Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Iemand een indicatie wat de verzekeringspremie van de 250 GTO is? ik las gisteren in top gear dat BBC het niet kon betalen
UK=ander verzekeringssysteem, vaak "op bestuurder"
ivm GOT: zo'n wagen wordt via een patrimoniumverzekering geregeld,
en is onderhavig aan "dagwaarde"
dus als die wagen morgen dubbel zoveel waard, schiet je premie ook door het dak
ivm TG
9/10 = nonsens verhaal,
wss mochten ze niet omdat ze al genoeg schade hebben gereden,
de wagens van N.Mason worden vaak genoeg door journo's gebruikt
zijn Enzo zou meer km met journo's gedaan hebben dan dat hij er zelf mee reed
UK=ander verzekeringssysteem, vaak "op bestuurder"
ivm GOT: zo'n wagen wordt via een patrimoniumverzekering geregeld,
en is onderhavig aan "dagwaarde"
dus als die wagen morgen dubbel zoveel waard, schiet je premie ook door het dak
ivm TG
9/10 = nonsens verhaal,
wss mochten ze niet omdat ze al genoeg schade hebben gereden,
de wagens van N.Mason worden vaak genoeg door journo's gebruikt
zijn Enzo zou meer km met journo's gedaan hebben dan dat hij er zelf mee reed
Bedankt,
Is nu ook niet slim van Mason dan om al zijn wagens uit te lenen. Welke heeft hij dan al gegeven? die GTO, Enzo, 288 GTO ook?
Mason now has plans to rationalise the collection. Having raced for four decades without hurting himself — “It probably means I’ve not been trying hard enough” — he wants to concentrate on cars his family can enjoy, “and those that don’t frighten me”. He has already sold his fearsome BRM V16, described by Stirling Moss as “the worst car I’ve ever driven”. Of the remainder, two cars will never leave Mason’s side. One is the 1960 Maserati Birdcage in which he scored his finest victory: “It was the support race for the 1990 British Grand Prix and I got the lead on the last corner of the last lap, overtaking Frank Sytner to take the flag. Just perfect, really.”
The other is the 250GTO. “I saw one racing at Goodwood in the early 1960s and thought it was one of the most beautiful things I had ever seen. Years later I was able to buy one and it was only when I’d got the log book that I realised it was the same car.
“It is as close to perfection as you can get: it looks fantastic, has the heritage, you can race it, you can rally it, and you can even get the kids to school in it.”
The GTO dates from an era when racing cars of its type were required to be road-registered. One freezing morning, Mason discovered none of his modern cars would start, so the children went to school in the GTO (worth several million pounds). “It’s surprisingly good in snow, too.”
The latest breaking UK, US, world, business and sport news from The Times and The Sunday Times. Go beyond today's headlines with in-depth analysis and comment.
Comment