Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan Leaf II (2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Nee, ik bedoel het verschil in verbruik tussen elektrische motoren onderling. Zal een 170pk versie perse meer verbruiken dan een 150pk versie bij gelijk gebruik.
    Bij het aanspreken van het maximum vermogen, dan wel
    Maar op gestabiliseerde snelheid ( bv 120/u) zal het verschil gering blijven, eventueel zelfs in het voordeel van de krachtigste motor, het is eerder een kwestie van koppel.
    Last edited by guyugy; 29/10/2017, 11:39.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      Bij het aanspreken van het maximum vermogen, dan wel
      Maar op gestabiliseerde snelheid ( bv 120/u) zal het verschil gering blijven, eventueel zelfs in het voordeel van de krachtigste motor, het is eerder een kwestie van koppel.
      Was ook mijn redenering... maar er zal ergens wel een limiet zijn denk ik... Maar waar deze ligt...

      Comment


      • #63
        T zou leuk zijn mocht je bij een electrische motor zo krachtig mogelijk moet gaan om het minste te verbruiken... De uitvlucht om de vrouw te overtuigen

        Comment


        • #64
          De nieuwe Leaf is goed voor 110 kw of 147 pk’s . Samen met de snelle respons van de “gas”-pedaal zal dat wel genoeg zijn om het gevoel te geven dat het goed trekt. Het model is een beetje groter geworden en kan aan meer mensen bevallen dan vroeger. Misschien zullen er dan ook meer zijn die toehappen, het is duidelijk geen speelgoed meer. Wel is de prijs intussen met 5000 euro’s gestegen, wij zijn al boven de 36000... De subsidies vallen meteen in de zak van Nissan !

          Comment


          • #65
            België moet van nu tot 2050 elk jaar 1.100 megawatt aan nieuwe elektriciteitscentrales bijbouwen, het equivalent van een grote kerncentrale, waarschuwt het Planbureau. Dat kost een fortuin.

            Comment


            • #66










              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67
                PRODUCTIE NISSAN LEAF VAN START IN EUROPA

                EUROPESE VERSIE EINDELIJK IN BEELD

                De productie van de Nissan Leaf voor Europa, die in het Engelse Sunderland plaatsvindt, is gisteren van start gegaan. Het nieuws gaat gepaard met afbeeldingen van de Europese versie van de elektrische Nissan.

                De nieuwe Nissan Leaf werd in september onthuld. Snelle beslissers kunnen zich vandaag in hun handen wrijven, want hun auto is nu écht onderweg. In Engeland is de productielijn van de Leaf, die een theoretische actieradius van 378 km heeft, van start gegaan.

                Met het nieuws komt ook de eerste afbeelding van de Europese versie van Nissans elektro-pionier. Groot zijn de verschillen met de eerder getoonde Japanse exemplaren uiteraard niet. De brede kentekenplaat is het meest in het oog springende detail. Ook zijn de dakstijlen nu wit in plaats van zwart, al zal dat vooral een uitvoeringskwestie zijn.

                De eerste Europese Leaf-kopers krijgen de sleutels van hun auto in februari uitgereikt.









                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #68
                  Hopen dat ze er veel mogen van verkopen, eigenlijk de meest realistische elektrische wagen van het moment

                  Comment


                  • #69
                    Wel rare Japanners die eraan werken

                    Comment


                    • #70
                      De leaf wordt ook geproduceerd in de UK en in de US.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        De leaf wordt ook geproduceerd in de UK en in de US.
                        Het was dan ook ironisch bedoeld

                        Comment


                        • #72
                          Maar op het einde van d'een band staat er wel nog altijd n'een echte Japanner die OK zegt als 't goed is...

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                            Nu, ik vind de mooiste elektrische, veruit, de i3. Maar ik ben alleen, denk ik. :!
                            Ik ook. Ben daarna direct naar de dokter geweest om me te laten nakijken, maar die kon niks vinden

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                              Patrick, zou je eens kunnen nakijken wat het momentverbruik is bij 130km/h.... alvast bedankt...
                              Bij een BMW i3 was dat toch 25-27 kWh in de winter. Tegen constante, hoge snelheid wordt het kostverschil met een diesel een stuk kleiner (dan draaien die ook relatief efficiënt). Autosnelwegvreters zijn het helaas niet, die elektrische auto’s...

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Maar op het einde van d'een band staat er wel nog altijd n'een echte Japanner die OK zegt als 't goed is...
                                Die komt dan van bij Mazda wss... :p
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

                                  Die komt dan van bij Mazda wss... :p
                                  Ja kweet het Maar de andere Japanners doen dat ook nu, bedrijfsspionnage

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten

                                    Bij een BMW i3 was dat toch 25-27 kWh in de winter. Tegen constante, hoge snelheid wordt het kostverschil met een diesel een stuk kleiner (dan draaien die ook relatief efficiënt). Autosnelwegvreters zijn het helaas niet, die elektrische auto’s...
                                    Als je kan laden aan nachttarief, nog altijd goedkoper...
                                    €0,15 / kWh

                                    Comment


                                    • #78
                                      NISSAN LEVERT 300.000e LEAF

                                      200.000 STUKS IN VIER JAAR

                                      Nissan mag zichzelf op de borst kloppen. Het merk heeft zijn 300.000e Leaf geleverd.

