Mededeling

Collapse
No announcement yet.

TESLA Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hij was niet de eerste

    Comment


    • Wel veel trager gereden, en dus veel minder ver gesprongen. Watje!
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • TESLA-FABRIEK IN DUITSLAND EINDELIJK GEOPEND

        OBSTAKELS OVERWONNEN

        Goed nieuws voor Tesla: de poorten van zijn Gigafactory in Berlijn opent vandaag eindelijk zijn poorten. Niemand minder dan Tesla-topman Elon Musk opent de fabriek die als het aan diverse milieuclubs had gelegen had nooit in bedrijf genomen had moeten worden.

        Tesla's Europese Gigafactory in het nabij Berlijn gelegen Grünheide opent vandaag eindelijk zijn poorten, zo meldt Reuters. Daarmee lijkt er officieel een eind te zijn gekomen aan de obstakels die Tesla opgeworpen werden. Diverse milieuorganisaties en omwonenden protesteerden tegen het in gebruik nemen van de grote Europese productiefaciliteit.

        Tesla gaat in zijn Europese fabriek onder meer de Model Y produceren. Tijdens de openingsceremonie is niemand minder dan Tesla-topman Elon Musk van de partij om de eerste in de fabriek gebouwde Models Y aan klanten te overhandigen. Ook geeft de Duitse bondskanselier Olaf Scholz acte de présence tijdens de openingsceremonie.

        Uiteindelijk wil Tesla jaarlijks zo'n 500.000 auto's in zijn Duitse fabriek produceren. In 2019 ging de eerste paal de grond in, in de zomer van 2021 had de fabriek volgen de oorspronkelijke plannen al in gebruik genomen moeten worden. Met de bouw van de fabriek was een investering van zo'n €5 miljard gemoeid.

        Bron: Autoweek








        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Monteur voor de deur? Tesla doet het (zodat jij niet weg hoeft)

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Hij doet het weer

            Watch: Elon Musk Dances Again at Tesla Factory Opening


            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Elon Musk speech at GigaFactory Berlin DeliveryDay

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  Met een korrel zout te nemen, want ze zetten zichzelf wel degelijk in de markt en spenderen daar ook geld aan, alleen zit het anders in hun boekhouding. Maar dat moet je ze inderdaad wel nageven dat ze zonder de geijkte methodes te gebruikt hebben zichzelf wel in de markt hebben kunnen zetten.

                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • zou die cijfers wel eens willen zien voor europese merken.

                    Comment


                    • Elon heeft grote dromen. Hij is bekwaam om het nog te doen uitkomen ook. Blijft toch een straffe kerel


                      ELON MUSK: 'JAARLIJKS 20 MILJOEN TESLA'S IS HAALBAAR'

                      AMBITIES

                      Tesla produceerde vorig jaar wereldwijd ruim 930.000 auto's, maar als het aan topman Elon Musk ligt rollen er over zo'n tien jaar jaarlijks misschien wel 20 miljoen auto's van het merk uit de fabriekspoorten.

                      Tesla nam onlangs eindelijk zijn Duitse Gigafactory in gebruik, een productiefaciliteit waar het merk jaarlijks tot zo'n 500.000 auto's wil bouwen. Een enorm aantal. In 2021 produceerde Tesla verspreid over verschillende productielocaties namelijk 930.422 auto's. Tesla gaat voor groei en de ambities van topman Elon Musk zijn dan ook bepaald niet klein. Volgens Musk zou Tesla in staat moeten zijn over zo'n tien jaar jaarlijks wel 20 miljoen auto's te bouwen.

