Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Ai, helaas, fietspad is op meerdere plaatsen (vooral aan oversteekpunten) voorzien van pijlen zoals deze:

En van deze verkeersborden:

Typisch fietsers, memmen en zeiken dat er geen fatsoenlijke fietspaden zijn, dan steekt de Vlaamse Overheid enkele miljoenen in dat project, de weg ligt een heel jaar open om dat modelfietspad aan te leggen, en dan.....RIJDEN ZE NOG OP DE WEG EN VINDEN ZE DAT NORMAAL!
    dat is dan idd een verplicht fietspad, maar die borden stonden niet op jouw foto. (had ik ook bij mijn uitleg gezet).
    MAAR, heb je ooit al eens op zo een fietspad gereden langs de linkerkant? de eerste auto die uit een zijstraat komt, kijkt naar links, ziet geen auto en rijd zo de baan op.
    ik kan het weten, ben zo aangereden op 200meter van mijn deur en de auto is gevlucht.
    ik heb 3-4keer zo een links liggend fietspad op mijn weg, en allen hebben ze zijstraten.
    van de 10autos die daar uitkomen, zal er misschien 1 stoppen voor het fietspad om te kijken.
    AL de andere negeren dat stopbord of dat driehoekkig bord, en wie is er dan gewond... de fietser.

er zijn al banen met linksliggend fietspad waar ik resoluut weiger het fietspad te nemen. en de eerste agent die me daar voor aanspreekt:

artikel 9.1.2:
    Omvat de openbare weg een berijdbaar fietspad, aangeduid door het verkeersbord D7 of D9, dan moeten de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen klasse A, dit fietspad volgen, voor zover het in de door hen gevolgde rijrichting is gesignaleerd. Evenwel, wanneer een dergelijk fietspad links in hun rijrichting ligt, moeten zij dit niet volgen, indien bijzondere omstandigheden dit rechtvaardigen en op voorwaarde rechts in hun rijrichting te rijden.
    bijzondere omstandigheid dat autos niet uitkijken en fietsers omver rijden op die plaatsen. zie PV..... van datum.....
    dus zelf met uw pijlen op de grond, en uw verplichte verkeersborden, zijn er nog altijd omstandigheden waar een fietser dit rijvak niet dient te volgen.

ook zijn er regels die zeggen hoe breed een fietspad moet zijn, en ik kan u zeggen, in belgie zijn er een pak van die fietspaden die niet breed genoeg zijn om 2richting verkeer toe te laten.
    een fiets is tot 75cm breed, dus zo een 2richtingpad moet minstens 1.5meter breed zijn
    Last edited by andydv; 27/09/2016, 08:37.

Comment

• Dat laatste stuk... nu zijt ge uw eigen regels aan het maken hee. Interpreteren zoals het jou goed uitkomt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
        En zonder fietsbel voor 't gewicht en den aerodynamica!
        Hilarisch gewoon en die mannen menen dat echt.

Comment

Typisch fietsers, memmen en zeiken dat er geen fatsoenlijke fietspaden zijn, dan steekt de Vlaamse Overheid enkele miljoenen in dat project, de weg ligt een heel jaar open om dat modelfietspad aan te leggen, en dan.....RIJDEN ZE NOG OP DE WEG EN VINDEN ZE DAT NORMAAL!
          Niet 'ze', maar wel 'die fietser'. Maar ja, veralgemenen en stigmatiseren, dat is uw specialiteit uiteraard!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Dat laatste stuk... nu zijt ge uw eigen regels aan het maken hee. Interpreteren zoals het jou goed uitkomt.
            nee, als ik wil neem ik elke keer mijn voorrang en rem ik niet af aan de zijstraten. ik verzeker u, ik geraak vanavond niet thuis zonder een ongeluk te hebben.
            en er zijn gevaarlijke stukken:
            stel nu dat u met de auto uit die zijstraat komt. aan uwe rechterkant een hele hoge haag aan dat huis op de hoek, links hebt gij vrij zicht op het verkeer en gij ziet niemand aankomen. ge moet afdraaien naar rechts...
            de autos komen uit die zijstraat, zien geen autos op de hoofdbaan afkomen en draaien de rijweg op naar rechts zonder stoppen. er is geen stopbord maar zo een driehoekig bord waarbij je voorang moet verlenen en indien nodig stoppen.
            geenenkele auto stopt voor het fietspad om langs die haag te gaan kijken voor de autos. die baan weiger ik op het fietspad te rijden.

