Gaat er behalve de Mila..Guilietta dit jaar nog een model uitgebracht worden, of is het 'plan' dat dat ene model Alfa gaat rechttrekken...?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
ALFA ROMEO Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten169
Nieuwe Duetto
Tot zover de theorie
Comment
-
Nee serieus, vandaag ff op het autosalon gelopen. 't Zal wel weer mijn gigantische merkenblindheid zijn, maar er zijn imo toch maar weinig merken die 1) betaalbaar zijn voor jan met de pet 2) goed rijden en 3) een mooie wagen aanbieden.
Die BMW 3 bijvoorbeeld die er stond, superdikke bak en hell, I'd love to have one. Maar als je dan dat prijskaartje bekijkt
Alfa heeft imo veel potentieel en toch blijven ze het maar verkloten. Qua techniek lopen ze achter (nu wel wat aan het inhalen, maar toch...), hun modellen worden niet genoeg vernieuwd.. Er stond daar nu nog altijd een 147 't Spel is 10 jaar oud...
Tijd dat ze daar wat minder zeveren en zotte plannen maken, en eens effectief wat beginnen te doen.
Comment
-
Sinds het succes van de 156 is het fout gelopen bij Alfa imo.
Dat succes is hun flink naar hunne kop doorgeschoten en ze wilden te fel de Italiaanse BMW worden. Of toch de blitse mooie automerk dat betaalbaar is. Of niet ? Ze weten het volgens mij al lang zelf niet meer. Idem voor het design.
De afwerking, stevigheid en betrouwbaarheid mogen dan wel vooruitgegaan zijn, maar niet navenant de prijzen omhooggegaan zijn. Bijlange niet.
Als ik zie wat ze durven vragen voor een Mito met een paar opties, het is beschamend bijna. Ze lokken wat volk naar de showrooms met een bedrag rond de 13500€. Om vervolgens datzelfde volk weer gillend te laten weglopen met een totaalbedrag van tegen de 19000€ owv een paar extra opties.
En dat voor een Punto in feestjurk die bakken kritiek krijgt op zijn weg & stuurgedrag.
NEEN ALFA, ge zijt nog geen Mini (qua brand value).
Volgend heikel punt: het dealernetwerk. Te dun gespreid, nog veel meer streken als ervoor, maar de service (veralgemeend) blijft even bedroevend.
It breaks my heart, maar als ze zo blijven voortdoen voorspel ik idd een uitverkoopscenario.
Of erger nog, een plaatsje naast SAAB en Rover op het autokerkhof, afdeling slachtoffers mismanagement...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten169
Nieuwe Duetto
Mito GTA
8C GTA
Tot zover de theorie
8C Gta gaat Alfa niet redden vrees ik en ik dacht gehoord te hebben dat de Mito Gta afgeblazen was...(then again, dat was een paar maanden terug...ondertussen kan het dus al 4 keer veranderd zijn)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenSinds het succes van de 156 is het fout gelopen bij Alfa imo.
Dat succes is hun flink naar hunne kop doorgeschoten en ze wilden te fel de Italiaanse BMW worden. Of toch de blitse mooie automerk dat betaalbaar is. Of niet ? Ze weten het volgens mij al lang zelf niet meer. Idem voor het design.
De afwerking, stevigheid en betrouwbaarheid mogen dan wel vooruitgegaan zijn, maar niet navenant de prijzen omhooggegaan zijn. Bijlange niet.
Als ik zie wat ze durven vragen voor een Mito met een paar opties, het is beschamend bijna. Ze lokken wat volk naar de showrooms met een bedrag rond de 13500€. Om vervolgens datzelfde volk weer gillend te laten weglopen met een totaalbedrag van tegen de 19000€ owv een paar extra opties.
En dat voor een Punto in feestjurk die bakken kritiek krijgt op zijn weg & stuurgedrag.
NEEN ALFA, ge zijt nog geen Mini (qua brand value).
Volgend heikel punt: het dealernetwerk. Te dun gespreid, nog veel meer streken als ervoor, maar de service (veralgemeend) blijft even bedroevend.
It breaks my heart, maar als ze zo blijven voortdoen voorspel ik idd een uitverkoopscenario.
Of erger nog, een plaatsje naast SAAB en Rover op het autokerkhof, afdeling slachtoffers mismanagement...
Voor de alfa MiTo 1.3 JTDm betaal je idd maar 13500€ (sprint versie en die heb ik gekocht).
