Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb 2 weken geleden een coyote gekocht.
Ik begin stond ik er wat twijfelachtig tegen, maar mijn nieuwsgierigheid haalde uiteindelijk toch de bovenhand.
Net terug van een dikke week zuid Frankrijk en het toestel heeft zich al dubbel en dik terugbetaald. Met andere woorden een paar boetes kunnen vermijden.
Op een gegeven moment reed ik toch wel een stukje sneller dan toegelaten en passeer ik een Nederlandse BMW 5 GT. Deze haalt op zijn beurt mij weer in tegen een hogere snelheid, en zo gaat het een tijdje verder tot ik plots een mobiele melding kreeg. Deze melding was een tijdje op voorhand dus had ik makkelijk de kans om te remmen en aan braafjes 130 km/u verder te rijd. De BMW had blijkbaar geen mini Coyote en reed aan een hoger tempo verder.
Boven op een brug zag ik ze staan, mooi verdoken in een hoekje. Uiteraard heb ik de melding bevestigd. Een kleine 30 seconde later stoof de Franse politie met toeters en bellen me voorbij. Enkele km’s verder stond die BMW langs de kant met daarvoor het voertuig van de politie.
Fantastisch om het aantal gebruikers in Frankrijk te zien.
Op de A6, A7, A8 had ik geregeld 80 a 90 verkenners voor me met 3 sterren.
Nadeel was echter de IR reflecterende ramen van de wagen.
Net onder de spiegel had ik ontvangst dus moest ik het toestel daar kleven. (zie foto)
Dit is jammer aangezien je dan de kabel ziet lopen.
In de andere wagens kan ik hem gelukkig iets discreter monteren
Wanneer het toestel werd aangezet moest ik het tegen het open dak houden om zo sneller ontvangst te krijgen. Maar soit er zijn ergere zaken
Met andere woorden een enthousiaste gebruiker erbij.
Ondertussen schat ik een 30 tal uren gebruikt, vele meldingen kunnen bevestigen en enkele nieuwe kunnen melden.
Begin je er bewust harder mee te rijden? Ik denk het niet. MAAR in ieder geval ben ik me wel bewuster geworden van de snelheden.
In Frankrijk werkt het gigantisch goed. Als België het niveau van Frankrijk krijgt mogen we alles behalve klagen !
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Klopt. En die chinezen zijn niet dom, die dingen moet je per container bestellen. Dus om dit te starten, moet je over kapitaal beschikken, en dan nog maar hopen dat mensen 12€ per maand willen betalen, laat staan 199€ voor een toestelleke...
----------------------------------------------------------------------------------
2010 Porsche Cayenne S ---- Daily driver 2008 BMW 730dA (F01) Exclusive Line Plus ---- Daily driver (SOLD)
-------------------------------------------------------------------------------------------- It's like being in command of the Battlestar Galactica:
It might need half a starsystem to turn around,
but it'll do lightspeed, and has so much firepower even the
Cylons have respect for it...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Een update moet dat gebeuren via de site? Heb hier in de omgeving enkele oudere vaste flitspalen waarvan hij geen meldingen meer ontvangt. Voorheen kreeg ik daar netjes een melding van en sinds het systeem met die sterren niet meer. Recente bijgekomen palen geven wel een melding weer.
- Textes et voix en Français et Néerlandais (Voix anglaises validées mais pas les textes).
- Réduction de la largeur de la bande de détection en ville (+/- 200m).
- Alerte des radars de feux à 300m.
- Ajout du pays sur le message « N Nouveaux radars ».
- Affichage des radars couplés aux feux de gestion d'accès autoroutier (NL).
- Remplacement des croix rouge/verte par Oui/Non sur l'écran de confirmation (mobile, perturbation).
- Déclenchement unique de l'alerte sonore pour chaque radar.
- Suppression de l'alerte sonore si la vitesse instantanée est inférieure à la moitié de la vitesse limite (exemple : je roule à 50 km/h dans un bouchon sur l'autoroute, le radar fixe à proximité duquel j'arrive me sera signalé par un « bip » simple et l'affichage à l'écran, pas d'annonce vocale).
- Réduction du temps d'affichage des pop-up (5s) sauf pour les mobiles et perturbations (20s).
- Changement de la place du bouton « mute » : sur les côtés (et n'est plus proposé que si le son est en train d'être
joué).
- Possibilité de choisir la vitesse correcte lors d'un signalement de vitesse erronée (Menu roulant--> corriger vitesse).
- Forçage du volume du mode demo à 2.
- Extinction lors d'un appui très long (+ de 1min) sur n'importe quel bouton.
- Accès au « menu roulant » par appuis long (2s) et non plus par appuis court au bon moment (en roulant).
- Désactivation du « mute » du menu roulant possible par changement du volume dans le « menu arrêté ».
- Passage du taux de charge de la batterie en vert s'il augmente de 2% : blanc sinon (auto-test).
- Ajout d’un paramètre pour chaque type de radar : seuil d'alerte (10% avant la limite, 5% avant la limite, à la limite, 5%
après la limite, 10% après la limite. Défaut : 5% avant la limite). - Ajout d'un nouvel opérateur : Mobistar (BE).
Corrections et améliorations de certaines fonctions :
- Modifications de certains points sur la cartographie.
- Correction sur les panneaux de limite de vitesse qui ne passe pas en rouge lorsque la limite est non vérifiée.
- Correction de l'affichage de l'heure du levé et du couché du soleil (Menu → Réglages → Luminosité →
Jour/Nuit).
Comment