Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
    Nou, veel van die "voordelen" zijn er in België toch niet, zunne.
    Vroeger had je nog een subsidie van het Agentschap Ondernemen in Vlaanderen, maar die is compleet weggevallen sinds het aantreden van de regering Michel I.
    En die 120% aftrekbaarheid, is slechts een staaltje van typische Belgische fiscale koterij: het extraatje dient op een tijdelijke rekening geboekt te worden totdat je ooit je vennootschap liquideert, waarbij die reserve uitgekeerd wordt... mits 25% belasting erop te betalen. Met dank aan de regering Di Rupo I, dit laatste.

    Je ziet dus dat alle regeringen in dit landje het toch zo goed voor hebben met hun onderdanen...

    Idd de grote grap van de wachtrekening... .
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Is de liquidatiebonus niet terug 10% geworden ?
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        wegligging gaat toch moeilijk zijn omdat de Tesla een heel laag zwaartepunt heeft en de batterijen er ook voor zorgen dat de auto heel stijf is

        en gadgets? The sky is the limit bij Tesla vermits ze alles softwarematig kunnen wijzigen aan de auto en kunnen aanbieden aan de klant via het enorme tablet in het midden. De andere constructeurs zitten daar voor een stuk vast in de nog hard ware matige aanpak. Zeker porsche met hun middenconsole vol met knoppen. Elke knop 1 functie: da's allemaal goed en wel maar daar houd het dan ook bij op. Extra's inbouwen gaat niet of kost heel veel geld. Bij Tesla sta je op en ben je verrast door een extra functionaliteit die men heeft geprogrammeerd (nuttig of niet spreek ik met niet over uit) en die vooral gratis voor niets is.
        Niet liegen he... De mensen met de eerste model s'en ( tem eind 2014 denk ik) kunnen ook fluiten naar ACC en autopilot systemen hoor...

        Zo zal er volgend jaar wel weer iets nieuws uitkomen waar de huidige model s eigenaars naar zullen kunnen fluiten....

        Die grote iPad is ook gewoon een goedkope manier van produceren vermoed ik
        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
        current : BMW 330D F30

        Comment


        • Tesla Model S

          Fanboys...

          We hebben er meer aan om kritisch en gefundeerd te blijven. De Model S is alles behalve de beste wagen op de markt. Er zijn wel enkele zeer interessante eigenschappen aan de Model S.

          Sent from over-priced mobile device
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • Zoiets als de allerbeste wagen bestaat zelfs niet. Gelukkig!


            Sent from over-priced mobile device
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
              Is de liquidatiebonus niet terug 10% geworden ?
              Je neemt je dromen voor werkelijkheid, denk ik...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Is de liquidatiebonus niet terug 10% geworden ?
                Had je wat sneller moeten zijn denk ik.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • geen 10, maar 15% nu.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                    Je neemt je dromen voor werkelijkheid, denk ik...
                    QUOTE



                    Liquidatiereserve

                    De nieuwe regering voorziet een soort permanente verlenging van de overgangsregel van Di Rupo via het systeem van de zogenaamde ‘liquidatiereserve’. Van deze regelgeving zouden evenwel enkel KMO- vennootschappen gebruik kunnen maken.

                    De te bestemmen winst van het boekjaar (of een gedeelte daarvan) kan worden toegewezen aan de zogenaamde liquidatiereserve. Er zal daarvoor een afzonderlijke rekening op het passief van de balans komen. Op de bedragen die geboekt worden op deze rekening, zal een afzonderlijke heffing van 10% geheven worden.


                    Voorbeeld:
                    Het boekjaar van vennootschap Y sluit af op 31/12/2014 met een winst na belastingen van € 40.000,00. Er wordt € 20.000,00 van de winst ná belasting overgeboekt op de afzonderlijke rekening ‘liquidatiereserve’ op het passief. Er zal een afzonderlijke heffing van 10% plaatsvinden op een bedrag van € 20.000,00 hetzij € 2.000,00.


