Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

    Dat is dan wel degelijk hun eigen schuld. De meesten zijn blijven afwachten tot ze lichtjaren achterstand hadden tov vooral de Aziaten. Die hebben trouwens fabrieken en designcentra over heel Europa verspreid waar duizenden mensen werk vinden. Eerst eens in eigen boezem kijken lijkt mij beter voor sommige Europese constructeurs.

    En Tesla, tja, doe het hun maar na. Ze zijn er iig uit het niets tijdig aan begonnen
    eigen schuld dikke bult?voor een groot gedeelte zeker waar,
    ze hadden het immers te druk met roetproblemen en weddenschappen op dieseltechnologie.
    dat ze maar een tandje bijsteken onderhand voor ze tegen het gele gevaar botsen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
      Zie het probleem ook niet echt, die multinationals scheppen duizenden banen in Europa.
      wanneer ze die banen inderdaad scheppen in europa,heb ik er ook geen probleem mee.
      maar goederen invoeren van de andere kant van de wereld om ze hier te verkopen,terwijl er voldoende plaatselijke alternatieven zijn?
      als ik mag kiezen tussen een belgische jupiler of een amerikaanse bud,dan weet ik het toch wel

      Comment


      • Ja een pintje wel ja, maar een banaan of een kiwi ?

        edit:
        nee, een kiwi hoeft niet van ver te komen, pak een ananas :-)
        Last edited by RX-8; 04/12/2019, 21:36.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

          wanneer ze die banen inderdaad scheppen in europa,heb ik er ook geen probleem mee.
          maar goederen invoeren van de andere kant van de wereld om ze hier te verkopen,terwijl er voldoende plaatselijke alternatieven zijn?
          als ik mag kiezen tussen een belgische jupiler of een amerikaanse bud,dan weet ik het toch wel
          Uiteraard de Jupiler hé André want die Bud is net als Heineken niet te zuipen

          Maar vermits het eigenlijk over auto's zou moeten gaan haal ik graag het voorbeeld van Hyundai-Kia aan. Grote fabrieken en designcentra in Europa, de meeste modellen worden hier ontwikkeld en zelfs met een Belg als baas, Luc Donckerwolke.
          En voor de bekende Japanse merken geldt ongeveer hetzelfde. Het is maar hoe je het bekijkt
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • ja tuurlijk,maar als ik kan kiezen tussen een produkt dat hier mensen tewerkstelt,of iets dat tewerkstelling creeert in landen aan de andere kant van de wereld en dan getransporteert
            moet worden over 1000den km (met alle gevolgen vandien),tja.....
            en dat heeft dan niets met merken te maken he.
            dus ja,wanneer de produktiesite van tesla in duitsland opent ,stijgen ze voor mij een trapje op de ladder(momenteel staan ze laag genoeg)
            ne goeie jupiler en schol,lol
            Last edited by ; 05/12/2019, 10:01.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
              Ja een pintje wel ja, maar een banaan of een kiwi ?

              edit:
              nee, een kiwi hoeft niet van ver te komen, pak een ananas :-)
              sommige zijn tevreden met een conferance peer

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten



                Dus de boom in met die 2500 jobs, want het is een Amerikaans bedrijf
                kan geen kwaad, doek maar op. Drinken doen we toch, dus er komt wel iets anders in de plaats, niet ?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                  eigen schuld dikke bult?voor een groot gedeelte zeker waar,
                  ze hadden het immers te druk met roetproblemen en weddenschappen op dieseltechnologie.
                  dat ze maar een tandje bijsteken onderhand voor ze tegen het gele gevaar botsen.
                  de SUV niet vergeten hé, die was ook zeer belangrijk.

                  Comment


                  • AFTRAPPEN MET DE MODEL Y

                    ‘DUITSE TESLA-FABRIEK GAAT 500.000 AUTO’S PER JAAR MAKEN’

                    De Europese Tesla-fabriek in Duitsland zal een oppervlakte gelijk aan dat van 420 voetbalvelden beslaan en moet op termijn 500.000 auto’s per jaar produceren. In 2021 moet de productie starten en het eerste te fabriceren model is de Tesla Model Y.

