Als de verlichting werkt en bijgevolg de gele lampjes in de rotonde werken, is dat allemaal te doen. Zonder licht is dat pikdonker daar, en je komt van de ene kant van 3 kruispunten met lichten en van de andere kant een vrij lang stuk zonder kruisingen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Is dat enkel verlichting?
Aan de rotondes die ik ken zijn die dingen ook reflectoren, dus ook als ze zelf geen licht geven dan weerkaatsen ze de verlichting van je auto en zie je de rotonde dus nog steeds perfect.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik vind dat nogal zever over die rotonde feitelijk. Ik heb daar zelf ettelijke jaren vlakbij gewoond, en héél af en toe gebeurde daar wel eens een accident (met name als de Ford juist uit was).
Vaak echter te herleiden tot of véél te hard gereden of teveel gezopen
edit: was te mottig voor het artikeltje te lezen, ok, misschien als die lampkes uitzijn dat ge iets meer uit uw doppen moet kijken, maar anderzijds kan ik mij toch niet van den indruk ontdoen dat die wat daarop gevlamd zijn half aan't slapen waren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenVanmorgen bijna een velo overreden. Reed zonder licht een niet verlichte rotonde rond, ik kon die dus echt totaal niet zien tot hij vlak voor me was. Ik stop met piepende banden, begint die van zijn kloten te maken. Raam opengezet en zijn vraag "zieje gie blind of wuk?" beleefd beantwoord, mijn keel doet er nog pijn van.
En oja, ik zag in Mortsel alweer twee mensen de slagbomen negeren, terwijl er net een trein aangekondigd was. Ik wilde ze nadien inhalen en mijn gedacht eens zeggen, maar ze waren al te ver weg, denk ik. (Dus hadden ze blijkbaar toch tijd gewonnen door hun leven te riskeren)
Comment
-
Ik blijf nog altijd voorzichtig, want als ze u niet verwachten, merken ze u niet op, als fietser. Ik heb een paar keer met een voorlicht gereden dat halfweg uitviel (batterij leeg)maar toen voelde ik me toch niet op mijn gemak, ook al reed ik op het fietspad.
Comment
-
ik rijd elke morgen om 6h aan het station weg met de fiets. ge kunt u niet voorstellen hoeveel fietsers ik tegenkom ZONDER verlichting in van die pikdonkere straatjes. ik rijd vlot 30km/h en mijn licht schijnt geen 100meter ver. als ik dan zo een pikzwarte fietser tegenkom (volledig in het zwart gekleed ook nog), dan is dat meestal op de laatste meters.
daar mogen ze echt harder tegen optreden. ik rijd smorgens ook met 2 lichten vooran en 1achteraan. zelf savonds (15h) rijd ik met verlichting aan als het regent (en dan nog lukt het een lijnbus om mij haast te rijden terwijl ik op het fietspad naast hem zit.
dinsdag was het ook leuk op de keuring, niet echt een ergernis van mij, maar ik kan het toch niet begrijpen met welke wrakken mensen naar de keuring gaan. op de rij naast mij werd er ene gekeurd waar geen stoplichten meer werkten van de auto zelf, het 3de stoplicht lichte wel op aan de achterruit. hoe gaat ge nu in godsnaam naar de keuring zonder u lichten eens te testen. de keurder heeft alles geprobeerd, zeker 10keer de rem ingedrukt, met knipperlichten aan, met lichten aan, met achteruit aan.... een 2de stond voor mij, t was aan het regenen en ik kon van in mijn auto zien dat die zijn achterband links versleten was. buitenkant van de buiten was kaal.
een 3de stond naast mij. elke x aantal seconden sprong die zijn pinkers aan. ik dacht eerst dat die altijd van rijstrook wou veranderen, maar toen de keurder instapte en starte sprong spontaan ook de pinker weer aan. en binnenin op de ophaningstest ook ineens de pinker weer aan.
sta ik daar 45min tijd te verliezen omdat mensen voor mij met een defecte auto door de keuring proberen te geraken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik rijd elke morgen om 6h aan het station weg met de fiets. ge kunt u niet voorstellen hoeveel fietsers ik tegenkom ZONDER verlichting in van die pikdonkere straatjes. ik rijd vlot 30km/h en mijn licht schijnt geen 100meter ver. als ik dan zo een pikzwarte fietser tegenkom (volledig in het zwart gekleed ook nog), dan is dat meestal op de laatste meters.
daar mogen ze echt harder tegen optreden. ik rijd smorgens ook met 2 lichten vooran en 1achteraan. zelf savonds (15h) rijd ik met verlichting aan als het regent (en dan nog lukt het een lijnbus om mij haast te rijden terwijl ik op het fietspad naast hem zit.