                    Indien de liquidatiereserve wordt uitgekeerd binnen de 5 jaar, dan bedraagt de roerende voorheffing op dit dividend 15%, bovenop de reeds betaalde heffing van 10%.

                    Indien de liquidatiereserve wordt uitgekeerd na het verstrijken van 5 jaar, dan bedraagt de roerende voorheffing op dit dividend slechts 5%, bovenop de reeds betaalde heffing van 10%.

                    Op het moment van ontbinding van de vennootschap zal de liquidatiebonus, in de mate dat die voorkomt uit de liquidatiereserve, vrijgesteld zijn van roerende voorheffing. De reeds vroeger betaalde afzonderlijke heffing van 10% wordt dan de eindbelasting. Zoals het er nu naar uit ziet, is niet vereist dat deze liquidatiereserve gedurende een bepaalde minimumduur (bijvoorbeeld 5 jaar) werd aangehouden.


                    Volgens het ontwerp van Programmawet van 28 november 2014 zou de nieuwe regeling ingaan vanaf aanslagjaar 2015, dwz voor de boekjaren die afsluiten vanaf 31 december 2014.

                    /ENDQUOTE


                    Als ik dit goed lees, toch 10% bij ontbinding.
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Als ik dit goed lees, toch 10% bij ontbinding.
                      Ik lees toch iets te vaak "zou" en "ontwerp van wet" in die tekst om gerustgesteld te zijn.
                      En als elke recente regering zit te morrelen aan die regeling, hoe zal die er dan nog uitzien binnen pakweg 10 jaar, als we aan werkelijke liquidatie gaan toe zijn?

                      Om maar te zeggen (om terug te keren tot de essentie van die reactie): het fiscale voordeel van 120% aftrekbaarheid voor elektrische auto's is toch maar een mager, onzeker beestje. Typisch Belgische fiscale koterij, noem ik dat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Ben ik nu verkeerd, maar is een tesla niet bedoeld voor op.de openbare weg ? En is een m versie een track toy dat toevallig op,de openbare weg mag ?
                        Ja, ik speel nu effe advocaat van de duivel hé, maar valt de "insane" acceleratie dan wel te rijmen met de openbare weg? Misschien ben ik maar een mietje, maar het noemt niet voor niks "insane", ik zou dat nu niet direct overal gaan gebruiken eigenlijk. Puur rationeel gezien is de Tesla wel een fantastische auto. Als ik dat rijgedrag vergelijk met bijvoorbeeld een A6 Biturbo, dan is de Tesla wel duidelijk de betere... en het hoeft dus niet eens een P85D te zijn. In de geest van de openbare weg, is een Tesla 70D al de perfecte rationele sedan die je nodig hebt (eigenlijk ook al snel genoeg).

                        Mijn broer stelde de volgende vraag: "Een verloren avond, nog zin in een ritje, welke haal je van de stal?"
                        Kijk, daarop faalt de Tesla voor mij. Misschien maar normaal ook, voor een perfect rationele auto hé?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Mijn broer stelde de volgende vraag: "Een verloren avond, nog zin in een ritje, welke haal je van de stal?"
                          Kijk, daarop faalt de Tesla voor mij. Misschien maar normaal ook, voor een perfect rationele auto hé?
                          Waarom faalt de Tesla voor jou op een behoefte van een ritje op een verloren avond???? Met 350 km kun je toch al een serieus ritje maken, zeker op een enkele avond?

