Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Over fietsers. Wat me deze ochtend wéér irriteerde.

Je kent het wel; een kruising waar jij uit een zijstraat komt en omdat je anders niets ziet, moet je met je neus wat verder. Dan sta je op het fietspad en komt er zo een fietser aan die enorm misnoegd en afkeurend met z'n hoofd schudt omdat hij even moet uitwijken.

Woest word ik ervan!

Comment

• Ook op de trein: mensen die hun ontbijt op de trein opeten. Dan bedoel ik niet ineengedoken een boterham opeten. Nee dan spreek ik over het uitgebreide ontbijt. Met een thermos koffie, muesli, een yoghurt en stuk fruit. Inclusief vitamine pillen en medicijnen.

Het geluid van iemand die aan het eten is, drijft me naar de waanzin.

Het belooft een leuke dinsdag te worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
        Ook op de trein: mensen die hun ontbijt op de trein opeten. Dan bedoel ik niet ineengedoken een boterham opeten. Nee dan spreek ik over het uitgebreide ontbijt. Met een thermos koffie, muesli, een yoghurt en stuk fruit. Inclusief vitamine pillen en medicijnen.

Comment

Ik ken iemand die elke middag zo'n "tankstation"-salade eet...jeweetwel, plastic bakje met wat verlepte sla, plastic bestek en vooral véél saus (lekker gezond)

Ik denk dat een paard nog minder lawaai maakt, gewoon abnormaal...smakken tot en met...
          Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            t valt mij meer en meer op dat fietsers gewoon de wegcode negeren (met het gedacht, we zijn zwakke weggebruiker en ze moeten toch stoppen voor ons).
            vroeger hadden fietsers voorrang op een rondpunt, maar meer en meer staan er haaietanden of zelf al een verkeersbord voor de fietsers. je rijd dan op het rond punt, ver genoeg voorbij een fietser en draait af. hebben die nog het lef om van hun oren te maken omdat ze moeten remmen om niet op u achterwiel te zitten....

voetgangers van hetzelfde en vooral in leuven. die stappen van hunnen bus en gaan gewoon het fietspad over zonder kijken. kom je daar dan aan met de fiets aan 25km/h. aan t station kijken ze naar niks, lopen gewoon over straat omdat ze hunnen trein moeten halen. ik hoop dat er overal cameras aan het filmen zijn voor als er zo eens ene onder uw wielen steekt.

gisteren wel een goei gezien met 2 fietsers. ze rijden dus op de baan (op zo een gekleurd stuk fietsSUGGESTIEstrook, geen fietspad), met 2 naast elkaar BUITEN bebouwde kom. goed het verkeer aan het hinderen die naar de express weg gaan.
            nuja, een paar 100meter verder is er rood licht. een 10tal autos gaat de fietsers in een grote bocht voorbij en stopt dan aan die lichten. rechts en deels onder de autos die gekleurde strook, daarna een rij geparkeerde autos en dan het voetpad. ik zie de fietsers afkomen en die wijken al naar rechts (ene rijd op de volle lijn, de rechtse rijd in het midden van die parkeervakken). en dan komt het, een geparkeerde auto...
            ne normale mens verwacht dat ze achter elkaar gaan rijden om er nog tussen te gaan, maar nee, deze blijven koppig naast elkaar rijden, komen dichter bij elkaar en beseffen dan: 'we geraken er hier niet tussen' en zijn op 30cm van die geparkeerde auto moeten remmen.
            het volgende groepje fietsers (3naast elkaar) splitse gewoon op, 1 tussen de autos en de 2andere naast elkaar het voetpad op
            ...
            verkeersinzicht: GROTE NUL
            Haha awel voila... Eigenlijk is da schandalig vind ik hoe een risico's da die soms pakken.
            Sommige der van beseffen volgens mij nie da ze inderdaad de zwakke weggebruiker zijn.
            Ik ben 2 jaar geleden me mijn brommerke nekeer opgeschept geweest door nen auto da veel te snel reed op de ninoofse steenweg (schepdaal).
            En ik kan het u verzekeren ik ben toch een goeie 9 a 10 meter verder weggevlogen/geschoven, en zo ne fiets is dan nog is 10 keer lichter.
            Ma pas op, er zijn er ook veel bij da zich nog normaal in't verkeer kunnen gedragen. Ma in de steden gelijk Gent, Brussel, Leuven denk ik ook zijn het vooral studenten hé die zien naar niks.
            En wa da ge daar zegt van die suggestiestrook da's zo typisch hé ma zo'n mannen laat ik mij nie meer als ne minuut vertragen ze ge kunt er moeilijk blijven achter hangen
            Last edited by ; 29/07/2014, 10:57.

Comment

Over fietsers. Wat me deze ochtend wéér irriteerde.

Je kent het wel; een kruising waar jij uit een zijstraat komt en omdat je anders niets ziet, moet je met je neus wat verder. Dan sta je op het fietspad en komt er zo een fietser aan die enorm misnoegd en afkeurend met z'n hoofd schudt omdat hij even moet uitwijken.

Woest word ik ervan!
              Dat is anders wel superirritant als fietser ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
                Dat is anders wel superirritant als fietser ook.

Je kan moeilijk blind de weg oprijden ook natuurlijk. Wat me stoort is dat afkeurend kopjeschudden. Alsof je een of andere idioot bent.

