Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote "algemene vragen i.v.m cleaning & detailing" topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Sunnyme Bekijk Berichten
    Swissvaxx is me tot nu toe ontgaan eigenlijk.
    Zelfde principe? 1 product om voor te bereiden; 1 om te voeden en 1 om te waxen?

Bij de weg; een mix van verschillende merken kan? (Er zijn geen producten die elkaars effect ongedaan maken???)

Doorverwijzen naar huidige gebruikers? Zelf dan geen fervent gebruiker ervan?
    Een mix van verschillende merken kan hoor, maar het hangt af van de producten die je zou gebruiken of die elkaar ongedaan maken.

Een cleaner zoals dodo lime prime zal een eventuele glaze die vooraf is aangebracht ongedaan maken.

Ik ben zelf een fan van dodo, maar mijn mening kan je moeilijk onpartijdig noemen hé
    Daarom dat ik voorstelde even bij de andere dodo gebruikers te gaan horen naar hun ervaringen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Een mix van verschillende merken kan hoor, maar het hangt af van de producten die je zou gebruiken of die elkaar ongedaan maken.

Een cleaner zoals dodo lime prime zal een eventuele glaze die vooraf is aangebracht ongedaan maken.

Ik ben zelf een fan van dodo, maar mijn mening kan je moeilijk onpartijdig noemen hé
      Daarom dat ik voorstelde even bij de andere dodo gebruikers te gaan horen naar hun ervaringen.
      Die cleaner moet je die machinaal aanbrengen?

Comment

Kan zowel handmatig als excentrisch als roterend worden opgebracht in principe.

Mijn voorkeur gaat uit naar excentrisch en met een finishingpad.....héérlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Custom Car Cleaning Bekijk Berichten
          Kan zowel handmatig als excentrisch als roterend worden opgebracht in principe.

Mijn voorkeur gaat uit naar excentrisch en met een finishingpad.....héérlijk

Een finishing pad? Geen polishing pad??

Is het aan te raden eerst M83 te gebruiken en dan verder te gaan met Dodo Juice Lime prime? Of zijn beide producten evenwaardig qua cutting?

Ook vroeg ik me af of het nodig is na Lime prime er nog eens over te gaan met Lime prime lite vermits deze geen abrasives meer bevat?

Thx

Comment

Zelf vind ik de finishingpad veel fijner werken om de Lime Prime aan te brengen. Deze pad is veel zachter en laat m.i. een strakkere finish achter.

De M-83 heeft grovere abressives dan de Lime Prime. De Lime Prime corrigeert maar heel licht, is dit niet voldoende zal de M-83 (of iets anders) ingezet moeten worden. Altijd met de lichste combo beginnen en kijken wat het effect is he.

Na de Lime Prime verwerkt te hebben (wel goed de abressives afbreken ivm marring!) is het niet meer nodig om Lime Prime Lite te gebruiken. De laklaag is dan klaar voor je LSP

Succes !!

Comment

Zelf vind ik de finishingpad veel fijner werken om de Lime Prime aan te brengen. Deze pad is veel zachter en laat m.i. een strakkere finish achter.

De M-83 heeft grovere abressives dan de Lime Prime. De Lime Prime corrigeert maar heel licht, is dit niet voldoende zal de M-83 (of iets anders) ingezet moeten worden. Altijd met de lichste combo beginnen en kijken wat het effect is he.

Na de Lime Prime verwerkt te hebben (wel goed de abressives afbreken ivm marring!) is het niet meer nodig om Lime Prime Lite te gebruiken. De laklaag is dan klaar voor je LSP

Succes !!

LSP? (Sorry kerel, ik ben hier nieuw in )

Ik zag in je webshop verscheidene finishing pads, gaande van meg (W9006) tot LC (met de vele mogelijke kleurtjes) Is er veel verschil in kwaliteit? (Prijsverschil is redelijk merkbaar!)

Enne bij sommige waxes/sealants staat "harde" ofwel "zachte" wax??
              Zeer verwarrend; waar zit het verschil?

