Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedragen voordeel alle aard bedrijfswagens

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• In het kader van de goedkeuringsprocedure in het Vlaams Parlement werden op 31 januari 2012 in de verenigde commissievergadering (bevoegd voor Financiën en voor Leefmilieu) een aantal aanpassingen aan de berekeningsformule van de nieuwe belasting op inverkeerstelling (BIV) voorgesteld. De gewijzigde regelgeving moet aansluitend verder nog in de plenaire vergadering van het Parlement worden behandeld. Pas na goedkeuring door het voltallige Vlaams Parlement zijn de voorgestelde wijzigingen definitief.
    De simulatiemodule op deze site wordt momenteel aangepast aan de nieuwe berekeningswijze en is momenteel dan ook niet te consulteren. Alle verdere informatie kan u zo spoedig mogelijk op deze site terugvinden.

bron : belastingen.vlaanderen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
      In het kader van de goedkeuringsprocedure in het Vlaams Parlement werden op 31 januari 2012 in de verenigde commissievergadering (bevoegd voor Financiën en voor Leefmilieu) een aantal aanpassingen aan de berekeningsformule van de nieuwe belasting op inverkeerstelling (BIV) voorgesteld. De gewijzigde regelgeving moet aansluitend verder nog in de plenaire vergadering van het Parlement worden behandeld. Pas na goedkeuring door het voltallige Vlaams Parlement zijn de voorgestelde wijzigingen definitief.
      De simulatiemodule op deze site wordt momenteel aangepast aan de nieuwe berekeningswijze en is momenteel dan ook niet te consulteren. Alle verdere informatie kan u zo spoedig mogelijk op deze site terugvinden.

bron : belastingen.vlaanderen.be
      Ja, staat daar zo al een tijdje. Ze weten het ook niet meer, begrijp ik wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Ik zou als lichte vracht dat toch op de zaak houden
        Ten eerste zijn alle aanverwante kosten normaal 100% fiscaal aftrekbaar.
        En aangezien dat een LV is (camionette dus) is het toch aannemelijk dat deze uitsluitend voor werk dient? Ik zou in dat geval WEL een 2e wagen privé aankopen, al is het een occasie van 1500€. Dan kan je makkelijk zeggen dat dat je wagen voor privé verplaatsingen is...

De taksen voor een LV worden ook heel anders berekend als voor een personenwagen hé. en een 3L is voor een camionette niet zo uitzonderlijk
        Hoh, zoveel kosten zijn er niet aan te voorzien want onderhoud doe ik zelf en veel afschrijfwaarde is er ook al niet op.

Een 2de wagen privé kopen, gelijk hoe klein ook zie ik niet zitten.. dan betaal ik zowiezo terug verzekering, biv, wegentaks.. 2 auto's heb ik echt niet van doen...

Als ik hem laat zitten zal ik dus zowiezo VAA betalen, maar hoeveel is dit voor een LV? Het lijkt mij de moeite en de discussie met de fiscus niet waard,ik houd hem dan liever privé zonder problemen..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ecurie Bekijk Berichten
          Laat je mening over de nieuwe regeling hier horen :

www.iprotest.be

De statistieken zijn best interessant
          Voila, ingevuld en getweet/gefacebooked.
          Statistieken zijn pas relevant als er veel meer mensen hun mening geven. Dus komaan iedereen!
          Last edited by ; 09/02/2012, 14:47.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Scorchio Bekijk Berichten
            Voila, ingevuld en getweet/gefacebooked.
            Statistieken zijn pas relevant als er veel meer mensen hun mening geven. Dus komaan iedereen!
            Klopt ivm. de relevantie van de statistieken.
            Wel grappig om te zien dat die ene die voor de nieuwe maatregel is deel uitmaakt van ons ambtenarenkorps.

Comment

www.iprotest.be

Die zijn heel interessant ja.
              Daar nemen dan ook alleen diegenen aan deel die tegen die regeling zijn natuurlijk, de naam van de site zegt het zelf al: "ik protesteer".
              Iemand die geen mening heeft of zelfs voor die regel is, gaat nog geeneens de moeite doen om te stemmen. Die is immers geen betrokken partij. Buiten die ene dan, maar dat was waarschijnlijk een gefrustreerde ambtenaar met teveel tijd.

