Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIA GT 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
    Da filmke ooit es digitaliseren eh

    Ik heb vooral goeie herinneringen aan die vrijdagtrainingen van F1 van 2 jaar geleden (met die gratis tickets)
    Ik had nog nooit een F1 gehoord en ik stond daar aan La source.
    Man, da is het zotste da ik ooit al gehoord heb. V10 power
    Gewoon ook al die bonk da ge hoort wanneer een F1 van vitesse
    verandert (vooral de BAR toen) was al zot.
    Ik was vroeger sceptisch tov live F1 zien omdat ge het nooit live
    zo goed kon zien als op tv, maar man ge mist toch de helft van de ervaring
    door de sound da die maken.

    /me wilt terug F1 zien
    same here... zalig gewoon. Op TV is het zo'n monotoon, saai geluid bijna. In het echt is het, zoals ik het nog steeds omschrijf:
    "een muzikaal orgasme op 4 wielen"

    *dat is trouwens in andere raceklassen net hetzelfde, maar minder als F1*

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Reedsh
      Da filmke ooit es digitaliseren eh

      Ik heb vooral goeie herinneringen aan die vrijdagtrainingen van F1 van 2 jaar geleden (met die gratis tickets)
      Ik had nog nooit een F1 gehoord en ik stond daar aan La source.
      Man, da is het zotste da ik ooit al gehoord heb. V10 power
      Gewoon ook al die bonk da ge hoort wanneer een F1 van vitesse
      verandert (vooral de BAR toen) was al zot.
      Ik was vroeger sceptisch tov live F1 zien omdat ge het nooit live
      zo goed kon zien als op tv, maar man ge mist toch de helft van de ervaring
      door de sound da die maken.

      /me wilt terug F1 zien
      Ik heb het hier staan hoor op mijn PC. Je moet er niet te veel van verwachten hoor. 't Is gewoon met mijn digi cam genomen. Je hoort het niet heel duidelijk want voor hem rijdt een nogal luidruchtige Ferrari 575... maar toch.

      En ik weet nog goed de zondagvoormiddag (toen was er maar één meer in koers) waren ze serieus aan't stampen! Wij zaten bovenaan de Raidillion op de tribune te bekomen van onze kater en telkens hij daarboven kwam tegen de toerentalbegrenzer *shiver*

      Comment


      • http://www.youtube.com/watch?v=_dqGy...BMW%20M3%20GTR

        http://www.youtube.com/watch?v=zdvlq...BMW%20M3%20GTR

        Hier kan je het geluid een beetje horen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
          hmm, idd zeer lekker hoogtoerig geluidje.

          Comment


          • Vitaphone Maserati heeft de dubbel gepakt in de FIA GT-race in Oschersleben. Bartels/Bertolini haalden het van teamgenoten Biagi/Davies met de Phoenix Aston Martin van Piccini/Deletraz in derde positie. De Corvette van GLPK viel uit na een elektrische panne.

            De volledige uitslag

            1
            GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 3:01:11.822 125 151.72
            2
            GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 3:01:26.185 125 14.363 151.52
            3
            GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 3:01:31.602 125 19.780 151.45
            4
            GT1 Bert/Janis Saleen S7R 3:01:39.649 125 27.827 151.34
            5
            GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 3:02:13.336 125 1:01.514 150.87
            6
            GT1 Pescatori/Ramos Aston Martin DBR9 3:01:47.805 124 1 LAP 150.01
            7
            GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 3:02:17.179 124 1 LAP 149.61
            8
            GT1 Balfe/Derbyshire Saleen S7R 3:02:14.391 122 3 LAPS 147.23
            9
            GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 3:02:33.068 121 4 LAPS 145.78
            10
            GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 3:01:41.413 120 5 LAPS 145.26
            11
            GT2 Niarchos/Mullen Ferrari 430 GT2 3:01:22.736 119 6 LAPS 144.29
            12
            GT2 Sugden/Alexander Ferrari 430 GT2 3:01:47.477 119 6 LAPS 143.97
            13
            GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 3:02:23.352 119 6 LAPS 143.50
            14
            GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 3:01:46.404 118 7 LAPS 142.77
            15
            GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 3:02:27.185 118 7 LAPS 142.24
            16
            GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 3:01:55.498 116 9 LAPS 140.23
            17
            GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RSR 3:01:35.442 113 12 LAPS 136.86
            18
            GT2 Gosse/***emann Ferrari 430 GT2 3:02:23.902 111 14 LAPS 133.84
            19
            GT1 Bouchut/Bartyan Lamborghini Murcielago GTR 2:12:32.028 88 37 LAPS 146.01

            Comment


            • De Belgische Corvette is niet zo schitterend aan het seizoen gestart...