                    Dat blijkt uit recente publicaties van het Duitse medium Bild. Na lang wikken en wegen hakte Tesla-CEO Elon Musk de knoop door: Tesla’s eerste Europese gigafabriek komt te staan nabij Grünheide, op 35 km van het centrum van Berlijn. Voor de fabriek wordt het industrieterrein van die plaats flink uitgebreid. De Tesla-productiefaciliteit zal namelijk grofweg 1,8 km lang en 2 km breed zijn. Als de Amerikanen die ruimte optimaal benutten, zal een productie van tot 500.000 auto’s per jaar mogelijk moeten zijn, zo meldt Bild.

                    De bouw van de fabriek begint binnenkort en in 2021 moeten de eerste Tesla’s van de band rollen. Aanvankelijk zal de Duitse Tesla-vestiging zich alleen met de Model Y bezighouden, maar op termijn moet er ook de Model 3 van de band rollen. Volgens Bild zal de fabriek op termijn goed zijn voor ruim 10.000 banen en dat betekent dat de omgeving van Grünheide zich op kan maken voor economische groei. Sterker nog: de krant meldt dat het gebied nu al aan het veranderen is. De grondprijs stijgt en ondernemers tonen meer interesse in de regio. De Grünheide-fabriek is Musks vierde Tesla-fabriek. Uiteindelijk wil hij op elk continent zijn auto’s kunnen produceren.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      AFTRAPPEN MET DE MODEL Y

                      ‘DUITSE TESLA-FABRIEK GAAT 500.000 AUTO’S PER JAAR MAKEN’

                      De Europese Tesla-fabriek in Duitsland zal een oppervlakte gelijk aan dat van 420 voetbalvelden beslaan en moet op termijn 500.000 auto’s per jaar produceren. In 2021 moet de productie starten en het eerste te fabriceren model is de Tesla Model Y.


                      eat this volkswagen

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                        eat this volkswagen
                        Dat moet eerst nog werkelijkheid worden.
                        Om te vergelijken met Ford in Genk... op hun toppunt produceerden die 1000 auto's per werkdag of 200.000 per jaar.
                        500.000 autos per jaar maken is veel, héél veel.
                        Dan nog te hopen dat de verkoop kan volgen!

                        Comment


                        • jammer van onze loonkost en stakersmentaliteit, 10000 goedbetaalde jobs...al zal er nog veel meer meespelen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Dat moet eerst nog werkelijkheid worden.
                            Om te vergelijken met Ford in Genk... op hun toppunt produceerden die 1000 auto's per werkdag of 200.000 per jaar.
                            500.000 autos per jaar maken is veel, héél veel.
                            Dan nog te hopen dat de verkoop kan volgen!
                            Waren er op hun toppunt wel meer dan 200.000 per jaar en ook meer dan 1000 per dag.

                            Locatie Vlag van BelgiëGenk
                            Coördinaten
                            Geopend 2 januari 1964
                            Gesloten 18 december 2014
                            Oppervlakte terrein 1.396.170 m² (140)
                            Oppervlakte fabriek 631.000 m² (63 ha)
                            Werknemers 1993: 14.000
                            2011: 4257
                            Shiften 2010: 2
                            Productie 1964: 62.076
                            1973: 297.399
                            1994: 478.053
                            2011: 178.304
                            Omzet 2011: ~€ 3 miljard
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                              Waren er op hun toppunt wel meer dan 200.000 per jaar en ook meer dan 1000 per dag.

                              Locatie Vlag van BelgiëGenk
                              Coördinaten
                              Geopend 2 januari 1964
                              Gesloten 18 december 2014
                              Oppervlakte terrein 1.396.170 m² (140)
                              Oppervlakte fabriek 631.000 m² (63 ha)
                              Werknemers 1993: 14.000
                              2011: 4257
                              Shiften 2010: 2
                              Productie 1964: 62.076
                              1973: 297.399
                              1994: 478.053
                              2011: 178.304
                              Omzet 2011: ~€ 3 miljard
                              Ik heb er gewerkt in 1996 en 1997 en toen was net de overgang tussen 2 modellen. Van het nieuwe model draaiden we toen rond de 1600 à 1700 Mondeo's per dag. Ze hadden wel 2 montagelijnen, maar ik stond aan de dashboarden en dat was maar 1 lijn

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                Ik heb er gewerkt in 1996 en 1997 en toen was net de overgang tussen 2 modellen. Van het nieuwe model draaiden we toen rond de 1600 à 1700 Mondeo's per dag. Ze hadden wel 2 montagelijnen, maar ik stond aan de dashboarden en dat was maar 1 lijn
                                Dat waren er dus duidelijk meer dan 1000 stuks per dag.

