Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die prijzen met abonnement zijn dezelfde prijzen als wat tesla eigenaars betalen.
Abonnement is ook elke maand opzegbaar.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat abonnement is iets om te nemen als je weet dat je er vaker gebruik van zou gaan maken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
voor eens en voor altijd,diegenen die een ev overwegen laden thuis,en laten die dure snelladers voor wat ze zijn.
de gemiddelde bestuurder heeft die euro woeker palen nergens voor nodig,tenzij eens per jaar om op reis te gaan?
dat het dan ff duurder is kan de besparing voor de rest van het jaar niet tenietdoen...
diegenen die niet de mogelijkheid tot thuisladen hebben of kunnen voorzien hebben in het hele verhaal inderdaad pech,mensen die in een klein dorp wonen
hebben ook geen tankstation om de hoek...
voor een tesla supercharger moeten wij ook minstens 40 km omrijden.....
...maar dan zit je weer binnenkort met een capaciteitstarief dat nadelig gaat uitvallen, met 14 uur aan 2.7 haal je pakweg 30kw/h netto in je batt, das 150km dagelijks en dekt toch de meeste verplaatsingen
de reeele verliezen slagen mij in feite ook dik tegen, ik wil u mss wel geloven maar heb je daar iets mee wat kan staven, dat je aan de SC minder verliezen hebt door gelijkstroom is wel effectief zo
...maar dan zit je weer binnenkort met een capaciteitstarief dat nadelig gaat uitvallen, met 14 uur aan 2.7 haal je pakweg 30kw/h netto in je batt, das 150km dagelijks en dekt toch de meeste verplaatsingen
de reeele verliezen slagen mij in feite ook dik tegen, ik wil u mss wel geloven maar heb je daar iets mee wat kan staven, dat je aan de SC minder verliezen hebt door gelijkstroom is wel effectief zo
Op Youtube zijn er wat filmpjes te vinden over ladingsverliezen. (Veelal van duitse youtubers).
Wat capaciteitstarief betreft…. Gaat circa 50€ per kWp worden, en ik denk dat je moeilijk onder de 7 kWp zal geraken met koken, oven, boiler.
Als je dan zorgt dat laden intelligent gebeurt (dus stoppen als je begint te koken), dan zal dat wel meevallen.
Je totaal verbruik stijgt, dus tegenover een verbruik van vandaag waar je de kosten simpelwel via verbruik betaalt gaat dat meevallen.
Als je vandaag 4000 kWh verbruikt betaal je ook ca 350-400€ distributie.
Met een EV trek je dan 8000 kWh, en als je de pieken kan vermijden tot bv 10 kW, dan doe je nog winst.
(een boiler trekt idd over wat langere tijd, maar een oven of electrisch fornuis gaan nooit over een kwartierpiek gaan gaan, eens de oven is opgewarmd zijn dat peanuts en uw pot water zet een geierigaard ook naar beneden eens het kookt)
(een boiler trekt idd over wat langere tijd, maar een oven of electrisch fornuis gaan nooit over een kwartierpiek gaan gaan, eens de oven is opgewarmd zijn dat peanuts en uw pot water zet een geierigaard ook naar beneden eens het kookt)
Ja, maar een intensieve kooksessie met 3 potten op het vuur (grillpan inclusief), een oven en een microgolf, en dan nog een boiler van 2000W die gaat bijstoken.
Dan kom je wel aan 7kW.
de rekening eens gemaakt na 8000km, verreden op 10 maanden
bc zegt 12.2 kwh/100km
de meetpries zegt 14.3 kwh/100km
valt goed mee, dacht meer verliezen te hebben eigenlijk, maar het is (vooral bij koude loopt het op) meer dan wat ze wltp zeggen, nl 10%...meet reeel 17%
de rekening eens gemaakt na 8000km, verreden op 10 maanden
bc zegt 12.2 kwh/100km
de meetpries zegt 14.3 kwh/100km
valt goed mee, dacht meer verliezen te hebben eigenlijk, maar het is (vooral bij koude loopt het op) meer dan wat ze wltp zeggen, nl 10%...meet reeel 17%
Er is een verwarmde (de mazoutketel staat er, redelijk geïsoleerd) garage, maar de caravan staat binnen, auto onder carport en dat doet al redelijk veel, nooit bevroren ramen
De chiptekorten, duurdere batterijen en hogere stroomprijzen sijpelen door naar de bestuurders van elektrische auto's. Volkswagen schrapt zijn goedkoopste modellen, de snellader Fastned verhoogt de tarieven.
LAADPAAL BIJ ELKE NIEUWE WONING VERENIGD KONINKRIJK
OOK BIJ KANTOREN EN SUPERMARKTEN
Elk nieuw huis dat vanaf volgend jaar in het Verenigd Koninkrijk gebouwd wordt, heeft straks een laadpaal. Dat maakt premier Boris Johnson later vandaag bekend, zo schrijven Engelse media.
