Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VI

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Wel die moto's... ik ben eigenlijk wel een voorzichtig chauffeur vind ik van mezelf. Maar die moto's die vergeet ik quasi altijd als ik in de file sta. Heb nog nooit iets tegengekomen maar ik moet daar veel meer aandacht aan geven. Door dit te lezen besef ik het....Ik verander soms van vak zonder echt te kijken of er moto's afkomen. Komt ook omdat ik geen filerijder ben denk ik. Heb daar weinig ervaring mee. Maar da's geen excuus natuurlijk.
    De meesten geven er geen aandacht aan......totdat ze zelf met de moto rijden, dan vervloeken ze al die slechte automobilisten.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
      Ja dus, Pipo.
      Wie durft me hier 'Pipo' noemen ? Ik schuif op, zodat er een doorgang is, ik ga niet tegen de middenmeet plakken, hé...
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
        Ja dus, Pipo.

Comment

Wel die moto's... ik ben eigenlijk wel een voorzichtig chauffeur vind ik van mezelf. Maar die moto's die vergeet ik quasi altijd als ik in de file sta. Heb nog nooit iets tegengekomen maar ik moet daar veel meer aandacht aan geven. Door dit te lezen besef ik het....Ik verander soms van vak zonder echt te kijken of er moto's afkomen. Komt ook omdat ik geen filerijder ben denk ik. Heb daar weinig ervaring mee. Maar da's geen excuus natuurlijk.
          Toch beetje op letten. Soms zie je ze moeilijk afkomen....

Ik heb de voorbije 10 jaar toch zo'n 6-7 jaar 'file gereden', en heb zelf nog een moto in m'n flank gehad, maar wel toch al enkele keren een bijna-ongeval gezien.... Als autobestuurder kan je dit vermijden (maar iedereen maakt fouten natuurlijk, shit happens)...
          Anderzijds, sommige moto-rijders rijden wel erg snel tussen de wagens door, is ook soms niet verantwoord...

Comment

• Deze morgen weer bijna omvergereden thuis aan de rotonde. Gelukkig dat ik tegenwoordig al weet dat men toch niet gaat stoppen voor me maar't begint wel te irriteren.

<span class="watch-page-link">

Comment

• Amai dat was precies ook een fijne kerel!
              U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Heb ik daar elke dag voor, mensen denk dat iedereen daar rechts afslaat.

Kerel remde wel onmiddellijk toen ik claxonneerde en stak zijn hand op... allez dat denk ik toch, kan ook zijn middenvinger zijn geweest

Comment

• 100 % mijn mening, of pechstrook gebruiken ! is in theorie ook nog altijd niet toegelaten !!!

edit : was reactie op takelwagen in tegengestelde richting bij ongeval
                  Last edited by Stef69; 22/11/2013, 18:13.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                    .....Aan die escargots op de weg wnr het eens 2mm gesneeuwd heeft,oké,ge moet nu niet beginnen rijden gelijk T.Boonen op speed maar dees was erover ,en snap nog altijd niet wrm ze de winterbanden niet verplicht hebben...
                    escargots houden winterslaap, daarom zo traag

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Is dat niet ivm de tachograaf? Op het installatieplaatje van de tachograaf staat ook de bandenmaat vermeld waarmee het toestel geijkt is. Heeft niets met een "gewone" wagen te maken.

Heb jij daar een boete voor gekregen of is dit enkel iets dat je gelezen hebt?
                      ik denk niet dat er een tacho in zijn 190 MB zit ;-)

Comment

Haha, onlangs gezien aan de lichten in Zottegem op n42... MUG komt af met sirenes,lichten staan op rood met heel wat auto's ervoor. De ene begint naar links, de andere naar rechts te rijden. Resultaat was dat alles nog vaster kwam te zitten en de MUG nog meer tijd verloor... Tjonge als je dat vanop afstand ziet dan vraag je je af waar sommigen hun verstand zit.
                        op de achterbank liggen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                          en snap nog altijd niet wrm ze de winterbanden niet verplicht hebben...
                          Omdat je zo de kerktorenrijders die niet buiten komen bij winterse omstandigheden nodeloos op kosten jaagt.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

