Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag nog eens een 6 cijfertje op de BC zien staan, namelijk 6.3
    Wat normaal rijden en vlot verkeer al niet doet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      Vandaag terug gaan tanken, gemiddeld verbruik is gezakt naar 8.9 liter
      Kan je je rij-omstandigheden eens schetsen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        M'n reply sloeg eigenlijk vooral op dit, en in die situatie gebruik je die 180pk niet, dus dat doet niet ter zake.
        Mjah, en dan nog. Ik vind dat straf, Sabine is zomaar eventjes 2 liter zuiniger in die omstandigheden dan Babs.

De Alfa Romeo 159 1.9JTDm 8v van een vriend van me verbruikt op snelheidsregelaar aan 100 per uur ongeveer 6 liter, en dat zakt geen beetje, aan 120 is 't 6,5.

Zit er dan zoveel verschil tussen verschillende exemplaren van dezelfde motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          Vandaag terug gaan tanken, gemiddeld verbruik is gezakt naar 8.9 liter
          Ik zit op 8.6 nu, véél stadsverkeer.
          Dus lijkt me een 8.9 wel cava voor een Mini

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Mjah, en dan nog. Ik vind dat straf, Sabine is zomaar eventjes 2 liter zuiniger in die omstandigheden dan Babs.

De Alfa Romeo 159 1.9JTDm 8v van een vriend van me verbruikt op snelheidsregelaar aan 100 per uur ongeveer 6 liter, en dat zakt geen beetje, aan 120 is 't 6,5.

Zit er dan zoveel verschil tussen verschillende exemplaren van dezelfde motor?

dat is véél

Op 120 zit de 156 rond de 5-5,2 liter.

Maar tenslotte is die zever afhankelijk van héél veel factoren hoor. temperatuur, windrichting, staat van het wegdek, evt. helling v.h. wegdek, bandenmaat, bandenspanning, stroomlijn, toerental, staat van de motor, etc etc.

Ik heb ook al 6,5 liter en meer gezien op de BC van de 156, als ik 130 rijd, maar dat was dan wel toevallig omdat ik sterke tegenwind had, relatief warm was buiten, en de airco goed stond te blazen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
              En?
              Er staat toch l/100 km. Dus toch een redelijk zuinig blok. Hij krijgt wel bijna alleen snelweg te verteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Challazer Bekijk Berichten
                Er staat toch l/100 km. Dus toch een redelijk zuinig blok. Hij krijgt wel bijna alleen snelweg te verteren.
                Nice idd
                Nuja, die van mijn schoonvader ziet niet zo vaak snelweg, zal het wel verklaren

Comment

• De saxo heeft sind de laatste tankbeurt een hoog verbruik heb ik de indruk.
                  Heb nog geen 300 kilomter gedaan en de bak is al half
                  Meestal zit ik een heel stukje boven de 300 kilomter voor de bak half is!

Heb geen boordcomputer, dus verbruikcijfers heb ik niet.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hmm respect gTa, ik zit nog steeds rond de 7 liter, nu weer 7.1..
                    Rustig stadsverkeer gemixt met een iets vlotter rijgedrag op een expres e.d.
                    Ik vind het toch wel wat aan de hoge kant.. (Zit toch al over de 11k dus de motor zou nu toch al op punt moeten staan)
                    -

Comment

• het was vandaag warmer en toch geen 90 beperking in het naar huis rijden

...ook 6.1, maar ik ben erg getraind ondertussen
                      en de autobak is een zuipschuit

handbakkers zouden 5.8 moeten kunnen maken

Comment

• handbakkers hebben meer ellende, laat ze maar minder verbruiken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
                          Kan je je rij-omstandigheden eens schetsen?
                          klik

..

Comment

• Toen nog op 13,2.. loopt altijd maar op nu al op 13,5
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

• 7.8 vanavond. Redelijk zitten doortrekken .

Comment

• over de laatste 900 km zat ik 6.3 liter gemiddeld

Comment

• Laatste tank 15,5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                    dat is véél
                                    Ja, al is hij niet teleurgesteld, want 't is een bedrijfswagen en 'ie heeft een tankkaart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      het was vandaag warmer en toch geen 90 beperking in het naar huis rijden

...ook 6.1, maar ik ben erg getraind ondertussen
                                      en de autobak is een zuipschuit

handbakkers zouden 5.8 moeten kunnen maken
                                      Hoe accelereer jij? Goed doortrekken (ni kickdown) en dan cruisen, of eerder gezapig optrekken?

Comment

• Dat maakt dus geen fuck uit voor het verbruik heb ik al gemerkt
                                        Allee ja, het maakt wel uit, maar ik kan daar maar geen lijn in trekken

Ofwel trek ik overal plankgas (niet kickdown) op naar de max snelheid, rij ik op de autostrade overal minstens 120, af en toe eens doortrekken tot 160 en laat ik me weer uitbollen tot 120 ofzo... en dan verbruik ik vaak minder dan wanneer ik overal rustig optrek... maar soms is het rustige rijden dan weer zuiniger
                                        Veel hangt af van de vlotheid van het verkeer en het aantal rode lichten in ieder geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Hoe accelereer jij? Goed doortrekken (ni kickdown) en dan cruisen, of eerder gezapig optrekken?
                                          die automaat is echt de boosdoener

ideaal is tot 2000 vollen bak en dan schakelen, en dat weet jij ook
                                          maar de automaat weigert te schakelen onder 2300 pakweg (en bij meer gas stijgt dat toerental alleen maar)

mijn truck is van niet te remmen, ik ken mijn parcours en heb herkenningspunten om te remmen en dan vollen bak (want bobo is er niet bij op weg naar da job) mijn bochten te pakken, kwestie geen snelheid te verliezen

Comment

Working...