Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mensen warm maken voor benzine is een pure belastingsverhoging.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

    30% is ook ruim overdreven. Vraag maar aan Sunking. Nee serieus, als je moderne wagens bekijkt is het verschil echt stukken kleiner.
    Daarom krijg je nu nog een verwittiging van de verkoper als je er op staat een benzinewagen te kopen
    “meneer, u moet wel rekening houden met een hoger verbruik”
    tja, ze weten ook dat de reclamecijfers onrealistisch zijn ...

    Comment


    • Ach het is allemaal zo moeilijk niet. Indien je een nieuwe wagen wil kopen: men neme de prijs van benzine en diesel uitvoering die je interesseert, de geschatte restwaarde, de BIV, de verkeersbelasting, het aantal km per jaar, het verbruik (spritmonitor?), de brandstofprijs, en een schatting van de onderhoudskost. Men gooie dat in een schoon excelleke, en... tadaa! heb je een andere reden om per se een bepaalde brandstof te kiezen (koppel? loopcultuur? ecologische aspecten? imago?), dan hoef je natuurlijk niet enkel naar de centen te kijken.

      P.s. op mijn honda accord van 2011 (atmo 2 liter, 150pk) betaalde ik 867€ BIV, puur gebaseerd op de pk, vandaag betaal je op een 150pk motor bijlange geen 867€ meer, toch niet als ie een klein beetje milieuvriendelijk is.

      p.s. Al 4 keer een nieuwe benzinewagen gekocht, nog nooit een verwittiging gekregen.
      Last edited by sunking; 11/11/2017, 15:03.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        . Men gooie dat in een schoon excelleke, en... tadaa!
        Jij overschat de gemiddelde autobestuurder, wel...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          .je gaat met benzine 30% meer verbruiken en dus ook meer accijnsen betalen.
          30% klopt, maar wel alléén voor zware zeepkisten zonder stroomlijn… maar van die veilige, comfortabele en overzichtelijke illusie, geraakt de mensheid ook wel verlost….
          • Bij compacte en normale auto’s is het meerverbruik slechts 10% tot 20% (0.6 l tot 1.2 l)
          MAAR bij een benzine, hangt het verbruik véél méér af van de rijstijl (of je uw iQ gebruikt of niet dus)

          Verbruik test van 2013…



          Comment


          • Van restwaarde gesproken...
            ik heb eigenlijk mijn eerste diesel in 2009 gekocht, na een V6 benzine te hebben mogen wegsmijten, niemand was nog geïnteresseerd, en nochtans was de wagen perfect...
            de bedoeling was de wagen na 4/5 jaar te vervangen, opnieuw door een benzineversie, maar zonder teveel te verliezen
            resultaat : de diesel was plots niet meer in trek, en ik heb de wagen behouden (rijdt trouwens even goed als de oude V6)
            nu is de wagen waardeloos geworden, ik zal hem maar verder slijten, het is geen straf !
            een benzine nu rap rap kopen ?? Vergeet het, binnen 5 jaar herbegint het spelletje...
            een EV kopen ?? Binnen 5 jaar worden ze bekritiseerd omwille van de vervuilende batterijen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Van restwaarde gesproken...na een V6 benzine te hebben mogen wegsmijten,
              Je bent dus alleen niet zo succesvol geweest, in het voorspellen van de volgende hype…

              Geen hypes meer volgen, is misschien een oplossing??

              Hypes duren immers nooit lang….

              Denk aan de Millet Jas..... 1 TV uitzending en sommige moesten hun dure jas (en spaarcenten) van 1 week oud weggooien...


