Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ik kan me niet voorstellen dat gemeentes de werkelijk gemeten snelheid gaan gebruiken in boetes.
    ik zeg ook niet dat je een snelheidsduivel bent maar wel dat je 'merkbaar' te snel hebt gereden. toch minstens 55 op de teller al.
    ik heb vroeger ook boetes gehad van 51km/h en dan is het echt wel jammer van dat geld. ik moet daar ook toegeven dat men gps daar wel al 57 aanduide en dat men teller bijna op 60stond (altijd op cruise control, daarna CC op 56 gezet ipv 58 en geen boetes meer).

heb trouwens nog geen enkele auto gehad waar de teller exact werkte. de meeste zijn redelijk juist tussen 70 en 100km/h en dan was er nog 3-4km/H afwijking. eronder en erboven veel afwijking (tot 10km/h op de hogere snelheden).

ik heb ook geen coyote, moet er ook gene hebben en heb op mijn android telefoon gewoon zo een onbekend gps software ding gezet. gsm hoeft zelf niet op de voorruit te hangen. gewoon de gps aanleggen en in het vakje onder de asbak leggen is voldoende. scherm is ook af, gewoon het geluid geeft het signaal.
    je hebt ook software genoeg die enkel je snelheid aangeven op je toestel
    Lokeren heeft (of had)een nul tolerantie.
    Zelf ondervonden.
    Aangezien je op je telefoon ook iets hebt geplaatst wil toch zeggen dat je het in sommige gevallen ook handig vindt.
    Wat ik wilde zeggen is dat niet iedereen zo een toestelletje gebruikt om alle regels aan hun laars te lappen.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• het is overdreven hoeveel mensen er aan 51 worden gepakt...vlg mij doen ze het ervoor, kan't net zo goed 59 zijn en vullen ze maar 51 in om de mensen te doen nadenken

Comment

• alanus:
        dit heb ik ooit geinstalleerd omdat ik wou weten hoe snel een trein door een station vlamt. en daar zou je serieus van verschieten. de boemeltrein die van brusselnoord naar peutie rijd vlamt ff 140km/H op da kort stukske.
        als je de trein van brussel noord naar gent neemt, die gaat een stukske harder onderweg. vaak als je op een grote baan rijd, zie je een trein naast u gaan en die kan je gewoon niet volgen. vandaar het stukje software op mijn gsm. op mijn gsm staat ook een gewone GPS geinstalleerd. altijd handig om die eens mee te hebben (ik die 19km met de fiets van leuven naar beauvechain, handig om zoiets bij te hebben als je de kortste weg langs de velden wilt zoeken)

bobo: de mensen die aan 51km/h gepakt worden, zijn allemaal die dat met cruisecontrol op 56-58km/h rondrijden. je cruisecontrol werkt niet altijd exact, in bergaf lost die de gas als je harder gaat, daarna gaat die pas accelereren als je trager rijd. heb je pech, dan laat die net het gas los(hogere snelheid dan ingesteld) als je voorbij een flitser rijd en heb je dus 51 gereden. ik ben ook al 2keer gepakt aan 51km/H, sindsdien zette ik ff de CC af als ik een flitser voorbij rijd en 10meter verder zet ik die weer aan. of ff op "-" drukken zodat die 54rijd. komt ervan door altijd op het randje te rijden hé. soms heb je pech.

coyoté is misschien handig als je toevallig op onbekend terrein rijd en je de limieten/flitsers niet kent. maar iemand die op onbekend terrein rijd, heeft meestal ook de GPS aanstaan. Alleen waarschuwd die pas vanaf 10km/H te snel en dan heb je ook prijs bij een flitser. als je die op 1km/H al laat waarschuwen is dat ook zo ******* irritant hé. "u rijd te snel", ..."u rijd te snel",... "u rijd te snel"...
        maar de meeste coyote rijders, hebben het ding toch gekocht omdat ze altijd te snel rijden, en net aan de flitsers willen afremmen (heb zo collegas ook). daar komt verandering bij trajectcontrole.

