Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wat is je ergste snelheidsovertreding ?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenWat ik wel spijtig vind is dat het aantal uur dat opgelegd wordt serieus met de natte vinger gebeurd.
Zo heb ik bijvoorbeeld weet van een kerel die met een pistool heeft staan zwaaien en schieten en ook 60u heeft gekregen..
Wij automobilisten die (veel) te rap rijden praten dit goed voor onszelf, "er was niemand anders op de baan" of "er was ruimte genoeg" etc. Wel, misschien vind ons pistoolman ook dat er "niemand in de buurt was" ofdat ie er "ver naast schoot" etc. In beide gevallen blijft het zo dat het potentieel dodelijk is (de meeste moderne auto's kunnen crashen zonder noemenswaardige schade aan in ieder geval inzittenden aan 70km/h - aan bijna de dubbele snelheid is dat anders) en dat een goede afloop afhangt van dat er niks anders mis loopt, en dat wil de maatschappij niet.
Dus misschien was de gelijkaardige strafmaat niet zover gezocht als je dacht. Nee echt vergelijkbaar is het natuurlijk niet en natuurlijk wel sneu als je gepakt wordt en anderen die 10km/h trager reden niet, maar tis niet dat we niet wisten dat het systeem per definitie willekeurig is, maar eenmaal gepakt wordt dus ergens een streep getrokken waar je best niet over gaat.
Ik heb 14 jaar lang het kat en muis spel gespeeld in meer of mindere mate totdat ik toch eens tegen de lamp liep. Sindsdien rij ik gewoon legaal en kom ik veel meer ontspannen aan op mijn bestemmingST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk Berichtenmijn enigste, en dus ergste overtreding was 58km/u waar ik 50 mocht (naar beneden rijden van een brug in bebouwde kom...) toen ik de E280 net een week had.
Voorlopig rijd ik dus zonder Coyote of andere melders aangezien 50 euro op 14 jaar rijden nog wel meevalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANTONIO Bekijk BerichtenNoorderlaan te Antwerpen. Mocht 70 km/h en ik reed 125 km/h . Ik kan het mezelf niet vergeven g.dverd.mme.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Earthwalker Bekijk BerichtenDaar ga ik maar gedeeltelijk mee akkoord ... pakkans is nog steeds extreem laag vind ik, ik test dat elke dag uit namelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIntressant dat je zelf het vergelijk maakt. Zelf ben ik van de opinie dat een rijdende wagen op zich een potentieel moordwapen is. En net als een wapen moet je er een "licentie" om hem te mogen hanteren volgens bepaalde regels. Nu als iemand doodgeschoten wordt staat dat in de krant, dat er iedere dag gemiddeld een twee/drietal mensen het leven laten waar een auto in het beeld is, wordt "geaccepteerd".
Wij automobilisten die (veel) te rap rijden praten dit goed voor onszelf, "er was niemand anders op de baan" of "er was ruimte genoeg" etc. Wel, misschien vind ons pistoolman ook dat er "niemand in de buurt was" ofdat ie er "ver naast schoot" etc. In beide gevallen blijft het zo dat het potentieel dodelijk is (de meeste moderne auto's kunnen crashen zonder noemenswaardige schade aan in ieder geval inzittenden aan 70km/h - aan bijna de dubbele snelheid is dat anders) en dat een goede afloop afhangt van dat er niks anders mis loopt, en dat wil de maatschappij niet.
Dus misschien was de gelijkaardige strafmaat niet zover gezocht als je dacht. Nee echt vergelijkbaar is het natuurlijk niet en natuurlijk wel sneu als je gepakt wordt en anderen die 10km/h trager reden niet, maar tis niet dat we niet wisten dat het systeem per definitie willekeurig is, maar eenmaal gepakt wordt dus ergens een streep getrokken waar je best niet over gaat.
Ik heb 14 jaar lang het kat en muis spel gespeeld in meer of mindere mate totdat ik toch eens tegen de lamp liep. Sindsdien rij ik gewoon legaal en kom ik veel meer ontspannen aan op mijn bestemming
Er is wel een groot verschil en dat is de intentie. Iemand die een pistool in zijn hand heeft is in die zin niet te vergelijken met iemand die van A naar B rijdt op een wijze die niet sociaal aanvaard is. Want laten we wel zijn, de snelheidslimieten zijn arbitrair. Pas op, ik zeg niet dat ze niet terecht zijn. Maar of je ergens 70/90/120 mag bepaalt de strafmaat. Niet of dat een werkelijk verantwoorde snelheid was in die situatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenIntressant dat je zelf het vergelijk maakt. Zelf ben ik van de opinie dat een rijdende wagen op zich een potentieel moordwapen is. En net als een wapen moet je er een "licentie" om hem te mogen hanteren volgens bepaalde regels. Nu als iemand doodgeschoten wordt staat dat in de krant, dat er iedere dag gemiddeld een twee/drietal mensen het leven laten waar een auto in het beeld is, wordt "geaccepteerd".