en speciaal voor u de plaats waar die auto mij aanreed, met die zijstraat van links, die hoge haag, en het schone zicht van die zijstraat op het aankomende verkeer van links. voor 1 keer stopte de auto weliswaar voor het fietspad, dus ik was al blij dat er eindelijk een auto de regels volgde. en die reed door op het moment ik hem passeerde. met zijn voorbumper tegen mijn achterwiel, ik en fiets lagen op straat

bijzondere omstandigheid: autos hebben geen zicht op het aankomend fietsverkeer waardit dit een heel gevaarlijke situatie wordt.
            nu zijn daar IMMENS veel fietsongelukken gebeurd met schoolgaande jeugd waardoor die kruispunt nu verkeerslichten heeft. maar 100meter verder, weer een zijstraat, geen verkeerdlichten... probleem is verlegd naar de volgende straat

en 500meter verder (waar die kraan daar verder staat, daar rechts woon ik. en die laatste 500meter rijd ik echt op de rijbaan rechts en niet op dat fietspad)

en wat ligt er links achter die straten... een industrieterrein. ge moet eens het aantal autos zien die daar allemaal komt uitgevlogen tussen 16-17h. allemaal om t er snelst naar huis want de oprit van de E17 in deerlijk en waregem staat binnen een paar minuten in file.

2-3km voor deze baan, in waregem had je identiek dezelfde situatie, met als gevolg dat de baan daar open gebroken werd en langs 2 kanten fietspaden kregen. daar gebeurden wekelijks ongelukken met fietsers in hun recht !
            oja, op die baan zijn er ook een paar kruisjes te zien, met fotos van jongeren op en bloemetjes onder. moet ik deze hier ook eens posten, of wordt het duidelijk waarom ik daar op de baan rijd?

ik snap gerust uw punt dat er velen onnodig de baan nemen omdat hun koersvelo te schoon is voor het fietspad. maar ze zijn niet allemaal zo. dat zijn die pipo's die 1 keer in het jaar buitenkomen als het goed weer is. de daily woon-werk verkeer fietser, die zie je niet want die volgen de regels en vallen niet op. en die worden helaas aangereden omdat men ze nie zag
            Last edited by andydv; 27/09/2016, 08:59.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Niet 'ze', maar wel 'die fietser'. Maar ja, veralgemenen en stigmatiseren, dat is uw specialiteit uiteraard!
              Net zoals de uwe. De alwetende klet uithangen.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Ge kunt nu weer argumenteren dat je dat nooit gezegd hebt. Zoals altijd.
              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Neen, ik erger me enkel aan je denigrerende manier van antwoorden. Manneke, voor wat is dat nodig? Of die onnozele smiley?

Mensen uitlachen, daar ben je wel goed in. En da's nergens voor nodig, denk ik dan.
              Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
              Da manneke moet ergens zijn frustratie kwijt, het is jammer dat het op dit forum is.
              En ook een ziekelijke neiging om altijd het laatste woord te moeten hebben.
              En dat is nog maar van de laatste week

'Manneke'

(en nu wacht ik geduldig op uw laatste woord )
              Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                wordt het duidelijk waarom ik daar op de baan rijd?
                Er is wel een duidelijk verschil tussen mijn getoonde situatie en de uwe, niet?

Ge kent ook de N80, dat is 1 lange rechte baan met zéér weinig zijstraten tussen de velden. Dat dubbel fietspad is perfect bruikbaar.