              Comment


              • tja, en heeft vooral wat pech gehad dit weekend
                op zaterdag ochtend heeft Hezemans hem letterlijk de lucht ingestuurd en met de landing een gat in de bodem geslagen
                Mike vertelde achteraf dat die landing heel hard voor zijn rug is geweest
                en dan vandaag met de race lagen ze met de start sterk achter de Saleen en na ongeveer een uurtje ongeveer viel die simpelweg midden op de baan stil, hij heeft hem zelfs niet meer in het gras kunnen parkeren

                Comment


                • Enkele foto's van een vliegende Hezemans




                  Bron: www.anthonykumpen.com

                  Comment


                  • Die elektronische problemen van de C6R heeft waarschijnlijk zijn oorzaak in de lancering van Hezemans. Ze hebben de C6R wel opgelapt, maar blijkbaar had de jump meer gevolgen dan ze konden zien.

                    Ik denk dat GLPK zich nu moet gaan concentreren op de 24u. Dat ze daar een mooi resultaat (waarom niet overwinning) neerzetten en later op het seizoen nog een race kunnen winnen.


                    In dat seizoen is de race op het stratencircuit van Boekarest trouwens vervangen door een race op de Hungaroring in Budapest.

                    Comment


                    • De PSI Corvette C6-R heeft op het circuit Paul Ricard in Frankrijk de pole gerealiseerd. Het is nog maar de tweede deelname van PSI aan de FIA-GT met de C6-R.
                      Opvallend: de barslechte tijd van de Phoenix Racing DBR9 (tweede in Spa) en ook de Gillet Vertigo van Leinders en Kuppens kon zich niet kwalificeren (al is dit niet echt een verrassing).

                      1 34
                      GT1 Menten/Belloc Corvette C6R 1:52.841
                      2 2
                      GT1 Davies/Biagi Maserati MC12 GT1 1:52.961
                      3 4
                      GT1 Longin/Kumpen/Hezemans Corvette C6R 1:53.231
                      4 33
                      GT1 Wendlinger/Peter Aston Martin DBR9 1:53.827
                      5 1
                      GT1 Bartels/Bertolini Maserati MC12 GT1 1:54.652
                      6 23
                      GT1 Gollin/Babini Aston Martin DBR9 1:54.825
                      7 24
                      GT1 Pescatori/Ramos/Malucelli Aston Martin DBR9 1:54.976
                      8 11
                      GT1 Balfe/Taylor Saleen S7R 1:57.335
                      9 62
                      GT2 Kinch/Kirkaldy Ferrari 430 GT2 1:59.604
                      10 63
                      GT2 Franchitti/Mullen Ferrari 430 GT2 1:59.869
                      11 19
                      GT1 Porta/Yvon Lister Storm 2:00.486
                      12 58
                      GT2 Bobbi/Melo Ferrari 430 GT2 2:00.567
                      13 5
                      GT1 Deletraz/Piccini Aston Martin DBR9 2:00.633
                      14 55
                      GT2 Sugden/A-David Ferrari 430 GT2 2:00.805
                      15 81
                      GT2 Sundberg/Romero Ferrari 430 GT2 2:00.973
                      16 59
                      GT2 Salo/Aguas Ferrari 430 GT2 2:01.059
                      17 75
                      GT2 Collard/Riccitelli Porsche 996 GT3 RSR 2:01.269
                      18 52
                      GT2 Kaufmann/Moro Porsche 996 GT3 RSR 2:03.157
                      19 77
                      GT2 Konopka/Rosina Porsche 996 GT3 RS 2:03.355
                      20 66
                      GT2 Ried/Felbermayr Jr Porsche 996 GT3 RSR 2:03.359
                      21 71
                      GT2 Ligonnet/Severin Ferrari 430 GT2 2:03.756
                      22 124
                      G3 Dessange/Demigneux/Campbell Corvette Z06 GT3 2:04.088
                      23 74
                      GT2 Moccia/Busnelli Porsche 996 GT3 RSR 2:04.710
                      24 56
                      GT2 Gosse/Kutemann Ferrari 430 GT2 2:05.932
                      25 69
                      GT2 Felbermayr/Ried Porsche 996 GT3 RS 2:07.236
                      26 123
                      G3 Garbagnati/Iacovacci Ferrari 430 Challenge GT3 2:07.586
                      27 122
                      G3 Comar/Rambeaud/Mhitarian Ferrari 430 Challenge GT3 2:07.686 7
                      28 125
                      G3 Lacroix/Straateen/Mechally Corvette Z06 GT3 2:08.457 8 15.616 162.29