                      Volgens Elon Musk is het 'niet onmogelijk' dat Tesla over zo'n tien jaar jaarlijks 20 miljoen auto's bouwt. "Er zijn wereldwijd zo'n 2 miljard auto's en bedrijfswagens in gebruik. 20 miljoen auto's komt dan overeen met één procent van die totale vloot," stelt Musk. De onlangs in Duitsland geopende Europese Gigafactory is onderdeel van Tesla's strategie om de productie heftig op te schroeven. Tesla heeft onder meer een nieuwe productielocatie in de Amerikaanse staat Texas in het vizier en is daarnaast voornemens zijn Chinese productie op te schroeven. De nieuwe fabriek in Texas opent binnen enkele jaren de poorten en moet niet alleen de geboortegrond zijn van de Model Y, maar ook van de Cybertruck. Tesla heeft momenteel de Model S, Model X, Model 3 en Model Y. Die eerste twee waren vorig jaar slechts goed voor 24.390 exemplaren, de resterende 906.032 stuks waren Models 3 of Y. Elon Musk kondigde onlangs de presentatie van een 'masterplan' aan waarin het bedrijf uit de doeken doet hoe het Tesla '[...] extreem wil opschalen'.

                      20 miljoen auto's is een enorm aantal, weet ook Musk. De topman liet volgens Automotive News onder meer weten dat die 20 miljoen niet gehaald wordt en dat het uiteindelijke aantal eerder dichter bij de 10 miljoen zou kunnen liggen. Ook daarmee zou Tesla nog een van de grootste autofabrikanten ter wereld zijn.

                      Bron: Autoweek

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Dan zal hij IMO ten eerste optisch aantrekkelijkere auto's moeten ontwerpen en ten tweede eens beginnen aan een goedkoper model.

                        Comment


                        • Hij heeft niet enkel op auto's 'gewerkt' hé, ook revolutionaire productiemethodes, distrubutie etcetera.... Massieve investeringen, maar ik zie het hem nog wel waarmaken... eens kostprijzen van aantal grondstoffen dalen, gaat hij die goedkope kunnen maken en verdelen, terwijl de klassieke merken het daar wel eens moeilijker zouden kunnen hebben... Dat aantrekkelijker en luxueuzer zie ik wel een probleem voor Model S en X... maar voor 3, Y en 2 (?)... Model 3 in vele markten nu al meest verkochte model....
                          2014 BMW (F31) 335 d
                          2011 Mini One D
                          2007 Kawasaki ZX6R
                          1997 Honda VFR

                          1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                          1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Dan zal hij IMO ten eerste optisch aantrekkelijkere auto's moeten ontwerpen en ten tweede eens beginnen aan een goedkoper model.
                            Dat goedkoper model komt er wel en dat aantrekkelijke zal hem worst wezen met zo'n verkoopcijfers Buiten de Dacia Spring ken ik geen 'goedkope' EV momenteel, toch niet voor een particulier.

                            Trouwens er zijn mensen genoeg die de huidige Tesla's wel mooi vinden. Smaken verschillen hé David
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Ik denk dat de aantrekkingskracht ook vooral uitgaat van de VAA en onbestaande taksen uiterlijk zal dan velen worst wezen
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Dan zal hij IMO ten eerste optisch aantrekkelijkere auto's moeten ontwerpen en ten tweede eens beginnen aan een goedkoper model.
                                Dat zal wel komen. Tesla is nogal sterk in het kiezen van de topics die ze willen aanpakken.
                                Op dit moment is de productrange beperkt, en gaan heel veel investeringen in het uitbreiden van de productiecapaciteit.
                                Zelfs met opstart van Berlijn en Texas lopen de leveringstermijnen op.

                                Welke zin heeft het NU voor Tesla om extra modellen op de markt te brengen als ze toch geen productiecapaciteit hebben.
                                Maar het zal wel komen.
                                Het is al een wonder hoe snel ze aan het uitbreiden zijn.

                                Comment


                                • Dat kan zeker lukken als hij mikt op de model 3 en alles daaronder. Daar zit een markt met volumes aan kopers die niet op zoek zijn naar een top afgewerkt product. Om het in Europese termen te zeggen kan hij beter mikken op de markt van de Franse constructeurs dan diegene die de Duitse constructeurs bedienen.

