Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De stelling dat alles een kopie wordt van wat anders is wat overdreven.
    De vorige C kan je geen kopie van de vorige S noemen, en de huidige 5 verschilt ook duidelijk van de huidige 7.

    Mercedes heeft duidelijk bewust een breuk gemaakt: waar de vorige C nog een eigen blitse en sportieve uitstraling moest hebben, moest de nieuwe C er duidelijk als een meer klassieke mini-limousine uitzien.

    Mogelijks heeft dat te maken met de verwachtingen op de markten voor dergelijke modellen waar ze sterkst groeien (Aziatische meerbepaald).

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Dat vind ik een overdreven stelling.
      Misschien wel, Audi is er in ieder geval mee begonnen en de anderen lijken allemaal op dezelfde kar gesprongen. Helaas gaan wij daar in de toekomst niet veel kunnen aan veranderen, net als aan het downsizen van motoren, elektrisch rijden en het verder fiscaal uitmelken van onze heilige koe
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Idd, een redelijke domme zet van Mercedes.
        Hiermee zetten ze de E-klasse wel gedeeltelijk achteraan in de etalage.


        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Vind ik ook een triestige evolutie maar het lijkt wel of de premiummerken er een patent op genomen hebben.
        Zijn er dan nog andere merken? 😁


        Sent from somewhere, using Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          2 keer?
          Het voordeel van moderator zijn, nu weet ik waarom jullie dat zo graag blijven, zonder er veel voor te doen
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • We moeten er inderdaad heel weinig voor doen. Maar dat komt omdat wij jullie allemaal goede manieren hebben geleerd.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Zijn er dan nog andere merken? 
              Natuurlijk, een pak goedkoper en zeker zo betrouwbaar

              Het probleem zal zijn dat de mensen van een S rijder denken dat hij slechts een C klasse gekocht heeft, dat biedt dan wel weer perspectieven voor de C rijders die aan de leek kunnen wijsmaken dat ze een S klasse hebben. Belgen en hun 'premium' merkbadge...
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                Hiermee zetten ze de E-klasse wel gedeeltelijk achteraan in de etalage.

                Sent from somewhere, using Tapatalk
                In vind de E sinds de facelift veel knapper. Nu draai ik er zelfs het hoofd voor. En die achterlichten zijn toch echt wel knap gemaakt.
                OO 00 OO

                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  We moeten er inderdaad heel weinig voor doen. Maar dat komt omdat wij jullie allemaal goede manieren hebben geleerd.
                  Uiteraard Mijnheer de Moderator
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Vind ik leuk.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Natuurlijk, een pak goedkoper en zeker zo betrouwbaar

                      Het probleem zal zijn dat de mensen van een S rijder denken dat hij slechts een C klasse gekocht heeft, dat biedt dan wel weer perspectieven voor de C rijders die aan de leek kunnen wijsmaken dat ze een S klasse hebben. Belgen en hun 'premium' merkbadge...
                      Dus een bewuste zet van MB speciaal voor ons Belgen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      In vind de E sinds de facelift veel knapper. Nu draai ik er zelfs het hoofd voor. En die achterlichten zijn toch echt wel knap gemaakt.
                      True, vind hem vooral langsvoor schitterend, maar wel enkel in T-model. Als ik in berline-versie zou moeten kiezen, louter op het uiterlijk, komen de S & C vooraan te staan.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Dus een bewuste zet van MB speciaal voor ons Belgen...
                        Ik denk niet dat ze in Stuttgart wakker liggen over hun afzet in 'Belgien', ze weten waarschijnlijk niet eens waar het juist ligt
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Die weten heel goed waar dat ligt. Allé, 74j geleden toch.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                            Die weten heel goed waar dat ligt. Allé, 74j geleden toch.
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • @Guyo: je schrijft dat je elk hobbeltje in de weg voelt
                              dit lijkt me echt heel straf omdat ik in de A8 zelfs met 21 inch nog veel comfort heb.
                              had je de luchtvering wel in comfort stand staan?

                              Comment


                              • volledig dwarse naden zijn heel erg moeilijk uit te wissen

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  @Guyjo: je schrijft dat je elk hobbeltje in de weg voelt
                                  dit lijkt me echt heel straf omdat ik in de A8 zelfs met 21 inch nog veel comfort heb.
                                  had je de luchtvering wel in comfort stand staan?
                                  Uiteraard!

                                  Wie heeft het trouwens nodig om in een S met de Airmatic op "Sport" te rijden... en waar en wanneer?
                                  Om bochten met 120 km/u te nemen daar waar je in de Comfort-stand maar met 114 kan? Op een weg waar je 70 mag?

