Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • dat geldt niet voor de gestandaardiseerde cyclus, of de motor nu 200 of 400 pk heeft, cyclusverbruik blijft gelijk
    natuurlijk is uw voet bepalend

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten
      kleine nuance toch,400pk kost mss amper iets meer aan de motor,maar die motor moet ook gevoed worden,wil men nog dezelfde range houden moet ook de batterij groter worden.
      snelle optrektijden sleuren een batterij leeg,ik rij gemiddeld rond de 15 kw,12 zelfs in de zomer,eco stand uit en alles geven kost minstens 40 kw
      Klopt niet helemaal.

      Een electrische motor van 400pk (max vermogen) of 200pk die je op dezelfde manier rijdt aan bv constante snelheid gaat echt hetzelfde verbruiken aan stroom.
      Om bv 120 km/h te rijden constand heb je maar 20-25 pk of 17-20 kW vermogen nodig.

      Doe je dat met een benzine auto, dan gaat je verbruik wel omhoog met de cilinderinhoud (meer wrijving) of het aantal cilinders (nog eens meer wrijving). Dat is de reden achter downsizing.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

        Als ge het zo beziet wel, maar dan baseert ge u vooral op de pk's. Niet iedereen wil een auto die minder dan 6 seconden doet, maar gewoon een electrische wagen met pakweg 150pk die er 9 seconden over doet, maar vooral een goede range heeft. En dan wordt het een hele andere vergelijking.
        150 pk om hoeveel ton voort te bewegen? Steek de batterijen van een model 3 in een Zoe en je hebt een slak.

        Ik heb met een i3 gereden en die deed mij heel hard aan mijn moeder haar 3L denken. Overal zie je de gewichtsbesparing, op zich geen slechte zaak maar het geeft wel het probleem van een EV aan
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

          Klopt niet helemaal.

          Een electrische motor van 400pk (max vermogen) of 200pk die je op dezelfde manier rijdt aan bv constante snelheid gaat echt hetzelfde verbruiken aan stroom.
          Om bv 120 km/h te rijden constand heb je maar 20-25 pk of 17-20 kW vermogen nodig.

          Doe je dat met een benzine auto, dan gaat je verbruik wel omhoog met de cilinderinhoud (meer wrijving) of het aantal cilinders (nog eens meer wrijving). Dat is de reden achter downsizing.
          Daarom helpt het ook meer om met je Tesla tussen de vrachtwagens te gaan hangen dan met je 3 liter benzine.

          Zo een 1.4 die dan ook nog eens cilinders kan gaan uitschakelen heeft een bestaansreden
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • Dat was vroeger ook al zo.
            Als je een goede zuinige motor had was er een groot verschil tussen rijden als gek, en zuinig rijden.
            Neem een 4l V8, en je kan doen wat je wil, dat verbruik verandert amper omdat de motor zelf alle wrijving al opneemt.

            Comment


            • die electrische motor van xxxx pk steekt meestal niet in een wagen van 1400 kg maar van bv 2000kg,mij maakt niemand wijs dat het verbruik bij een bepaalde snelheid hetzelfde is,en al zeker niet als ze hier beginnen over van nul naar 100 in xxx seconden.meer vermogen,grotere batterij meer gewicht,daar ging mijn reactie over,mss beetje ongelukkig uitgedrukt?
              als ik het gemiddelde verbruik van een tesla bv(sorry,iedereen heeft het over tesla) bekijk weet ik hoe laat het is.gaspedaal op de vloer is verbruik maal 3 minstens
              en natuurlijk heeft niet iedereen de behoefte aan 6sec-100km,ik al zeker niet.
              gestandaardiseerde cyclus is volgens mij net hetzelfde als het verbruik van een brandstofwagen,dat haalt ook bijna nooit iemand.

              Comment


              • Vanaf nu te bestellen (long range AWD versie), ook zonder reservatie.

                Comment


                • Levering 2025?

                  Comment


                  • Mss toch iets om als mogelijke koper te bekijken.

                     

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Vanaf nu te bestellen (long range AWD versie), ook zonder reservatie.
                      €68280 met full autopilot.
                      Levering maart beweren ze, als je vandaag €2000 overmaakt.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Nu bestellen is levering maart ofzo. Verschiet er ook van maar blijkbaar is de vraag naar de dure versie niet zo enorm en wacht de massa op goedkopere versie, die ze nog steeds niet produceren. Als je dus in bent voor een dure versie is dit goed nieuws.

                        Comment


                        • Productiekwaliteit is inderdaad ook hetgeen waar ik me het meeste zorgen over zou maken indien ik er een zou bestellen. Motor en batterijen zijn waarschijnlijk vrij goed in orde, maar lak en zo?

                          Comment


                          • misschien krijgt ge er wel een pot verf en een borstel bij?

                            Comment


                            • Gisteren even bekeken in Antwerpen , op het eerste gezicht is de afwerking al beter dan de eerste model S, zetels en de onhandige klinken vond ik wat minder
                              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
                              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

                              Comment


                              • wat is er mis met de zetels? een (te) lage zit zou voor mij ook een afknapper zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                  €68280 met full autopilot.
                                  Levering maart beweren ze, als je vandaag €2000 overmaakt.
                                  En de goedkoopste zou nog dik naar 55k gaan. Dat is nog net te veel voor een grote doorbraak.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                    En de goedkoopste zou nog dik naar 55k gaan. Dat is nog net te veel voor een grote doorbraak.
                                    Ze baseren hun prijzen op die van de heilige drievuldigheid natuurlijk. Alles wat ze meer vangen dan de werkelijke waarde van hun creatie is snel meegenomen uiteraard.
                                    Als je ziet wat Duitse en andere merken tegenwoordig willen/durven vragen voor een C-segment wagen.
                                    Een wagen is maar zoveel waard dan dat een zot er wil voorgeven natuurlijk, waar dat geldt zo voor alle voertuigen en voorwerpen.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

                                      Ze baseren hun prijzen op die van de heilige drievuldigheid natuurlijk. Alles wat ze meer vangen dan de werkelijke waarde van hun creatie is snel meegenomen uiteraard.
                                      Als je ziet wat Duitse en andere merken tegenwoordig willen/durven vragen voor een C-segment wagen.
                                      Een wagen is maar zoveel waard dan dat een zot er wil voorgeven natuurlijk, waar dat geldt zo voor alle voertuigen en voorwerpen.


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                      Tuurlijk. Het heeft geen zin om zo veel orders te krijgen aan lage prijzen dat je ze niet geproduceerd krijgt.
                                      Er is amper competitie, dus ....

                                      Comment


                                      • Ze romen gewoon de markt af. Eerst de duurdere exemplaren in zo veel mogelijk landen verkopen. Dan een trapje lager (mid range , RWD), dan pas de instap versie.
                                        Veel keuze hebben ze natuurlijk niet als ze niet failliet willen gaan.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                                          En de goedkoopste zou nog dik naar 55k gaan. Dat is nog net te veel voor een grote doorbraak.
                                          Ik denk dat ik hem toch meeneem in mijn keuze voor nieuwe leasewagen volgend jaar.

                                          BMW 420dA : >>>

                                          Comment

                                          Working...
                                          X