Comment

Ook op de trein: mensen die hun ontbijt op de trein opeten. Dan bedoel ik niet ineengedoken een boterham opeten. Nee dan spreek ik over het uitgebreide ontbijt. Met een thermos koffie, muesli, een yoghurt en stuk fruit. Inclusief vitamine pillen en medicijnen.

Het wordt idd. elk jaar erger met de manieren en het aantal marginalen op het openbaar vervoer.

Comment

Je kan moeilijk blind de weg oprijden ook natuurlijk. Wat me stoort is dat afkeurend kopjeschudden. Alsof je een of andere idioot bent.
                    Vooral dat kopjeschudden inderdaad. Onlangs nog in een veldwegje gereden, en een oude vent deed al teken vanaf hij mij hoorde dat ik trager moest rijden, terwijl ik tegen 30 km/u afkwam... Zelfs dan nog bleef hij teken doen. Had veel goesting om het kot open te trekken eens ik gepasseerd was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                      Vooral dat kopjeschudden inderdaad. Onlangs nog in een veldwegje gereden, en een oude vent deed al teken vanaf hij mij hoorde dat ik trager moest rijden, terwijl ik tegen 30 km/u afkwam... Zelfs dan nog bleef hij teken doen. Had veel goesting om het kot open te trekken eens ik gepasseerd was.
                      Zo eens een groepje werklozen gehad die precies op rapmuziek aan 't shaken waren. Kwam met de camion bergop af tegen een flitsende 25km/h, maar wel met veel lawaai, want 't was steil. Die gaan toch maar puur op het geluid af?

Comment

Over fietsers. Wat me deze ochtend wéér irriteerde.

Woest word ik ervan!
                        Als ik dat voorheb rij ik een klein stukje achteruit zodat de fietser doorkan, meestal krijg ik daarop nog een bedankje.
                        Maar jij maakt dus een fout en het maakt je woest dat iemand anders daarop afkeurend het hoofd schudt? Sterk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
                          Als ik dat voorheb rij ik een klein stukje achteruit zodat de fietser doorkan, meestal krijg ik daarop nog een bedankje.
                          Maar jij maakt dus een fout en het maakt je woest dat iemand anders daarop afkeurend het hoofd schudt? Sterk.
                          Ja echt wel. Ik heb het hier over kruisingen met weinig zicht waardoor je wel wat verder moet komen om überhaupt iets te zien. Het probleem van veel fietsers is dat ze te weinig defensief rijden. Ze knallen aan een rotvaart voorbij kruisingen. Als die dan plots opduiken tjah dan heb je niet de tijd om even achteruit te rijden. Als ik ze van ver zie komen, doe ik dat ook.

Zeker aan zo kruisingen met een fietspad waar ze in beide richtingen mogen rijden. Als je een beetje verstand hebt als fietser dan vertraag je, omdat je zelf weet hoe slecht de zichtbaarheid als automobilist soms kan zijn.

Maar nee, van zodra ze dat zadel in hun reet voelen, zijn ze anti-auto. Enfin tot wanneer ze weer zelf met de auto rijden.

Comment

• ...aan een rotvaart voorbij...

. ik rijd elke dag 37km met de fiets en ben er nog nietveel tegen gekomen die harder dan 25km/H gaan. zelf bij de wielertoeristen gaan er weinigen 35km/h hoor. als je erachter zou zitten, dan zit je te vloeken dat ze je ophouden. als ik men goei momenten heb, ga ik tot 60km/h met de fiets. dat is pas een rotvaart

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                              Ma in de steden gelijk Gent, Brussel, Leuven denk ik ook zijn het vooral studenten hé die zien naar niks.
                              Mijn ervaring in Leuven is toch wel wat anders, de studenten letten nog wel op, maar de oudere mensen die rijden gewoon door, zelfs los door het rood licht.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Mijn ergernis van vandaag, tot twee keer toe deze morgend iemand die voor mij in reed, terwijl die geen voorrang had (kwam telkens van een prive terrein).
                                Last edited by knight-rider; 29/07/2014, 23:38.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Mijn ergernis van vandaag, tot twee keer toe deze morgend iemad die voor mij in reed, terwijl die geen voorrang had (kwam telkens van een prive terrein.
                                  Totaal geen respect tonen ze!

Comment

• hebben jullie nou zelf op de fiets gezeten

indien ja neger mijn vraag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      hebben jullie nou zelf op de fiets gezeten

indien ja neger mijn vraag
                                      Heb een mountainbike van een 1400 EUR staan. Heb er in 2 jaar toch al zeker 3 keer op gereden.

Worth every penny!

Comment

Totaal geen respect tonen ze!
                                        Heeft niks te maken met respect, maar met een totaal gebrek aan verkeersinzicht.

Comment

• Aannemer maakt foutje aan einde van fietspad
                                          VIERSEL - De werken aan de nieuwe brug in Viersel zijn eigenlijk afgerond, maar één kant heeft het fietspad wel een heel raar einde gekregen. Een vangrail maakt daar dat fietsers wel heel acrobatische toeren moeten uithalen om aan de andere kant te geraken. In het verleden had de aannemer ook al een fout gemaakt bij de verbinding met de Hoornveldstraat in Oelegem.
                                          Mijn Skoda

Comment

Working...
                                          X