Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • WHOAH

    Die race op Zolder is ERG goed nieuws!

    Comment


    • Amai, dat is goed nieuws!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door F430
        De weekends in 2007 worden beperkt tot 2 dagen en de race gaat nog maar over 2 in plaats van 3 uur, met 2 verplichte pitstops. Het is opmerkelijk dat Ratel nu wel te vinden is voor races over 2 uur, terwijl hij eind vorig jaar niet wou toegeven aan WTCC en Eurosport om de koersen met een uur in te korten. Daardoor kwam het tot een breuk met Eurosport die dit jaar geleid heeft tot een magere TV-return voor de FIA GT-teams. Nu geeft Ratel toe dat een race-format van 2 uur beter kan ingepast worden in de programmatie van TV-zenders.
        ben niet tevreden met maar een 2 uurs race
        vind 3 uur soms al wat aan de korte kant
        het is tenslotte een ENDURANCE race

        en met een 2 uurs race moet ik me weer wat harder voortmaken en vooral omdat het ook dan maar 2 dagen is

        Comment


        • De FIA-GT 2006 zit erop!

          GLPK Carsport is in Dubai tweede geworden in de laatste FIA GT-race van het seizoen. Een splash-and-dash op het einde kostte het Vlaams-Nederlandse Corvette-team wellicht de overwinning, die tenslotte naar de Aston Martin van Phoenix ging. Met hun zege eindigen Andrea Piccini en Jean-Denis Deletraz tweede in het rijderskampioenschap.

          Bert Longin, Anthony Kumpen en Mike Hezemans mikten op het hoogste schavot in Dubai, maar het werd het op één na hoogste. Problemen met de brandstoftoevoer op de C6.R staken stokken in de wielen.

          Longin: “Na een neutralisatie kwam ik aan de leiding, maar ik voelde al snel dat er achteraan iets niet in orde was. Ik dacht dat er een probleem was met een achterband en na overleg via de radio ben ik binnengekomen voor een banden- en meteen ook rijderswissel. Anthony nam over, maar ook hij moest vroeger binnenkomen dan gepland. Hij kreeg brandstofalarm, maar het bleek bij de pitstop dat er nog 10 liter in de tank zat. De laatste stint was voor Mike en hij reed in de spits met Phoenix, nu eens aan de leiding, dan weer tweede. Maar op het einde konden we niet anders dan nog eens komen tanken, het was noodzaak, we zouden het anders niet gehaald hebben. Op dat moment lag Mike op een 6 seconden van Phoenix, maar hij had wel een ruime voorsprong op de derde, de pitstop kon dus zonder de tweede plaats te verliezen. Eigenlijk was de race 2 ronden te lang. Raar dat we er niet in slagen de 100 liter helemaal uit te rijden. En dat is jammer, want de Corvette staat net bekend voor zijn lagere verbruik.”

          GLPK Carsport sluit het seizoen af met drie opeenvolgende podiumplaatsen, bovenop de zege in Paul Ricard en de derde plaats in de 24 Uren van Francorchamps. Zo eindigen Longin-Hezemans-Kumpen zevende bij de rijders en is GLPK Carsport vijfde geworden bij de teams.

          Piccini en Deletraz schreven de laatste koers van het seizoen op hun naam en dat levert hen de tweede plek op in de eindstand, op 9 punten van kampioenen Bartels-Bertolini, die in Dubai met Eric Van de Poele als teamgenoot elfde finishten in de Vitaphone Maserati. De tweede Vitaphone MC12, die van Biagi-Davies én Vincent Vosse, tikte als derde aan.

          De Ferrari 550 Evo van Larbre met Gardel-Zacchia-Makowiecki, gisteren goed voor de beste kwalificatietijd, mocht uiteindelijk niet vanop de pole starten. Het FIA GT-bureau verwees de Ferrari naar de negende startplaats achter de GT1-auto’s. Bovendien kreeg de Larbre-machine nog 10 kg ballast mee. Gardel en co werden tenslotte zevende.

          Jos Menten werd op de Zakspeed Saleen van Bert-Montermini op 15 ronden als 22ste geklasseerd, terwijl de Gillet Vertigo van Leinders-Kuppens niet in de uitslag werd opgenomen. Menten en co waren meteen na de start al kansloos, toen de Saleen een contact had met de Aston Martin van RaceAlliance. Achteraan op de Saleen sloeg een band lek, waarop het Zakspeed-team aan de bak moest om de schade achteraan te herstellen.

          Menten: “We zijn vol ambitie afgereisd naar Dubai, maar na de eerste ronde konden we onze hoop op een goede klassering definitief opbergen. Starten van op de vierde rij bood nog enkele perspectieven, maar vanmorgen kregen we ook nog 30 kg. extra strafgewicht. We wisten dat het een moeilijke wedstrijd zou worden, maar een podiumplaats was nog steeds mogelijk. Ondanks de verloren tijd zijn we blijven doorrijden, om Sascha eventueel nog aan de titel van vice-kampioen te helpen. Jammer genoeg is dat niet gelukt. Soms staat het geluk nu eenmaal niet aan je zijde. Ik heb dit weekend weinig met de Saleen kunnen rijden, maar toch kon ik me vlug aanpassen. Het is een leuke wagen om mee te racen en ik heb tijdens de wedstrijd competitieve rondetijden laten optekenen.”

          In GT2 was de overwinning voor de Ferrari 430 van polesitters Niarchos-Mullen.

          SRO Motorsports Group, the architect of modern GT racing

          Comment

          Working...
          X