Wij automobilisten die (veel) te rap rijden praten dit goed voor onszelf, "er was niemand anders op de baan" of "er was ruimte genoeg" etc. Wel, misschien vind ons pistoolman ook dat er "niemand in de buurt was" ofdat ie er "ver naast schoot" etc. In beide gevallen blijft het zo dat het potentieel dodelijk is (de meeste moderne auto's kunnen crashen zonder noemenswaardige schade aan in ieder geval inzittenden aan 70km/h - aan bijna de dubbele snelheid is dat anders) en dat een goede afloop afhangt van dat er niks anders mis loopt, en dat wil de maatschappij niet.
Dus misschien was de gelijkaardige strafmaat niet zover gezocht als je dacht. Nee echt vergelijkbaar is het natuurlijk niet en natuurlijk wel sneu als je gepakt wordt en anderen die 10km/h trager reden niet, maar tis niet dat we niet wisten dat het systeem per definitie willekeurig is, maar eenmaal gepakt wordt dus ergens een streep getrokken waar je best niet over gaat.
Ik heb 14 jaar lang het kat en muis spel gespeeld in meer of mindere mate totdat ik toch eens tegen de lamp liep. Sindsdien rij ik gewoon legaal en kom ik veel meer ontspannen aan op mijn bestemming
Maar er is in mijn ogen een verschil tussen schieten om anderen te raken (wat niet gelukt is) en te snel rijden op een baan waar je dagelijks komt en waar niemand, op een paar geparkeerde wagens en vrachtwagens na, niks of niemand is.
Tik op google maps "Scheldedijk 10, Zwijndrecht" in en kijk naar de streetview.
Op de plaats waar ik te snel reed stond er, op die ene wagen, niemand geparkeerd en was er niks van verkeer. De kans dat er iets zou gebeuren was uiterst klein maar als het gebeurde dan was het voor de volle 100% en daar ben ik me ook van bewust.
Snelheidsovertredingen worden over het algemeen "aanvaard" omdat de meeste per ongeluk gebeuren.
Ik praat mijn snelheidsovertreding ook niet goed. Ik heb het zelf gedaan, ik reed bewust te snel -hoewel ik dacht dat het een pakje trager was- en heb de gevolgen dan ook aanvaard, hoewel ik erbij blijf dat het aantal uur van werkstraf belachelijk was.
Voor alle duidelijkheid ben ik nooit een snelheidsduivel geweest. Juist die ene keer heb ik veel te veel gas gegeven en ik had de pech dat ze er net toen stonden. Een momentopname op de verkeerde plaats, zo simpel is't.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
Ok, er is een groot verschil tussen staan zwaaien en schieten - zomaar, en staan zwaaien, schieten én missen met een wapen :eek: Groot verschil in intentie zoals msxx al zei.
Dus ik geef je gelijk de strafmaat was natte vingerwerk, niet dat ik normaliter iets anders verwacht van O dierbaar België....
Wat overblijft was een interessante gedachtenoefening, wat tegenwicht voor een topic waar meestal per definitie wordt vanuitgegaan dat - gelijk welke - snelheidsovertreding totaal ongevaarlijk was en dat de rechtsstaat enkel pestertje speelt... Niet dat ik het eens ben dat enkel overdreven snelheid een probleem is en de enige oorzaak is, wel dat het de gevolgen van een verkeersongeluk - en die gebeuren dagelijks - zoveel uitvergroten.
Maar je praat je actie niet goed zelfs al was de strafmaat hoogst waarschijnlijk niet proportioneel het echte gevaar (regels zijn regels), waarvoor chapeau.
Over intentie gesproken, ik ben niet zeker dat een snelheidsovertreding door onoplettendheid zoveel beter is dan een bewuste overtreding in dezelfde mate... zo rij ik liever mee met iemand die bewust is van hoe snel ie rijdt dan met iemand die dat niet weetST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenNeen, de kemelbrug.
als je van Welle naar station Denderleeuw rijdt.
Comment
-
Ergste overtreding??? Pfff, dat moet eind 1998 geweest zijn. Over een afstand van 5km gevolgd door een anonieme Peugeot 406 van de politie. Gemiddelde snelheid was - geloof ik - 163km/h op de E17 tussen Waregem en Kortrijk. 6000 BEF boete.
Het zou tegenwoordig gene waar niet meer zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk BerichtenErgste overtreding??? Pfff, dat moet eind 1998 geweest zijn. Over een afstand van 5km gevolgd door een anonieme Peugeot 406 van de politie. Gemiddelde snelheid was - geloof ik - 163km/h op de E17 tussen Waregem en Kortrijk. 6000 BEF boete.
Het zou tegenwoordig gene waar niet meer zijn
Comment
-
Idd, daar ga ik nu wel van uit, want ik weet nog goed dat er op mijn boetebrief een gemiddelde snelheid stond en geen gemeten snelheid en dan aftrek van marge. Dus ik ga er nu van uit dat ik met die 163 nu naar de rechtback zou moeten. Ik weet trouwens ook nog goed dat ik heel hard aan het doorperen was met mijn Starletje met eigenlijk 180 op de teller...
Jong en onbezonnen... Gelukkig die periode goed doorgekomen. Stuk rustiger nu.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenDe limiet voor rijbewijs kwijt is toch 40km/u te snel (gecorrigeerd) op de autosnelweg?
Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
Comment
Comment