Oorspronkelijk geplaatst door JMM
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote chiptuning topic! v2.
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Lekker gaan frauderen om het wel te kunnen hebben is verkeerd.
edit : smiley vergeten ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Beste Hozee, ik geef gewoon allemaal feiten mee. Niks onwetendheid, geen meningen en al zeker geen roddelmeningen. Dat jij daar problemen mee hebt, da's uw zaak. En de vergelijking gaat perfect op. Als je de centen niet hebt om iets te kopen, kan je 't niet kopen. Lekker gaan frauderen om het wel te kunnen hebben is verkeerd.
Jouw opmerkingen en mening zijn van een heel ander kaliber, o.a. voer geven aan onwetendheid, oftewel stoken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
Beste Jakkel, die opmerking van mij over "onwetendheid en roddelmeningen was niet aan jouw bedoeld maar aan degene waar je persé hulp aan wou bieden dus je hoeft je eigen niet aangesproken te voelen wat dat betreft.
Jouw opmerkingen en mening zijn van een heel ander kaliber, o.a. voer geven aan onwetendheid, oftewel stoken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk BerichtenBléterkesals ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Super98 Bekijk BerichtenBléterkesals ze het niet halen met hun prutser argument komt er altijd het 'maar het is wel frauderen hé'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
Al 7 maand probleemloos aan het rondbollen
Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
Ik zit er dus over na de tuning.
Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.
Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichtenik zou zelfs een m3 nog chippen , dat is het zwaarste model daarin .
Hoe verklaar je dat dan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
En de koppeling is begonnen met slippen bij de toeren waarbij het max koppel vrijkomt onder plankgas!
Exact 1 jaar en 20k km na tuning.
Hier uitvoerig met de dealer over gehad, en OEM koppeling (Sachs 3000951815) kan tot 440Nm aan volgens specs.
Ik zit er dus over na de tuning.
Er zou al een betere koppeling beschikbaar zijn (Sachs 3000951815-S xtend) die 15% sterker is, en dus tot 500Nm aan zou kunnen.
Dealer wist wel al dat ik getuned had, maar kon dit ook simpelweg uitlezen.
Koppeling zou nog in beginfase zitten qua slijtage, en als ik rustiger rij kan ze het nog even uithouden, zeker als ik het vermogen terug stock zet.
Probleem is dat ik die graag eens op z'n staart trap, dus gevraagd aan de tuner om deze terug stock te zetten (met géén wijzende vinger naar de tuner toe), ben groot genoeg om zelf m'n verantwoordelijkheid op te nemen. M'n sportieve rijstijl in combo met de tuning zal niet zo gezond zijn voor de koppeling.
Kan ik daarna terug rondbollen, zonder me zorgen te hoeven maken dat ik de koppeling niet te hard belast.
Dus bij deze (again, zonder algemeen te zijn), geen tuning meer voor toekomstige wagens. Zeg niet dat het aan de tuning past (want m'n tuner heeft echt wel goed werk verricht), zal het houden op het feit dat het aan m'n eigen rijstijl ligt.
Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.
Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JMM Bekijk Berichten
Het is ook mogelijk om het extra vermogen met een significant lager koppel te programmeren, zelfs met hetzelfde aantal voorziene max. pk's.
Het is algemeen geweten dat, vooral bij een diesels, een te sterk opkomend koppel op lage toerentallen (Voelt wel lekker aan, dat wel) funest kan zijn voor een handbak.
Denk je dat je tuner daar indertijd rekening mee heeft gehouden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen das maar een standaardfile, van't net geplukt hoor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzou je een brabus nog chippen ? moest je ooit benz rijden, natuurlijk
ik heb nog nooit met een brabus gereden, ik zou het niet weten
Comment
Comment