Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • TESLA KRIJGT TOESTEMMING PRODUCTIE IN CHINA

    Het Chinese ministerie van Industrie heeft vandaag toestemming verleend aan Tesla voor de productie van auto’s in het land, zo meldt Reuters. De Amerikaanse producent van elektrische auto’s wil nog deze maand beginnen met de productie.

    Eerder deze maand publiceerde het Amerikaanse persbureau dat Tesla nog deze maand wil beginnen met de productie van EV’s in China. Het merk van Musk trok twee miljard dollar uit voor de bouw van de nieuwe fabriek in Shanghai. Tegen het einde van dit jaar moeten er 1.000 Model 3’s per week uit de fabriek rollen. Uiteindelijk wil Tesla jaarlijks 1 miljoen auto’s produceren in het Aziatische land.

    Door de uitbreiding naar China ontwijkt Tesla eventuele importheffingen die China voert voor Amerikaanse producten. De fabriek in het oosten van het land is de eerste overzeese fabriek van de Amerikanen. Vermoedelijk om de deal rond te maken, bieden de lokale autoriteiten hulp bij de bouw van de nieuwe fabriek. Ook worden Tesla’s in China vrijgesteld van een aanschafbelasting van 10 procent. Uiteindelijk wil Musk op élk continent productiefaciliteiten plaatsen, aldus Reuters.

    Bron: Autoweek


    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • AANDEEL 21 PROCENT OMHOOG

      TESLA KOMT MET VERRASSEND GOEDE CIJFERS

      Nadat de fabrikant verrassend goede cijfers over het afgelopen kwartaal had gepresenteerd, schoot het aandeel Tesla met maar liefst 21 procent omhoog. Het goede nieuws is meer dan welkom bij de Amerikanen, die de laatste maanden juist geregeld werden omgeven door negatieve berichten.

      In het derde kwartaal noteerde Tesla een winst van 143 miljoen dollar, bij een omzet van 6,3 miljard dollar (5,65 miljard euro). Nadat het aandeel er naar aanleiding van dit mooie nieuws 21 procent bij kreeg, stond de waarde ervan voor het eerst sinds 1 maart boven de 300 dollar, meldt Reuters. De winstmarge is hoger dan eerder werd verwacht en ook wat betreft verkoopdoelstellingen ligt Tesla op een goede koers. Het merk sprak eerder de hoop uit dit jaar 360.000 tot 400.000 auto’s te verkopen en die 360.000 stuks lijken nu inderdaad haalbaar.

      Het bericht is min of meer een herhaling van vorig jaar, toen Tesla in het derde kwartaal eveneens een verrassende winst noteerde. Toen kwam de omzet uit op 6,8 miljoen.

      Dat Tesla eens zwarte cijfers mag noteren, is welkom na het eerdere verlies dat in het eerste halfjaar van 2019 juist uitkwam op 1,1 miljard. Dat de cijfers zo fluctueren is niet zo heel gek, want Tesla zit vanaf het begin van z’n bestaan middenin een enorme groeistuip en werkt de ene grote verandering na de andere weg. Zo is de fabriek in Shanghai net opgestart, waarmee de productie van de Model 3 op twee locaties in volle gang is.

      In de komende periode zijn alle ogen gericht op diens SUV-broertje Model Y, die voor een grotere winstmarge moet zorgen dan de ‘3’. Ook is het wachten nog altijd op de ‘Semi’, een vrachtwagen dus, en de op papier ongelofelijk rappe Roadster.

      Bron: Autoweek


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Tesla als taxi De introductie van Tesla-taxi’s op Schiphol kwam luchthaven én autobouwer goed uit.
        Maar de ondernemers die de auto’s moesten kopen, kampen nu met gebreken aan de wagens.

        Tesla als taxi: De introductie van Tesla-taxi’s op Schiphol kwam luchthaven én autobouwer goed uit. Maar de ondernemers die de auto’s moesten kopen, kampen nu met gebreken aan de wagens.


        Zou daar dan toch niet zo graag taxi chauffeur zijn...

        Comment


        • problemen en mankementen komen bij elk merk voor,
          het ergste vind ik persoonlijk dat in een dure tesla mankementen meerdere keren voorkomen ,en blijven weerkeren
          en men het probeert af te doen als 'normaal' bij 'intensief' gebruik.
          ok tesla verdient als start up krediet,maar dat ze dan ook met oplossingen komen ipv om de haverklap met een goed nieuws show.
          heel het artikel bewijst nogmaals,duur,maar geen haar beter dan de rest,
          hoe graag de echte tesla believers het ook willen doen geloven.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
            Tesla als taxi De introductie van Tesla-taxi’s op Schiphol kwam luchthaven én autobouwer goed uit.
            Maar de ondernemers die de auto’s moesten kopen, kampen nu met gebreken aan de wagens.