Thx

Comment

LSP = Last Step Protection........dus je wax / sealant etc

Persoonlijk vind ik de schuimstructuur van de Meguiar's pads een van de beste en veel fijner werken dan de Lake Country (deze zijn ook een stukje dikker). Maar de bevestiging van de Velcro aan de achterkant van de Meguiar's pads is van iets mindere kwaliteit IMHO. Ook kunnen ze, door een 150mm backingplate en te veel druk op de excenter, aan de achterzijde licht gaan insnijden rondom de velcrorand. Daar hebben de Lake Country's geen last van aangezien de volledige achterkant van velcro is.

(In Amerika zijn de nieuwe Meguiar's pads al leverbaar (de 2.0), die hebben een beter kwaliteit Velcro en geen last meer van insnijden. Binnenkort leverbaar)

Qua waxen heb je het verschil in pasta en vloeibaar, maar ook in hard en soft. Soft zijn zoals de naam doet vermoeden meer crème-achtig en zacht van structuur, vrij makkelijk te verwerken. De hard waxen zijn dan ook echt hard en dienen eerst opgewarmd te worden alvorens deze verwerkt kunnen worden. Hierdoor zijn ze wel beter doseerbaar en persoonlijk vind ik de glans harder......duurzaamheid lijkt ook iets langer. Nadeel is dat ze dus iets meer moeite en techniek vergen om te verwerken.

Hopelijk is het wat duidelijker nu

Comment

Qua waxen heb je het verschil in pasta en vloeibaar, maar ook in hard en soft. Soft zijn zoals de naam doet vermoeden meer crème-achtig en zacht van structuur, vrij makkelijk te verwerken. De hard waxen zijn dan ook echt hard en dienen eerst opgewarmd te worden alvorens deze verwerkt kunnen worden. Hierdoor zijn ze wel beter doseerbaar en persoonlijk vind ik de glans harder......duurzaamheid lijkt ook iets langer. Nadeel is dat ze dus iets meer moeite en techniek vergen om te verwerken.

Hopelijk is het wat duidelijker nu
                  Opgewarmd?
                  Hoe krijg je deze op temp dan?

Best aanbrengen met het handje zeker?

Oei.. techniek ook nog :s

Comment

Opwarmen door bijv. met uw vingers erover te wrijven of tussen uw vingers een gedeelte te verwarmen zodat je hem kunt verwerken. Ze kunnen met de hand, maar ook gewoon met een applicatorpad verwerkt worden hoor

Comment

Opwarmen door bijv. met uw vingers erover te wrijven of tussen uw vingers een gedeelte te verwarmen zodat je hem kunt verwerken. Ze kunnen met de hand, maar ook gewoon met een applicatorpad verwerkt worden hoor

Hard wax mag niet curen / uitharden?
                      Last edited by ; 22/08/2008, 21:41.

Comment

Ik ga morgen eens proberen mijn kofferdekstel simoniseren. (dat heeft het meeste krasjes). Mijn moeder heeft hier not product staan om te simoniseren...Hebben die producten veel verschil want ik veronderstel dat het al een iets ouder product zal zijn. (Ze is momenteel niet thuis dus ik weet niet hoe het product noemt, en ik weet het ook niet staan atm ). Of is het een echte aanrader om een nieuw product te kopen?
                        Moet ik dan een gewoon vezeldoekje gebruiken en het in kringen aanbrengen?
                        Ga ik normaal direct resultaat zien? (als het goed is of juist slecht)
                        Als er nog tips zijn ivm simoniseren laat ze maar komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                          Ik ga morgen eens proberen mijn kofferdekstel simoniseren. (dat heeft het meeste krasjes). Mijn moeder heeft hier not product staan om te simoniseren...Hebben die producten veel verschil want ik veronderstel dat het al een iets ouder product zal zijn. (Ze is momenteel niet thuis dus ik weet niet hoe het product noemt, en ik weet het ook niet staan atm ). Of is het een echte aanrader om een nieuw product te kopen?
                          Moet ik dan een gewoon vezeldoekje gebruiken en het in kringen aanbrengen?
                          Ga ik normaal direct resultaat zien? (als het goed is of juist slecht)
                          Als er nog tips zijn ivm simoniseren laat ze maar komen.

