Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ENORM IN DE PLUS

AANDEEL TESLA VOOR HET EERST BOVEN 500 DOLLAR-GRENS

Het aandeel van Tesla is voor het eerst boven de 500 dollar (zo'n 448 euro) gestegen nadat een analist op Wall Street zijn prijsdoel voor het bedrijf flink verhoogde. Sinds de zomer is het aandeel maar liefst 187 procent gestegen.

Even na de start van de handel op maandag stond het fonds 6 procent hoger, op bijna 510 dollar per aandeel. Op 19 december stond het aandeel nog op 400 dollar.

Analist Colin Rusch verhoogde maandag zijn inschatting van het aandeel Tesla van 385 dollar per aandeel naar 612 dollar. Volgens Rusch heeft Tesla een kritische grens behaald zodat het bedrijf gemakkelijker zelf geld kan genereren. Zo kan Tesla ook beter de beoogde uitbreiding financieren. Vorige week zette het bedrijf ook al een record op de beurs neer toen het meer dan 80 miljard dollar waard werd. Hiermee werd Tesla meer waard dan de autofabrikanten Ford en GM bij elkaar. Toen stond Tesla vooral in de belangstelling doordat het concern in het vierde kwartaal de eigen verwachtingen net haalde. Ook leverde Tesla voor het eerst de in China geproduceerde auto's.

Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• KLEINE BROER VAN MODEL Y?

MYSTERIEUS NIEUW MODEL TESLA DUIKT OP IN CHINA

Tesla doet deze week uit de doeken wat het merk allemaal wil gaan doen in China en daarbij schotelt het plots een voor ons onbekende tekening voor. Het lijkt te gaan om een nieuw model, dat mogelijk in de nieuwe Chinese fabriek van de band gaat rollen.

De opening van Tesla's Gigafactory 3 in China was al groot nieuws, maar er lijkt nog meer in het Chinese vat te zitten. Eerder liet Tesla al weten dat het een R&D-centrum wil openen in China, met als doel van de grond af in China ontwikkelde producten. In die plannen had Tesla het over een in China ontwikkelde en gebouwde auto voor de wereldmarkt. Wat daarmee concreet bedoeld wordt, laat zich voorlopig nog raden. Er duikt nu in ieder geval al wel een mysterieuze Tesla op in een officieel Chinees presentatiedocument van het merk, verspreid via WeChat.

De auto in kwestie doet sterk denken aan de Model Y, die sowieso in China gebouwd gaat worden. Hij lijkt echter een slagje kleiner te zijn en vooral de achterkant is wezenlijk anders. Het lijkt te gaan om een kleinere hatchback of cross-over. Mocht dat werkelijk het geval zijn, dan gaat het hier naar alle waarschijnlijkheid om een model dat onder de Model 3 in het gamma komt. Tel daarbij op dat de productie in China plaats zal vinden en je hebt een nieuwe goedkoopste Tesla voor je. De tijd zal het leren.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• DIT JAAR 500.000 AUTO'S?

TESLA MAAKT WEDEROM WINST, AANDEEL SCHIET OMHOOG

Tesla heeft voor het tweede kwartaal op rij winst geboekt. Nabeurs steeg het aandeel met maar liefst 13 procent van 580 naar zo'n 648 dollar (526 naar 588 euro). Dit is de eerste keer dat het aandeel boven de 600 dollar uitstijgt.

De automaker belooft in 2020 een recordaantal van 500.000 auto's af te leveren. Dat is ruim een derde meer dan in 2019 werd gehaald.

Het productieproces in de fabriek in Sjanghai, waar onder meer de Model 3 wordt gemaakt, loopt nu goed. Hier kan dan ook de productie worden opgevoerd, meldt Tesla, onder meer om te kunnen voldoen aan de grote vraag in China. Wel levert de uitbraak van het coronavirus mogelijk vertraging op. De fabriek is op dit moment om die reden namelijk tijdelijk gesloten.

