Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Michelin Pilot Sport 4 of Super Sport
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDriften noemtem da, beetje gas geven en nergens enne gaan
Mvg,That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenGelieve het milieu niet zo te vervuilen.
Mvg,
Ik was enkel passagier in deze dollemansrit!
mvg,BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenU gelieve zich te wenden hiervoor tot defap-Moose.
Ik was enkel passagier in deze dollemansrit!
mvg,
Mvg,That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichtenmededader, u bent schuldig bevonden nog vóór uw proces begint.
Mvg,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenJudge, jury and executioner.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenAls em een DPF delete doet op z'n Volvo , zal hij weer iets gelijkaardigs kunnen produceren.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDriften noemtem da, beetje gas geven en nergens enne gaan
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenGaatem toch defappen?
Dan zalt idd zoiets worden
Ik schat binnen een paar maand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk BerichtenWij rijden sowieso ook heel rustig maar zelfs bij beetje gasgeven op een rond punt hebt ge aan die runflats niks. Ik wil niet elke dag voluit gaan maar dat oranje lampje zou met onze rijstijl eigenlijk nooit mogen flikkeren.
Comment
-
Mijn ervaring met megane rs
Origineel had die potenza's, na de winter PSS opgelegd.
Als je een goede band wilt zeker doen !!
Beter in comfort, stuurgevoel, optrekken/remmen, bij nat en vooral veel meer grip in bochten.
Continental heeft nu de sportcontact 6 waarvan ik benieuwd ben naar de eerste vergelijkende tests.
Comment
-
Ik vind een Continental sportcontact de beste all round band en de 6 zal het waarschijnlijk nog beter doen . Voor mij is grip belangrijk maar slijtage ook en liefst van al een band die niet te veel van zijn positieve punten verliest naarmate hij slijt . Ik vind het toch als ik op de laatste 10jaar moet afgaan . Banden als pirelli en michelin zijn top maar slijten veel te rap waarvan het éérste belachelijk veel.
Een bridgestone potenza zal het op alle vlakken wat minder doen maar vind dat zo een potenza nog het beste feedback geeft . Nu ja ik jaag ook banden er rap door maar voor mij is gewoon iedere A merkt top maar ze hebben allemaal zo hun goede en minder goede eigenschappen . Als ik nu reacties lees van mensen die één continental sportcontact slecht vinden stel ik mij ook vraagtekens.
Comment
-
ik vind dat de conti's veel lawaai maken(de banden die Prancing Moose nu heeft liggen komen van onder mijn volvootje)
momenteel heb ik Michelin Pilot Sport 2 (of 3) liggen, lawaai is minder, grip is(pakken) beter, heb alleen mijn twijfels over hoe lang ze zullen meegaan
op mijn R heb ik Yokohama V105 gehad op mijn 19" velgen en de Pilot Sport 3 op mijn 18" velgen, grip was vergelijkbaar, slijtage geen idee(ik reed op't einde bijna niet meer met de R)die Yoko's waren ongeveer dezelfde prijs als de Michelins maar waren een inch groter...mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI) voor mijn vrouwke en Audi A4
voor de dochter
Comment
-
Heb al op 2 wagens SportContacten gehad. Het zijn geen slechte banden maar voor wat ze kosten is er imho beter op de markt. En zoals Philippe zegt, het geluid is zeer merkbaar. M'n Nokian winters zijn pakken stiller.
Potenza's vind ik bv weinig progressief. Positief was dan weer de stijvere flank. Beste die ik tot nu toe gehad heb zijn Hankook en Michelin, met daarvan de PSS heel ver op kop. Maar banden zijn nu eenmaal subjectief.
Probeer dan ook zoveel mogelijk merken te testen omdat het me boeit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb het al duizend keer gezegd. Een band is altijd een compromis. Alle A-merken zijn goede banden. Waar de ene het op een bepaald vlak beter doet dan een andere, zal de andere het op een ander vlak weer beter doen dan die ene.
Ik vind Michelin's slijtvast maar maken meer lawaai. Ik vond mijn Pirelli's veel grip hebben bij droog weer maar slecht bij regen. Nu Vredestein's liggen, zeer goede band, beste stille band die we al gehad hebben, goed bij droog weer, slecht in regen als ze al wat looptijd hebben, redelijk slijtvast.
Waarschijnlijk gaan we binnen enkele weken die PS4 eens proberen als ze mijn maat hebben. (nog niet gecheckt)Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Om toch even terug te komen op de vraag van dit topic, ik kwam net op deze link terecht: http://www.tyrereviews.co.uk/Article...uper-Sport.htm. Ik citeer: 'While Pilot Sport 4 replaces the Pilot Sport 3, it’s an improvement on the Pilot Super Sport, not a “new” Pilot Sport 3, in design and technology. In comparative testing in 18" sizes, Pilot Sport 4 outperforms the Pilot Super Sport in 99% of everyday situations, with the added benefit of 10-15% improved wear. The other 1% is on a dry track where the Pilot Super Sport would outperform the Pilot Sport 4 by a couple of tenths of a second around a long track.'
De PS4 zou dus volgens dit artikel zelfs beter zijn dan de PSS (buiten op circuit en dan scheelt het nog weinig). Natuurlijk is het altijd oppassen geblazen met dergelijke artikels. In hoeverre zijn deze betrouwbaar...
Aangezien ik deze zomer ca. 340-350 pk op de voorwielen zal hebben zoek ik dus echt wel de maximale grip die ik kan bekomen van een straatband. De PSS staat gekend als dé Michelinband maar nu met dergelijke artikels over de PS4 twijfel ik toch enorm. Daarnaast is de PS4 ook nog een stuk goedkoper.Last edited by Crockyy; 15/04/2016, 23:04.
Comment
-
Het scheelt ongeveer 30 euro per band, is toch al behoorlijk. Maar als de PSS toch iets beter blijkt te zijn in praktijk heb ik dit er zeker wel voor over.
Artikels zijn zo goed als altijd subjectief. Vandaar mijn post hier, ik ben op zoek naar objectieve vergelijkingen tussen de 2. Omdat de band nog zo nieuw is vind ik echter zeer moeilijk meningen over de PS4.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk BerichtenAangezien ik deze zomer ca. 340-350 pk op de voorwielen zal hebben zoek ik dus echt wel de maximale grip die ik kan bekomen van een straatband. De PSS staat gekend als dé Michelinband maar nu met dergelijke artikels over de PS4 twijfel ik toch enorm. Daarnaast is de PS4 ook nog een stuk goedkoper.
Comment
Comment