In uw voorbeeld (die straat waarin jij woont, met de haag tot op de hoek etc.) is iets heel anders. Als jij daar rechts op de weg zit met de fiets, ga ik jou voorzichtig voorbij met de auto en dan snap ik dat volledig. Zo'n weg (met lintbebouwing, uitritten, zijstraten,...) is totaal ONGESCHIKT voor een dubbel fietspad te hebben aan 1 kant van de weg. Ofwel een volwaardig fietspad aan beide kanten, ofwel een fiets suggestie strook aan beide kanten. Maar wat ze daar nu hebben gedaan is gewoon onverantwoord.
                Last edited by TooTall; 27/09/2016, 09:06.
                Mijn Skoda

Comment

• Misschien moeten we een onderscheid maken tussen de woon-werk-fietser, de brave-wielertoerist en de gefrustreerde-oude-zak-wielertoerist. Die laatste zal volgens mij wel vaak ook de pipo uithangen met z'n auto. Dat zit gewoon in die mens. Op de fiets of in de auto. Een frustro blijft een frustro.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                    Een frustro blijft een frustro.
                    Mijn Skoda

Comment

Er is wel een duidelijk verschil tussen mijn getoonde situatie en de uwe, niet?
                      ja, dat wel, maar de wet voorziet toch nog altijd dat het 'kan' dat die fietser daar rijd.
                      k zou wel zijn reden eens willen horen, want zo slecht ziet het fietspad er niet uit.

bij het ontbreken van een geldende regel, mag die daar niet rijden.
                      maar ook geen reden om daar rakelinks voorbij te vliegen. houd de eer aan uzelf dat gij volgens de regels rijd, en diene wieler'terrorist' niet.

doet zoals mij toen ik met de auto dergelijk tegen kwam, blijf er achter hangen. 100meter, 200meter... ge gaat diene kerel zien omkijken waarom ge hem niet voorbij rijd. en diene gaat versnellen, hemzelf kapotrijden . en gij, gij zit daar ff achter aan 40km/h ofzo, en den andere wordt nerveus en rijd zich kapot.

hoeveel tijd verliesd ge door daar ff achter te hangen? zoals ge zelf zegt zijn er voldoende oversteekplaatsen, daar is dan toch geen volle lijn en kunt ge wel over. gebeurd dat 2-3keer, diene kerel rijd nietmeer op de baan dan

Comment

Net zoals de uwe. De alwetende klet uithangen.
                        Ach, zielig gefrustreed ventje toch. Prettige dag nog.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                          Misschien moeten we een onderscheid maken tussen de woon-werk-fietser, de brave-wielertoerist en de gefrustreerde-oude-zak-wielertoerist. Die laatste zal volgens mij wel vaak ook de pipo uithangen met z'n auto. Dat zit gewoon in die mens. Op de fiets of in de auto. Een frustro blijft een frustro.
                          Neenee, iedereen op een fiets is gefrustreerd, 'ze' rijden allemaal op de weg.

Comment

• Ik post hier amper in dit topic, gewoon omdat ik mijn ergernissen altijd wel kan plaatsen, maar dit onderwerp ligt toch ook wel gevoelig.
                            In mijn regio heb ik niet al te goede ervaring met groepen wielertoeristen. Nogthans neem ik zelf vaak de fiets naar het werk, 22km per dag.. ik weet dus wat het is om door het verkeer te moeten.
                            Maar soms is het voor de heren wielertoeristen nooit genoeg en al doe je je best om op een veilige manier in te halen zullen ze in het meeste geval nog van hun oren maken.

6 jaar geleden in een rustige buurt neem ik mijn voorrang, de wielertoerist die een stop bord en volle dwarslijn negeert gaat helemaal over de rooie en smijt zich voor mijn auto om daarna op de motorkap te spuwen... daar is het fout gelopen, voor mijn medeleven met hun en de staat van zijn fiets.

Ik ben van nature een rustige jongen, altijd via dialoog dingen proberen oplossen. Maar als ik rustig wandel met vrouw en kind op het jagerspad langs de Schelde en ik hoor van 100den meters ver het gebrul en getier van oversized wielertoeristen, dan begin ik spontaan te koken.

Comment

ja, dat wel, maar de wet voorziet toch nog altijd dat het 'kan' dat die fietser daar rijd.
                              k zou wel zijn reden eens willen horen, want zo slecht ziet het fietspad er niet uit.
                              Hij is een fietser, voor sommige mensen zijn DIE altijd in fout, ook al doen ze niets fout. Stoere taal erbij maakt het altijd af. Spandex, dikke pensen, vanish...

Comment

Ik denk puur uit onwetendheid. Alhoewel, ik zag hem al van ver rijden aan de rechterkant, hij is gewoon een oversteekplaats voorbij gegaan zonder daar naar de linkerkant op het gescheiden fietspad te gaan.

