Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT 86

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
    Wie zijn jullie nu aan het afzeiken omdat ze een andere opinie hebben? Kan niet goed meer volgen eigenlijk. Ook kan ik vaststellen dat men blijkbaar de auto leuk vindt als er minder grip is (regen), maar dat ie te weinig grip heeft in het droge. Dus eigenlijk te veel?? Inderdaad, misschien ligt het aan de rijder? Of in de verwachtingen?

Ik ben helemaal open voor de suggestie dat ie helemaal anders en volgens vele smaken nog veel beter kan sturen met een stel deftige sportbanden. Hier en daar wordt er een vergelijk gemaakt met de Elise, dat het verschil niet heel groot is. Wel wordt de elise geleverd op een quasi semislick voor de weg. En diegene die bv. een AD08 op de 86 zetten rapporteren dan ook een grote verbetering in feedback. Het verschil met een standaard Elise wordt dan weer wat kleiner. Maar het comfort lijdt daaronder alsook de grip in de regen (aquaplaning) en de nadelen van zo een band zou voor de meeste normale mensen niet aanvaard worden indie de wagen dagelijks gebruikt wordt.

Raar maar waar, een sportwagen is ook een compromis. Bv. voor de ene is een BMW M een hardcore sportauto, voor een ander is dat een zachte peer waar direct wat spullen van Akra, AP, OZ, KW etc. aan moet besteed worden om er iets aan te hebben.
    De ene klaagt over gebrek aan comfort en een harde vering, een ander vindt hem te zacht en de banden slecht...
    Zelf vind ik dat voor een standaardauto, het een homogene, gebalanceerde auto is met een welgekozen prestatieniveau (lees: bewust niet heel hoog).

Als we dan toch over andere schoeisel hebben, voor mij is een setje superlichte 16" en zo een smallere (op papier) AD08 met zeer stijve zijwand een favoriet - op de standaard ophanging. Redelijk ver van de 19" blingvelgen en een quasi geen veerweg die in het topic voorbijkomen, ziet er sportief en snel uit, maar imho helemaal faut..
    AD08 valt echt wel goed te rijden in de regen... Wordt zelfs in sommige raceklasses als regenband genomen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
      AD08 valt echt wel goed te rijden in de regen... Wordt zelfs in sommige raceklasses als regenband genomen..
      Ja, ik heb er zelf goede ervaringen mee, is men favorietband. Maar je moet er wel een beetje actief mee rijden in de regen zodat het rubber niet steenkoud blijft want dan is er duidelijk minder grip. En ook aquaplaned dat dus duidelijk vroeger, weerom geen probleem als je ermee kan omgaan/anticiperen. Ok voor een liefhebber, meer problematisch voor OEM montage waar gelijk wie de auto, met een "normaal" verwachtingspatroon, kan kopen...
      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Comment

• Lees net dit: 18" met meer sportbanden is volgens deze ervaren rot geen verbetering:

ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Lees net dit: 18" met meer sportbanden is volgens deze ervaren rot geen verbetering:

http://www.autocar.co.uk/blogs/new-c...efinitely-more
            In plaats van te lezen zou je beter eens gaan rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
              In plaats van te lezen zou je beter eens gaan rijden.
              En jij zou beter eerst lezen ipv de slimme proberen uit te hangen

Gezien de beperkte beschikbaarheid, denk ik dat ze raar zullen kijken als ik weer kom testrijden iedere keer dat er artikel gelezen wordt..
              ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Eind deze maand mag ik 3 dagen van deze wagen genieten via Try&Buy

Comment

• So what brings us back to this car, after all it is just a color change and wheels, or is it? It was supposed to be kept secret, but due to it being a daily driver, the color change was "leaked" a few days before this feature dropped to a…

Comment

• Het is hier precies maar kalm sinds al die testritten...

Comment

• Comment

• Op termijn zal een originele GT86 zeldzaam worden.
                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Comment

• Dat is een BRZ...

en imho niet eens een mooie.
                            Dit is veel beter:

Comment

Lees net dit: 18" met meer sportbanden is volgens deze ervaren rot geen verbetering:

http://www.autocar.co.uk/blogs/new-c...efinitely-more
                              Tenzij je aan het tracken bent in natte omstandigheden.
                              1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
                              2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
                              2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

• Daarnet eens met eentje gaan rijden.

Auto sloeg op vele vlakken wel tegen.

Automaat is traag in D, interieur van onze corsa A destijds was beter afgewerkt, ik met mijn 1m90 kon er niet goed inzitten, niet overdreven snel.

Maar de wegligging zelf was wel super goed, gemakkelijk scheef te zetten en zo ook te houden.

Prijs was 29k voor nen nieuwen, voor dat geld koop ik me toch wel wat anders denkik.
                                BMW X5 45e

Comment

• Ik denk wel dat jij die dingen te veel gaat vergelijken met de Porsche waar jij geregeld mee rondrijdt, jij verwacht er te veel van imo...
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Idd maar die wagen koop je ook niet met een automaat toch?

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                      Idd maar die wagen koop je ook niet met een automaat toch?

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                      Blijkbaar worden er toch veel met automaat verkocht.
                                      Bij mijn testrit zei de verkoper dat de automaat met een dsg kon vergeleken worden............was me dat een tegenvaller.
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• dit is wel de laatste auto die ge met een automaat neemt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Ik denk wel dat jij die dingen te veel gaat vergelijken met de Porsche waar jij geregeld mee rondrijdt, jij verwacht er te veel van imo...
                                          Eigenlijk niet echt daarmee vergeleken, ik had mijn madam bij en die is nie veel gewoon (minike) en die vond de acceleratie niet passen bij dat sportieve uiterlijk van de toyota.

Moest ik er beter in passen, en moest die iets sneller zijn, zou ik die nog wel overwegen om te kopen in de manuele versie.
                                          De verkoper verschoot ervan dat ik persee een manuele wilde want hij heeft nog maar een paar manuele verkocht tegenover de automaat.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...