• Is veiligheid een nodeloze kost... ? Wat denk je dat al die klein ongevallen de maatschappij kosten van de kerktoren rijders. Is het nog normaal dat wij als enige land in de EU nog de mogelijkheid geven om te leren rijden door je ouders? Daar bovenop dat de overheid quota oplegt aan de rijscholen dat een persoon die rijopleiding gekregen heeft van zijn ouders evenveel kans moet hebben om te slagen in verhouding tot iemand die leren rijden heeft bij een rijschool. Maw als je leert rijden bij de rijschool is de examinator strenger.
                            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Omdat je zo de kerktorenrijders die niet buiten komen bij winterse omstandigheden nodeloos op kosten jaagt.
                              maar 5 mm profiel, ABS, gordels, EPS, spiegels, knipperlichten, dimlichten, ... gebruiken die ook niet en die zijn WEL verplicht

Comment

Je kan het ook verplichten bij sneeuw of erg lage temperaturen.
                                De kerktorenrijders die dan toch niet buitenkomen hebben er dan ook geen last van.

Zoals de oudsten van mijn familie, die komen ook niet buiten wanneer het te koud word laat staan wanneer het sneeuwt.
                                Ze zijn dan altijd blij als ik eens wat boodschappen breng.

Het is een discussie die nooit zal stoppen.......je kan niet voor iedereen goed doen hé.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                                  Is veiligheid een nodeloze kost... ? Wat denk je dat al die klein ongevallen de maatschappij kosten van de kerktoren rijders. Is het nog normaal dat wij als enige land in de EU nog de mogelijkheid geven om te leren rijden door je ouders? Daar bovenop dat de overheid quota oplegt aan de rijscholen dat een persoon die rijopleiding gekregen heeft van zijn ouders evenveel kans moet hebben om te slagen in verhouding tot iemand die leren rijden heeft bij een rijschool. Maw als je leert rijden bij de rijschool is de examinator strenger.
                                  ik ben geen perfecte automobilist, allesbehalve, maar ik ben 200% zeker dat ik beter heb leren rijden op de duizenden kilometers die ik met mijn vader heb afgelegd terwijl ik een voorlopig rijbewijs had, en IDEM op de 10.000 km die ik met L op de moto alleen heb gereden, dan de talloze jonge gasten die hier in het brusselse een of andere barakke rijschool als instituut hadden en enkel worden voorbereidt op die ene examen rit en rien/nada/noppes verkeersinzicht/hoffelijkheid/anticipatievermogen meekrijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                                    Heb ik daar elke dag voor, mensen denk dat iedereen daar rechts afslaat.

Kerel remde wel onmiddellijk toen ik claxonneerde en stak zijn hand op... allez dat denk ik toch, kan ook zijn middenvinger zijn geweest
                                    oplossing (het zou niet moeten.. ik weet het, en het mag misschien zelfs niet) is naar links knipperen als het op dat rondpunt altijd een probleem is. het kan je maar een schuiver besparen zou ik zeggen. boetes gaan er niet voor geven dus ja..

Comment

Hoezo? Als ze niet buiten komen bij winterse omstandigheden, dan kunnen ze ook niet op kosten gejaagd worden, want dan hebben ze geen winterbanden nodig.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• de takelwagen is daar inderdaad in Brugge van de andere kant moeten komen. Het was net aan de versmalling van wegenwerken dus langs de pechstrook zou die er nooit gekomen zijn want die is er niet. En helaas stond ik in het stuk tussen de E40 en ongeval dus omrijden was geen optie... Nuja gelukkig is zoiets overmacht en mag je uw uren opschrijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          ik ben geen perfecte automobilist, allesbehalve, maar ik ben 200% zeker dat ik beter heb leren rijden op de duizenden kilometers die ik met mijn vader heb afgelegd terwijl ik een voorlopig rijbewijs had, en IDEM op de 10.000 km die ik met L op de moto alleen heb gereden, dan de talloze jonge gasten die hier in het brusselse een of andere barakke rijschool als instituut hadden en enkel worden voorbereidt op die ene examen rit en rien/nada/noppes verkeersinzicht/hoffelijkheid/anticipatievermogen meekrijgen.
                                          dat hangt van de vader af
                                          mijn schoonbroer heeft leren rijden van zn vader (mijn schoonvader dus ).
                                          twee keer gebuisd.
                                          Toen ben ik er een paar keer mee naar Leuven geweest en de puntjes op de i gezet. Ik had toen nog maar enkele jaren mijn rijbewijs dus alles zat er vers in. Daarna was hij geslaagd met glans .

ik heb leren rijden met de rijschool, en t is gewoon een feit dat dan je slaagkansen serieus beter zijn...

Comment

Working...
                                          X