Mededeling

Collapse
No announcement yet.

M'n fietsen - part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• M'n fietsen - part II

Aangezien het vorige topic gesloten is klik,
    gaan we proberen om via deze weg terug nieuw leven te geven voor onze 2-wielers.

Hierbij mijn stalen rossen:

Jawel,
    2 fietsen vanuit Decathlon!

Ik ben geen wielertoerist; als ik de fietswegen onveilig maak is het samen met mijn vriendin op een zater- of zondag tijdens een gezellig toertje, en dit met een gewone stadsfiets.

Bovenstaande fietsen zijn aangekocht als woonwerkverkeer.
    Ik doe dagelijks zo'n 30km (+- 7000km/j) op en van mijn werk en gebruik afhankelijk van't weer een van de hierboven getoonde fietsen. En daarvoor voldoen deze meer dan genoeg.

Uiteraard zullen Ridley's, Moser's, ... een pak beter rijden, maar mijn fiets staat dagelijks geparkeerd op een bewaakte fietsenparking waarvan minstens 1000 personen de beveilingscode kennen.
    Om daar een fiets van > 1500 euro te plaatsen, nee merci
    Last edited by the Saint; 16/08/2009, 20:06.

Er zouden meer mensen uw voorbeeld moeten volgen om met de fiets naar het werk te gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
      Er zouden meer mensen uw voorbeeld moeten volgen om met de fiets naar het werk te gaan.
      Inclusief uzelf...

Comment

Het is maar 60km.

En je weet niet wat voor werk hij doet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door the Saint Bekijk Berichten
          Inclusief uzelf...
          Doe ik.

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
          Het is maar 60km.

En je weet niet wat voor werk hij doet.
          Huh?

Comment

Huh?
            Probeert interessant te zijn.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Al 14 jaar, nog geen dag met iets anders.

Comment

Dan zal ik de mijne ook nog eens voorstellen he.

Mijn wegfiets.

Stevens Aspin ultergra:

Voor in het bos.

Radon ZR team 5.0:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Idem hier, een 10-tal jaar, elke dag de volle 2 km enkel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Respect, en dat meen ik.

Hier mijn ros, en ja ik vind die spacertoren ook lelijk.

Bijgevoegde Bestanden

Comment

Respect, en dat meen ik.
                      Ik moet wel toegeven dat ik maar 3 km's van m'n werk woon.

Comment

Genoeg die voor zo'n afstand hun dieselblik van stal halen.

Comment

Mijn MTB:

Mods sindsdien: Thomson Elite X4-stuurpen.

Racefiets:

Zelf samengestelde fiets: Dura Ace, DT Swiss 240, Thomson Elite, Ritchey Pro, ...

Dan heb ik ook nog mijn oude Cannondale CAAD3-racefiets, die ik destijds ook zelf samenstelde met Ultegra 9 speed. Daar is sindsdien ook al wel vanalles aan veranderd natuurlijk. Van die fiets heb ik wel geen foto. Ik gebruik hem in feite enkel bij minder weer. Ik denk zelfs dat ik er dit jaar nog maar één keer op gereden heb.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

Concorde 360 Mistral (wat een belachelijke naam) met Campagnolo Veloce group.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                              Probeert interessant te zijn.
                              Beta, hoezo? Het is toch niet voor iedereen evident om met de fiets naar zijn werk te gaan. Hou daar toch rekening mee. Afstand speelt een rol en ook nog eens de kleren die je voor je werk moet aan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                Beta, hoezo? Het is toch niet voor iedereen evident om met de fiets naar zijn werk te gaan. Hou daar toch rekening mee. Afstand speelt een rol en ook nog eens de kleren die je voor je werk moet aan doen.
                                Mijn vader reed voorheen in de zomer een paar keer per week met de fiets naar zijn werk. Dat was 47 km enkel. Dat kan dus wel degelijk.
                                Wat die kledij betreft: je kan een wieleroutfit aandoen en maken dat je gewone kleren al op je werk liggen en/of die in een rugzakje meenemen.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Hier de fietskes

Cannondale F5 2008

Koga Fullpro , Dura-Ace afgemonteerd

edit: dju, kzal es zoeken naar een andere foto

edit2: Niet de mijne maar quasi identiek buiten de wielen. Oja het zadel is ondertussen al vervangen maar daar moet ik nog eens een foto van maken.
                                  Last edited by GTX; 17/08/2009, 09:43.

