Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mountainbikers-topic III

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    - 29" ers zijn grotere wielen .. met langere spaken... en dus per definitie zwakker. Ga eens in de Alpen kijken. Je zult lang moeten zoeken voordat je de eerste 29"er gaat vinden.
    Het is wél iets heel geschikts voor snelle parcoursen met relatief gemakkelijke ondergrond.
    - Persoonlijk ken ik veel mtb'ers, 1 op 100 heeft een GPS ...
    - Vrijwel iedereen rijdt Bloso routes (www.mtbroutes.be) of georganiseerde tochten. Ook in het buitenland zijn erg veel uitgepijlde routes te vinden
    kijk ook eens bij meet & greet topics op mtb sites zoals forum.mountainbike.be
    Merci voor de tips!

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bekijk Berichten
    Ik gebruik RunKeeper om mijn routes te tracken en RaceYou om de routes van RouteYou te volgen.
    Ik heb ook Runkeeper, hetgeen ik tot voor kort gebruikte om te gaan lopen.
    Waar steek je je iPhone dan? Heb je een houder voor op de fiets? Wat met modder e.d? Of steek je die in en zak? What met de GPS ontvangst dan?

Comment

• ne maat van me gebruikt een biologic bike mount voor zijn iphone, http://www.thinkbiologic.com/product...mount-iphone-4
      hij is er content van.

Comment

• Ik zal eens naar TT Bekkevoort vertrekken, wordt een mooi ritje!
        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
        Bestelt
        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
          Ik zal eens naar TT Bekkevoort vertrekken, wordt een mooi ritje!
          Ben er ook net gaan rijden (65km). Echt mtb'en was het nu wel niet, maar toch gezellig tochtje Met mijn belabberde conditie toch nog 22km/u gemiddeld gehaald.
          Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EvO@d1rk.be Bekijk Berichten
            Ben er ook net gaan rijden (65km). Echt mtb'en was het nu wel niet, maar toch gezellig tochtje Met mijn belabberde conditie toch nog 22km/u gemiddeld gehaald.
            Leve XX

Comment

• Volgende week profiteren van het lang weekend en eens richting Ardennen trekken denk ik Of weet er iemand misschien andere aanraders in de "nabije" omgeving (liefst max 2u rijden van Leuven/Brussel)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten
                Ik heb ook Runkeeper, hetgeen ik tot voor kort gebruikte om te gaan lopen.
                Waar steek je je iPhone dan? Heb je een houder voor op de fiets? Wat met modder e.d? Of steek je die in en zak? What met de GPS ontvangst dan?
                Ik gebruik www.Endomondo.com om mijn ritten live te tracken. Mijn Galaxy S II zit dan gewoon in m'n camelbak. Ontvangst is prima, een beetje stof houdt die stralen niet tegen hoor.

Comment

Ik 21, boven verwachting gezien de 700 hoogtemeters. Ben los zand en bochtige bos singletracks gewend in de platte Kempen, dus het was sowieso een uitdaging, al was het niet altijd 'echt' mtb'en. Maar had het als dusdanig ingeschat en verwacht
                  M'n fietsje was trouwens écht TOP vandaag
                  Bestelt
                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Deze morgen de TT in Kruiskerke-Ruiselede gaan rijden, na 20 liter water gisterenavond hier was het in sommige bospassages al lekker vettig, nu niks wat erover was, nergens een voet aan grond moeten zetten. Geen foute tocht met veel boswegels, wel zo goed als vlak maar in de open stukken deed de wind zijn best . Van thuis uit vertrokken en dan de 65 gereden ( in werkelijkheid 61 ) vrij leeggereden thuisgekomen met dik 105km op de teller, net iets teveel voor goed te zijn voor me maar dat nemen we er maar bij.

Comment

• De standaardvelgen van mijn mtb zijn ondertussen de deur uit.
                      Nu de schoenplaatjes nog.

Comment

M'n fietsje was trouwens écht TOP vandaag
                        Behalve een probleem waar ik al een tijd mee worstel: zakkend zadel... (half à één centimetertje) Al geprobeerd: nieuwe zadelpen, en nieuwe sluitring (inbus ipv snelsluit)
                        Tips?
                        Bestelt
                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Behalve een probleem waar ik al een tijd mee worstel: zakkend zadel... (half à één centimetertje) Al geprobeerd: nieuwe zadelpen, en nieuwe sluitring (inbus ipv snelsluit)
                          Tips?

Comment

Naaah, ik hoop dat ik nog groei
                            Bestelt
                            1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Tips?
                              Waarom zou je daarvoor een nieuwe zadelpen gebruiken?
                              BTW, heb je vet aan de zadelpen gedaan? Ik hoop alleszins dat je niets meer vloeibaars als olie gebruikt hebt, want dan is het logisch dat uw zadel zakt.
                              120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                Bestelt
                                1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Waarom zou je daarvoor een nieuwe zadelpen gebruiken?
                                  BTW, heb je vet aan de zadelpen gedaan? Ik hoop alleszins dat je niets meer vloeibaars als olie gebruikt hebt, want dan is het logisch dat uw zadel zakt.
                                  Die oude zadelpen was helemaal glad geworden aan de zone waar 'ie altijd inzakte...
                                  Er hing nog wat (imho genoeg) vet aan mijn kader.
                                  Bestelt
                                  1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Zadelpennen . Geen simpele materie. Ik heb er ook 1 die zo een millemeter zakt op 1000km. Toevallig m'n enige carbonnen.
                                    Vastzetten zoals een bankvijs en daarbij hopen dat je je zadelpenklem niet naar de filistijnen draait (of de vijs breekt) . Desnoods het vet eraf doen, dan schuift ze al minder goed.

Comment

• Ik heb twee carbon fietsen, beiden met carbonnen zadelpennen en originele Specialized zadelpenklemmen , deze zijn gemonteerd geweest met een beetje tacx montagepasta en die zitten muurvast ( op mijn beide frames hangt een klevertje max 6.4Nm en dat doe ik ook zo ) .
                                      Als je echt problemen blijft hebben dan kun je doen zoals mijne maat op zijne Kona, hij heeft ten einde raad alles perfect ontvet en dan haarlak op de pen gespoten, sindsdien geen problemen meer, de vraag is wel of ie ze er ooit nog uit zal krijgen...
                                      Last edited by Audidriver; 08/08/2011, 13:34.

Comment

Die oude zadelpen was helemaal glad geworden aan de zone waar 'ie altijd inzakte...
                                        Er hing nog wat (imho genoeg) vet aan mijn kader.
                                        Zadelpen eens ruw maken met schuurpapier, zal zeker helpen

(is toch geen carbon exemplaar hé ? Bij carbon is carbon/montagepasta de enige oplossing)

Comment

• Ontvetten en ruw schuren lijkt me een leuke start, bedankt mannen.
                                          Bestelt
                                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Working...
                                          X