Eum..., hebt ge 3 maanden?
                          Schuim dit forum eerst maar eens af en achteraf zullen Wax-it en CCC uw (concrete) vragen wel beantwoorden als ge het lief vraagt

Comment

Ik zal nog wat verder rondkijken eerst ^^
                            Ik heb dat productje hier gevonden "Simoniz colour restorer..." wss een onbekend productje..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                              Ik zal nog wat verder rondkijken eerst ^^
                              Ik heb dat productje hier gevonden "Simoniz colour restorer..." wss een onbekend productje..

Simoniz is één van de zovele merken die een hele tijd geleden hun ding op de markt hebben gebracht.
                              Detailing is meer dan zo'n flesje Simoniz dat reeds enkele jaren in uw garage staat

Ik zou u aanraden eens te kijken naar het topic "Voor en Na" waar pro detailers hun kunsten laten zien en gebruikte wagens omtoveren tot gloednieuwe bolides. (esthetisch t'is te zeggen)

Om dergelijke resultaten te bereiken heb je meerdere producten nodig, om nog maar te zwijgen van de kennis om deze te verwerken / gebruiken...

But check it out and you'll see for yourself

Comment

thanx kzal er eens goed naar zien zodat ik mijn schatje weer kan doen blinken zoals nooit tevoren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sunnyme Bekijk Berichten
                                  Hard wax mag niet curen / uitharden? Omdat...

²²²²²²²

Comment

Hardwax mag je zeker laten curen. Curen ja of nee is meer afhankelijk van wax(merk) / soort en de bijhorende instructies. Sommige hebben een uur of langer nodig om goed te curen, andere moet je na een 10 minuten echt eraf halen anders zijn de poppen aan het dansen

Ik neem aan dat je denkt dat 'hard'wax zo hard als steen wordt na het curen, maar dat is niet zo he Het zegt meer iets over de substantie zelf.

@MysticWizard: Krassen met de hand eruit polijsten is bijna niet te doen, daar komt vaak machinale kracht aan te pas en ga er maar vanuit dat de rotary gebruikt moet worden. Dat is niet iets om mee te beginnen en vergt veel oefening.

Het betreffende product van Simonez ken ik niet, maar er is héél veel verschil onderling in de polijstmiddelen hoor. De bokkie wokkie producten bevatten bijv. een korrel die niet afbreekt en zal dus bij elke beweging die je maakt verder in de lak snijden. Hoezo geen mooie finish krijgen Daarnaaast varieert het nogal qua grofheid korrel / oliën / af te breken handmatig - excentrish - roterend etc etc.

Comment

Hardwax mag je zeker laten curen. Curen ja of nee is meer afhankelijk van wax(merk) / soort en de bijhorende instructies. Sommige hebben een uur of langer nodig om goed te curen, andere moet je na een 10 minuten echt eraf halen anders zijn de poppen aan het dansen

Ik neem aan dat je denkt dat 'hard'wax zo hard als steen wordt na het curen, maar dat is niet zo he Het zegt meer iets over de substantie zelf.
                                      Like Dodo Juice Blue Velvet?

Ik wil eentje dat langer beschermt dan de NXT van Meg, dewelke niet zo denderende resultaten geeft in uw ogen. (kan hierzelf niet over oordelen, hangt er nog maar een week op )

Weet "Blitz" van CG het niveau van Dodo te evenaren qua wetlook en duurzaamheid?
                                      Of hebt ge nog andere magische middeltjes?

Thx
                                      Last edited by ; 23/08/2008, 18:49.

Comment

Purple Haze is een soft wax (denk ik) en bijvoorbeeld Blue velvet een hard wax

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                                          Purple Haze is een soft wax (denk ik) en bijvoorbeeld Blue velvet een hard wax

Edit
                                          Last edited by ; 23/08/2008, 18:50.

Comment

Working...
                                          X