autorijden zal in de toekomst gewoon een verplaatsing van A naar B worden. plezier aan autorijden gaan ze ons allemaal afpakken. als ze binnenkort nog een ontvanger in de auto gaan plaatsen voor u automatisch te factureren voor de km-heffing dan is big brother compleet.
        doet me direct denken aan de filme 'demolition man' in de scene waar ze met een oude bak door al die computer gestuurde electrische gebakjes rijden, die de controle overnemen als je zelf niet goed rijd)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Ze mogen niet inhalen, net zoals jij geen 140 mag rijden. Pot, ketel.
          Niks pot, ketel. 140 of 120 is hier het punt niet. Gaat erom dat er op een 2-vaks autostrade onbezonnen van rijvak veranderd en vervolgens met 1km/u verschil ingehaald wordt. Of het verkeer dat achterop komt nu 120, 130 of 140 rijdt is niet relevant, kamioneur kan dit toch niet inschatten.
          2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
            kamioneur kan dit toch niet inschatten.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              kun je coyote inbrengen als beroepskost ?
              In principe niet.
              Je kunt erover discussiëren, maar het draagt niet echt bij om je omzet te behouden of te verhogen.
              Ik ken er die het wel doen en het toestel factureren als draagbaar navigatiesysteem maar die hebben nog geen controle gehad.
              2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Volgens jou wel misschien? Die kunnen dus perfect inschatten of achteropkomende voituren 120 of 130 rijden. Straffe kerels...

Denk even na, indien je gelijk hebt zou dit hun 'acties' feitelijk alleen nog maar erger maken...
                2.0 JTDm

Comment

alanus:
                  dit heb ik ooit geinstalleerd omdat ik wou weten hoe snel een trein door een station vlamt. en daar zou je serieus van verschieten. de boemeltrein die van brusselnoord naar peutie rijd vlamt ff 140km/H op da kort stukske.
                  als je de trein van brussel noord naar gent neemt, die gaat een stukske harder onderweg. vaak als je op een grote baan rijd, zie je een trein naast u gaan en die kan je gewoon niet volgen. vandaar het stukje software op mijn gsm. op mijn gsm staat ook een gewone GPS geinstalleerd. altijd handig om die eens mee te hebben (ik die 19km met de fiets van leuven naar beauvechain, handig om zoiets bij te hebben als je de kortste weg langs de velden wilt zoeken)

bobo: de mensen die aan 51km/h gepakt worden, zijn allemaal die dat met cruisecontrol op 56-58km/h rondrijden. je cruisecontrol werkt niet altijd exact, in bergaf lost die de gas als je harder gaat, daarna gaat die pas accelereren als je trager rijd. heb je pech, dan laat die net het gas los(hogere snelheid dan ingesteld) als je voorbij een flitser rijd en heb je dus 51 gereden. ik ben ook al 2keer gepakt aan 51km/H, sindsdien zette ik ff de CC af als ik een flitser voorbij rijd en 10meter verder zet ik die weer aan. of ff op "-" drukken zodat die 54rijd. komt ervan door altijd op het randje te rijden hé. soms heb je pech.

coyoté is misschien handig als je toevallig op onbekend terrein rijd en je de limieten/flitsers niet kent. maar iemand die op onbekend terrein rijd, heeft meestal ook de GPS aanstaan. Alleen waarschuwd die pas vanaf 10km/H te snel en dan heb je ook prijs bij een flitser. als je die op 1km/H al laat waarschuwen is dat ook zo ******* irritant hé. "u rijd te snel", ..."u rijd te snel",... "u rijd te snel"...
                  maar de meeste coyote rijders, hebben het ding toch gekocht omdat ze altijd te snel rijden, en net aan de flitsers willen afremmen (heb zo collegas ook). daar komt verandering bij trajectcontrole.

autorijden zal in de toekomst gewoon een verplaatsing van A naar B worden. plezier aan autorijden gaan ze ons allemaal afpakken. als ze binnenkort nog een ontvanger in de auto gaan plaatsen voor u automatisch te factureren voor de km-heffing dan is big brother compleet.
                  doet me direct denken aan de filme 'demolition man' in de scene waar ze met een oude bak door al die computer gestuurde electrische gebakjes rijden, die de controle overnemen als je zelf niet goed rijd)
                  http://www.youtube.com/watch?v=teFXjTSQGDQ
                  Met alles akkoord.