                                  Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Dat kan zeker lukken als hij mikt op de model 3 en alles daaronder. Daar zit een markt met volumes aan kopers die niet op zoek zijn naar een top afgewerkt product. Om het in Europese termen te zeggen kan hij beter mikken op de markt van de Franse constructeurs dan diegene die de Duitse constructeurs bedienen.

                                    Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                    Als ge met Duitse constructeurs o.a. VW bedoelt is uw stelling helemaal fout.
                                    Als je bijvoorbeeld naar de afwerking van de nieuwe Megane Electric kijkt hoeft die zeker niet onder te doen voor producten uit de VW groep, inclusief sommige Audi-producten, integendeel. Hetzelfde geldt voor de meeste Peugeots.
                                    En in dezelfde klasse moeten ze evenmin onder doen voor BMW en Mercedes. Vergelijk dan geen Clio of 208 met een 7 en 5 of E en S- klasse.

                                    Comment


                                    • TESLA LEVERT RECORDAANTAL AUTO'S AF

                                      MODEL 3 EN MODEL Y AAN KOP

                                      Tesla-topman Elon Musk kan weer een dansje doen. Tesla heeft in het eerste kwartaal van dit jaar namelijk een recordaantal auto's afgeleverd. In totaal vonden meer dan 300.000 nieuwe Tesla's hun weg naar een eigenaar, fors meer dan in het eerste kwartaal van vorig jaar.

                                      In het eerste kwartaal van 2022 heeft Tesla in totaal 310.048 auto's afgeleverd. Een nieuw record voor het merk en tevens fors meer dan het aantal auto's dat Tesla in het eerste kwartaal van 2021 afleverde. In de eerste die maanden van vorig jaar leverde Tesla namelijk 184.800 auto's af.

                                      Van de ruim 310.000 in het eerste kwartaal van dit jaar geleverde auto's waren er maar liefst 295.324 stuks een Model 3 of Model Y. De Model S en Model X waren samen goed voor 14.724 exemplaren, nog geen 5 procent van het totaal.

                                      Bron: Autoweek


                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                        Als ge met Duitse constructeurs o.a. VW bedoelt is uw stelling helemaal fout.
                                        Als je bijvoorbeeld naar de afwerking van de nieuwe Megane Electric kijkt hoeft die zeker niet onder te doen voor producten uit de VW groep, inclusief sommige Audi-producten, integendeel. Hetzelfde geldt voor de meeste Peugeots.
                                        En in dezelfde klasse moeten ze evenmin onder doen voor BMW en Mercedes. Vergelijk dan geen Clio of 208 met een 7 en 5 of E en S- klasse.
                                        Kan kloppen, maar er spelen nog andere factoren.

                                        Een duitser geeft veel makkelijker 50k en meer uit aan een auto. In Frankrijk rijden (zeker buiten Parijs) veel meer kleine auto’s rond. Zo lang Tesla geen alternatief heeft voor de Clio en de Megane zal het succes in Frankrijk beperkt blijven.

                                        Het succes van Tesla in Duitsland is opmerkelijk omdat duitsers altijd een voorkeur hebben voor de duitse merken.
                                        Je hebt daar echt merkadepten, mensen (of zelfs families) die altijd een Ster of een BMW willen en nog nooit met iets anders gereden hebben.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          Kan kloppen, maar er spelen nog andere factoren.

                                          Een duitser geeft veel makkelijker 50k en meer uit aan een auto. In Frankrijk rijden (zeker buiten Parijs) veel meer kleine auto’s rond. Zo lang Tesla geen alternatief heeft voor de Clio en de Megane zal het succes in Frankrijk beperkt blijven.

                                          Het succes van Tesla in Duitsland is opmerkelijk omdat duitsers altijd een voorkeur hebben voor de duitse merken.
                                          Je hebt daar echt merkadepten, mensen (of zelfs families) die altijd een Ster of een BMW willen en nog nooit met iets anders gereden hebben.
                                          Vergeet niet dat ze die ondertussen in Berlijn produceren hé... dat speelt zéker een rol in Duitsland.
                                          Die locatie is zeker heel bewust gekozen door Musk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X