Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
heeft Audi die technologie al niet in huis?
wat is er eigenlijk met NSU gebeurd, die hadden ooit toch ook de wankel techniek ?
NSU en Mazda waren bij de eerste merken om rechten te kopen op de Wankelmotor. NSU was zelfs de eerste fabrikant die een wagen verkocht met wankelmotor.
Enkele jaren later nam VW NSU over en liet het samensmelten met Auto Union in het huidige Audi.
In 1977 (8 jaar na de overname) werd de laatste NSU gebouwd, de R080 (met wankel). Daarna kregen alle nieuwe auto's de naam Audi.
Het was trouwens NSU dat de slagzin 'Vorsprung durch Technik' reeds gebruikte.
Dus op dat vlak moet audi idd nog wat kennis in huis hebben.
Natuurlijk heeft mazda enorme vooruitgangen geboekt op wankelvlak. Misschien daarmee?
Iemand enig idee hoe je een gelijkvormigheidsattest kan verkrijgen voor een mx-5 die uit Nederland wordt ingevoerd? Is dat gewoon aanvragen bij Mazda of moet de wagen ook gepresenteerd worden bij Mazda België?
Geldt dat ook voor wagens uit andere landen, bvb een RX8 R3 uit de States?
Of zitten we hier met een eenmalige keuring omdat dat type hier nooit ingevoerd werd?
EDIT : Ik moet blijkbaar eens in Frankrijk gaan kijken
Vermits de import voor BE en LUX blijkbaar bij dezelfde firma zit - Mazda Belux , zou het mogelijk zijn dat de belgische dealers in luxemburg stock wagens kunnen ophalen?
Ik denk bvb aan bepaalde modellen die wel in LUX en niet in BE beschikbaar zijn ?
Vermits de import voor BE en LUX blijkbaar bij dezelfde firma zit - Mazda Belux , zou het mogelijk zijn dat de belgische dealers in luxemburg stock wagens kunnen ophalen?
Ik denk bvb aan bepaalde modellen die wel in LUX en niet in BE beschikbaar zijn ?
Het zou mij wat verbazen als de RX-8 R3 wel in Luxemburg zou rondrijden?
Maar heb er geen flauw benul van.
3 MPS heb ik onlangs nog uit Luxemburg gehaald, maar de RX-8 zien we niet meer staan...
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
De R3 is alleen maar geleverd in de UK volgens mij en geloof me op een technisch circuit zullen er niet veel meegaan hoor en zeker geen FWD
Turbo is niet zo'n goed idee ivb de uitlaatporten, beste is een supercharger van pettitracing, dan heb je zo'n 300whp en wat meer koppel onderin
Invoeren uit de VS is iets anders, als de wagen een europese goedkeuring heeft dan kun je een coc aanvragen in België en kun je die inschrijven. Wagens uit de VS hebben andere goedkeuringen en zullen dus een keuring als alleenstaand geval moeten ondergaan
In Frankrijk is de R3 ook verkrijgbaar op de 2de hands markt.
Iemand die met een FWD omkan zal zeker meekunnen op technische circuits. Puur kwa hernemingen en prestaties blaast de MPS de R3 naar de gordijnen. En niet alleen de R3.
Comment