Mededeling

Collapse
No announcement yet.

WIESMANN Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet er iemand waar ik een tekst over de geschiedenis van Wiesmann kan vinden? (liefst in het Duits)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Willem-Jan Bekijk Berichten
      Weet er iemand waar ik een tekst over de geschiedenis van Wiesmann kan vinden? (liefst in het Duits)
      Is dit voldoende?
      Komt van wiesmann.de

Fast niemand außer uns selbst hat daran geglaubt, dass ein kleines Unternehmen eine eigene Fahrzeugproduktion aufbauen kann und dabei über das Stadium einer "Bastelbude" hinauskommt. Ende 1988, nach dem Tode des großen Vorbildes Enzo Ferrari, brach in Deutschland eine Euphorie aus: viele Unternehmen aus der Automobilbranche wollten einen Nischen-Sportwagen kreieren und es dem großen Ferrari nachmachen. Auch wir, Martin und Friedhelm Wiesmann, waren von dieser Idee begeistert und machten uns daran, sie Realität werden zu lassen. Fast keiner hat diesen mutigen Schritt wirtschaftlich überlebt. Entweder ist man an den TÜV-Hürden gescheitert, an der Finanzierung oder am Veto der Großkonzerne, die ihre Technik nur in Ausnahmefällen kleinen Autobauern überlassen. Auch war häufig der Blick für die Marktbedürfnisse durch die eigenen Träume so verblendet, dass Produkte einfach nicht verkäuflich waren.
      Wiesmann hat die Gefahren rechtzeitig erkannt und auch andere, verkäufliche Produkte entwickelt (z.B. Hardtops), die einerseits für das wirtschaftliche Überleben sorgten und uns andererseits den notwendigen Respekt von der Großindustrie einbrachten, was schließlich zu einem Belieferungsvertrag für Antriebstechnik zwischen der BMW AG und Wiesmann führte:
      Der Wiesmann-Roadster mit BMW-Technik war geboren.

Comment

• Hier ben je mss iets mee: http://de.wikipedia.org/wiki/Wiesmann_Auto-Sport

Comment

• Dit had ik al gevonden

Maar thanks 'k ga die 2 samengooien tot een tekstje

Comment

• Er stonden twee schitterende Wieseltjes op 't salon van Genève. De GT was in een schitterende 3-lagen metalliclak uitgevoerd (goudoranjebrons), met 19" BBS Le Mans. De MF3 die er stond was uni zwart, met oranje/zwart bicolor interieur (contrasterende stikking), de gecko-stikking op de zetels, en de volledige carbonkit voor 't interieur. Langs één kant had 'ie in koetswerkkleur meegespoten BBS RS-GT velgen liggen in 20", langs de andere kant 19" BBS CH.

Comment

• En nog wat interieurpics van de laatste. Let op 't prachtige carbon...

Comment

• Schitterend!!!

Comment

• Geen woorden voor he, gewoon prachtig!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten

Sorry dat ik hier effe off-topic ga maar is dat een stand van de chinezen van Brilliance daar in de achtergrond en hun BS6.
                    Misschien kan gTa daarover wel iets vertellen in een ander topic, als hij tenminste tijd heeft gehad om zich daarover te buigen

Comment

• die orange zonneflappen.

Comment

• Die oranje GT is prachtig!
                        De Roadster heeft op't eerste zicht hetzelfde mooie interieur als de 500ste Wiesmann, die geveild is voor een goed doel, hoewel ik niet zeker ben of die carbon in't interieur had.
                        De middenconsole van de GT kan je ook in koolstofvezel krijgen. Met een bruin interieur is dit om duimen en vingers bij af te likken .
                        Last edited by ; 13/03/2007, 18:21.

Comment

• Hoho... Magistrale wagens he!
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                          Bestelt
                          1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Er stonden twee schitterende Wieseltjes op 't salon van Genève. De GT was in een schitterende 3-lagen metalliclak uitgevoerd (goudoranjebrons), met 19" BBS Le Mans. De MF3 die er stond was uni zwart, met oranje/zwart bicolor interieur (contrasterende stikking), de gecko-stikking op de zetels, en de volledige carbonkit voor 't interieur. Langs één kant had 'ie in koetswerkkleur meegespoten BBS RS-GT velgen liggen in 20", langs de andere kant 19" BBS CH.

Ja watte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                              Sorry dat ik hier effe off-topic ga maar is dat een stand van de chinezen van Brilliance daar in de achtergrond en hun BS6.
                              Misschien kan gTa daarover wel iets vertellen in een ander topic, als hij tenminste tijd heeft gehad om zich daarover te buigen
                              Ja, 't is offtopic, en ja ik heb die auto vanop 'n afstand gezien, en neen ik kan er niks over vertellen want ik had noch de tijd noch de goesting om me met zo'n verwerpelijk lowbudget kopie-gedoe bezig te houden.

Comment

• Productie - het lassen van de carrosserie

Last edited by ; 30/05/2009, 15:16.

Comment

• Productie - lassen (deel 2)

Comment

• Productie - polyester body

Comment

• Productie - bekleding (deel 1)