Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nederland heeft 25% bijtelling én de BPM, maar personenbelasting is lager. Luxemburg heeft 18% bijtelling, maar lagere personenbelasting.

Qua auto ben je in België nog altijd het beste af tov de nabije buurlanden, maar we zitten met een prut aan personenbelasting.

3-4 sportkarren is erover, maar ik zou nog altijd durven één dure kar op de zaak te houden. Maar dat hangt natuurlijk altijd af van hoe goed we boeren.

Comment

• mss allemaal VTM mailtje zenden dat we een sit down willen met de regering met een live twitter feed.

wedden dat ze niet durven? :p
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dav1d Bekijk Berichten
        Dan moet je de commentaren op de site van Het Laagste Nieuws over dit artikel eens lezen:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ongelooflijk wat je daar allemaal leest. Blijkbaar trekt een zelfstandige terug van de belastingen en is dat dus hun geld.
        Ik dacht altijd dat wij onze belastingen een jaar op voorhand betaalden en je kan enkel terugtrekken hetgeen je zelf te veel betaald hebt. Niet waar dus.... Weer iets dat ik bijgeleerd heb (da's sarcasme eh mensen)
        Inderdaad, en blijkbaar worden bedrijfswagens met belastingsgeld betaald! Waar komt dat idee in godsnaam vandaan??

Enifn, als werknemer bij een klein IT consultancy bedrijf laat ik het niet aan mijn hart komen en heb gewoon als volgende bedrijfswagen de auto naar mijn zin gekozen, en ik zal gewoon de Di Rupo taks betalen in de hoop dat die na een tijdje weer wat afgezwakt wordt.

Comment

Dan moet je de commentaren op de site van Het Laagste Nieuws over dit artikel eens lezen:

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Ongelooflijk wat je daar allemaal leest. Blijkbaar trekt een zelfstandige terug van de belastingen en is dat dus hun geld.
          Ik dacht altijd dat wij onze belastingen een jaar op voorhand betaalden en je kan enkel terugtrekken hetgeen je zelf te veel betaald hebt. Niet waar dus.... Weer iets dat ik bijgeleerd heb (da's sarcasme eh mensen)

Kreeg wel tranen in de ogen bij het lezen van de post van die gast over "telefax".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
            En ze betalen 20% minder belastingen op het einde van het jaar ook, wij niet. Hier komt die belasting 'er nog eens bij'.

En NL zit in een fameuze huizencrisis waar de prijzen de volgende jaren enkel gaan dalen omdat ze alle interesten konden aftrekken van hun belastingen ...zoals je ziet gaat de vergelijking niet op, ieder land heeft zijn specifieke structuur .. eengemaakt europa is er bijlange niet
            Klopt, zeker in Zeeuws-Vlaanderen en Zeeland. Ken zo verschillende reserve Belgen die hun huizen staan al een jaar te koop, en dat zijn dan nog niet van die "kastelen" zoals hier...triest.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Nederland heeft 25% bijtelling én de BPM, maar personenbelasting is lager. Luxemburg heeft 18% bijtelling, maar lagere personenbelasting.

Qua auto ben je in België nog altijd het beste af tov de nabije buurlanden, maar we zitten met een prut aan personenbelasting.

3-4 sportkarren is erover, maar ik zou nog altijd durven één dure kar op de zaak te houden. Maar dat hangt natuurlijk altijd af van hoe goed we boeren.
              We komen niet altijd overeen maar kan me hierbij aansluiten.

Ondertussen denk ik jou reactie wel door te hebben maar volgens mij heb JIJ ALLEEN binnenpretjes...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bionic Bekijk Berichten
                Inderdaad, en blijkbaar worden bedrijfswagens met belastingsgeld betaald! Waar komt dat idee in godsnaam vandaan??

Enifn, als werknemer bij een klein IT consultancy bedrijf laat ik het niet aan mijn hart komen en heb gewoon als volgende bedrijfswagen de auto naar mijn zin gekozen, en ik zal gewoon de Di Rupo taks betalen in de hoop dat die na een tijdje weer wat afgezwakt wordt.
                een taks die afzwakt in België? Das heel optimistisch denken zulle. :-)

Tja, die reacties in het laatste nieuws worden mede veroorzaakt door die gast met zijn 3-4 sportwagens die hij koopt uit hobby/passie maar eigenlijk niet als bedrijfsvoertuig.
                Jammer dat ze iedereen over dezelfde kam scheren.
                Zoals ik al zei: laat aub die zelfstandige/ondernemer zijn mooie wagen houden zonder dat hij er een half fortuin belasting op moet betalen maar haal de misbruiken er uit. Maar dat is te moeilijk in België.

Tip: investeer in vastgoed, zoals de koning, en zet er vluchtelingen in. Krijg je per dag 40 euro per vluchteling voor gas en elektriciteit van het ocmw.
                De koninklijke schenking heeft er zo momenteel 4, dus 4800euro per maand.
                Dat kan dan weer wel in België.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

en ik zal gewoon de Di Rupo taks betalen in de hoop dat die na een tijdje weer wat afgezwakt wordt.
                  Zoals de 3% crisisbelasting voor vennootschappen voor de crisis van 1994?

Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten

De koninklijke schenking heeft er zo momenteel 4, dus 4800euro per maand.
                  Dat kan dan weer wel in België.
                  Nee, toch niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
                    Ja en dan?

De geannulleerde Ferrari ging wel 50K btw opgebracht hebben op de aankoopprijs.
                    Nu niets.

Dat zijn ( 50 000 / 350 euro ) 142 gezinnen zoals op tv die ervoor moeten opdraaien... En dan is het nog maar break even voor de staat... Dat had aan bod moeten komen.