Comment

• "IS EEN BEDRIJFSWAGEN NOG INTERESSANT" zegt nu 52% neen.

Ok, het is minder interessant. Maar voor 100€ of 200€/maand all in... ik klaag niet.

Pas op he, ik ben het niet eens met wat men nu uitvreet, zeker voor de luxekarren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D-man Bekijk Berichten
                  "IS EEN BEDRIJFSWAGEN NOG INTERESSANT" zegt nu 52% neen.

Ok, het is minder interessant. Maar voor 100€ of 200€/maand all in... ik klaag niet.

Pas op he, ik ben het niet eens met wat men nu uitvreet, zeker voor de luxekarren.
                  Hangt er van af : mijn werkgever zou eventueel wel bereid zijn de huidige kosten van leasing & brandstof op één of andere manier aan mij uit te betalen (onkosten, km-vergoeding, ...). Ik heb de rekening al eens gemaakt en slechter zal ik er niet van worden.

Comment

"IS EEN BEDRIJFSWAGEN NOG INTERESSANT" zegt nu 52% neen.

Dat zijn waarschijnlijk zelfstandigen!!!
                    Ik heb zelf een Excelleke gemaakt om de vergelijking te maken, en in erg veel gevallen komt het gelijk of zelfs goedkoper uit de wagen prive te kopen en een vergoeding door te rekenen (bij veel km's voor werk en indien je de wagen voor een jaar of 8 houdt, zoals voor mij dus geldt).
                    Dus voor mij is een firmawagen alvast niet zo interessant meer, ik kan em evengoed prive kopen, dan kom ik dikwijls goedkoper uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                      Dat zijn waarschijnlijk zelfstandigen!!!
                      Ik heb zelf een Excelleke gemaakt om de vergelijking te maken, en in erg veel gevallen komt het gelijk of zelfs goedkoper uit de wagen prive te kopen en een vergoeding door te rekenen (bij veel km's voor werk en indien je de wagen voor een jaar of 8 houdt, zoals voor mij dus geldt).
                      Dus voor mij is een firmawagen alvast niet zo interessant meer, ik kan em evengoed prive kopen, dan kom ik dikwijls goedkoper uit...
                      Voor 100/maand = VAA van +-200. Dus 2400/ jaar. Dat is veel meer dan de modale leasebakken: Golf, Passat, Megane, 318d, ...
                      En voor VELEN is het ook maar om naar kantoor te rijden, en weer naar huis. Wat eigenlijk ook privekilometers zijn.

Er zijn altijd uitzonderingen. Als je 50.000km per jaar doet, en niet altijd naar dezelfde plaats rijdt, is KMvergoeding zeker interessant, maar om dan te zeggen dat een Passat aan 100/maand niet meer interessant zou zijn.

En reeds gezegd, dikke bakken (530d, ....) buiten beschouwing gelaten.

Comment

Voor 100/maand = VAA van +-200. Dus 2400/ jaar. Dat is veel meer dan de modale leasebakken: Golf, Passat, Megane, 318d, ...
                        En voor VELEN is het ook maar om naar kantoor te rijden, en weer naar huis. Wat eigenlijk ook privekilometers zijn.

Er zijn altijd uitzonderingen. Als je 50.000km per jaar doet, en niet altijd naar dezelfde plaats rijdt, is KMvergoeding zeker interessant, maar om dan te zeggen dat een Passat aan 100/maand niet meer interessant zou zijn.

En reeds gezegd, dikke bakken (530d, ....) buiten beschouwing gelaten.
                        Dat klopt voor een werknemer D-man...

Maar voor een zelfstandige die eerst de wagen in z'n vennootschap betaald, daarbovenop nog eens 1/7 van de VAA als verworpen uitgave op zn factuur krijgt, en dan NOG ES prive moet betalen (53% vd VAA in personenbelasting en NOG ES 24% als sociale bijdrage).... Dan is een prive wagen dikwijls beter, en ik heb het niet enkel over dikke bakken à la 530d, dat gaat dan evengoed over een citroen DS5 ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                          Dat klopt voor een werknemer D-man...