                                      Nissan opende de orderboeken voor de eerste generatie Leaf in 2010 en sindsdien heeft het merk 300.000 auto's met die modelnaam verkocht. Let wel, het gaat hier niet uitsluitend om de eerste generatie Leaf. In september vorig jaar deed Nissan immers een volledig nieuwe tweede generatie uit de doeken.

                                      Begin 2014, zo'n drie jaar na het verschijnen van de Leaf, tikte de productieteller van de Leaf de 100.000 stuks aan. Vier jaar later is het 300.000e exemplaar dus een feit.

                                      De nieuwe Leaf heeft een 40 kWh accupakket aan boord, waarmee een theoretische actieradius van 378 kilometer haalbaar moet zijn. In een later stadium volgt een variant met een groter elektrisch hart.

                                      Bron: Autoweek
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #79
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • #80
                                          Rij-impressie: NISSAN LEAF

                                          DE STILLE PIONIER

                                          Waar Tesla wereldwijd nog altijd het imago van EV-pionier heeft, is de eerste generatie Nissan Leaf ondertussen de bestverkochte elektrische auto ter wereld. Het merk lanceert na acht jaar generatie nummer twee en wij gingen ermee op pad.

                                          Een tevreden klantenkring is altijd prettig voor een autofabrikant. Het betekent nogal eens dat mensen al om een nieuw product staan te springen voordat je het daadwerkelijk op de markt hebt gebracht. Nissan kent dit verschijnsel van de nieuwe Nissan Leaf. Geen enkel ander Nissan-model heeft zo'n hoge graad van klanttevredenheid. Dit heeft mogelijk ook te maken met wat we hier zullen aanduiden als de zelfgenoegzaamheid van sommige EV-rijders. Die zal afnemen naarmate elektrisch rijden meer mainstream wordt. Voor Nissan Nederland betekent het wel dat het bedrijf al 1.800 orders binnen heeft nog voordat de kopers hebben kunnen proefrijden. Van de eerste generatie Leaf zijn sinds 2010 in totaal 3.000 exemplaren in Nederland verkocht. Een goede start dus.

                                          Globaal gezien heeft die eerste Leaf het spectaculair gedaan. Nissan verkocht er 300.000 van en daarmee is het de bestverkochte elektrische auto ter wereld. Ja, méér dan de Tesla Model S. Samen met de succesvolle bedrijfsauto of zevenzitter e-NV200 maakt dat Nissan tevens tot de grootste producent van elektrische auto's ter wereld, een rol die bij veel mensen niet bekend is. Het grote publiek denkt in Nederland bij EV's eerder aan Tesla of Toyota, zo blijkt uit enquêtes. Die eerste naam is gezien zijn status begrijpelijk, maar Toyota verkoopt niet eens volledig elektrische auto's. Nissan heeft dat voor een groot deel aan zichzelf te danken, zegt Philippe Saillard, verantwoordelijke Sales & Marketing van Nissan Europe. We spraken hem tijdens de introductie van de nieuwe Leaf. "Voor een merk als Tesla is het wellicht gemakkelijker dan voor ons om zich als EV-bouwer te profileren. Het zit in het DNA van het merk en het merk heeft geen nalatenschap zonder EV's, zoals wij. Maar als zelfs Toyota, dat enkel hybrides en plug-ins heeft, bij het grotere publiek bekender is om 'zijn EV's' dan wij, dan hebben we iets niet goed gedaan. Het speelt wellicht mee dat we zo vroeg waren met de eerste Leaf. Er was toen nog niet zo veel interesse in elektrische auto's. Mogelijk ook hebben we te veel gefocust op de term 'Leaf' in plaats van 'Nissan Leaf'. We hebben onszelf wel als doel gesteld om dat imago terug te pakken", aldus Saillard. Dus wordt er voor deze tweede generatie iets meer op de trom geroffeld.