                          Comment


                          • ik zou denken: de Tesla is iets als de TGV van de auto's, snel en efficiënt maar weinig beleving

                            Comment


                            • vind de tgv persoonlijk erg fijn reizen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                Waarom faalt de Tesla voor jou op een behoefte van een ritje op een verloren avond???? Met 350 km kun je toch al een serieus ritje maken, zeker op een enkele avond?
                                Voor de fun een paar stoplichtsprintjes op de A12 doen en effe aan de supercharger hangen heeft zeker z'n charmes.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  vind de tgv persoonlijk erg fijn reizen

                                  Thalys is ook leuk
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • Ben eens gaan kijken op het Teslamotorsclub forum (net als Germinal heb ik gezien)... slik... uw goesting is "insane" snel voorbij als je die verhalen leest. Nieuwe auto afhalen van de dealer en na 19km rijplezier geeft de auto al de pijp aan maarten. Mensen die niet 1 keer, maar minstens een 2de keer ergens stilvallen omwille van problemen met de aandrijving. En ik krijg de impressie dat niemand daar vreemd van opkijkt? Zie ook lijstjes passeren met een heleboel kleine mankementen en afwerkingsproblemen.



                                    Hoe zit dat met de Tesla's hier?

                                    Comment


                                    • Geen enkel topic van een Model S...


                                      Sent from over-priced mobile device
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • Kleine samenvatting van een eigenaar...

                                        * tocht aan deur bestuurderskant
                                        * stuur staat niet helemaal in centerpositie bij 0-positie.
                                        * wagen lijkt licht naar rechts af te wijken
                                        * vocht in achterlicht
                                        * dakbekleding die aan de bestuurderskant komt soms uit de afdichtingsrubber schiet
                                        * enorm ambetant gerammel/getril dat uit de buurt van het handschoenkastje komt & verdwijnt
                                        * piepend geluid/gerammel aan de deur& kofferstijlen (waar de riem naar binnengaat)
                                        * getril/gepiep aan de bestuurderskant
                                        * vanuit stop -> vertrek (bv vertrekken uit parkeerpositie) soms een vreemd geluid aan de voorste ophanging, net of je over iets groot rijdt (dacht eerst dat ik iets geraakt had)
                                        * enorm veel interferentie van GSM op het geluidsysteem
                                        * trilling in stuur bij stilstand (precies dat de airco-compressor trilt tegen de stuurstang)
                                        * koffer die soms weigert naar beneden te komen bij de eerst druk op de knop
                                        * klimaatregeling is soms het noorden kwijt; soms veel te warm in de wagen, en soms veel te koud .. (een constante temperatuur kiezen lost het probleem niet echt op)
                                        * bluetooth gsm verkeer is onverstaanbaar aan de andere kant van de lijn (dropouts tijdens gesprek)
                                        * 3G/GPRS/EDGE verbinding valt soms weg, waardoor de navigatie -net op het moment dat je het nodig hebt- even in "incognito" mode gaat.
                                        * bundel van de ruitensproeiers is bijna niet af te stellen, lijkt of ze goed werken aan snelheid < 60km/h; op de autostrade lijken ze een veel te kleine hoek te sproeien
                                        * ruitenwissers/motor maken soms een vreemd geluid
                                        * de fitting van de passagiersdeur is niet goed, het verspringt tov rest van het interieur
                                        * de fitting van de motorkap is niet goed, staat niet proper tov de rest van neus (hangt precies een beetje over)
                                        * de knopjes aan het stuur hebben nogal veel speling
                                        * de stappenregeling van het volume via het draaiwieltje is niet goed, soms draai ik er 5 keer aan en doet hij niks, en soms doet hij het prima
                                        * de fitting van het linkse paneel aan touchscreen licht niet achter de alu trim
                                        * vreemde krassen in de chromeachterplaat op de koffer
                                        * kleine krasjes op de achterklep
                                        * vreemd gezoem bij acceleren (hvt1958 verwijst er al naar "Piepen wat je hoort is de drive, fluit licht en gaat soms zoemen.")
                                        U hoeft dit niet te lezen.

                                        Comment


                                        • Redelijk wat posts met de opmerking.

                                          * Mijn Tesla start niet op.



                                          Doet me denken aan de tickets van ons helpdesk team
                                          U hoeft dit niet te lezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X