In het rood vind ik hem ook wel mooi, ben benieuwd naar de prijs
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nissan Leaf II (2018)
Collapse
X
-
https://www.spritmonitor.de/de/ueber...=2&powerunit=2
16,53 kWh per 100 km gemiddeld
batterijen
24 kWh / 16,53 kwh/100= 145 km maximaal
30 kWh. = 182 km maximaal
40 kWh = 241 km maximaal
bij maximale ontlading batterij... Neem dus maar max 80% van de afstanden... bij normale temperatuur. En 50% bij vorst...
Prijs: vanaf 27000 pond, net geen € 30000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
Ik heb toch altijd de Zoë een mooi model gevonden.
Iedereen vindt (of vond) de meeste elektrische auto's mottig, maar de Zoë was toch de eerste elektrische auto die er als een 'normale' auto uit zag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk BerichtenIk vind het wat veel Toyota-C-HR-trekjes hebben (vooral de achterzijde), en dat kan me niet echt bekoren. Spleetogen en design... (alez, meestal toch, er zijn uitzonderingen)
Ze zouden beter Laurens van den Acker eventjes gaan lenen bij hun partner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenhttps://www.spritmonitor.de/de/ueber...=2&powerunit=2
16,53 kWh per 100 km gemiddeld
batterijen
24 kWh / 16,53 kwh/100= 145 km maximaal
30 kWh. = 182 km maximaal
40 kWh = 241 km maximaal
bij maximale ontlading batterij... Neem dus maar max 80% van de afstanden... bij normale temperatuur. En 50% bij vorst...
Prijs: vanaf 27000 pond, net geen € 30000.
Wij doen 165 km in de zomer en 140 in de winter met gebruik verwarming . Een 24kwh Leaf . Een 30kwh heb ik al meermaals een 220 km+ zien doen , dus een 40 kWh verwacht ik zeker rond de 300 km .
In het begin reden wij ook een gemiddelde van 14 - 15 kWh / 100 km , nu rond de 11 kWh . Een EV rij je nooit helemaal leeg , net zoals een ICE .2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
Wij doen 165 km in de zomer en 140 in de winter met gebruik verwarming . Een 24kwh Leaf . Een 30kwh heb ik al meermaals een 220 km+ zien doen , dus een 40 kWh verwacht ik zeker rond de 300 km .
In het begin reden wij ook een gemiddelde van 14 - 15 kWh / 100 km , nu rond de 11 kWh . Een EV rij je nooit helemaal leeg , net zoals een ICE .
ben je dan extreem ecologisch of mag 130 op de snelweg?
Begin 2019 komt de versie met 60kwh batterij... en krachtiger...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenNu, ik vind de mooiste elektrische, veruit, de i3. Maar ik ben alleen, denk ik. :!
zagers en klagers zijn van alle tijden.... ik vind de i3 mooi en origineel.... mits juiste kleur en afwerking.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Dat zijn mooie waarden dat je hier Neerpent!
ben je dan extreem ecologisch of mag 130 op de snelweg?
Begin 2019 komt de versie met 60kwh batterij... en krachtiger...
130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
Een ander rijgedrag heb je automatisch met een EV , geen geluid , geen trillingen . Veel relaxter . Vrijdags rij ik met de auto van de schoonouders en ik merk zelf dat ik daar anders mee rijd .
130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé
Die Jalpa mag je anders ook wel eens voorstellen hier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
Een ander rijgedrag heb je automatisch met een EV , geen geluid , geen trillingen . Veel relaxter . Vrijdags rij ik met de auto van de schoonouders en ik merk zelf dat ik daar anders mee rijd .
130 rijden we niet nee , mag maar 120 hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
de Leaf is van de schoonouders ? Tot hoever wordt de batterij wel 'ns leeggereden, voor de range anxiety te sterk wordt ?
Die Jalpa mag je anders ook wel eens voorstellen hier
1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .
Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .
Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .
We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .2015 Nissan Leaf Acenta .
1986 Lamborghini Jalpa
Comment
-
een weekend test gereden met de oude Leaf een tijd terug. Was inderdaad zeer fijn. alleen mag dat spul geen remork trekken en is wel jammer tijdens bouwen.
Topsnelheid was een 166 volgens dash in plaats van de opgegeven 144. accu werd wel leeg gezogen ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
Nee de Leaf is van ons . Leeg rijden wordt niet dikwijls gedaan omdat je wel weet wat je volgende dag gaat doen en of je nog toekomt . Als mijn vrouw gaat werken in de winter dan doet ze er 2 dagen mee , is 120 km en dan heb je net de lage batterij waarschuwing , waarna je nog een 28 km hebt .
1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .
Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .
Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .
We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .
Ben zelf wat aan het uitkijken naar alternatief vervoer voor de komende jaren, maar dan misschien eerst een elektrische tweewieler (C-Evolution of Zero S).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A. Bekijk Berichten
Nee de Leaf is van ons . Leeg rijden wordt niet dikwijls gedaan omdat je wel weet wat je volgende dag gaat doen en of je nog toekomt . Als mijn vrouw gaat werken in de winter dan doet ze er 2 dagen mee , is 120 km en dan heb je net de lage batterij waarschuwing , waarna je nog een 28 km hebt .
1 keer heb ik hem helemaal leeg gereden omdat ik mijn broer moest gaan helpen , die was zonder naft gevallen . Dat was dan ook de enige keer dat er eens wat naft in de auto zat .Op de terugweg had ik geen bereik meer en onder de 6% batterij verdwijnt dat ook . Ik moest toen nog 5 km rijden en zonder problemen gelukt .
Het bereik dat de Leaf aangeeft , naargelang uw rijgedrag , klopt behoorlijk goed . Dus zijn we eigenlijk nog nooit bang geweest om er niet te geraken .
Al die vooroordelen over prijs , range anxiety of dat de batterij stuk gaat en het vervuilender is dan een ICE , kloppen niet . Er zijn sinds 2011 al meer dan 280.000 Leafs verkocht , als de batterijen met de hoeveelheden stuk gingen hadden we dat al lang gelezen , wat trouwens bij geen enkel merk met een EV het geval is .
Eigenlijk merken we bijna niet dat we een wagen hebben , 78 euro onderhoud , 350 euro stroomkost / jaar , 279 euro verzekering en geen rijtaks . Thats it .
Toen we een nieuwe auto kochten ging de keuze tussen een Audi A3 berline , ruwweg dezelfde prijs na opties , maar , BIV , 400 euro taks , 1200 euro diesel / jaar , 400 euro verzekering en veel duurder onderhoud . Dus het enige voordeel van de Audi is het tanken . En de looks , maarja , smaken en kleuren .
We hebben hem nu 3 jaar en nu ga ik het eerste onderdeel vervangen , de ruitenwissers .
Comment
-
da's idd ook een knappe kleur
2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
Comment