Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tot volgende week maandag nog zeker 13° .......'t zal ten vroegste binnen 10 dagen zijn ..........maar erop komen ze ....anders krijg ik ze niet versleten
Vannacht hier in de kempen maar 4 graden.
En morgen in de Ardennen kans op natte sneeuw.
Lijkt me toch niet compleet nutteloos voor de vroege vogels onder ons.
Als ge rond de kerktoren rijdt en niet naar het zuiden van ons landje is er toch geen probleem ? Met goeie zomerbandjes en positieve temperaturen zal er amper verschil zijn denk ik . Anderzijds ga ik toch niet langer wachten.......zo kan ik de zomervelgen nog netjes poetsen terwijl m'n handen niet verkleumen .
850's zijn niet verkrijgbaar in mijn maat(235/40 R18 )
met de mogelijke opties kan ik weinig misdoen dat wel, maar ik zoek de beste.
Ik heb nergens testen gevonden in 18 inch.
Vroeger heb ik nog dunlop wintersport 3D's gehad en was daar erg tevreden van, maar waren wel 205/55 r16 dus of je dat kan vergelijke?
Als je een nieuw model van de A-merken hebt kan je weinig miskoop doen volgens mij.
Je zou ze blind moeten testen om een verschil te voelen, en op de openbare weg ga je niet tot op de limiet van de banden volgens mij. "moraalridder modus terug uit nu "
Ik ga er toch aanschaffen voor op de mijne.
Twijfel nog steeds welke band.
-continental wintercontact TS810S
-continental wintercontact TS830P(verschil met de 810?)
-goodyear ultragrip 8 performance
-Pirelli Winter 240 Sottozero II
-dunlop wintersport 3D
Aangezien je al de (slimme) keuze gemaakt hebt om bij topmerken te kopen, zou ik gewoon wat reviews afzoeken en kijken welke banden je snel en kunt krijgen, of welke banden je een goede deal kunt krijgen. De verschillen tussen de topmerken zijn dikwijls zo klein dat je ze al naast elkaar in gelijkaardige situaties moet testen om de verschillen te vinden.
Ik heb ze al eronder zitten. Ik vind het sowieso in de herfst vaak al praktisch, als er veel regen is. Toen ik dit nog niet deed voelde ik de auto soms al wat grip verliezen als de weg flink nat was. Ik rijd nu veel meer op mijn gemak.
Ik ben een grote voorstander van 2 setjes banden maar ik wacht toch heel lang eer ik mijn winterbanden eronder zet. Er wordt gezegd dat vanaf minder dan 7° een zomerband slechter presteert dan een winterband en ik volgde die regel maar daar ben ik nu toch op teruggekomen. Ik heb toch de indruk dat mijn zomerbanden beter zijn dan mijn winterbanden tenzij het echt vriest en sneeuwt. Meestal zijn de vergelijkende testen winter-zomerbanden op ijs en sneeuw maar zelden op gewoon droog wegdek en nat wegdek bij koude temperaturen. Maar nu ben ik hierop gebotst:
En hier komen ze eigenlijk tot dezelfde bevindingen als ik. Op sneeuw verslaat de slechtste winterband de zomerband met gemak maar bij nat en droog wegdek presteert de zomerband heel sterk ondanks dat de temperatuur zogezegd "te laag" is. In deze test spreken ze zelfs bij temperaturen tot onder 0°! Nu ik vergelijk in mijn situatie wel een zachte zomerband (michelin PS3) met een B-merk winterband (semperit speedgrip) en in deze test wordt ook 1 onbenoemde zomerband gebruikt en de test dateert al van 2006, dus het is een beetje gevaarlijk om een algemene conclusie te trekken maar dat alle winterbanden beter presteren vanaf 7° dan alle zomerbanden is zeker niet het geval. Veel hangt af van type wagen, welke zomerband en winterband,...
Ik ga er toch aanschaffen voor op de mijne.
Twijfel nog steeds welke band.
-continental wintercontact TS810S
-continental wintercontact TS830P(verschil met de 810?)
-goodyear ultragrip 8 performance
-Pirelli Winter 240 Sottozero II
-dunlop wintersport 3D
allemaal goed. Behalve dat ik zelf het niet voor pirelli winterbandjes heb.
@ Wouter: ik doe 100.000 kms per jaar veelal in duitsland. En ik vind die 7 graden ook te snel. Mijn gevoel zegt eerder richting 2 graden.
Maar da moet ieder voor zichzelf uitmaken. Ik heb alle velgensets van onze autos hier liggen dus ik kan goed inspelen op de weersvoorspellingen. Hoef nooit rekening te houden met wachttijden bij een bandencentrale.
@wouter : waarom geen winterbanden in de zomer? Als zomerbanden het toch beter doen in de winter? Draai de kar maar even om.
Gebruik toch eens een beetje gezond boerenverstand zou ik zeggen.... Ik loop net als de meeste anderen ook niet op "zee-sletsen" in de winter, noch in dikke winterbotinnes rond in de zomer....
Comment