Alfa rood kost je 200€ extra.
En de optie lijst is echt niet duur hoor. (voorruitontdooing 150€!)
Ik heb de lijst hier liggen... Kan ze wel eens inscannen en posten als je wil!
En als jij de laatste testen hebt gezien en gelezen dan weet je dat de MiTo veel beter uitkomt dan de Mini voor minder geld!
Comment
-
Als de autogids letterlijk zegt in zijn uitgebreide test en ik quote: 'weggedrag kan beter',
'De relatieve nauwkeurigheid van het weggedrag is nog altijd meer toe te schrijven aan het gebruik van elektronische lapmiddelen, dan aan de dynamische kwaliteiten van het onderstel'
Awel hé, ik vind dat een regelrechte BLAMAGE voor Alfa. En niks minder.
Wat betreft de prijzen: mijn schoonbroer heeft een offerte laten opmaken voor zowel een Punto als een Mito met gelijkaardige motor en uitrusting, de Punto kwam al bijeen op een 14000€ terwijl het bij de Mito tegen de 18000€ aanliep omdat sommige specifieke opties vastzaten aan een pack. Vraag mij nu niet welke opties, ik heb de offerte zelf niet gezien
En dat is een veel te groot verschil voor een wagen die zijn beloftes allesbehalve inlost.
Comment
-
Voor mij is en blijft dit de mooiste Alfa ooit . Afgelopen weekend eindelijk eens IRL kunnen zien en aanraken .
Let vooral op het verschil in formaat tussen de twee diva's .
Maar Alfa Romeo is inderdaad niet goed bezig .
Ik heb hier al voor sommigen tot vervelens toe gepleit naar een " back to basics" - strategie . Helaas ...
Ik vrees zelf een beetje dat het eind juni meer een vakbondsoptocht dan een feestje van Alfa's zal zijn in Milano .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
Maar Alfa Romeo is inderdaad niet goed bezig .
Ik heb hier al voor sommigen tot vervelens toe gepleit naar een " back to basics" - strategie . Helaas ...
Ik vrees zelf een beetje dat het eind juni meer een vakbondsoptocht dan een feestje van Alfa's zal zijn in Milano .
En door die te dure Mito zijn ze wel gedwongen de (overigens mooie) Giulietta een stuk duurder in de markt te zetten vrees ik...
Wat betreft Milaan trouwens: ik ben er int kort nog geweest, en en enige Alfa's die ik frequent zag waren de wit/groene 159's van de carabinieri... :-(
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenAls de autogids letterlijk zegt in zijn uitgebreide test en ik quote: 'weggedrag kan beter',
'De relatieve nauwkeurigheid van het weggedrag is nog altijd meer toe te schrijven aan het gebruik van elektronische lapmiddelen, dan aan de dynamische kwaliteiten van het onderstel'
Awel hé, ik vind dat een regelrechte BLAMAGE voor Alfa. En niks minder.
Wat betreft de prijzen: mijn schoonbroer heeft een offerte laten opmaken voor zowel een Punto als een Mito met gelijkaardige motor en uitrusting, de Punto kwam al bijeen op een 14000€ terwijl het bij de Mito tegen de 18000€ aanliep omdat sommige specifieke opties vastzaten aan een pack. Vraag mij nu niet welke opties, ik heb de offerte zelf niet gezien
En dat is een veel te groot verschil voor een wagen die zijn beloftes allesbehalve inlost.
Indien ja dan laat mij het weten aub want voor zover ik weet scheelt er aan Alfa altijd wat.
En wat betreft de MiTo 1.3 JTDm... Die heeft geen DNA-systeem. Dus geen electronische lapmiddelen.
Het onderstel is effectief beter dan die van de punto... t'is dezelfde maar aangepast.
En bepaalde opties bij packs? Momenteel misschien wel maar in't algemeen zijn alle opties vrij te krijgen.
En Fiat heeft een ander beleid dan Alfa.
Bij vw krijg je ook alleen maar packs voorgeschoteld en daar klaagt geen kat over...
Doe me een plezier en lees die offerte eens en vergelijk dan eens.
Het is 4000€ verschil dus ik vermoed dat die Alfa MEER in huis heeft dan de Punto.
En ik weet niet of Alfa slecht bezig is. Integendeel zelfs.