Nuja, die oversteekplaats is zeer goed gemaakt voor 'normale' fietsers, dus met verlichting, een stopplaats in het midden van de rijbaan, maar hij moet daar wel slalommen tussen van die hekken in (om te vermijden dat fietsers daar in 1 keer de hele baan oversteken, fietsers hebben daar trouwens haaietanden). Misschien dat hij het niet zag zitten om daartussen over te steken?

Maar dan nog, iets verder heb je aan de linkerkant meerdere plekken waar er overgestoken kan worden naar het gescheiden fietspad (in- en uitritten van de boomgaarden, bushaltes, etc.) Daar staat geen haagje meer, liggen gewoon klinkers.
                                Mijn Skoda

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ik ben van nature een rustige jongen, altijd via dialoog dingen proberen oplossen. Maar als ik rustig wandel met vrouw en kind op het jagerspad langs de Schelde en ik hoor van 100den meters ver het gebrul en getier van oversized wielertoeristen, dan begin ik spontaan te koken.
                                  Begrijpelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Begrijpelijk.

Ik geloof dat een politierechter uit Dendermonde (niet zeker of het D'Hondt was) daar iets over heeft uitgesproken over dat jaagpad.
                                    Maar bij ons is dat echt niet te doen in de zomer, die zitten daar op snelheden dat als het tot een botsing komt zowel de fietser als de voetganger het mss niet meer kunnen navertellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Ik post hier amper in dit topic, gewoon omdat ik mijn ergernissen altijd wel kan plaatsen, maar dit onderwerp ligt toch ook wel gevoelig.
                                      In mijn regio heb ik niet al te goede ervaring met groepen wielertoeristen. Nogthans neem ik zelf vaak de fiets naar het werk, 22km per dag.. ik weet dus wat het is om door het verkeer te moeten.
                                      Maar soms is het voor de heren wielertoeristen nooit genoeg en al doe je je best om op een veilige manier in te halen zullen ze in het meeste geval nog van hun oren maken.

6 jaar geleden in een rustige buurt neem ik mijn voorrang, de wielertoerist die een stop bord en volle dwarslijn negeert gaat helemaal over de rooie en smijt zich voor mijn auto om daarna op de motorkap te spuwen... daar is het fout gelopen, voor mijn medeleven met hun en de staat van zijn fiets.

Awel, hier kan ik mij in vinden... Woon hier ook in een streek die overbezadigd is van wielertoeristen.
                                      Je hebt er goeie bij, maar die worden volledig overschaduwd door (beetje meer dan) enkelingen.
                                      Met de auto heb ik er last van op de gewone banen. En als ik eens rustig wil rijden met m'n electrische fiets langs het jaagpad moet ik meer achterom kijken dan voor me. Heb er maar een spiegel op gezet.

Comment

• Hier is de installatie die de fietser in mijn screenshot los voorbij is gereden. Helaas zijn de Streetview beelden van 2013, werken waren nog niet voorbij. Heb de huidige situatie geschetst erop. Maar dus een zeer proper en veilig fietspad. Dat hij daar rechts op de baan bleef rijden, is niet normaal.

Ik vraag me zelfs af of er hier rechts geen bord staat met een pijl naar links voor de fietsers, dat ze verplicht zijn om over te steken...in de andere richting ben ik er practisch zeker van dat deze er staat, alleen op Streetview niets te zien (werken waren daar ook nog bezig)

Last edited by TooTall; 27/09/2016, 09:41.
                                        Mijn Skoda

Comment

Ai, helaas, fietspad is op meerdere plaatsen (vooral aan oversteekpunten) voorzien van pijlen zoals deze:

En van deze verkeersborden:

(hé kijk, fietsers die wél de verkeersregels kennen op die foto!)

Op dat fietspad rijden wij dus minstens 1x per maand... waarschijnlijk ook toen jij er langskwam maar heb je dat niet onthouden.
                                          Trouwens, zelfs DAN MOGEN WIJ MET 15 MAN OP DE WEG RIJDEN! Net omdat je in een groep van 20 man aan 30 km/u anders problemen hebt met andere fietsers.

Op de diestersteenweg ben ik trouwens deze morgen bijna doodgereden door iemand die op die helling dacht te moeten inhalen. Niet met zijn/haar koersfiets.

Comment

Working...
                                          X