gaat er dus met andere woorden vanuit dat op dat moment je de helft van de wagen zelf gefinancierd hebt, maar de wagen vervolgens voor niets zou weggeven. Als je ervan uit gaat dat je na 4 jaar een redelijke verkoopprijs krijgt, dan wordt het nog dramatischer want na 4 jaar heb je 2/6e al gefinancierd, en de wagen is met wat geluk nog 3/6e waard. Plots moeten je privékilometers 66% van al je ritten zijn om nog eerlijk belast te worden.
[/list][/list]Neemt niet weg dat er tig besparingsmogelijkheden zijn aan de UITGAVENzijde. Maar daarvoor moeten dan weer heilige huisjes worden gesloopt
Minder belasting is altijd beter, maar ik ging ervan uit dat ze zowiezo dat geld willen ophalen.
Ik blijf dit een vreemde kronkel vinden.
De ingevoerde degressiviteit is al 1 ding, zij het veel te laag (6% jaar).
Als je na x jaar in een oud model rijdt (of zelfs een pre face-lift), dan kun je imho moeilijk argumenteren dat je voordeel even groot is als bij een nieuwe. Om over comfortitems nog maar te zwijgen dan.
Dat 6% te weinig is weerlegde ik in mijn volgende punt.
Verder schrijf ik niet dat het voordeel van een oud model even groot is als een nieuwe.
En het triestige van al die CO²-hysterie is dat het nog niet eens een giftig gas is...
Inderdaad: met CO2 verhoging gaat mogelijk de zeespiegel stijgen. Is dat een probleem, half Nederland ligt onder de zeespiegel, daar lukt het toch ook wel?
Maar iedereen diesel kopen omdat dat weinig CO2 uitstoot, maar wat stoot dat wel uit: fijn stof.
En waar krijgen onze kinderen nu, iedere dag, wel astma van? Fijn stof.
Omdat er mogelijk in de toekomst iets kan gebeuren (waar we dan nog altijd oplossingen voor kunnen vinden), ga we nu onze regio vergiftigen.
In de lagere school beloofde men mij dat Nederland tegen 2010 half onder water stond en de zee tot aan mijn voortuin zou komen. Ik wacht nog altijd.
Daarom dat men in oostende een tweetal maand terug voor het eerst extra waterkeringsmuren heeft bijgeplaatst. En dat men al aan het plannen is voor permanente dijkverhoging. Zal betaald worden met de extra autobelasingen waarschijnlijk.
VAA ongeveer 10k ja , voor dinsdag 24/01 toen er nog sprake was van VAA te berekenen op factuur prijs was het rond de 5k , daar kon ik mee "leven"
meeste km's privé
voor dat geld heb je wel gratis benzine, verzekeringen, verkeerstaks en gratis herstelling ook bij ongeval als prive persoon ook e om u niet helemaal in de put te steken
Comment