Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 3-Serie G20 (2019)
Collapse
X
-
VERLENGDE BMW 3-SERIE BETER IN BEELD
In januari dit jaar konden we jullie al de eerste foto's van de verlengde versie van de 3-serie laten zien. In China heeft BMW nu meer details losgelaten van de voor de lokale markt bestemde 3-serie 'L'.
Zojuist zagen we de A35-versie van de A-klasse Limousine en nu laat ook BMW een speciaal voor de Chinese markt uitgerekte sedan zien: de 3-serie L. De Dreier beleeft zijn publieksdebuut als 325Li.
De wielbasis van de verlengde 3-serie neemt met 11 centimeter toe ten opzichte van het Europese model en komt daarmee uit op 2,96 meter. De totale lengte van de Chinese 3-serie komt op 4,83 meter te liggen, 13 centimeter langer dan het origineel.
De beenruimte op de achterbank neemt dankzij de verlenging met een ruime 4 centimeter toe. Ook de instap moet voor deze passagiers net even eenvoudiger worden, zodat de portieren fors langer zijn dan bij de internationale 3-serie. BMW geeft de Chinese 3-serie onder andere nieuwe hoofdsteunen en een middenarmsteun en monteert extra interieurverlichting. De bagageruimte ligt op 480 liter en dat is gelijk aan die van de hier bekende 3-serie.
De 3-serie L zal worden gebouwd door BMW Brilliance Automotive (BBA), een joint venture die BMW in China met Brilliance heeft. De auto rolt straks van de band in Shenyang. BMW schroeft in China overigens ook de reguliere 'korte' 3-serie in elkaar. Ook de X1 en 5-serie zien in Shenyang in verlengde vorm het levenslicht.
BMW brengt de 3-serie L als 325Li onder de Chinese aandacht. In die versie ligt een 184 pk en 300 Nm sterke 2,0-liter viercilinder, een turboblok dat aan een achttraps Steptronic-automaat is gekoppeld.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
HET DUURDE EVEN
GELEKT: BMW 3-SERIE TOURING
Terwijl de nieuwe BMW 3-serie alweer even op onze wegen rondrijdt, wachten we nog met smart op de Touring-versie. Aan het wachten komt nu een eind, want vlak voor de officiële onthulling duikt de Dreier-stationcar op.
Het is Carscoops dat twee beelden van de 3-serie heeft opgedoken. De beelden belandden vandaag op het internet door fanatieke bloggers op Germancar4um. We zien een foto van een rijdende 3-serie Touring in een unieke blauw-groenige kleur. Zoals verwacht zet BMW de ontwerpstijl van de sedan door. De achterlichten lijken eenzelfde soort 3D-effect te krijgen. Het knopje onder de ruitenwisser verklapt dat de achterruit wederom los te openen is. Het front van de BMW lijkt ongewijzigd.
We zijn na ruim dertig jaar toe aan de zesde generatie van de 3-serie Touring. De huidige draait sinds 2012 mee en kreeg in 2015 een facelift. Op korte termijn verwachten we officieel bericht van BMW zelf.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
PRAKTISCH ZELFDE RUIMTE, MAAR TOCH RUIMER
BMW PRESENTEERT 3-SERIE TOURING
De stationwagon-liefhebbers bij BMW worden uit hun lijden verlost, want BMW onthult ruim acht maanden na de sedan de 3-serie Touring.
Het gaat hier uiteraard uitsluitend om ontwerpnieuws, want onderhuids deelt de stationwagon zijn techniek met de (veel) eerder gepresenteerde sedan. Door ook nu gebruik te maken van het nieuwe CLAR-platform groeit de stationvariant van de 3-serie een stuk in vergelijking met zijn voorganger. De wielbasis is 4,1 centimeter langer (2,85 meter in totaal), de gehele lengte bedraagt nu 4,71 meter. Deze extra centimeters komen vooral de binnenruimte ten goede. Met 500 tot 1.500 liter kofferbakruimte groeit de ruimte daar echter maar met 5 liter. De ontwerpers beloven echter wel dat het geheel bruikbaarder is dan voorheen.
BMW zet bij de stationwagon de ontwerpstijl van de sedan door. De neus blijft ongewijzigd, de achterkant wordt gekenmerkt door dezelfde soort 3D-achterlichten. De achterruit kan zoals altijd los van de rest van de (standaard automatisch te openen) achterklep worden geopend. De vouw boven de achterste wielkast wordt wat extra aangezet bij de Touring in vergelijking met de sedan. Binnenin komen we uiteraard het nieuw getekende interieur tegen met het (optionele) 10,25-inch scherm voor het infotainment.
BMW heeft vanaf de marktintroductie zes motoren voor de 3-serie Touring klaarliggen: de 320i (184 pk), 330i (258 pk) en M340i (374 pk) als benzineversies en de 318d (150 pk), 320d (190 pk) en 330d (265 pk) als diesel. De huidige sedan is er ook als 330e, maar die ontbreekt vooralsnog op de lijst van de Touring. Per november komen daar twee benzineblokken en één diesel bij. In de zomer van 2020 volgt voor de eerste keer een plug-in 3-serie Touring. De huidige instapprijs voor een reguliere 3-serie 320i bedraagt € 48.222. Verwacht voor de Touring een meerprijs van ongeveer € 2.500.
In 1988 maakten we voor het eerst kennis met een stationcarversie van de middenklasser uit Beieren. Ondertussen is dit de zesde generatie Touring. De productieteller staat na 32 jaar op ongeveer 1,7 miljoen stuks.
Comment
-
De touring : gewoon de volgende leaseslet voor werfbezoek“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Volgend jaar nieuwe bedrijfswagen te bestellen. Ik moet dan kiezen tussen deze, een A4 of een C.
C = saai
A4 eigenlijk ook, ok ze hebben wel de animated pinkers en zo, waar BMW spijtig genoeg nog niet aan meedoet want ik vind dat wel mooi.
maar het zal toch een 3 worden, echt ferm mooie wagen. dat wordt dan mijn 3e dreier op rij. ik was van plan eens een ander merk te nemen want 8 jaar met quasi dezelfde wagen (mijn huidige is eigenlijk maar een facelift van mijn vorige) was ik het wat beu, maar deze ziet er toch wel weer heel strak uitThere's no such thing as too much snow
BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)
Comment
Comment