A 1970 Oldsmobile 442....., klein beetje overacting.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Niks pot, ketel. 140 of 120 is hier het punt niet. Gaat erom dat er op een 2-vaks autostrade onbezonnen van rijvak veranderd en vervolgens met 1km/u verschil ingehaald wordt. Of het verkeer dat achterop komt nu 120, 130 of 140 rijdt is niet relevant, kamioneur kan dit toch niet inschatten.
                    Dus eigenlijk zeg je nu zelf dat men niet kan inschatten hoe snel achteropkomend verkeer rijdt? Als ik daarover dan even verder redeneer, dan komt dit er eigenlijk simpelweg op neer dat het onverantwoord is om sneller dan 120 te rijden, want het overig verkeer gaat er van uit dat je 120 rijdt.
                    Verder heeft mijn "pot, ketel" helemaal niets te zien met die trucker zijn actie, los van het feit of hij uw snelheid kan inschatten of niet, maar met het feit dat je klaagt over iemand die een overtreding maakt, terwijl je zelf een andere maakt. En 't is niet dat die u zomaar afsneed he, die maakte hoogstwaarschijnlijk een inschattingsfout. Dat jij dan te snel nadert, doet zijn fout alleen maar erger lijken.
                    Last edited by |) ][ |V| ][; 11/08/2013, 16:54.

Comment

Volgens jou wel misschien? Die kunnen dus perfect inschatten of achteropkomende voituren 120 of 130 rijden. Straffe kerels...

Denk even na, indien je gelijk hebt zou dit hun 'acties' feitelijk alleen nog maar erger maken...
                      Tuurlijk wel. Maar niet allen zullen die "gaven" hebben. Evenmin dat alle truckdrivers je expres even komen ophouden. Ook (beroeps)mensen kunnen al eens fouten maken, wij komen jou toch ook niet op je vingers tikken als jij je in je beroepswerkzaamheden een (inschattings)fout begaat.
                      Voor de rest, kijk even hieronder als je wil. Mensen moeten gewoon van mentaliteit veranderen in het verkeer & de ik-vorm vooral thuis laten.

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Dus eigenlijk zeg je nu zelf dat men niet kan inschatten hoe snel achteropkomend verkeer rijdt? Als ik daarover dan even verder redeneer, dan komt dit er eigenlijk simpelweg op neer dat het onverantwoord is om sneller dan 120 te rijden, want het overig verkeer gaat er van uit dat je 120 rijdt.
                      Verder heeft mijn "pot, ketel" helemaal niets te zien met die trucker zijn actie, los van het feit of hij uw snelheid kan inschatten of niet, maar met het feit dat je klaagt over iemand die een overtreding maakt, terwijl je zelf een andere maakt. En 't is niet dat die u zomaar afsneed he, die maakte hoogstwaarschijnlijk een inschattingsfout. Dat jij dan te snel nadert, doet zijn fout alleen maar erger lijken.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Hier een rustig straatje in bebouwde kom mooie vlakke asfalt juist gepast voor twee wagens breed de huizen hebben hier allemaal een oprit waar de mensen hun wagen netjes staat geparkeerd.
                        Men mag hier gerust de wagen op de straat plaatsen maar men ziet dit hier niet veel, tja als ge een oprit hebt.

Men komt van een rijksweg men slaat of in dat mooi straatje dan komen plots de race instincten boven en gaat men plankgas om te zien hoeveel kan ik tot het einde van dit mooie straatje. 90 km/u is geen uitzondering zeker de bouwvakkers die op het einde van de dag moe zijn gewerkt en vlug naar huis willen racen in hun kleine vrachtwagen voorbij.

