Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
M'n reply sloeg eigenlijk vooral op dit, en in die situatie gebruik je die 180pk niet, dus dat doet niet ter zake.
Mjah, en dan nog. Ik vind dat straf, Sabine is zomaar eventjes 2 liter zuiniger in die omstandigheden dan Babs.
De Alfa Romeo 159 1.9JTDm 8v van een vriend van me verbruikt op snelheidsregelaar aan 100 per uur ongeveer 6 liter, en dat zakt geen beetje, aan 120 is 't 6,5.
Zit er dan zoveel verschil tussen verschillende exemplaren van dezelfde motor?
Mjah, en dan nog. Ik vind dat straf, Sabine is zomaar eventjes 2 liter zuiniger in die omstandigheden dan Babs.
De Alfa Romeo 159 1.9JTDm 8v van een vriend van me verbruikt op snelheidsregelaar aan 100 per uur ongeveer 6 liter, en dat zakt geen beetje, aan 120 is 't 6,5.
Zit er dan zoveel verschil tussen verschillende exemplaren van dezelfde motor?
dat is véél
Op 120 zit de 156 rond de 5-5,2 liter.
Maar tenslotte is die zever afhankelijk van héél veel factoren hoor. temperatuur, windrichting, staat van het wegdek, evt. helling v.h. wegdek, bandenmaat, bandenspanning, stroomlijn, toerental, staat van de motor, etc etc.
Ik heb ook al 6,5 liter en meer gezien op de BC van de 156, als ik 130 rijd, maar dat was dan wel toevallig omdat ik sterke tegenwind had, relatief warm was buiten, en de airco goed stond te blazen.
De saxo heeft sind de laatste tankbeurt een hoog verbruik heb ik de indruk.
Heb nog geen 300 kilomter gedaan en de bak is al half
Meestal zit ik een heel stukje boven de 300 kilomter voor de bak half is!
Heb geen boordcomputer, dus verbruikcijfers heb ik niet.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Hmm respect gTa, ik zit nog steeds rond de 7 liter, nu weer 7.1..
Rustig stadsverkeer gemixt met een iets vlotter rijgedrag op een expres e.d.
Ik vind het toch wel wat aan de hoge kant.. (Zit toch al over de 11k dus de motor zou nu toch al op punt moeten staan)
Dat maakt dus geen fuck uit voor het verbruik heb ik al gemerkt
Allee ja, het maakt wel uit, maar ik kan daar maar geen lijn in trekken
Ofwel trek ik overal plankgas (niet kickdown) op naar de max snelheid, rij ik op de autostrade overal minstens 120, af en toe eens doortrekken tot 160 en laat ik me weer uitbollen tot 120 ofzo... en dan verbruik ik vaak minder dan wanneer ik overal rustig optrek... maar soms is het rustige rijden dan weer zuiniger
Veel hangt af van de vlotheid van het verkeer en het aantal rode lichten in ieder geval.
Hoe accelereer jij? Goed doortrekken (ni kickdown) en dan cruisen, of eerder gezapig optrekken?
die automaat is echt de boosdoener
ideaal is tot 2000 vollen bak en dan schakelen, en dat weet jij ook
maar de automaat weigert te schakelen onder 2300 pakweg (en bij meer gas stijgt dat toerental alleen maar)
mijn truck is van niet te remmen, ik ken mijn parcours en heb herkenningspunten om te remmen en dan vollen bak (want bobo is er niet bij op weg naar da job) mijn bochten te pakken, kwestie geen snelheid te verliezen
Comment