Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda 6

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

Das mijn enige echt klacht over Mazda, hun paketten. Ik hoop dat wanneer de 3 en 6 rond Juni ergens hun facelift krijgen, deze mogelijkheden ook wat uitgebreid worden.
    Ik wil graag Adaptive Cruise Control op mijn volgende wagen. Ik wil graag een Mazda. Met mijn km's zou de benzine het interessantste zijn. En ik overweeg automaat.

Op de Mazda 3 is ACC enkel verkrijgbaar in de Skycruise versie op de 1.5 diesel of 2.0 diesel, in manueel of automaat OF op de 2.0 165pk benzine. De 2.0 165pk is, integenstelling tot de 120pk variant, enkel verkrijgbaar met de manuele bak, niet automaat.

Op de Mazda 6 is ACC enkel verkrijgbaar op de Skycruise versie, wat in benzine de 2.5L automaat is. (Of dat dacht ik toch, als ik het nu terugzoek zou deze volgens de site zelfs NIET beschikbaar zijn met ACC, en enkel op de 175pk diesel.)

In duitsland is er wel een Mazda 3 2.0 120pk automaat mogelijk met ACC.
    En bij de CX3 is het safety pack al inbegrepen bij de pure-edition (één versie onder de skycruise).

Ik kan er alleszins totaal niet aan uit. Hun instapper CUV is stukken beter uitgerust dan de modellen die er boven staan in de prijslijst.
    Moest ik in de running zijn voor deze zou het sowieso een 2.5cc versie zijn in een topuitvoering. Jammer genoeg ook hier weer bedroevende interieur mogelijkheden.
    Vraag me af wat er verkeerd is om een Mazda2 bvb niet kwalitatief te moeten uitrusten. Kwaliteit zou op alle modellen bij alle constructeurs voorzien moeten worden. Voor de rest ben ik niet veeleisend...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• In deze tijden waarin de regering alles in het werkt stelt om rijplezier tegen te gaan, kunnen fabrikanten inderdaad maar beter zorgen dat je met een tragere motor ook alle opties kan krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        In deze tijden waarin de regering alles in het werkt stelt om rijplezier tegen te gaan, kunnen fabrikanten inderdaad maar beter zorgen dat je met een tragere motor ook alle opties kan krijgen.
        Inderdaad. Elk "optiepakket" aanbieden met elke motor kan toch niet zo moeilijk zijn, zeker aangezien het aanbod beperkt is tot 5 motoren.
        Bij de meeste merken begin je bij de configurator met het kiezen van jouw motor en versnellingsbak. Daarna een optiepak en daarna nog wat individuele opties.
        Bij Mazda begin je eerst met een lijn te kiezen (wat dan ook nog niet eens in logische volgorde staat) en daarna pas een motor die mogelijk is bij die uitvoering.... Spijtig.
        Last edited by severijns; 12/02/2018, 18:22.
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Ik dacht al dat ik hiermee alleen stond maar er zijn hier toch nog mensen die dat niet begrijpen.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Tja, ik vind wel goed dat Mazda niet teveel aparte opties aanbied en het meeste in de uitrustingsniveau's zet.
            Dat maakt uiteindelijk een auto veel goedkoper.
            Maar ze moeten er wel voor zorgen dat ik bvb met de 150pk diesel het SkyCruise uitrustingsniveau kan kiezen want ik wil de witte leren zetels en dat is enkel op de SkyCruise.
            En zeker bij de diesel is het echt helemaal van de pot gerukt, want de 150pk versie is qua hardware exact hetzelfde als de 175pk versie, enkel andere software...

Comment

• 4WD ook maar enkel verkrijgbaar op een wagon en niet op een saloon-versie.

Comment

• Jamaar chris, net door dat beperkt aantal configuraties is zo'n 175pk met witte leren zetels nog betaalbaar

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• toch schoon hé
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Prachtig! Precies zoals mijn foto uit het Mazda-lovers-topic. :-)

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk

Comment

• Blijft de mooiste in zijn klasse!

Enkel de nieuwe velgen zoals op de foto's vind ik wat minder.

Comment

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten
                                  Blijft de mooiste in zijn klasse!

Enkel de nieuwe velgen zoals op de foto's vind ik wat minder.
                                  Is idd een mooie wagen. Jammer dat ze daar in Japan nog niet echt bij zijn met de CO2 vereisten van europa. In manueel valt dat al bij al nog mee, maar owee als er nen automaat in komt te liggen.

Comment

• Ben wel benieuwd hoe het op dat vlak gaat zitten bij de WLPT cijfers...

Voor de nieuwe mazda 6 zat de benzine/automaat maar zo'n 3 gram hoger, terwijl ik toch ergens wat tegengekomen dat dit bij vele, vooral grotere wagens, veel hoger was tov de NEDC cijfers.

Comment

• Yep, denk dat iedereen daar benieuwd naar is. Zeker zij die één van dees een nieuwe wagen mogen kiezen.

Comment

• Velen zeggen dat Mazda daar net beter op zou scoren omdat hun motoren ruimere cilinderinhoud hebben.
                                        Ik herinner me een test van de vorige 6 die 2.0 of 2.2 diesel had ivgl met andere die een 1.6 hadden: 163 pk tov 115 en zo. Veel sneller natuurlijk en bij het daadwerkelijk verbruik was hij ook het zuinigst!

Op de NL website kan je reeds een brochure downloaden:
                                        Diesel
                                        150: 117 gr
                                        184: 124, automaat 133
                                        Benzine
                                        145: 142, automaat 141
                                        165 (zonder i-eloop): 148, automaat 141
                                        165 (met i-eloop): 146, automaat 139
                                        194 auto: 153
                                        Dus toch wat meer dan vroeger, mijn 150pk 1e versie had 116gr.

In NL heb je het Aesthetic choice pakket, dat ook het witte leder kan bevatten. En dat heb je gelukkig ook op bijna alle motorisaties, niet meer enkel de topmotoren zoals na de 1e facelift.
                                        Last edited by Chris_147; 23/08/2018, 22:33.

Comment

• Ik zou die blindelings willen aanschaffen maar de garantievoorwaarden houden me tegen. Ik ben echt niets met hun 100K km, (Mazda is niet alleen uiteraard) zelfs met hun grootste verlengingsperiode kom ik er nog niet. We hebben geen zin om dan nog 2 jaar garantieloos rond te rijden.
                                          Blijf het een práaaachtige verschijning vinden!

Comment

Working...
                                          X