nice job. volhouden Vosje!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
OPEL Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenIk ga vooral toekijken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenstelen met je ogen kan geen kwaad. probeer af en toe zelf een stukje.
Zodra de electriciteit, bekleding, aandrijving en motor prut erin komt steek ik mijn poten weer gewillig uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten'k wil ook zo'n klein broertje dat komt helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenI will, maar mijn armen onder mijn lijf af schuren is niet aan mij toebesteed
Zodra de electriciteit, bekleding, aandrijving en motor prut erin komt steek ik mijn poten weer gewillig uit
als ik zo'n project zie, kriebelt het bij mij ook weer... nog even doorbijten, en ik ben ook terug bezig...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenMaak er eentje
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenal wat je er teveel opsmeert, moet er inderdaad terug af. het is de kunst er net genoeg op te smeren... zuinigheid is aangewezen, gierigheid is dan weer niet goed... en voor 't mat zetten van een auto zijn er voldoende machines op de markt aan een redelijke prijs, zodat de eerste schuurgangen niet zo vermoeiend zijn. 't nat schuren doe ik liever manueel, hoewel dat ook machinaal kan.
als ik zo'n project zie, kriebelt het bij mij ook weer... nog even doorbijten, en ik ben ook terug bezig...
Een klein geluk is dat deze GT niet zoveel plamuur zal nodig hebben als de vorige, daar was het dak veranderd in een golfplaat dankzij enthousiast zandstraalwerk van zogenaamde professionals
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenik hoop dat Boyd en Isaiah ooit komen helpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenVan kleinsafaan meesleuren, ze geraken er dan vanzelf wel ingerold
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenzandstralen is nooit goed op grote vlakken. glaspareltjes zijn niet zo warm, en vervormen dan ook minder.
Deze keer hebben we enkel zelf een paar kleine stukjes in de motorruimte gezandstraald, met écht zand
Was fun.
De rest met de stalen borstel aangevallen, écht rotte stukken eruit geslepen, nieuw stuk metaal in elkaar geknutseld en erin gelast.
Dat is behoorlijk veel moeten gebeuren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk BerichtenIsaiah wil direct, die ziet dat allemaal zitten, zolang er maar wat deftige muziek opstaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenZe hadden metaalslak gebruikt omdat "het te lang duurde"...
Deze keer hebben we enkel zelf een paar kleine stukjes in de motorruimte gezandstraald, met écht zand
Was fun.
De rest met de stalen borstel aangevallen, écht rotte stukken eruit geslepen, nieuw stuk metaal in elkaar geknutseld en erin gelast.
Dat is behoorlijk veel moeten gebeuren
lassen is leuk. 't geeft een fijn resultaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenvolledig blank zetten is makkelijker met een schuurmachine, vind ik. en hoekjes met zand...
lassen is leuk. 't geeft een fijn resultaat.
Hoekjes met zand idd, dat gaat nog even duren eer alles weg is
En hopen dat het ook goed weg is, want het trekt idd ook water aan...
Met een schuurmachine? Hopelijk bedoel je geen vlakschuurder, want in de motorruimte van een GT is het al moeilijk genoeg om met de stalen borstel (op boormachine uiteraard) overal te komen
Voor de buitenkant gaat dat uiteraard wel behoorlijk goed, ook al zit je daar met heel veel plamuur van de vorige eigenaar en een hoop rondingen waar je met zo'n ding niet aankomt
Lassen is vet strak.
Comment
-
Google leert dat dat een rond ding is
Dat gaat vanaf nu ook gebruikt worden, dacht ik
Maar volledig blank zetten gebeurd niet, het is vrij zeker dat het metaal onder de lak in goede staat is, dus zou het een beetje verloren moeite zijn om daar "de goede bescherming" die er nu opzit dan, weg te halen.
Overigens zullen de eerste spuitresultaten eerder fatsoenlijke testen zijn dan een eventueel eindresultaat.
De andere GT was dus wél volledig blank gezet en verzinkt opnieuw, maar is na enkele jaren weer beginnen roesten op de tere plekken. Vandaar dat we het nu ook niet meer volledig tot op het bot gaan wegschuren, enkel de kritieke punten en reeds aangetaste delen.
Mocht deze ook weer na enkele jaren beginnen roesten is het "gemakkelijk" bij te werken omdat er ook een uni lak gebruikt zal worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk BerichtenGoogle leert dat dat een rond ding is
blank zetten is eigenlijk voor niets nodig, tenzij je deftig wil verzinken, en dat doe je dus niet met een spuitbusje zinkspray.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenblank zetten is eigenlijk voor niets nodig, tenzij je deftig wil verzinken, en dat doe je dus niet met een spuitbusje zinkspray.
Al zijn die spuitbussen vet cool
Ik prefereer zinkverf uit een pot met een borstel, ik leg het er zo dik op dat je zelfs na schuren nog steeds een zinkschijn ziet in het ijzer
Hopelijk helpt het
(niet dat we meteen afschuren wat verzinkt werd eh)
Comment
Comment