                      SRO Motorsports Group, the architect of modern GT racing

                      Comment


                      • Zijn de Ferrari's 550 en 575 eigenlijk voor goed afgeschreven? Jammer want ik vond dat een mooie auto...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                          Zijn de Ferrari's 550 en 575 eigenlijk voor goed afgeschreven? Jammer want ik vond dat een mooie auto...
                          In de (A)LMS rijden er nog wel enkele denk ik maar ze worden er natuurlijk niet jonger op Vooral de 550 is toch niet meer van de generatie DBR9, MC12,...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door F430
                            In de (A)LMS rijden er nog wel enkele denk ik maar ze worden er natuurlijk niet jonger op Vooral de 550 is toch niet meer van de generatie DBR9, MC12,...
                            Hoe komt het eigenlijk dat we zo weinig MC12's zien? 't Zijn bijna allemaal Aston Martins tegenwoordig. Vorig jaar stonden 4 Maserati's aan de start, dit jaar slechts 2. Zo'n MC12 is toch ook recent en snel?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                              Hoe komt het eigenlijk dat we zo weinig MC12's zien? 't Zijn bijna allemaal Aston Martins tegenwoordig. Vorig jaar stonden 4 Maserati's aan de start, dit jaar slechts 2. Zo'n MC12 is toch ook recent en snel?
                              Geen idee eigenlijk. Mss omdat de Maserati's duurder zijn in aanschaf en onderhoud?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door F430
                                Geen idee eigenlijk. Mss omdat de Maserati's duurder zijn in aanschaf en onderhoud?
                                Vele teams willen ook een gooi doen naar een deelname in de 24u van Le Mans en daar zijn de Maserati's absoluut niet toegelaten. Dat is de hoofdreden.

                                De Aston Martin was inderdaad traag, zelfs trager dan een Lister Storm, een bejaarde wagen bijna.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door driver_to_be
                                  Vele teams willen ook een gooi doen naar een deelname in de 24u van Le Mans en daar zijn de Maserati's absoluut niet toegelaten. Dat is de hoofdreden.

                                  De Aston Martin was inderdaad traag, zelfs trager dan een Lister Storm, een bejaarde wagen bijna.
                                  Wel jammer eigenlijk... daardoor missen we toch een extreem exclusieve wagen. Waarom zijn die auto's ook alweer verboden in Le Mans?

                                  Comment


                                  • Omdat ze teveel weg hebben van LMP's, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de MC12 wel aan lemans mocht meedoen maar dan enkel als LMP niet in de LMGT.
                                    BMW = Freude Am Fahren

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door F430
                                      Geen idee eigenlijk. Mss omdat de Maserati's duurder zijn in aanschaf en onderhoud?
                                      Mja, dat is zo in de FIA GT.
                                      Kijk maar naar de Viper GTS/R.
                                      In '97 nog fabriekswagens, al meteen dominant, en het jaar daarop een pak ingezet door privéteams.
                                      Kijk naar de Aston Martin.Vorig jaar enkel nog maar een paar races en als fabriekswagen, nu al heel wat privéteams die er één hebben.
                                      Als ik me niet vergis is het met de Ferrari 550/575 M ook zo gegaan.

                                      Comment


                                      • De MC12 werd toch ook eerst als fabriekswagen ingezet door Maserati?
                                        BMW = Freude Am Fahren

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door wouteb
                                          De MC12 werd toch ook eerst als fabriekswagen ingezet door Maserati?
                                          Ja tuurlijk, ik heb ze niet allemaal genoemd.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X