                                          WAT IS NIEUW

                                          De belangrijkste verbetering is eigenlijk de buitenkant. De vorige Leaf was wel 'anders', maar of de auto daar mooier van werd, was op z'n minst voer voor discussie. De nieuwe auto oogt strakker en leuker, waarmee die horde alvast is genomen. Een lelijke auto kan nog zo goed zijn, veel mensen hebben er dan al een streep doorheen gezet. Zelfs huidige Leaf-rijders gaven volgens Nissan al aan dat het design wel wat beter kon. Dan meteen maar de hamvraag: hoe zit het met de actieradius? Het a-woord is nog altijd van levensbelang bij een elektrische auto. De accu van de eerste Leaf ging bij een model-update van 24 naar 30 kWh. De tweede generatie Leaf tilt dat verder naar 40 kWh. Daarmee scoort de auto een NEDC-waarde van 375 kilometer. Onze test ervaring met EV's is dat je daar ruwweg een derde af moet halen voor je reële bereik in Nederland. Opvallend genoeg komt dat redelijk overeen met de Leaf-meting volgens de nieuwe WLTP-cyclus, die 270 kilometer is. Daarmee komt langzaam heel Nederland in beeld, zolang je maar kunt laden op je plek van bestemming als je een dagje naar de Randstad wilt vanaf Zuid-Limburg en andersom. Daarmee groeit de inzetbaarheid van de auto fors, maar de concurrentie zit ook niet stil. De gefacelifte E-Golf doet 300 papieren kilometers met 35 kWh, Opels nieuwe (erg moeilijk verkrijgbare) Ampera-E heeft 60 kWh en zou 500 papieren kilometers kunnen afleggen. Nissan verwacht bovendien ondanks alle pre-orders geen leveringsproblemen voor de Leaf. Nu bestellen is in juni rijden. "De productie van de auto is geen enkel probleem, het enige wat we niet in de hand hebben, is de verkrijgbaarheid van grondstoffen voor accu's; die vraag stijgt wereldwijd hard", aldus een Nissan-topman.

                                          Het interieur is erop vooruitgegaan, hoewel het geen complete revolutie betreft. De meeste knoppen en materialen ogen voor Nissan-rijders bekend, al heeft de cockpit wel een eigen design. Grappig: de digitale snelheidsmeter maakte plaats voor een analoge variant op verzoek van Leaf-rijders. De zit is relatief hoog, wat ten koste gaat van enige ruimte achterin. Dat je het stuur niet naar je toe kunt halen, is in deze klasse een misser. Het multimediasysteem is niet het snelste in zijn soort, maar de toegankelijkheid is prima. Uiteraard kun je op alle mogelijke manieren je actieradius en stroomverbruik in de gaten houden. Ook heeft Nissan een app voor je smartphone om laadzaken op afstand te regelen. De auto is geschikt voor thuisladen, AC-wallboxen en laadpalen, maar ook voor DC-superchargers. In dat laatste geval bereik je 80 procent van de capaciteit in 40 minuten.



                                          INNOVATIE OF NIET

                                          Het onderstel is in de basis dat van de vorige Leaf en dat merk je. De auto is nog altijd erg comfortabel, maar de fabrikant heeft hem merkbaar minder log gemaakt. Dat er geen zware brandstofmotor op de neus leunt, is sowieso prettig. De besturing is zoals altijd bij Nissan naturel en communicatief. Het merk is zelf uitermate trots op zijn e-pedaal. Met dank daaraan kun je volgens Nissan tot 80 procent van de tijd met één pedaal rijden. Laat je het pedaal vieren, dan remt de auto sterk af op de elektromotor, nog sterker dan in de B(rake)-stand van de automaat. Laat je het pedaal volledig los, dan helpt de mechanische rem mee en zal de auto zelfs volledig tot stilstand komen. In de bergen en stadverkeer is dat best prettig. Nissan heeft het aangrijpen van de mechanische rem bovendien erg goed geïntegreerd. Je voelt de overgang niet. Als innovatie is het echter minder bijzonder dan Nissan claimt; BMW's i3 remt eveneens tot stilstand als je het pedaal loslaat, alleen iets minder hard. Het met één pedaal rijden, kun je ook in de i3 en andere EV's toepassen.

                                          De duurdere versies hebben Nissans Pro-Pilot aan boord, een lichte variant van autonoom rijden, die de auto op doorgaande wegen binnen de lijnen houdt. Wel graag de handen aan het stuur houden, anders gaat de auto protesteren. Het merk claimt hier ook iets meer innovatie dan terecht is, als je deze voorziening vergelijkt met wat elders verkrijgbaar is, al is het in dit segment zeker nog geen standaard. De motor beschikt over 150 pk en dat is meer dan voldoende om de Leaf flink wat acceleratiekracht te geven. Geen (of eigenlijk één) versnelling en al meteen het maximumkoppel vanaf stilstand betekent een sprint van 0-100 km/h in 7,9 tellen, maar de auto topt af op 144 km/h. De rust aan boord door het gebrek aan motorgeluid is wel verslavend, eveneens het soepele wegrijden ongeacht de hellingshoek. Wat Nissan met de tweede Leaf erg goed doet, is het aangenaam combineren van gebruiksgemak, elektrisch rijden en vooral de prijs. De inzetbaarheid van de auto is groot. De kofferbak kreeg 435 liter en een betere indeling. Achterin is het niet superruim, maar volwassenen kunnen goed zitten.

                                          De range van de vorige Leaf zal voor veel mensen een drempel zijn geweest. De 40 kWh-accu zal die voor velen doen verdwijnen. Mocht je een reële range van 270 kilometer nog twijfelachtig vinden, dan volstaat geduld. Nissan ontkent inmiddels niet meer dat het over een jaar komt met een 60 kWh-versie van de Leaf, waarmee de reële range de 400 kilometer moet raken.

                                          OORDEEL

                                          • +Zeer comfortabele volwassen familieauto
                                          • +Range flink toegenomen …
                                          • -… maar nog geen benchmark
                                          • -Voor particulieren nog altijd aan de prijs











                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X