Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nice job. volhouden Vosje!

Comment

• Altijd
      Momenteel staat 'ie korter bij huis en gaat het tempo serieus omhoog gaan
      Er moet ook serieus geplamuurd worden.
      Ik ga vooral toekijken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
        Ik ga vooral toekijken
        stelen met je ogen kan geen kwaad. probeer af en toe zelf een stukje.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          stelen met je ogen kan geen kwaad. probeer af en toe zelf een stukje.
          I will, maar mijn armen onder mijn lijf af schuren is niet aan mij toebesteed

Zodra de electriciteit, bekleding, aandrijving en motor prut erin komt steek ik mijn poten weer gewillig uit

Comment

'k wil ook zo'n klein broertje dat komt helpen.
            Maak er eentje

Comment

I will, maar mijn armen onder mijn lijf af schuren is niet aan mij toebesteed

Zodra de electriciteit, bekleding, aandrijving en motor prut erin komt steek ik mijn poten weer gewillig uit
              al wat je er teveel opsmeert, moet er inderdaad terug af. het is de kunst er net genoeg op te smeren... zuinigheid is aangewezen, gierigheid is dan weer niet goed... en voor 't mat zetten van een auto zijn er voldoende machines op de markt aan een redelijke prijs, zodat de eerste schuurgangen niet zo vermoeiend zijn. 't nat schuren doe ik liever manueel, hoewel dat ook machinaal kan.
              als ik zo'n project zie, kriebelt het bij mij ook weer... nog even doorbijten, en ik ben ook terug bezig...

Comment

Maak er eentje
                ik hoop dat Boyd en Isaiah ooit komen helpen.

Comment

al wat je er teveel opsmeert, moet er inderdaad terug af. het is de kunst er net genoeg op te smeren... zuinigheid is aangewezen, gierigheid is dan weer niet goed... en voor 't mat zetten van een auto zijn er voldoende machines op de markt aan een redelijke prijs, zodat de eerste schuurgangen niet zo vermoeiend zijn. 't nat schuren doe ik liever manueel, hoewel dat ook machinaal kan.
                  als ik zo'n project zie, kriebelt het bij mij ook weer... nog even doorbijten, en ik ben ook terug bezig...
                  Ik laat dat gedeelte over aan broertje, die heeft ervaring, ik leer
                  Een klein geluk is dat deze GT niet zoveel plamuur zal nodig hebben als de vorige, daar was het dak veranderd in een golfplaat dankzij enthousiast zandstraalwerk van zogenaamde professionals

Comment

ik hoop dat Boyd en Isaiah ooit komen helpen.
                    Van kleinsafaan meesleuren, ze geraken er dan vanzelf wel ingerold

Comment

• zandstralen is nooit goed op grote vlakken. glaspareltjes zijn niet zo warm, en vervormen dan ook minder.

Comment

Van kleinsafaan meesleuren, ze geraken er dan vanzelf wel ingerold
                        Isaiah wil direct, die ziet dat allemaal zitten, zolang er maar wat deftige muziek opstaat.

Comment

zandstralen is nooit goed op grote vlakken. glaspareltjes zijn niet zo warm, en vervormen dan ook minder.
                          Ze hadden metaalslak gebruikt omdat "het te lang duurde"...
                          Deze keer hebben we enkel zelf een paar kleine stukjes in de motorruimte gezandstraald, met écht zand
                          Was fun.

De rest met de stalen borstel aangevallen, écht rotte stukken eruit geslepen, nieuw stuk metaal in elkaar geknutseld en erin gelast.
                          Dat is behoorlijk veel moeten gebeuren

Comment

Isaiah wil direct, die ziet dat allemaal zitten, zolang er maar wat deftige muziek opstaat.
                            Beginnen met de radio dus en zo naar buiten toe

Comment

Ze hadden metaalslak gebruikt omdat "het te lang duurde"...
                              Deze keer hebben we enkel zelf een paar kleine stukjes in de motorruimte gezandstraald, met écht zand
                              Was fun.

De rest met de stalen borstel aangevallen, écht rotte stukken eruit geslepen, nieuw stuk metaal in elkaar geknutseld en erin gelast.
                              Dat is behoorlijk veel moeten gebeuren
                              volledig blank zetten is makkelijker met een schuurmachine, vind ik. en hoekjes met zand...

lassen is leuk. 't geeft een fijn resultaat.

Comment

volledig blank zetten is makkelijker met een schuurmachine, vind ik. en hoekjes met zand...

lassen is leuk. 't geeft een fijn resultaat.
                                Volledig blank zetten was niet de bedoeling, enkel de plekken die aangetast zijn en errond om zeker te zijn dat het niet onder de lak was uitgebreid
                                Hoekjes met zand idd, dat gaat nog even duren eer alles weg is
                                En hopen dat het ook goed weg is, want het trekt idd ook water aan...

Met een schuurmachine? Hopelijk bedoel je geen vlakschuurder, want in de motorruimte van een GT is het al moeilijk genoeg om met de stalen borstel (op boormachine uiteraard) overal te komen
                                Voor de buitenkant gaat dat uiteraard wel behoorlijk goed, ook al zit je daar met heel veel plamuur van de vorige eigenaar en een hoop rondingen waar je met zo'n ding niet aankomt

Lassen is vet strak.

Comment

• 'k heb alle vertrouwen in m'n Bosch PEX-125AE, ik heb er wel een paar verschillende schuurzolen voor. een vlakschuurder is behoorlijk waardeloos om blank te zetten.

Comment

• Google leert dat dat een rond ding is

Dat gaat vanaf nu ook gebruikt worden, dacht ik

Maar volledig blank zetten gebeurd niet, het is vrij zeker dat het metaal onder de lak in goede staat is, dus zou het een beetje verloren moeite zijn om daar "de goede bescherming" die er nu opzit dan, weg te halen.
                                    Overigens zullen de eerste spuitresultaten eerder fatsoenlijke testen zijn dan een eventueel eindresultaat.
                                    De andere GT was dus wél volledig blank gezet en verzinkt opnieuw, maar is na enkele jaren weer beginnen roesten op de tere plekken. Vandaar dat we het nu ook niet meer volledig tot op het bot gaan wegschuren, enkel de kritieke punten en reeds aangetaste delen.

Mocht deze ook weer na enkele jaren beginnen roesten is het "gemakkelijk" bij te werken omdat er ook een uni lak gebruikt zal worden

Comment

Google leert dat dat een rond ding is
                                      tegenwoordig is 't een PEX-400 of zo, 't zijn goede toestellen voor een redelijke prijs. werken erg snel, zeker met geforceerde stofafzuiging.

blank zetten is eigenlijk voor niets nodig, tenzij je deftig wil verzinken, en dat doe je dus niet met een spuitbusje zinkspray.

Comment

blank zetten is eigenlijk voor niets nodig, tenzij je deftig wil verzinken, en dat doe je dus niet met een spuitbusje zinkspray.
                                        Voila
                                        Al zijn die spuitbussen vet cool
                                        Ik prefereer zinkverf uit een pot met een borstel, ik leg het er zo dik op dat je zelfs na schuren nog steeds een zinkschijn ziet in het ijzer
                                        Hopelijk helpt het

(niet dat we meteen afschuren wat verzinkt werd eh)

Comment

• verzinken is een chemisch proces en gebeurt niet met een borstel. verzinken gebeurt door elektolyse of door verhitting van aan te brengen zink, in een bad of met een daartoe voorzien spuitpistool. al de rest is niks waard.

Comment

Working...
                                          X