Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote chiptuning topic! v2.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten

Een Jacht in Monaco willen of hetgeen wat ik bedoel is wel een heel scheve vergelijking die je maakt, laat staan de rest van je opmerking over wilde weldoenerij. Zover hopen voor een normale mens is er wel dik over.

Ik beschouw persoonlijk chiptuning niet als frauderen en je motor in de soep draaien omdat die getuned is ligt HELEMAAL aan jezelf en ook niet aan een kundige ingenieur aka chiptuner, die door sommigen hier in hun mening als knoeiers worden beschouwd.

De meningen zijn hier erg over verdeeld, uiteraard maar vooral onwetendheid en daarmee gepaarde roddelmeningen zijn voor mij persoonlijk not done.
    Beste Hozee, ik geef gewoon allemaal feiten mee. Niks onwetendheid, geen meningen en al zeker geen roddelmeningen. Dat jij daar problemen mee hebt, da's uw zaak. En de vergelijking gaat perfect op. Als je de centen niet hebt om iets te kopen, kan je 't niet kopen. Lekker gaan frauderen om het wel te kunnen hebben is verkeerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Lekker gaan frauderen om het wel te kunnen hebben is verkeerd.
      Bovendien rij je dan met sjoemelsoftware rond die het milieu verkloot, één bepaalde firma kreeg daardoor een ferme boete
      edit : smiley vergeten ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Beste Hozee, ik geef gewoon allemaal feiten mee. Niks onwetendheid, geen meningen en al zeker geen roddelmeningen. Dat jij daar problemen mee hebt, da's uw zaak. En de vergelijking gaat perfect op. Als je de centen niet hebt om iets te kopen, kan je 't niet kopen. Lekker gaan frauderen om het wel te kunnen hebben is verkeerd.
        Beste Jakkel, die opmerking van mij over "onwetendheid en roddelmeningen was niet aan jouw bedoeld maar aan degene waar je persé hulp aan wou bieden dus je hoeft je eigen niet aangesproken te voelen wat dat betreft.
        Jouw opmerkingen en mening zijn van een heel ander kaliber, o.a. voer geven aan onwetendheid, oftewel stoken.

Comment

Beste Jakkel, die opmerking van mij over "onwetendheid en roddelmeningen was niet aan jouw bedoeld maar aan degene waar je persé hulp aan wou bieden dus je hoeft je eigen niet aangesproken te voelen wat dat betreft.
          Jouw opmerkingen en mening zijn van een heel ander kaliber, o.a. voer geven aan onwetendheid, oftewel stoken.
          Ik bied geen hulp. En feiten opsommen, is dat gelijk aan stoken?

Comment

• Ja kerel, jij je zin.

Comment

• Ieder zijn mening, zo simpel is het toch

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• zou wel eens leuk zijn om uitstoot te zien van oa N0X na vb eco tuning en de gewone extra vermogen tuning
                lets have some more member berries

Comment

• Bléterkes als ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
                    Bléterkes als ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
                    Deze is stoer!

Comment

• ik zou zelfs een m3 nog chippen , dat is het zwaarste model daarin .

Hoe verklaar je dat dan

Comment

• zou je een brabus nog chippen ? moest je ooit benz rijden, natuurlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk Berichten
                          Bléterkes als ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
                          Da's nie jong. Mijne papa is polies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

Al 7 maand probleemloos aan het rondbollen
                            En de koppeling is begonnen met slippen bij de toeren waarbij het max koppel vrijkomt onder plankgas!
                            Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
                            Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
                            Ik zit er dus over na de tuning.
                            Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
                            Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
                            Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
                            Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
                            Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.

Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                              ik zou zelfs een m3 nog chippen , dat is het zwaarste model daarin .

Hoe verklaar je dat dan
                              Twee jaar terug ook een M4 test gereden. Toen had ik ook zoiets van: "Is dat alles?!" Bij mij ging zo'n ding onmiddellijk naar de chipboer, zeker weten!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

En de koppeling is begonnen met slippen bij de toeren waarbij het max koppel vrijkomt onder plankgas!
                                Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
                                Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
                                Ik zit er dus over na de tuning.
                                Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
                                Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
                                Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
                                Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
                                Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.

Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.
                                Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
                                Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.

Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?

Comment

Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
                                  Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.

Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?
                                  Waarschijnlijk niet anders zou hij niet slippen . Hij is waarschijnlijk over de max grens geweest. De tuner had achteraf ook het koppel wat kunnen verminderen dan was het probleem ook opgelost .

Comment

• Tjoeners geven wat de klant vraagt. Die geven geen bal om wat iets wel of niet aankan. Draait de boel in de soep? Ga maar bij de dealer janken.

Comment

• en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        en das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor
                                        Mapjes slepen of copy/paste, je mag kiezen. Dat is dan 600 euro alstublieft, met dikke korting uiteraard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          zou je een brabus nog chippen ? moest je ooit benz rijden, natuurlijk
                                          mij maakt het merk weinig uit, mercedes is goed bezig de laatste jaren, zou goed kunnen dat ik nog ooit een benz koop
                                          ik heb nog nooit met een brabus gereden, ik zou het niet weten

Comment

Working...