Comment

ook maar eens foto's plaatsen

Wegfiest:
                                    Moozes Cyclone. Afgemonteerd met Shimano ultegra een setje FastForward F6R wielen en ook nog een setje ksyriums voor bij slecht weer of op kasseien
                                    (volgend jaar aan vervanging toe (hij is al van 2005), behalve de wielen die zijn pas nieuw, vermoedelijk komt er dan een Moozes Tornado met sram red)

Voor in de bos/veld tijdens het winterseizoen heb ik een Cyclocross fiest:
                                    Moozes Boast cross: afgemonteerd met Shimano 105 en Fulcrum Racing 5 wielen

Foto heb ik niet dadelijk, eens eenje maken binnenkort.
                                    Last edited by ; 17/08/2009, 18:51. Reden: typfout

Comment

Aan vervanging toe omdat hij "al" van 2007 is ???

Ik doe vele kms en vele jaren met één fiets...

Mijn huidig assortiment bestaat uit :

Cervélo R3 met dura ace uit 2006
                                      Specialized Transition met SRAM red uit 2008
                                      Cannondale Taurine met (oa SRAM) uit 2007

Ik denk niet dat er voor 2012 iets vervangen wordt, en al zeker de tijdritfiets niet.

Wat woon-werk betreft, dat doe ik soms in de zomer, 't is wel 75km enkel, dus niet zo evident. Meestal neem ik de fiets mee met de wagen, rij dan 's avonds naar huis en keer de volgende ochtend terug met de fiets. Kruipt iets minder in de kleren dan die 150km op 1 dag te doen... (o ja, kan douchen op mijn werk).

Comment

Oké, nog eens efkes die van mij.

Een Trek 7000 uit 1994, compleet afgemonteerd met een Shimano STX 'Special Edition' groepke.
                                        Enkele jaren geleden heb ik 'm gans gedemonteerd, opgespoten en andere (loodzware) wielen gestoken.
                                        Dient enkel als droog weer fiets. Om naar 't werk te rijden, de kinderen naar school te brengen, een brood te gaan halen,....

De Cannondale Caffeine 4SL van 2007, afmontage: FSA, Shimano XT - LX.
                                        Modificaties: Pro zadelpen met iets grotere offset als de originele, BBB zadel, stuurpen en Pro zadelklem rood gelakt, Pro bar-ends en Mavic Crossmax SLR wielen.
                                        Superfiets gewoonweg, strak sturend met een heel betrouwbare, lichte en onderhoudsarme vork.

De Colnago Strada Scandium van 2007.

Afmontage:
                                        Crankstel: Stronglight Pulsion carbon, met Tiso 51 buitenblad.
                                        Remmen/shifters: Campagnolo Record
                                        Remhoeven: Zero Gravity Titanium
                                        Stuur: Easton Equipe carbon
                                        Balhoofdlagers: Tiso
                                        Pedalen: Shimano SPD (enkelzijdig)
                                        Zadel: Selle Italia Signo
                                        Zadelpen: Ritchey WCS carbon
                                        Vork: Easton EC90 SLx carbon
                                        Derailleurs: Tiso Sereo 130
                                        Ketting: KMC X10 SL Gold
                                        Cassette: Campagnolo Centaur
                                        Wielen: Fulcrum Racing Zero (black/red) met KCNC alu/Ti snelsluitingen
                                        Banden: Michelin Pro Race 3

Totaalgewicht: +/- 6,8 kg.

En gelieve geen geleuter over ingebeelde niet ver uistekende zadelpennen en lange bovenbuizen die niet lang zijn,... . Dank u.

Comment

Working...
                                        X