                                Maar idd, om in het geval van Tesla alleen al in Duitsland aan 500.000 stuks per jaar te komen, ook al zijn het 2 modellen, lijkt mij toch wel een beetje wishful thinking. Benieuwd!
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Dat waren er dus duidelijk meer dan 1000 stuks per dag.

                                  Maar idd, om in het geval van Tesla alleen al in Duitsland aan 500.000 stuks per jaar te komen, ook al zijn het 2 modellen, lijkt mij toch wel een beetje wishful thinking. Benieuwd!
                                  500000 lijkt me ook een pak, maar het kan natuurlijk.
                                  Maar wat de jaren op de ford betreft, waren er 2 lijnen voor de Transit en 2 lijnen van de Mondeo. Transit waren er maar een 200-tal per dag omdat die lijnen kleinschaliger waren. Maar voor de mondeo waren het wel 2 lijnen ook. Ik heb er momenten gehad dat we aan 1900 mondeo's per dag zaten. Keerzijde was ook dat er momenten waren dat we technisch werkloos waren. Ging heel raar in die tijd. Paar maanden sjezen om de bestellingen te kunnen volgen, daarna een week technisch werkloos omdat anders de band zou stil vallen,... .

                                  Wat een tijden. Zou het zelf niet meer willen doen, maar echt zonde van de mensen die er graag werkten. Want sfeer op de werkvloer was in de C-Hall enorm fijn. In de B-Hall was dat anders omwille het lawaai.

                                  Comment


                                  • Ik heb het dus wat onderschat. Ik weet dat Ford ooit 12000 eigen werknemers had, begin ze maar aan te werven nu.

                                    Comment


                                    • bmw en mercedes danken af... die zullen dus rap ander werk vinden
                                      www.peugeotforum.be

                                      Comment


                                      • CHINESE MIJLPAAL

                                        TESLA LEVERT EERSTE CHINESE AUTO’S

                                        Tesla begint maandag met de eerste leveringen van auto's die in China zijn geproduceerd.
                                        Voor het bedrijf van topman Elon Musk betekent dit een belangrijke mijlpaal, mede omdat China de grootste automarkt wereldwijd is. Dat geldt ook voor elektrisch aangedreven voertuigen.


                                        De eerste vijftien exemplaren van de Model 3 worden op 30 december geleverd aan medewerkers van de onderneming, zo bevestigde het bedrijf. Musk verwacht dat de nieuwe Chinese fabriek Tesla helpt in de hevige concurrentieslag op het gebied van elektrisch rijden in China. Naast lokale concurrenten als NIO en Xpeng Motors mikken ook grote automakers als BMW en Mercedes op een groter marktaandeel.

                                        Eerder op vrijdag werd de Model 3 toegevoegd aan een lijst van modellen die in aanmerking komen voor een vrijstelling van 10 procent van de aankoopbelasting in het land. Daarnaast komt de 'made in China'-Tesla in aanmerking voor een Chinese overheidssubsidie van 3600 dollar per auto.
                                        Tesla zei in oktober dat aan de in China geproduceerde Model 3-auto's een prijskaartje hangt van ongeveer 50.000 dollar. Daarna deden berichten de ronde dat Tesla overweegt de prijzen voor auto's die in China gemaakt worden met een vijfde te verlagen.

                                        Bron: Autoweek


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Vorige week met een Tesla Model X meegereden. Qua afwerking vond ik het maar niks, interieur is ook saai en oogt goedkoop. Enkel die acceleratie, dat is letterlijk adembenemend. Supersnel en zonder schakelgangen, raar gevoel.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X