Nu mijn oprit ligt in een zachte bocht en zie maar heel laat het verkeer afkomen dus het afrijden van mijn oprit is steeds een spannend avontuur. Om die reden rij ik ook achteruit op mijn oprit en dan zie je diegene achter u boos kijken " wat ben je van plan het is niet omdat u richtingaanwijzer naar rechts pinkt dat je hier mag stoppen op MIJN racebaan"" ge gaat hier toch op straat niet parkeren zeker" " "ach meneer gaat zijn oprit oprijden kan je dat niet onmiddelijk doen IPV er achteruit op te rijden nu moet IK stoppen" en die boze (domme) blik in hun ogen de agressie op hun aangezicht het is schrikwekkend.Zucht nogmaals zucht.
                        Last edited by Snelle; 11/08/2013, 20:19.
                        www.skodaforum.eu

Comment

alanus:
                          Da's helemaal waar, maar des te meer ik eens goed lach als ik met de oldtimer naast een mormel van een prius of bijvoorbeeld later die nieuwe, lelijke i3 sta aan de lichten hoor Ik vind de technologie wel interessant dat ze erin gebruiken, maar meer ook niet, mij zie je nooit in zoiets. En dat ze een 'computer' in de auto zullen inbouwen die bijvoorbeeld u beboet als je te snel rijdt ( of zelfs niet sneller kan laten rijden dan max. snelheid ), dat zal er ooooooit wel komen, maar dat zullen jij en ik heus niet meer meemaken denk/hoop ik. Dat is zoals de wapens proberen af te pakken van de Amerikanen
                          1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                          1984 BMW E28 520i
                          2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichten
                            En dat ze een 'computer' in de auto zullen inbouwen die bijvoorbeeld u beboet als je te snel rijdt ( of zelfs niet sneller kan laten rijden dan max. snelheid ), dat zal er ooooooit wel komen, maar dat zullen jij en ik heus niet meer meemaken denk/hoop ik. Dat is zoals de wapens proberen af te pakken van de Amerikanen
                            Met dat verschil dat de Amerikanen hun wapens kunnen gebruiken, en wss gek genoeg zijn om dat ook te doen, om te voorkomen dat de overheid ze af neemt en wij, buiten wat klagen en zuchten zoals de Belgen zijn, helemaal niets zullen doen.

Comment

• Als je in de Ardennen rijdt tussen de heuvels valt het mij goed op dat ze je bergaf voorbijvlammen en bergop kan ik ze rustig voorbijgaan op cruize control.
                              Alsook plots een stortbui het is me een raadsel waarom iedereen plots 80 begint te rijden i.p.v. 120.

En in Frankrijk nog even een camionette uit zijn tent gelokt die reed met een grote aanhangwagen aan 150 dus maar ervoor rijden aan 110 en als die begint te duwen even doortrekken naar 170
                              Polo 6n 1.4

Comment

• Bij een stortbui trager gaan rijden... voor de zichtbaarheid misschien, het water op het wegdek enzo. Valt me op dat sommigen inderdaad nooit hun snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Dan rij ik liever 180 bij goed zicht en weinig verkeer en 80 in een stortbui. En hetgene je in Frankrijk deed, wat was daar zo leuk aan? Tonen dat een wagen sneller is dan een camionette of zo? Maar eerst de bestuurder beetje ambeteren door 110 voor z'n wielen te gaan tuffen. Stoer zulle man.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Tonen dat een wagen sneller is dan een camionette of zo? Maar eerst de bestuurder beetje ambeteren door 110 voor z'n wielen te gaan tuffen. Stoer zulle man.
                                  +1 ,bij een ongeval/agressie noemen ze dat uitlokking...