              Comment


              • Daarom geen sprake van een EV in huis...

                en bij mij geen sprake van hype, de diesel was gewoon de betere motorisatie voor een middelgrote SUV (op zijn beurt ook geen hype, gewoon een normale keuze voor mensen met een zwakke rug en wat ouderdom ;-)) )
                Last edited by guyugy; 11/11/2017, 16:05.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                  30% klopt, maar wel alléén voor zware zeepkisten zonder stroomlijn… maar van die veilige, comfortabele en overzichtelijke illusie, geraakt de mensheid ook wel verlost….
                  • Bij compacte en normale auto’s is het meerverbruik slechts 10% tot 20% (0.6 l tot 1.2 l)
                  MAAR bij een benzine, hangt het verbruik véél méér af van de rijstijl (of je uw iQ gebruikt of niet dus)

                  Verbruik test van 2013…
                  https://www.vab.be/~/media/vab/files...013.ashx?la=nl

                  Ik kom aan 30% door de lagere energieinhoud en het lagere rendement van een benzinemotor. Los van uw argumenten

                  10 l diesel tov 13l benzine
                  5 l diesel tov 6,5l benzine
                  2,5l diesel tov 3,25l benzine

                  Wat denk je? Bull shit of waarheid?
                  Last edited by ; 11/11/2017, 16:22.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    Ik denk dat de mensen stilaan begrepen hebben dat benzinewagens heel binnenkort even hard aangepakt zullen worden als nu de diesels
                    Ja maar hunne euro moet nog vallen dat die euro 6 benzines met directe inspuiting vuiler zijn dan een Euro 5 diesel... Dan zal 't weer alle hens aan dek zijn . Dommeriken ongelofelijk. Van waar blijft dat fijn stof toch komen en werkt de LEZ niet

                    Comment


                    • koop gewoonweg wat je graag wil kopen, en volg de politieke sturingen niet.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        koop gewoonweg wat je graag wil kopen, en volg de politieke sturingen niet.
                        Heb ik steeds gedaan, maar dan blijft je inderdaad afhankelijk van de wispelturigheid van onze windwijzer-politiekers.

                        Comment


                        • De referentie binnen het milieu, en tevens het kleinste verschil tussen diesel en benzine... In een 'klein' voertuig.
                          https://www.spritmonitor.de/de/ueber...40&powerunit=2
                          Last edited by ; 11/11/2017, 17:05.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            De referentie binnen het milieu, en tevens het kleinste verschil tussen diesel en benzine... In een 'klein' voertuig.
                            https://www.spritmonitor.de/de/ueber...40&powerunit=2
                            Die Aha-erlebnis, hadden enkelingen, hier op het forum al véél langer, nu nog de rijstijl en uw verbruik is slechts 10% meer…


                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                              Die Aha-erlebnis, hadden enkelingen, hier op het forum al véél langer, nu nog de rijstijl en uw verbruik is slechts 10% meer…

                              https://www.spritmonitor.de/de/ueber...75&powerunit=2
                              Belgisch compromis: 20%
                              https://www.spritmonitor.de/de/ueber...20&powerunit=2

                              Nb: ge vergelijkt wel een 2.0 diesel tov een 1.4
                              Last edited by ; 11/11/2017, 17:55.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                gewoon een normale keuze voor mensen met een zwakke rug en wat ouderdom ;-)) )
                                Hoe reden die mensen vroeger dan???

                                of ik....(zwakke rug)

                                Comment


                                • Vermits 80% van de mensen, wel een ruim voldoende, hoog iQ heeft, maar in zijn/haar auto het weinig gebruikt: Akkoord

                                  Comment


                                  • Pfff als ge al uwe rijstijl moet gaan aanpassen voor een literke te besparen. Zoveel verschil maakt dat niet op het einde van de maand zulle.

                                    Comment



                                    • Amai maken ze een Octavia RS ook in diesel versie... wistk niet dacht dat alle RS'en benzine's waren.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Pfff als ge al uwe rijstijl moet gaan aanpassen voor een literke te besparen. Zoveel verschil maakt dat niet op het einde van de maand zulle.
                                        Met een diesel niet... met een benzine van 7l naar 9l... die letten daar wel op....

                                        Comment


                                        • Ja, want bij mijne diesel scheelt dat niet veel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X