                                  U heeft een A8 met 21 inch-velgen?
                                  De diameter van de velg speelt natuurlijk geen rol, wel de hoogte van de band, en of het een runflat is of niet.

                                  U heeft "nog" veel comfort?
                                  Het is een veelgehoorde zelftroost bij grotevelgenfreaks.
                                  De drang om te paraderen met grote velgen overstijgt dikwijls het gezonde verstand.
                                  Zelfs al mochten er hamerslagen in het interieur te horen zijn bij elke hobbel in de weg, dan zouden velen beweren "nog" tevreden te zijn met het comfort!
                                  (Vermeende) Schoonheid doet lijden.
                                  Ik spreek wel alleen over het overrijden van dwarsvoegen en putten en kuilen in het wegdek (en die zijn er ten overvloede in België).
                                  Over een vlakke weg rijden zowat alle wagens comfortabel.
                                  Pas op slecht wegdek wordt het verschil gemaakt.

                                  Comment


                                  • de nieuwe S'en die ik bij de dealer zie hebben allemaal hele groten banden. van die runflat banden zie je dan ook enkel bij showmodellen
                                    lets have some more member berries

                                    Comment


                                    • Hier worden waarheden verteld.
                                      Ik ben zelf ook een liefhebber van grote velgen met laagprofiel banden. Dat maakt voor mij een auto echt 'af'. En dan moet de auto ook liefst wat lager liggen zodat er zo min mogelijk lucht zit tussen bovenkant band en wielkas. Daarom heb ik op mijn 5 prachtige 20'ers, en heb ik 'm nog laten verlagen. Qua looks ben ik zeer tevreden van deze configuratie. In de wintermaanden heb ik gereden met kleinere 18" wielen. Telkens ik deze velgen onder de auto leg verheug ik mij alweer op de lente om die veel te kleine velgen terug kunnen op te bergen.
                                      Dat is dus wat mijn ogen zien.
                                      Maar, ik moet wel toegeven dat de 18'ers aangenamer rijden. Wegoneffenheden worden veel beter weggefilterd. Het verschil is zelfs groot. Met de 20'ers probeer ik zelfs wegoneffenheden te vermijden, om niet van die slagen te krijgen. Dat zijn soms slagen of er iemand met de hamer op het dashboard slaat. Met de 18'ers voelde de auto ook sneller aan, en zelfs in de bochten merk ik geen verschil.

                                      Hoe zeggen ze dat: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                                        Uiteraard!
                                        U heeft "nog" veel comfort?
                                        Het is een veelgehoorde zelftroost bij grotevelgenfreaks.
                                        De drang om te paraderen met grote velgen overstijgt dikwijls het gezonde verstand.
                                        Zelfs al mochten er hamerslagen in het interieur te horen zijn bij elke hobbel in de weg, dan zouden velen beweren "nog" tevreden te zijn met het comfort!
                                        (Vermeende) Schoonheid doet lijden.
                                        Ik spreek wel alleen over het overrijden van dwarsvoegen en putten en kuilen in het wegdek (en die zijn er ten overvloede in België).
                                        Over een vlakke weg rijden zowat alle wagens comfortabel.
                                        Pas op slecht wegdek wordt het verschil gemaakt.
                                        ik geef toe,dat de auto op 19 inch in de winter iets comfortabeler rijd.
                                        Maar de 21 inch rijden met 275/35/21 erop zeker zo comfortabel als de gemiddelde middenklasser met 16 inch hoor. In die klasse van auto's is de luchtvering enorm comfortabel.
                                        En ik denk dat ik met mijn beroeps bezigheid wel kan oordelen of een auto nog comfortabel is of niet.
                                        Als die 21 inch niet comfortabel zou zijn hadden ze niet onder een directiewagen gestaan voor de kaderleden. Dus enkel schoonheid primeert niet.

                                        De reden waarom ik verwondert was is omdat we in ons wagenpark ook een CL500 hebben met 20 inch eronder. En die is ook te rijden zonder dat je hinder hebt van de laagprofiel banden.

                                        Normaal gezien heeft Mercedes zijn zaakjes qua ophanging toch wel op orde.

                                        Comment


                                        • Mijn schoonvader heeft ook 20'ers onder zijn CL500. Het verschil tov mijn 5 is dat deze CL uchtvering heeft, toch nog een net iets hogere band heeft, en geen runflats heeft. Allemaal factoren die bijdragen tot meer comfort.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X