Het kan ook nog zijn dat de toeleveringsketen voor andere fabrieken wordt verstoord, doordat bepaalde onderdelen uit gebieden komen waar het virus om zich heen grijpt. Tesla onderzoekt momenteel of dit het geval is. De productie van de nieuwe Model Y is inmiddels gestart en de oplevering van de eerste auto's staat gepland voor eind maart. Dat is eerder dan verwacht. Toen het model werd aangekondigd, werd nog gesproken van een introductie richting het eind van dit jaar.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• In mijn tweede vaderland staat alles op gebied van EV-rijden nog echt in zijn kinderschoenen. Op het vasteland zullen de aanpassingen uiteraard het snelst plaats vinden maar op de eilanden zie ik het toch niet snel gebeuren. Nochtans zou het voor bepaalde eilanden geen slecht idee zijn mochten deze als eerste ICE-vrij zijn. (persoonlijke visie)

"Onze vriend Elon Musk" wil het EV-gebeuren toch wat versnellen in Griekenland blijkbaar.

De Griekse regering had twee weken geleden ook al aangekondigd om mee op de "EV-trein" te springen.

Een reisje met een elektrische voertuig tussen België en Griekenland ziet er in de nabije toekomst dan ook gemakkelijker te realiseren uit dan nu.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• De elektrische auto lijkt op dit moment dé wagen van de toekomst. De bekendste telg in de familie is nog altijd Tesla, het merk dat ook volop inzet op automatische rijsystemen. Een onderzoeksteam van beveiligingsbedrijf McAfee wou die weleens uittesten. Ze slaagden erin een Tesla Model X en een Tesla Model S om de tuin te leiden en uit zichzelf de snelheid te laten toenemen met 80 km/uur.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• de astra lesauto denkt ook dat hij maar 10 km/h mag rijden als hij bord van max 10 ton voorbij rijdt. Zijn de kinderziektes en die zullen er wel uitgaan.
                www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  de astra lesauto denkt ook dat hij maar 10 km/h mag rijden als hij bord van max 10 ton voorbij rijdt. Zijn de kinderziektes en die zullen er wel uitgaan.
                  kinderziekte's?alles kan gehackt worden,tis alleen de vraag of en wanneer iemand er de moeite voor wil doen,maw of het genoeg opbrengt.

Comment

• ja, da's een kinderziekte. Want het bord dat aangeeft van max 10 ton, verschilt op een heel klein lettertje na niet van een bord dat snelheid aanduid.
                    En dat geeft aan dat de software van Tesla niet gehackt is, maar dat men de software om de tuin kan leiden. Er is niet zo lang geleden een experiment gebeurd waarbij men de zelfrijdende modus kon in de war brengen door simpelweg ad random wat witte plakband op de weg te kleven. Da's een kwestie van software bijsturen. Want nu gebruikt men de camera om naar de lijnen te kijken. Laat ook zien waarom men nu eerder terughoudend begint te zijn naar het zelfrijdende aspect. De AI van de auto is nog niet slim genoeg om met niet voorgeprogrammeerde omstandigheden om te gaan. Ook dat is een kwestie van tijd. Er is ondertussen al ongeveer een dikke 16miljard dollar gestoken in het zelfstandig rijden en er gaat nog heel wat geld ingestoken moeten worden om het op punt te krijgen. Maar ooit gaat het er toch van komen.
                    www.peugeotforum.be

Comment

• Zulke randgevalletjes zullen er altijd zijn. Maar ja, dat beloofd nog voor de autonoom rijdende auto in de toekomst.

Echter is het nog een geluk bij een ongeluk dat dit bij een Tesla is, die kunnen dat binnen de week gefixt hebben met een software update. Probeer maar eens een update te krijgen voor je Bosch systeem...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Zulke randgevalletjes zullen er altijd zijn. Maar ja, dat beloofd nog voor de autonoom rijdende auto in de toekomst.