De MiTo verkoopt goed en met de komst van de Guilietta gaan ze nog potten breken denk ik, hoop ik...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenAls de autogids letterlijk zegt in zijn uitgebreide test en ik quote: 'weggedrag kan beter',
'De relatieve nauwkeurigheid van het weggedrag is nog altijd meer toe te schrijven aan het gebruik van elektronische lapmiddelen, dan aan de dynamische kwaliteiten van het onderstel'
Awel hé, ik vind dat een regelrechte BLAMAGE voor Alfa. En niks minder.
De overgrote meerderheid neemt dat als waarheid aan, helaas. Voor een andere groep, verliest een magazine dan z'n credibiliteit. Dus best met een korreltje zout te nemen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk BerichtenKan er mij iemand is een woordje uitleg over autodelta geven?
is dit zoals alpina-bmw,of is dit een soort tuner genre MTM,schnitzer
ik vind er bitter weinig van,geen occasies op mobile etc..,dus dit lijkt me pas exclusief of vergis ik mij?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk Berichten
Let vooral op het verschil in formaat tussen de twee diva's .
En serieus, 't is het enige wat me een beetje stoort aan die auto. Een Audi R8 is dan in tegenstelling tot deze zeker geen natuurlijke schoonheid, maar IRL maakt dat toch iets meer indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door luigi Bekijk Berichtenautodelta is een tuner, dus te vergelijken met wat ac schnitzer is voor bmw of brabus voor mercedes. Ik geloof dat de producten van autodelta kunnen geïnstalleerd worden bij alfa romeo dealer/tuner savali. Die compressor voor op de 3.2 lijkt mij wel een heel mooie upgrade.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichtenzal je hier in B wel niet gekeurd krijgen zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrederikA112 Bekijk BerichtenEindelijk iemand die mij begrijpt. Ik zeg niet alles, maar véél waar Alfa vroeger voor mij synoniem voor stond, zijn ze uit het oog verloren En zoals ik links en rechts hoor is 2010 erop of eronder voor Alfa
En door die te dure Mito zijn ze wel gedwongen de (overigens mooie) Giulietta een stuk duurder in de markt te zetten vrees ik...
Wat betreft Milaan trouwens: ik ben er int kort nog geweest, en en enige Alfa's die ik frequent zag waren de wit/groene 159's van de carabinieri... :-(
Ze zijn designgewijs superieur , culinair kan je er ook niets op tegen hebben en in elke Flair-enquete over mannen , staan ze ook altijd wel in de top tien . Dit van horen zeggen hoor , want ik lees alleen autotijdschriften , ook al ben ik vrouwelijk geslacht .
Maar met al die zwierelier en tierelier , ben je in de gewiekste zakenwereld natuurlijk niet echt veel . Alweer jammer maar helaas . En niet vergeten dat Alfa vroeger ook al meermaals bijna falliet is gegaan .
Maar zelfs toendertijd , tijdens menige probleemperiodes , beantwoordden al de uitgebrachte wagens nog steeds aan de " normen " van alle Alfisti .
Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld met mijn drie ouwe knarren , maar ik heb toch niet meer het idee dat dit nu nog het geval is .
Het is een keuze natuurlijk . Maar als je met zo'n gepassioneerde klanten te doen hebt , mag je die niet plots uit het oog gaan verliezen en mensen , die geen Siciliaanse worst begrijpen van het virus , auto's proberen aansmeren .
Gewoon mijn mening hoor . Want ik vind het nog steeds schitterend dat jongeren voor Alfa kiezen , ondanks het algemeen fout imago .
Oorspronkelijk geplaatst door Stax Bekijk BerichtenAutogids... Heb je ooit al een positieve test gelezen over Alfa in dat boekske?
.
Het kwaad huist niet enkel in de boekskes hoor .
BTW : Fiat en Alfa zijn tegenwoordig helaas hetzelfde . Dus worden ze strategiegewijs wel degelijk samen ontworpen en verspreid .
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenDie 8c is idd enorm!
En serieus, 't is het enige wat me een beetje stoort aan die auto. Een Audi R8 is dan in tegenstelling tot deze zeker geen natuurlijke schoonheid, maar IRL maakt dat toch iets meer indruk.
Een originele 8C competizione doet mijn hart echt wel overslaan , ondanks het verschrikkelijk lelijk achteruitrijlicht . Maar de Spider vind ik eerlijk gezegd ook maar een afgezaagde badkuip .
Comment
Comment