Nu,het is niet omdat diene mens veel te snel met z'n bestelwagen vlamt,dat jij zonodig politieagent moet spelen,meer en meer zie je dit fenomeen,ik geef toe ik rij ook altijd veel te snel,ze zien je afkomen en denken ,hola diene efkes beetje afremmen 9/10 met van die soepotokes genre berlingo/partner en /of een opgewaardeerde dkw ,ik weet niet waar dat goed voor is maar dan knal ik hem gelijk rechts voorbij, vanaf dat het mogelijk is natuurlijk...
                                  Last edited by ; 12/08/2013, 10:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    En in Frankrijk nog even een camionette uit zijn tent gelokt die reed met een grote aanhangwagen aan 150 dus maar ervoor rijden aan 110 en als die begint te duwen even doortrekken naar 170
                                    tot je eens de verkeerde gek tegenkomt die een camionette heeft die OOK harder dan 170 kan.

ik reed eens op de E314 met de capri en een caravan eraan, we reden in colonne (eerste capri 3.0, 2de capri 2.6, en dan ik met capri 1.3 met vouwcaravan eraan) en heel de colonne haalde een vrachtwagen in.
                                    aan het rechste vak was er zo een klungel met een golf 3 diesel (met 4 man erin) die rechts voorbij reed en weer afremde, weer rechts voorbij en weer afremde en ineens trekt die hard op vliegt mij voorbij, schiet zich tussen de colonne (voor mij) en gaat dan vol op zijn rem want die voor mij reed ook dezelfde snelheid als ik.
                                    ik ook vol in de remmen, caravan sloeg scheef en zat bijna met het hele ding in de vangrail.
                                    de capris vooraan hadden mij zien dwars gaan, gingen de vrachtwagen voorbij en aan kant, de golf spurtte er met een zwarte rookwolk er vandoor.
                                    hetgeen die kerel niet wist, die 1.3 op de voorvleugels is fake, ik rijd met een getuned 2.0 scorpio blok onder de kap. dus gooi de mijne in 2de, trek naar 120 (zat zo in die diesel zijn gat) en ik ben in 3de gevolgd tot 165km/h. ik zag een serieus rokende diesel voor mij en die kerels op de achterbank keken voortdurend achter hun. ik zat nog steeds ongeveer 1-2meter achter hun.
                                    heb dan gas gelost want mijn caravan bandjes mogen maar 160km/h. de auto kan vlotjes harder hoor. origineel kan die 1.3 zonder caravan maar 137km/h en die golf had waarschijnlijk gedacht dat ik nooit kon volgen.

hadden die 2 andere capris gewild, die volgden hem ook, ze hadden motor genoeg. en dat zou gebeurd zijn had ik de vangrail in gegaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                      Als je in de Ardennen rijdt tussen de heuvels valt het mij goed op dat ze je bergaf voorbijvlammen en bergop kan ik ze rustig voorbijgaan op cruize control.
                                      Alsook plots een stortbui het is me een raadsel waarom iedereen plots 80 begint te rijden i.p.v. 120.

Volgende als ze het huisvuil komen ophalen, rijbewijs meegeven aub, dank u.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten

Comment

• En hetgene je in Frankrijk deed, wat was daar zo leuk aan? Tonen dat een wagen sneller is dan een camionette of zo? Maar eerst de bestuurder beetje ambeteren door 110 voor z'n wielen te gaan tuffen.
                                          1. ik wil maar zeggen dat het niet altijd de anderen zijn zelf doe je ook soms een actie die niet door de beugel kan....maar dat gaan de meesten hier niet toegeven.
                                          En na 400km sloeg de verveling toe....dus even kijken hoe goed die meekon bergop.

tot je eens de verkeerde gek tegenkomt die een camionette heeft die OOK harder dan 170 kan.
                                          Ik ken geen camionette (buiten het mtm vw t5 busje) die +250 kan.
                                          Eneh het is niet dat ik hem coupeerde er zat nog een vrachtwagen of 3/4 tussen op het 1e vak dus tijd genoeg om af te remmen.

Dan mag 50% dat doen om de een of andere reden.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X