            Tesla als taxi: De introductie van Tesla-taxi’s op Schiphol kwam luchthaven én autobouwer goed uit. Maar de ondernemers die de auto’s moesten kopen, kampen nu met gebreken aan de wagens.


            Zou daar dan toch niet zo graag taxi chauffeur zijn...
            Het nevenartikel over de enveloppen is vele malen interessanter hoor...maar inderdaad al langer een publieksgeheim.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

              Het nevenartikel over de enveloppen is vele malen interessanter hoor...maar inderdaad al langer een publieksgeheim.
              Inderdaad, nu pas gelezen

              Taxi’s Schiphol: Schiphol is de enige plek in Nederland waar de taximarkt nog niet is vrijgegeven. Er groeide een systeem van contante betalingen en willekeur. De chauffeurs zijn de dupe.


              Comment


              • Na Noorwegen begint Tesla ook in Nederland gouden zaken te doen.

                TESLA MODEL 3 WEER OP 1

                AUTOVERKOPEN IN DE PLUS

                De maand november deed het goed wat betreft de registraties van nieuwe personenauto's. Met ruim veertien procent in de plus is de achterstand van het jaartotaal 2019 langzaam maar zeker verder aan het slinken. Opnieuw stort Tesla een scheepslading Model 3's over ons land uit.

                39.514 nieuwe personenauto's werden tijdens de afgelopen zaterdag afgesloten maand op kenteken gezet. Vergelijk dat met de maand november vorig jaar en je komt uit op een winst van 14,2 procent. Laten we diezelfde berekening los op de eerste elf maanden van 2019 en januari t/m november 2018, dan berekenen we een negatieve score voor het lopende jaar van 4,6 procent. Puur cijfermatig is dat in elk geval een hoopgevende ontwikkeling, want een maand geleden stond dat zogenaamde cumulatieve cijfer nog op -6,2 procent, twee maanden geleden op -7,8 procent en de rest van het jaar steeds lager dan -10 procent.

                Wie verder kijkt, ontkomt er niet aan deze cijfers enigszins relativeren. November 2018 deed het door de WLTP-invloeden niet zo best, dus dat maakt het voor november 2019 wat 'gemakkelijk scoren'. Met de verandering van de bijtellingsregels voor EV's mogen we er bovendien op rekenen dat de komende maanden onstuimig zullen verlopen.

                Koploper in de merken top-10 is Volkswagen, gevolgd door Tesla op 2, Renault op 3, Kia op 4 en Toyota op 5. De modellen-ranglijst laat zien dat er weer een schip vol Tesla's is aangemeerd. De Model 3 voert, net als eerder in maart, juni en september, de lijst aan. Op twee stond afgelopen maand de langetermijn-publiekslieveling Volkswagen Polo, gevolgd door de nieuwe Renault Clio op 3, de Kia Niro op 4 en de Toyota Aygo op 5.

                Bron: Autoweek

                Top 10 Nederland - november 2019 - elektrische personenauto's:

                .
                1. TESLA MODEL 3 3972
                2. HYUNDAI KONA 534
                3. KIA NIRO 425
                4. NISSAN LEAF 418
                5. HYUNDAI IONIQ 277
                6. BMW I3 262
                7. VOLKSWAGEN GOLF 176
                8. AUDI E-TRON 162
                9. OPEL AMPERA-E 155
                10. JAGUAR I-PACE 86

                Totaal 6777 is plus 120 procent t.o.v. november 2018 (3077).

                Bron: opendata.rdw.nl

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Neen, dank u. Ik wacht wel op een betaalbaar model en liefst van Europese makelij want de autoconstructeurs gaan hier nog hun peren zien.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Neen, dank u. Ik wacht wel op een betaalbaar model en liefst van Europese makelij want de autoconstructeurs gaan hier nog hun peren zien.
                    Dat is dan wel degelijk hun eigen schuld. De meesten zijn blijven afwachten tot ze lichtjaren achterstand hadden tov vooral de Aziaten. Die hebben trouwens fabrieken en designcentra over heel Europa verspreid waar duizenden mensen werk vinden. Eerst eens in eigen boezem kijken lijkt mij beter voor sommige Europese constructeurs.