dinsdag was het ook leuk op de keuring, niet echt een ergernis van mij, maar ik kan het toch niet begrijpen met welke wrakken mensen naar de keuring gaan. op de rij naast mij werd er ene gekeurd waar geen stoplichten meer werkten van de auto zelf, het 3de stoplicht lichte wel op aan de achterruit. hoe gaat ge nu in godsnaam naar de keuring zonder u lichten eens te testen. de keurder heeft alles geprobeerd, zeker 10keer de rem ingedrukt, met knipperlichten aan, met lichten aan, met achteruit aan.... een 2de stond voor mij, t was aan het regenen en ik kon van in mijn auto zien dat die zijn achterband links versleten was. buitenkant van de buiten was kaal.
een 3de stond naast mij. elke x aantal seconden sprong die zijn pinkers aan. ik dacht eerst dat die altijd van rijstrook wou veranderen, maar toen de keurder instapte en starte sprong spontaan ook de pinker weer aan. en binnenin op de ophaningstest ook ineens de pinker weer aan.
sta ik daar 45min tijd te verliezen omdat mensen voor mij met een defecte auto door de keuring proberen te gerakenAlfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Ik stop hier op een boerenbaan om 3 tractors die bezig zijn met het erf op te rijden te laten doen, ze hadden niet veel ruimte over, dus ik hou wat afstand. Komt er plots een witte mini aangereden, die ging mij zonder vertragen langs de berm voorbij. Dat was toch haar bedoeling, ik zette me iets meer naar links zodat ze (toevallig) er niet tussen kon, want anders ging die toch voor mij moeten stoppen en die boeren ambeteren waardoor het nog allemaal langer ging duren. Begint die te faren en te claxonneren. Nu, eenmaal de boeren weg waren zet ik aan, gewoon op 't gemak naar 80, dus minder dan toegelaten en dat mens kan al niet meer volgen. Paar km verder aan stopbord wacht ik even om te zien wie het is, blijkt het de moeder van een maat van mijn broer te zijn. Haar gaan vertellen dat haar linkerfaar niet meer werkte, maar ze reageerde nogal als een zuurpruim en noteerde mijn nrplaat.
Ze is me dan nog gevolgd tot thuis en bleef hier wat voor de oprit staan staren, sommige mensen ...Last edited by |) ][ |V| ][; 07/11/2013, 14:16.
Comment
-
Eergisteren ook bijna aangereden op mijn fiets. Het was overdag: voldoende licht. Ik rijd een rotonde op en moet de derde afslag hebben, maar bij de tweede komt er een oude vrouw met haar auto de rotonde opgereden - waar ik dus aan het fietsen was. Gelukkig nog wat kunnen uitwijken en ondertussen enkele gebaren gedaan, maar ze leek het niet te snappen.
Comment
-
ondanks de regen vandaag, niet normaal hoeveel mensen er met een moderne auto zonder lichten aan rijden. Is automatische verlichting nu nog altijd niet standaard op nieuwe auto's? De mijne is van 2006 en die heeft al wel... na een keer of 5 dat de wisser heeft moeten wissen gaan de lichten direct aan.
Comment
-
Idd nog niet standaard. Maar bvb bij mijn polo de teller is verlicht maar vanaf dat het donker wordt dimt dat licht tot het uitgaat, als ge dan nog niet door hebt dat ge u lichten moet aansteken. Net ook weer velen op de ring zonder lichten.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenFluostift.
Doet me er aan denken dat ik deze morgen in St-Martens-Latem dan ook de meest verlichte fietser van Europa ben tegengekomen. Diegene die die ooit omver rijdt, doet het gewoon opzettelijk. Ge kunt hem onmogelijk niet zien.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenDe fietser reed eigenlijk nog in Sint Denijs Westrem maar je kon hem van in Latem zien.
Comment
-
vandaag nog accident gehad met de velo (en moeten gaan lopen want twas met turken en ze werden agressief, politie wilden ze niet bellen maar wel de 'vader des huizen' van alle huizen rondom de plaats van ongeval).
ik reed gewoon goed (witte flashy leds en rood van achter) verlicht met de velo, steken gewoon over zonder te kijken geen zebrapad. ik in de achterkant van ne auto die geparkeerd stond en zij op de grond met haar bloemen. tja...
anyway punt is.
JA een niet verlichte fietser zie je amper
NEE het is zever te beweren dat de fietsers bijna altijd schuld hebben want goed verlichte fietsers worden ook gewoon constant van de baan gereden hoor.
als men niet kijkt, niet spiegelt, op hun smartphone zit, te bellen, geen knipperlicht gebruik (Echt belangrijk als fietser dat je weet wat auto gaat doen) dan zoeken ze het zelf. en fietsers zijn ALTIJD 'meer' slachtoffer dan de automobilist die hoogstens deukje heeft.
Comment
-
DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E
Comment
Comment