Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is gewoon een kwestie van psychologie : iedereen die de mogelijkheid heeft om een auto te verwerken in zijn bezoldiging krijgt het gevoel dat hij/zij de wagen maximum moet benutten, om het voordeel zeker binnen te rijven. Rijden dan !!

    Comment


    • Benzinerijders verbruiken meer...

      Comment


      • Dankzij de heerlijk romig lopende maar stevig zuipende benzinewagens hoeft de overheid geen andere belastingen te verhogen om hun begroting rond te krijgen. Lang leve de benzine! (en de gas, en de elektriek)
        En voor diegenen die niet graag accijns betalen is er gelukkig nog steeds de zuinige en koppelrijke diesel, iedereen content.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Het is gewoon een kwestie van psychologie : iedereen die de mogelijkheid heeft om een auto te verwerken in zijn bezoldiging krijgt het gevoel dat hij/zij de wagen maximum moet benutten, om het voordeel zeker binnen te rijven. Rijden dan !!
          Een beetje zoals al die families/koppels/vrienden die in Egypte, Turkije of een ander apenland in een hotel ergens in een zandbak hun vakantie doorbrengen in een "ALL IN"...
          Alle dagen hun kas volslagen en twee keer zoveel nemen dan ze kunnen opeten van steeds weer dat zelfde buffet en zich poepeloere zuipen met het lokale "bier" (sic) of coctails met brandalcohol... want het is toch à volonté en betaald...


          Bij voorbaat mijn excuses aan zij die hun vakantie zo graag doorbrengen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Benzinerijders verbruiken meer...
            true, maar de overgebleven diesels hebben ook nog eens meer getankt, dus ...

            Comment


            • Zolang het openbaar vervoer niet beter wordt zullen mensen hun auto meer gaan gebruiken of blijven gebruiken.

              En een ander statement dat ik niet begrijp. auto's worden zuiniger. Als m'n nu de auto's die +10l/100km verbruiken zou promoten komen er meer accijnzen binnen en als ze de goedkoopste brandstofprijzen in Europa zouden hebben zou je nog meer tanktoerisme krijgen en dus opnieuw meer accijnzen, koppel dit aan een wegenvignet voor buitenlanders hier in ons transitland en ze hebben een win-win.
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • Mijn enige (toen nog gratis) rit (drie haltes...) met de Kusttram op 17 jaar was... om mijn wagen te gaan halen na het onderhoud.

                Comment


                • ​De overheid ​verhoogt de accijns op diesel als één van de maatregelen om het € 2,2 miljard grote gat in de begroting te delven. Maar hoeveel belasting is er momenteel al op benzine en diesel? Wat kost brandstof echt? Dit zijn de cijfers.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Benzinerijders verbruiken meer...
                    Maar vervuilen minder !!!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten

                      Maar vervuilen minder !!!
                      Klopt, maar betalen meer accijnsen. Zou toch niet mogen!

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Klopt, maar betalen meer accijnsen. Zou toch niet mogen!
                        toch één forumgebruiker die waarheid kent

                        juist zelfde of een V8 of V12 zo veel meer asfalt verslijt dat taksen zo hoog moeten zijn!
                        stomme regels, overheid !


                        Comment


                        • Ze overheid ziet ons echt als melkkoe.

                          Eerst de diesel subsidiëren, dan premie geven om diezelfde diesel uit het verkeer te halen... 2x subsidie
                          ondertussen accijnsen heffen op liter verbruik ipv op uitstoot.
                          En dan hard roepen, diesel kost even veel als benzine. De ongelijkheid is weg. Niet dus.

                          Ik heb dit topic daarom reeds enige tijd gestart...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Klopt, maar betalen meer accijnsen. Zou toch niet mogen!
                            Is men toch al een tijdje stelselmatig aan het gelijktrekken om dit eind 2018 gelijk te hebben. Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat men eens beslist iets rustigaan gelijk te trekken ipv er weer onbezonnen met het botte bijl in te beginnen hakken.

                            Huidige accijns is al 60 cent voor benzine en 53 cent per liter diesel. Dat verschil (7 cent ipv 29 cent) is al 1/4 van wat er hier in de beginpost staat.

                            Comment


                            • De totale kost van auto's blijft in België, zéér laag, (want we hebben er zowat het meeste van in de EU en USA en Japan..) t.o.v. de meeste andere landen in de wereld



                              Data Commons aggregates and harmonizes global, open data, giving everyone the power to uncover insights with natural language questions

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                De totale kost van auto's blijft in België, zéér laag, (want we hebben er zowat het meeste van in de EU en USA en Japan..) t.o.v. de meeste andere landen in de wereld



                                https://www.google.com/publicdata/ex...pjof8f9_&hl=nl
                                Het gaat over de ongelijkheid... Benzine VS diesel

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                  Is men toch al een tijdje stelselmatig aan het gelijktrekken om dit eind 2018 gelijk te hebben. Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat men eens beslist iets rustigaan gelijk te trekken ipv er weer onbezonnen met het botte bijl in te beginnen hakken.

                                  Huidige accijns is al 60 cent voor benzine en 53 cent per liter diesel. Dat verschil (7 cent ipv 29 cent) is al 1/4 van wat er hier in de beginpost staat.
                                  Zelfs al zijn de accijnsen gelijk in euro per liter.je gaat met benzine 30% meer verbruiken en dus ook meer accijnsen betalen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                                    Het gaat over de ongelijkheid... Benzine VS diesel
                                    Nog even geduld, tot +/- 06/2018...

                                    Samen met de BIV en VB zal de Euro bij de meeste wel vallen...

                                    Experts uit de juridische en HR sector delen hun inzichten . Lees content blogs of bekijk de video's , whiteapers en infographics.


                                    Steeds meer mensen kiezen voor een wagen die op benzine rijdt, dat blijkt uit recente cijfers van Febiac en VAB. En de consument heeft daar een aantal goede redenen voor. Zo wordt het prijsverschil tussen benzine en diesel aan de pomp steeds kleiner. “Officieel bedraagt het verschil aan de pomp vandaag nog slechts negen eurocent”, zegt Maarten Matienko van mobiliteitsorganisatie VAB.

                                    Comment


                                    • Ik denk dat de mensen stilaan begrepen hebben dat benzinewagens heel binnenkort even hard aangepakt zullen worden als nu de diesels

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        Nog even geduld, tot +/- 06/2018...

                                        Samen met de BIV en VB zal de Euro bij de meeste wel vallen...

                                        Experts uit de juridische en HR sector delen hun inzichten . Lees content blogs of bekijk de video's , whiteapers en infographics.


                                        http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170705_02957800
                                        Zolang het verschil in biv geen €2000 liggen Nieuwkopers daar niet wakker van. Gewoon een optie laten vallen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                          Zelfs al zijn de accijnsen gelijk in euro per liter.je gaat met benzine 30% meer verbruiken en dus ook meer accijnsen betalen.
                                          30% is ook ruim overdreven. Vraag maar aan Sunking. Nee serieus, als je moderne wagens bekijkt is het verschil echt stukken kleiner.

                                          En ik zie nieuwkopers nu al kijken naar een verschil van 100 euro in BIV of 50 euro verschil in verkeersbelasting.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X