                    En Tesla, tja, doe het hun maar na. Ze zijn er iig uit het niets tijdig aan begonnen
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • De beste EV’s zijn aziatisch en amerikaans.
                      het enige europese merk dat nu al iets bruikbaar en betaalbaar heeft is renault met de zoe maar ook dat is een product met de franse slag. Een hyundai zit vele beter ineen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        De beste EV’s zijn aziatisch en amerikaans.
                        het enige europese merk dat nu al iets bruikbaar en betaalbaar heeft is renault met de zoe maar ook dat is een product met de franse slag. Een hyundai zit vele beter ineen.
                        Inderdaad, dat bedoel ik ook, de meeste Europese merken hebben de boot gewoon gemist. Hoewel ik het de volgende jaren nog allemaal veel sneller zie evolueren, goedkopere exemplaren en betere range (batterijen).

                        Kortom, volledig klaar om op hun beurt door onze fiscus uitgeperst te worden
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • En toch is het de BMW i3 die me 5 jaar geleden overtuigd heeft van elektrische auto's en uiteindelijk tot de aankoop van een Tesla geleid heeft. Ik snap niet dat BMW zowat het eerste Europese 'premium' merk was dat een volledig elektrisch alternatief had om die voorsprong daarna volledig te laten schieten.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            .. liefst van Europese makelij ..
                            Dus geen Nike, Samsung, McDonalds, Coca-Cola ... voor jou ?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

                              Dus geen Nike, Samsung, McDonalds, Coca-Cola ... voor jou ?
                              Nope.

                              Comment


                              • Heb je dan een europese computer/smartphone?

                                Comment


                                • Zie het probleem ook niet echt, die multinationals scheppen duizenden banen in Europa.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                    Dat is dan wel degelijk hun eigen schuld. De meesten zijn blijven afwachten tot ze lichtjaren achterstand hadden tov vooral de Aziaten. Die hebben trouwens fabrieken en designcentra over heel Europa verspreid waar duizenden mensen werk vinden. Eerst eens in eigen boezem kijken lijkt mij beter voor sommige Europese constructeurs.

                                    En Tesla, tja, doe het hun maar na. Ze zijn er iig uit het niets tijdig aan begonnen
                                    Ergens begrijpelijk en anderzijds ook weer niet. Als fabrikant moet ge miljarden investeren in ontwikkelingen, maar in eerste instantie denk ik dat de meesten er vanuit gingen dat elektrisch niet de weg was dat het op moest gaan. Maar overheden zijn wel in het elektrisch verhaal mee gegaan, waardoor vele merken de trein gemist hebben. De Duitse 3 hebben wel de financiën om dit op rails te krijgen, maar er zijn veel merken die dit niet kunnen tenzij bv nu FCA dat gefuseerd wordt met PSA en dan wat meer kansen maakt.

                                    Laat me een beetje denken aan de opkomst van de smartphones. Nokia heeft ook die boot gemist omdat ze dachten dat er niet echt toekomst in zat en zijn de fles op gegaan.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

                                      Nope.
                                      lol
                                      Waarom ?

                                      In totaal werken er bij Coca-Cola European Partners en The Coca-Cola Company in België samen 2.414 medewerkers van maar liefst 29 verschillende nationaliteiten (eind 2018 ). In Anderlecht staat het Belgische hoofdkwartier dat ook het tweede grootste Coca-Cola innovatiecentrum wereldwijd herbergt. Het centrum werkt aan nieuwe producten, verpakkingen, kwaliteitssystemen en koelapparatuur. Anderlecht is ook de uitvalbasis voor heel wat West-Europese teams.
                                      Coca-Cola is ruim 90 jaar actief in België en Luxemburg en investeert continu in een lokale productie, distributie en verkoop. Naast drie Belgische productievestigingen in Gent, Antwerpen en Chaudfontaine, telt Coca-Cola European Partners in België en Luxemburg zes distributiecentra (in Gent, Antwerpen, Hasselt, Heppignies, Chaudfontaine en Howald (Lu)), een hoofdkantoor in Anderlecht en een technisch servicecenter voor koeltoestellen in Londerzeel. Eind 2018 werkten 2.151 medewerkers in België en Luxemburg bij Coca-Cola European Partners, verspreid over acht locaties.

                                      Dus de boom in met die 2500 jobs, want het is een Amerikaans bedrijf

                                      Comment


                                      • Er vier twee dranken die ik niet door mijn keel krijg. Ouzo, Pastis, koffie en cola. Dus . . . . .

                                        Comment


                                        • We wijken af maar bon,

                                          Chaudfontaine is zelfs 'Amerikaans' :-P
                                          Het gaat niet enkel over Coca-Cola of Nike, ik kan me moeilijk voorstellen dat er iemand is die niks Amerikaans in huis heeft.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X