Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Euhm.

Ne groten, met donker haar (krullen?) en 'ie had een groen pulleke aan, vooral dat laatste herinner ik me nog.

Vriendelijk ontvangen, tijd voor me gemaakt (ze waren aan 't eten, 't was noen), info meegekregen, al m'n vragen beantwoord (ook over de houtapplicaties in de S40 en derhalve C30). Niks op aan te merken.
    dan ikke blij
    (ik ga wel naar Zarren, maar dikwijls ben ik daar voor een opendeur of voorstelling nieuw model, wordt dikwijls daar gedaan, en Rudi ken ik eigenlijk van toen ie nog in Zarren werkte. Jij had die andere kerel, is idd ook een aangename).

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• het heeft hier misschien al gestaan, maar hier zijn nog wat C30-piccies:

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• De 2.4 benzinemotor van 140 pk gekoppeld aan een automaat : zou dat een verstandige combinatie zijn wat betreft betrouwbaarheid en langetermijnduur?

eventueel gekoppeld aan lpg.

Comment

• die motor kan je ook niet echt pijn doen als hij warm staat. Over duurzaamheid van de automaten weet ik niks.
          Ik weet wel dat de meeste van de huidige automaten bij Volvo de neiging hebben met heel wat koppel te gaan lopen, of toch die indruk geven.
          Ik heb ooit met een S60 D5 automaat gereden en nadien een 2.4D manueel en ik vond de manuele veel vlotter rijden dan de zwaardere automaat. Maar een automaat blijft een zaligheid. En momenteel zou ik voor het comfort van de automaat kiezen ipv het vlotte van de manuele.
          Samen met lpg een goede keuze vind ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• @ Gta als je nu een c30 bestelt, wanneer word hij dan geleverd? Weet je de meerprijs van de bodykit met 18" velgen? Ik heb is vernomen dat het als optie leverbaar zou worden ipv als accessoire, al iets van gehoord?

Zo'n volvo D5 in combinatie met een automaat, hoeveel pk's/nm geven ze dat na een chipkuur? Zou de nieuwe automaat uit de s80 ook beschikbaar komen op de C30?

Comment

• Ik ben in september langsgeweest bij ACG-Gent om te kijken naar de V50 2.0d/d5. Volgens de info van de verkoper zal er geen d5 met manuele bak komen, hoewel dit in de pers wel aangekondigd werd. Volgens hem heeft Volvo de d5 gelanceerd omdat ze in het gamma tot dan nog geen automaat hadden en deze niet kan besteld worden op de 2-liter. Qua prestaties moet de 2.0d (op papier - heb er niet mee gereden) absoluut niet onderdoen voor de d5. Ik vermoed dat deze redenering dus ook zal gelden voor de c30...

Comment

• Nikske, ken jij nog goeie Volvo-dealers in 't brugse ? bij De Grande zien ze mij niet meer.

btw, hoe zit het met de volvo ... ?
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
                  Nikske, ken jij nog goeie Volvo-dealers in 't brugse ? bij De Grande zien ze mij niet meer.

btw, hoe zit het met de volvo ... ?
                  De Pauw in Maldegem, maar die is agent van De Grande. Is een gemoedelijke gast die niet echt het verkopen om te verkopen in zich heeft, maar ik weet niet hoe lang die nog zal blijven werken.
                  Groot gelijk dat je niet bij De Grande gaat.

Coolman in Knokke is nog erger dan De Grande. (maar is niet meer officieel)

Dan schieten nog Tielt over (bwaaaa), en Automobilia in Roeselare en Zarren. Persoonlijk raad ik aan om Zarren te nemen, 't is er rustiger, gemoedelijker, persoonlijker, en steeds zeer correct.
                  Roeselare is ook goed, mooie showroom zelfs, en zeer goede bazin, maar 't is wat onpersoonlijker vind ik. Hebben ook meer fleetklanten dan Zarren vermoed ik. Zarren is wat op den buiten maar 't is 't verplaatsen waard.
                  Dichter bij Brugge is er niets meer...

Ik heb zo goed als een uur of twee onze tweede V70! Lekkkeerrrrr... ..... maar de madam is er al mee weg

Ik post wel iets in "mijn auto", vandaag of morgen.
                  Last edited by Bompa; 24/11/2006, 20:55. Reden: quotes rond mijn auto

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Voor de c30 liefhebbers, de wagen staat al bij Van Houdt in Turnhout te bewonderen. Dus wss ook bij andere volvo dealers.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                      Voor de c30 liefhebbers, de wagen staat al bij Van Houdt in Turnhout te bewonderen. Dus wss ook bij andere volvo dealers.
                      Déja-vu
                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                      Bestelt
                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                        @ Gta als je nu een c30 bestelt, wanneer word hij dan geleverd?
                        Vandaag nagevraagd : eind januari. Snel, dus.

Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                        Weet je de meerprijs van de bodykit met 18" velgen? Ik heb is vernomen dat het als optie leverbaar zou worden ipv als accessoire, al iets van gehoord?
                        De prijzen staan op de prijslijst, weliswaar enkel nog maar als accessoire.