Ik vergeet de benzine / verzekeringen / BIV /... Dus ongeveer 200 gezinnen mogen opdraaien voor een annulatie ...Laat ze maar doen.

+1

die 200 M€ halen ze nooit

auto is altijd een beetje "heilige" koe geweest maar nu ... gaan ze er echt over

straks gaan we toch nog gevolg moeten geven aan oproep van VAB (of was het touring ?) om te betogen tegen het "uitmelken" van onze wagens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                      Hoop doet leven

De Di Rupo taks op bedrijfswagens is trouwens al wat afgezwakt (voor nieuwe auto's althans). Tweedehands auto's zijn nog wat harder gejost... Vandaar de (naiëve) hoop dat er nog wat kan veranderd worden.

Comment

Nee, toch niet.
                        is t geene waar? Dirupo had het toch bevestigd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                          Allemaal akkoord dat de regering inkomsten uit die Ferrari misloopt...

Maar hoeveel belastingen ontloopt de zelfstandige door een wagen van die prijsklasse te kopen ?
                          Hier misloopt de regering dan ook inkomsten he

dan moeten ze DE JUISTE wetgeving aanpassen en niet iedereen zitten kloten

ik heb ook nooit geweten dat ze borden van 50 wegdoen omdat er plots 10 mensen te snel reden in die straat ???

Comment

• Ach, van sommige zaken kan je zeker zijn.

De zon komt iedere ochtend op.
                            We sleuren iedere crisismaatregel mee. (hey, vanwaar komen die snelheidsbeperkingen trouwens?)
                            De huidige crisis zal altijd de ergste zijn die we ooit hebben gezien.
                            Deze crisis gaat voorbij.
                            Er zullen er nog komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                              is t geene waar? Dirupo had het toch bevestigd?

Blijkbaar toch niet waar.

Koning Albert heeft geen geld van het OCMW gekregen omdat hij in de buurt van het kasteel in Ciergnon dakloze asielzoekers opvangt. 'De woning is door de Koninklijke Schenking gratis ter beschikking gesteld van het OCMW van Houyet. Het OCMW betaalt de water-, verwarmings- en elektriciteitskosten tijdens het verblijf van asielzoekers in deze woning', meldt woordvoerder Pierre-Emmanuel De Bauw.

Comment

Die dingen zijn de laatste jaren al flink aangepakt. Kosten op die wagens kan je maar
                                voor een klein deel aftrekken. Volgens mij gaan ze er op termijn aan verliezen.

Bekijk het zo'n beetje als in Griekenland: Daar is de btw verhoogt van 19 naar 23%.
                                4% meer inkomsten, Dat is toch een simpel rekensommetje?
                                Alleen blijkt nu dat de gemiddelde Griek minder koopt dan voorheen waardoor ze minder inkomsten hebben en het de economie geen goed doet.

+1

en dat is toch logisch? de gemiddelde Griek verdiend nog altijd even weinig als een jaar terug, dus hij kan gewoon niet meer uitgeven, moet enkel de kosten anders gaan verdelen ?!?

Comment

Hoop doet leven

De Di Rupo taks op bedrijfswagens is trouwens al wat afgezwakt (voor nieuwe auto's althans). Tweedehands auto's zijn nog wat harder gejost... Vandaar de (naiëve) hoop dat er nog wat kan veranderd worden.
                                  Afgezwakt voor nieuwe auto's ? Wat heb ik gemist ?
                                  Die 6% vermindering per jaar, of wat bedoel je ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Gemengde gevoels heb ik hierbij, vraag mij af hoe je dat doet om je klienteel zoveel, te veel te laten betalen. Hebben die dan niet het gevoel dat ze bij hunne rekker genomen worden bij elk faktuurtje? Mensen worden blijkbaar toch graag in de lure gelegd, maar hij leverd misschien wel nuttig werk af...

maar er zijn veel mensen die een golf of zo gebruiken voor klantenbezoek

en daarnaast ook nog een andere wagen hebben

ken zo iemand die een VW T5 gebruikt en in garage staat een 997 S4 en recent nog een 912 erbij

klanten moeten niet alles weten

Comment

mijn excuses dan. :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                        mijn excuses dan. :-)
                                        Ach, tegenstrijdige artikels op dezelfde dag. En daarbij, who cares of het nu zo is of niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
                                          Klopt. Dus wat is voor mij het gevolg :

- weekje op vakantie met Pasen : geannuleerd
                                          - nieuwe vloer in de garage : geannuleerd

De impact beperkt zich niet enkel tot de automobielsector.
                                          Deze jaloezietaks maakt gewoon dat ik minder geld in de economie zal steken.

en dat is zo ongeveer met alle maatregelen die strik en co de laatste maanden hebben ingevoerd

ik begrijp VLD hierin niet, economie gaat naar beneden

het zijn altijd de uitgaven van de particulieren die de staat voor groot deel doet leven, dus als deze minder besteden (te besteden hebben) zeker ook de jong gepensioneerden die veel tijd hebben ... dan "boer" je achteruit

ik begrijp ook nog altijd niet dat pensioen zo een moeilijk punt is ??? zolang er (VEEL, heel veel) jonge werklozen zijn, kan je toch beter die aan het werk zetten? ze kosten minder, ...

voor de mensen die ongeveer 60 zijn is het toch ook oneerlijk om aan hun pensioenvoorwaarden te zitten??? zij hebben meestal al 40 jaar, sommige meer, maandelijks afgedragen voor pensioenkas ???

Comment

Working...
                                          X