Mededeling
Collapse
No announcement yet.
TESLA Lovers
Collapse
X
-
In California; de belangrijkste markt voor Tesla (en de belangrijkste staat qua verkoop BEV) daalde het marktaandeel van Tesla aanzienlijk het afgelopen jaar, daling van meer dan 10% van de verkopen, in een markt waar 2.5% meer BEV werden verkocht in dezelfde periode. Dat kan een effect zijn van de aangekondigde model Y, de transfert van de hoofdzetel van Tesla naar Texas, maar ik zie ook op het Tesla forum toch ook wat fanboys die er gewoon genoeg van hebben.
er zijn nog steeds heel wat fanboys en reviewers die bij hoog en laag beweren dat Tesla nog steeds een enorme technologische voorsprong hebben, maar de ID.7 laadt sneller op dan de model Y (zelfde accugrootte), de A6 e-tron laadt sneller op dan de model S, en ook van de zogenaamde voorsprong in autonoom rijden is er in Europa niets te merken. De situatie is op dat vlak zo slecht, dat zelfs een Björn Nyland, die zichzelf lang TeslaBjörn noemde er een lange rant over blogde . Lees gewoond de comments onder die film, dan zie je hoeveel mensen niet te spreken zijn over die geweldige technologie.
Er zitten op Youtube en op bvb het Teslaforum heel wat mensen die in de eerste plaats Tesla aandeelhouder zijn, en je een Tesla proberen te verkopen omdat dat goed is voor hun aandelen.
Mijn model 3 is in ieder geval mijn laatste Tesla, omdat ik ontevreden ben over het voertuig en vanwege Elon Musk zijn inmenging in de politiek
- Likes 1
Comment
-
Klopt. Als Musk nog CEO of hoofdaandeelhouder is, voor mij geen Tesla meer. CEO kan snel veranderen, om hem uit het hoofdaandeelhouderschap te krijgen op heel korte termijn zal er een ongeluk of aanslag moeten gebeuren, en dat wens ik hem niet toe natuurlijk.
Ik heb nu een paar websites en filmpjes bekeken over de Juniper, en word meer en meer teleurgesteld.
Van een innovatief bedrijf als Tesla had ik echt een pak meer verwacht. Kan me niet voorstellen dat Musk hier buitengewoon tevreden over is.
Kort door de bocht, wat hebben we nieuw:
Smoelenwerk en poep zijn wat veranderd met nieuwe koplampen en een lichstrip, geventileerde zetels en een LED strip vooraan, ander stuurtje (met 1 stalk?), display achteraan en motor op het omkipmechanisme van de zetels.
Alles zo’n beetje copy paste van de highland. Niks ‘above and beyond’.
Waar is de innovatie?
Dit lijkt meer op een 2 jaarlijkse tussenfacelift van een duits merk dan een vernieuwing van een auto die 5 jaar geleden op de markt kwam.
Het is voor mij nogal duidelijk dat de budgetten voor deze update sterk gereduceerd werden, anders was er veel meer geweest.
Ik had verwacht dat ze de capaciteit van de batterij toch wat zouden opkrikken (de technologie gaat toch snel vooruit, dus waarom niet die 4680 cellen met hogere energiedichtheid en 85 of 90 kWh?)
Een dikke interieurupdate om nu echt op niveau van de duitsers te komen, en dan een systeem van personalisatie wat bv bij de aflevering kan aangepast worden door klikpanelen of zo aan een prijs waarbij elke BMW wit wordt, dat zou een stap vooruit zijn.
Ik denk dat de ambities van Tesla echt bij andere projecten ligt. Dit vind ik een zwaktebod.
- Likes 1
Comment
-
Altijd die Tesla rijders he.
Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Comment
Comment