De 18" komen inderdaad op de optielijst te staan, wanneer is nog niet zeker maar ze komen. De bodykit, dat is me niet verteld.

Zo'n volvo D5 in combinatie met een automaat, hoeveel pk's/nm geven ze dat na een chipkuur?
                        Je mag rekenen op ca. 220 pk en 420 Nm. Give or take a few.

Zou de nieuwe automaat uit de s80 ook beschikbaar komen op de C30?
                        Geen idee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                          Ik ben in september langsgeweest bij ACG-Gent om te kijken naar de V50 2.0d/d5. Volgens de info van de verkoper zal er geen d5 met manuele bak komen, hoewel dit in de pers wel aangekondigd werd. Volgens hem heeft Volvo de d5 gelanceerd omdat ze in het gamma tot dan nog geen automaat hadden en deze niet kan besteld worden op de 2-liter. Qua prestaties moet de 2.0d (op papier - heb er niet mee gereden) absoluut niet onderdoen voor de d5. Ik vermoed dat deze redenering dus ook zal gelden voor de c30...
                          Yep, is zo, heb ik ook al gepost.

Er is trouwens geen ruimte voor een manuele D5, wat prijs betreft. Een C30 D5 met automaat kost 25.600 EUR, een manuele 2.0 D kost 22.750 EUR. Als je de prijs van 2.100 EUR (die een automaat bij Volvo kost, dacht ik) van de prijs van de D5 eraf trekt, dan kom je op 23.500 EUR uit, wat slechts 750 EUR duurder is dan de 2.0 D ... en de D5 heeft dan nog het dubbele pijpje en de achterspoiler standaard ook.

Overigens moet een 2.0 D niet onderdoen voor een fiscaal teruggetunede D5. Maar de D5 zal toch een tik sneller blijven, vermogen steek je niet weg. Op 't sprintje tot de 100 heeft 'ie "last" van z'n wat trage automaat, maar eens je aan 't rijden bent, b.v. een tussensprint van 60 naar 160, zal die D5 toch wel makkelijk winnen.
                          Neem je een D5 in full version, dus met 180 pk, dan is 'ie, zelfs met automaat, al een volle seconde sneller tot 100 dan de manuele 2.0 D.

Comment

• Volvo-liefhebbers, help me !!

De Mirzam-velg 8Jx18" van de C70, die wil ik op een C30, maar dat zou niet gaan, luidens de verkoper.

Ik wil weten waarom.

Graag zoveel mogelijk garagisten, monteurs, ... kenners tout court aan de tand voelen. Op fora, tijdens de koffiepauze, tijdens 't wachten op 't onderhoud van je auto, ...

Thanks !

Comment

• gTa die volvoadept wordt, de wereld is zonder zekerheden

Comment

• Ik word geen Volvo-adept, ik ga misschien met een C30 rijden. Groot verschil. Ik heb Volvo altijd al kunnen smaken, trouwens. Of toch bepaalde modellen.

M'n liefde voor bepaalde Duitsers gaat daardoor niet verminderen, hoor.

Die C30 is voor dat geld gewoon de knapste en leukste auto die ik kan kopen. In mijn ogen.

Comment

Ik word geen Volvo-adept, ik ga misschien met een C30 rijden. Groot verschil. Ik heb Volvo altijd al kunnen smaken, trouwens. Of toch bepaalde modellen.

M'n liefde voor bepaalde Duitsers gaat daardoor niet verminderen, hoor.

Die C30 is voor dat geld gewoon de knapste en leukste auto die ik kan kopen. In mijn ogen.

zeg ik in mijn eigen: ik ga de gTa eens helpen zie, en eens het forum bezoeken dat ik ooit nog weten ontstaan heb, oorspronkelijk opgestart door Joachim Crombez, een Bruggeling en moet niet zo ver van Alex wonen.

Kom ik daar toch wel dit tegen zeker!

but who's that volvo-fanatic you mention?

EDIT: zie nu in het C30-forum dat je daar al melding gemaakt hebt van je post.

JWV50, wat is jouw account daar? (ik ben "nik" ginder, al sinds '96 of '97)
                                  Last edited by Bompa; 30/11/2006, 21:56.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• volgende fora of sites kunnen misschien helpen maar ik durf niet meer zoeken uit angst je opnieuw tegen te komen:

succes! en houd ons op de hoogte!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Nog een fotootje van de grootva van de C30 gevonden in de collectie:

Zie die gestrekte lijn
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                      Bestelt
                                      1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Bon, zoals in 't topic van de C30 te lezen staat : binnen driekwart jaar vervoeg ik de Volvo-armada van 't forum hier.

One C30 D5 Geartronic Summum coming right up!

Comment

Bon, zoals in 't topic van de C30 te lezen staat : binnen driekwart jaar vervoeg ik de Volvo-armada van 't forum hier.

One C30 D5 Geartronic Summum coming right up!

Wat gebeurt er dan met babs?

Comment

Working...