Maar voor een zelfstandige die eerst de wagen in z'n vennootschap betaald, daarbovenop nog eens 1/7 van de VAA als verworpen uitgave op zn factuur krijgt, en dan NOG ES prive moet betalen (53% vd VAA in personenbelasting en NOG ES 24% als sociale bijdrage).... Dan is een prive wagen dikwijls beter, en ik heb het niet enkel over dikke bakken à la 530d, dat gaat dan evengoed over een citroen DS5 ....
                          Klopt, als je veel Werk-KMs doet. Woon-werkverkeer is ook prive.
                          Ik als IT consultant heb al mijn KMs prive, zit altijd voor een jaar (of langer) bij dezelfde klant. Dat de vennootschap daar dan veel van betaalt is mooi meegenomen.
                          Auto prive kopen, kan ik 0,0 KM vergoeding vragen...

En gelukkig is sinds vorig jaar mijn E280cdi de deur uit, en heb ik mijn wilde Porsche jaren ook achter de rug... :-)
                          Last edited by ; 09/02/2012, 16:56.

Comment

• Eind jaren '70 zag je deze sticker op heel wat wagens hangen.
                            In 2012 blijkt hij actueler dan ooit.
                            Bijgevoegde Bestanden

Comment

www.iprotest.be

+1 en ook wat gemailed naar mensen, hopelijk stemmen ze
                              ook geshared op FB en Twitter :p
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cies Bekijk Berichten
                                Waar heb je dit gelezen dat lichte vracht bij breaks gaat vervallen na de zomer?
                                Is dit een roddel of kan iemand dit bevestigen?

op verschillende plaatsen al gelezen, enkel nog echte bestelwagens is het voorstel

geen SUV of breaks meer

Comment

• [QUOTE=Jakkel;4833036]Die
                                  Last edited by charlesvdw; 09/02/2012, 20:56.
                                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Uit Tips & advies

"voordeel auto te prorateren ?
                                    Ja.
                                    Enkel de eerste 12 maand telt de volle catalogusprijs. Vanaf maand 13 heeft u recht op de leeftijdskorting van 6 % en daalt uw belastbaar voordeel dus.
                                    Auto gekocht op 10 mei 2011? Dan geldt die 100% cataloguswaarde voor u tot april dit jaar en vanaf mei 2012 wordt de waarde dan verminderd met 6%..."

Comment

• Correctie

Comment

• Is Zeratul zijn excel al aangepast?

Ik zou willen berekenen hoeveel km ik zou moeten rijden om mijn Alfa prive te nemen .. 2.210 € VAA met de huidige wetteksten
                                        Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• De dienst van kinderbijslagen voor werknemers heeft het in afgelopen jaar €45.000.000,- (jawel 45 miljoen euro of 1,8 miljard oude BEF ) ten voordele van 34.044 kinderen van vreemdelingen die in België leven uitbetaald en waarvan de kinderen in het land van herkomst gebleven zijn. ( dit vertegenwoordigt € 1.322 per kind.) Maak eens de rekening wanneer het gaat over vijf kinderen of meer.

Deze uitkeringen waren het vorig jaar goed voor 1.24 % van de totale uitgaven van het land.

Dankzij hun kind(eren) die in de Magreb-landen leven voor minder dan € 50 per maand, kunnen hun moslimouders ( die zeer dikwijls onze wetten compleet negeren alsook onze gebruiken en integratie) leven als pasjas op kosten van de Belgische belastingsbetalers. Een echt schandaal.

Hoe dat uitleggen aan een echtpaar in België die met minder dan € 1500 bruto per maand moeten leven?

Ontvangt een Belgische familie kinderbijslag voor een totaal per kind van € 1.322 ?

Opnieuw en altijd opnieuw zijn vreemdelingen bevoorrecht ten nadele van de kinderen van de Europese Unie.

En in tussen tijd, klagen onze ministers ( weeral dezelfde ) dat er geen geld meer is, onder andere voor onze pensioenen te betalen.

Aldus worden wij permanent gepluimd.

De vraag is, hoelang zal dat nog duren ?
                                          Jawadde...
                                          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X