Echter is het nog een geluk bij een ongeluk dat dit bij een Tesla is, die kunnen dat binnen de week gefixt hebben met een software update. Probeer maar eens een update te krijgen voor je Bosch systeem...
                        binnen de week?lool
                        opvallend hoe straf de tesla fans zijn in het negeren van minpunten.
                        als je de betrouwbaarheidstesten en referenda uit verschillende hoeken er op napluist,(stonden ze onlangs niet achter fiat?)zijn ze al veel weken bezig geweest met het fixen van.......
                        mss heeft een goed systeem geen update nodig?
                        of het zou sjoemelsoftware moeten zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          de astra lesauto denkt ook dat hij maar 10 km/h mag rijden als hij bord van max 10 ton voorbij rijdt. Zijn de kinderziektes en die zullen er wel uitgaan.

En wat doet dat spel als er staat binnen 200 meter scherpe bocht ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Zulke randgevalletjes zullen er altijd zijn. Maar ja, dat beloofd nog voor de autonoom rijdende auto in de toekomst.

Het zou VW eens moeten zijn... het kot was te klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten

Het zou VW eens moeten zijn... het kot was te klein.
                              Logisch toch, die hebben de boel dan ook al eens bezeikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Logisch toch, die hebben de boel dan ook al eens bezeikt
                                Ja bij Tesla hebben ze nochtans in de korte periode dat ze bestaan ook al een stevige reputatie opgebouwd...

https://www.ccn.com/elon-musks-backt...urities-fraud/

Comment

Ja bij Tesla hebben ze nochtans in de korte periode dat ze bestaan ook al een stevige reputatie opgebouwd...

https://www.ccn.com/elon-musks-backt...urities-fraud/
                                  Spijtig van al die haat tegen Tesla en Elon. Ik blijf de man bewonderen, hoge bomen vangen veel wind. The show must go on

Ik heb in ieder geval tijdig mijn aandelen verkocht, was geen slechte belegging moet ik zeggen

Comment

Spijtig van al die haat tegen Tesla en Elon. Ik blijf de man bewonderen, hoge bomen vangen veel wind. The show must go on

Ik heb in ieder geval tijdig mijn aandelen verkocht, was geen slechte belegging moet ik zeggen
                                    Grappig.... zeg je iets negatief over Vw dan ben je een toffe maar post je een artikel over een Tesla-topman dan wordt je een hater... Alle zin voor realiteit gaat stilaan verloren.

Comment

ik hoor dat woord HAAT niet graag,
                                      maar als dat dan toch zo zou zijn is het mss de hoogste tijd dat clown elon afscheid neemt van het bedrijf zodat ze met een propere lei opnieuw kunnen beginnen?
                                      een boom knapt ook wel eens af in de storm,dan planten we een nieuwe?
                                      ik denk dat meer en meer mensen hun vertrouwen allang verloren zijn door de opeenvolgende capriolen van die blaaskaak.
                                      en ook de verstokte fans doen naar mijn mening de kritiek alleen maar opzwellen,je kan fan zijn van een merk maar verafgoderij is nooit goed.
                                      nogmaals,ik heb niets tegen een tesla op zich,naar mijn mening zijn ze even goed (of slecht) dan de anderen
                                      vroeger had je verstokte vw fans die ook geen negatief woordje konden horen over hun merk,maar die tesla boys spannen echt wel de kroon.

Comment

• De tesla fanboys zijn voornamelijk fan van het voordelige financiële VAA plaatje imo. En de bijhorende “standing”
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Grappig.... zeg je iets negatief over Vw dan ben je een toffe maar post je een artikel over een Tesla-topman dan wordt je een hater... Alle zin voor realiteit gaat stilaan verloren.
                                          Begrijp ik niet! Ik heb geen enkel probleem met VW of Tesla. Zo heeft alles en iedereen zijn voor en tegenstanders. Ik ben nogal ruimdenkend

Ik probeer enkel realistisch te denken, met de hele dag erop te bashen ga je de electrische auto niet tegen houden want die komt er toch.

En Musk en Tesla, tja, ik heb daar veel respect voor. Doe het hem maar na, showman of niet. Maar het is je volste recht om daar anders over te denken

Comment

Working...
                                          X