Volgens Engelse media kondigt de Britse premier Boris Johnson later vandaag tijdens de Confederation of British Industry (CBI) plannen aan die ontwikkelaars van nieuwe gebouwen verplichten ook laadpunten voor elektrische auto's neer te zetten. De plannen zouden gelden voor zowel woningen als kantoren en zelfs supermarkten.
De plannen zouden noodzakelijk zijn omdat er in het Verenigd Koninkrijk vanaf 2030 alleen nog nieuwe elektrische personenauto's mogen worden verkocht. De autoriteiten verwachten dat er hierdoor jaarlijks 145.000 nieuwe laadpunten nodig zijn. Bij gebouwen die gerenoveerd worden en met tien parkeerplaatsen of meer moeten eveneens nieuwe laadpunten worden geïnstalleerd.
De verkoop van elektrische auto's in het Verenigd Koninkrijk neemt fors toe. In de eerste tien maanden van 2020 werden er bijna 76.000 nieuwe elektrische auto's geregistreerd. In diezelfde periode dit jaar ligt dat aantal op 141.296. Het marktaandeel van EV's bedraagt dit jaar daarmee al bijna 10 procent. In de eerste tien maanden van vorig jaar lag dat percentage nog op 5,5 procent.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
ben op het gemak aan het uitkijken om een laadpaal te zetten, maar het is moeilijk om de knoop door te hakken kwa vermogen eigenlijk...
ging er geen capaciteitstarief komen was het gemakkelijk, je zet een 22kwh paal en klaar is kees, om de prijs hoef je het niet te laten...maar zo is het dus niet
de laadpalen zijn allemaal wel instelbaar...maar niet van 2 tot 22, je moet een range kiezen en het hangt af van je installatie in je huis ook natuurlijk of ze geschikt is om tot 22 te gaan, en dan nog is de manier van installeren ook bepalend tussen welke afgiftevermogen je kan selecteren
deze box kan je op 3 verschillende manieren aansluiten
van 2 tot 7.4, van 3 tot 11, of van 4 tot 22kw
het is mss belachelijk , maar ik pieker me suf op welke manier ik zou installeren..ook al omdat je moielijk kan vinden hoeveel het kwartuur-verbruik van invloed gaat zijn op je (alsmaar duurdere) factuur
dagelijks verbruik ligt 90% van de tijd onder de 10kw/h voor de auto en het plan is een 10kwh thuisbatterij te installeren, die hoeveel (?) dagen per jaar volledig geladen zal worden...is allemaal koffiedik kijken
ben op het gemak aan het uitkijken om een laadpaal te zetten, maar het is moeilijk om de knoop door te hakken kwa vermogen eigenlijk...
ging er geen capaciteitstarief komen was het gemakkelijk, je zet een 22kwh paal en klaar is kees, om de prijs hoef je het niet te laten...maar zo is het dus niet
de laadpalen zijn allemaal wel instelbaar...maar niet van 2 tot 22, je moet een range kiezen en het hangt af van je installatie in je huis ook natuurlijk of ze geschikt is om tot 22 te gaan, en dan nog is de manier van installeren ook bepalend tussen welke afgiftevermogen je kan selecteren
deze box kan je op 3 verschillende manieren aansluiten
van 2 tot 7.4, van 3 tot 11, of van 4 tot 22kw
het is mss belachelijk , maar ik pieker me suf op welke manier ik zou installeren..ook al omdat je moielijk kan vinden hoeveel het kwartuur-verbruik van invloed gaat zijn op je (alsmaar duurdere) factuur
dagelijks verbruik ligt 90% van de tijd onder de 10kw/h voor de auto en het plan is een 10kwh thuisbatterij te installeren, die hoeveel (?) dagen per jaar volledig geladen zal worden...is allemaal koffiedik kijken
Ik zit met hetzelfde probleem BMW I4 in bestelling tegen september 2022. Twijfel om een Zappi te instaleren om dan zonnepanelen op bij aan te sluiten. Door corona werk ik nu veel meer thuis.
maar voor 3 x 80 km per week woonwerk is eigenlijk geen lader nodig? Voorlopig ga ik denk ik alleen een Schuco stopcontact plaatsen en laden op 2,3 KW.
- met 2.3 Kw kan ik 11 km per uur laden dus zeker van 20uur s'avonds tot 7 uur s'morgens = dus zeker 110 km per nacht de andere dagen dat ik thuiswerk waarschijnlijk 220 km.
- met het geld dat ik spaar aan de installatie kan ik zeker 20000 km laden aan de snellader indien het noodzakelijk nodig zou zijn.
- voorlopig nog terugdraaiende teller indien deze moet vervangen worden dan is alles te herbekijken.
Dus voorlopig geen extra investering.
De thuisbatterij lijk me al helemaal geld weggooien. In de winter haal je te weinig rendement om ze te vullen en in de zomer veel te veel en steekt ze gewoon vol.
Voor de 4 maanden in het tussenseizoen is ze volgens mij nooit rendabel om het risico te nemen.
Comment