Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Getunede wagen gezien? Foto getrokken? Zet ze hier!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C
    Het probleem is dat mensen nu eenmaal een mening hebben en deze ook willen uiten, de ene al wat discreter dan de andere.

Dat er hier op dit forum leden zijn die nogal sceptisch tegenover tuning staan is ook heel normaal, dit is (in essentie) een autoforum en dus geen tuningforum.

Persoonlijk vindt ik de meeste tuning wel kunnen, al ben ik zelf niet zo voor "overdreven" tuning (niet dat ik het niet kan appreciëren maar omdat het in sommige gevallen niet praktisch en soms ook niet verantwoord vindt).

Voor de rest sluit ik mij aan bij tuscani:

Grtz
    Zie dit is een perfect vb van hoe het wel kan. die zegt zijn mening zonder iemand te krenken of iemand zijn werk af te breken!!! hij is ook ni zo verzot op tuning maar zijn reacties zijn wel respectvol tegen over de andere!!!

thnx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TB for kids
      Zie dit is een perfect vb van hoe het wel kan. die zegt zijn mening zonder iemand te krenken of iemand zijn werk af te breken!!! hij is ook ni zo verzot op tuning maar zijn reacties zijn wel respectvol tegen over de andere!!!

thnx
      Ik ben wel verzot op uw velgen, zou ik zo nieuwsgierig mogen zijn en vragen welke het juist zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa
        Moet ik het simpeler uitleggen misschien? Ik jaag jullie niet buiten, ik geef enkel een advies en ik zeg:

Duidelijk?
        Het is ook zoals al eerder vernoemd dit is op dit forum een onderdeel van een tuning topic dus al wie niet van tuning houd of zich ni kan inhouden om respectvol te antwoorden ga dan naar een ander topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C
          Ik ben wel verzot op uw velgen, zou ik zo nieuwsgierig mogen zijn en vragen welke het juist zijn?
          tuurlijk dat wrm ni het zijn de BSA nikitta black. je hebt nu ook ongeveer onder dit zelfde principe de fearles velgen!!!

MVG

Comment

• Man man man ... tuning kan heel mooi zijn en ook héél eenvoudig, kijk maar naar mijn auto! Nadeel van de 'echte' tuners is dat ze hun mening niet op een normale manier kunnen uiten en niet tegen kritiek kunnen. Als je een beetje anders doet dan de middelmaat moet je wat opmerkingen verwachtende zijn. Iedereen heeft ook al gezegd dat mijn voorbumper lelijk is ... so what?!

Eén iets: gedraag je eens zoals een volwassen mens en dit zou één van de mooiste topics kunnen worden, want er worden naar mijn inzien héél veel mooie dingen gedaan in tuning!
            2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
            2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• en vooraleer er weer mensen met nuteloze verwijten beginnen te smijten over keuring ed normaal vind je hier alles in terug.

http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf

MVG

Comment

en vooraleer er weer mensen met nuteloze verwijten beginnen te smijten over keuring ed normaal vind je hier alles in terug.

http://www.mobilit.fgov.be/data/rout.../ci060512a.pdf

MVG
                wat betreft keuring wil ik toch wel een het volgende opmerken. er is een duidelijk en groot verschil tussen de keuringscentra! sommige laten tuning toe en andere doen er alles aan om de getunede wagens tegen te houden. zo weet ik dat ze er in brugge alles aan doen om je tegen te houden.

om die reden vind ik het dan ook een terrecht nadeel van tuning: namelijk dat je bij de jaarlijkse keuring toch wat probs kan verwachten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                  Man man man ... tuning kan heel mooi zijn en ook héél eenvoudig, kijk maar naar mijn auto! Nadeel van de 'echte' tuners is dat ze hun mening niet op een normale manier kunnen uiten en niet tegen kritiek kunnen. Als je een beetje anders doet dan de middelmaat moet je wat opmerkingen verwachtende zijn. Iedereen heeft ook al gezegd dat mijn voorbumper lelijk is ... so what?!

Eén iets: gedraag je eens zoals een volwassen mens en dit zou één van de mooiste topics kunnen worden, want er worden naar mijn inzien héél veel mooie dingen gedaan in tuning!
                  begrijp me ni verkeerd maar dit heeft niets te maken met echte tuners of niet dit ligt gewoon zoals ze zeggen '' aan den aard vant beestje'' ook niet tuners kunnen moeilijk kritiek verdragen. dus iedere mens is anders en daar moet je een beetje voor oppassen hoe je jezelf in verwoord!!!

Comment

Het is ook zoals al eerder vernoemd dit is op dit forum een onderdeel van een tuning topic dus al wie niet van tuning houd of zich ni kan inhouden om respectvol te antwoorden ga dan naar een ander topic.
                    Kijk, ik ben duidelijk geweest en ik zeg het nog één maal:

discussie kan en mag op een RESPECTVOLLE manier van ALLE partijen. Jullie zijn allemaal (bijna) volwassen mensen, dus gebruik die volwassenheid ook.
                    Kan dit niet, dan zien wij ons als beheerders verplicht in te grijpen.

En onthou goed dat smaken verschillen, altijd! Je kan met geen argument ter wereld iemand overtuigen om net hetzelfde de denken. Dus steek daar vooral je energie niet teveel in. Neem ook vooral de tijd om je post duidelijk te maken, want met verkeerde woorden of zinnen gaat iemand je al vlug verkeerd begrijpen en komt er hommeles van.

Om te bewijzen dat discussie kan en mag op dit forum (want sommigen denken blijkbaar anders) laat ik jullie verder doen, maar gaat iemand uit de bocht dan volgen er sancties. Da's de enige spelregel.

Comment

Om te bewijzen dat discussie kan en mag op dit forum (want sommigen denken blijkbaar anders) laat ik jullie verder doen, maar gaat iemand uit de bocht dan volgen er sancties. Da's de enige spelregel.
                      Toch niet in dit topic (getunede wagen gezien? ... ). Kan er geen nieuw topic geopend worden waar de voor- en tegenstanders op een volwassen manier met redelijke argumenten in discussie kunnen gaan ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                        Toch niet in dit topic (getunede wagen gezien? ... ). Kan er geen nieuw topic geopend worden waar de voor- en tegenstanders op een volwassen manier met redelijke argumenten in discussie kunnen gaan ?
                        Daar ben ik ook fan van, met zero-tolerantie om scheldpartijen te vermijden...

Comment

begrijp me ni verkeerd maar dit heeft niets te maken met echte tuners of niet dit ligt gewoon zoals ze zeggen '' aan den aard vant beestje'' ook niet tuners kunnen moeilijk kritiek verdragen. dus iedere mens is anders en daar moet je een beetje voor oppassen hoe je jezelf in verwoord!!!
                          dan zou jij toch beter een nieuwe start maken als ik van jouw was. als je eerste post in een forum al direct kritiek is kan je het wel schudden ...

ik ben hier nu al een tijdje en ik heb ook eerst goed kennisgemaakt en beseft dat er hier hele toffe mensen zijn en mensen van wie je alles met een korreltje zout moet nemen ( hé stefanus en franky ). het zijn stuk voor stuk hele goede mensen die respectvol met elkaar omgaan.

excuseer je en neem een nieuwe goede start!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caractere
                            dan zou jij toch beter een nieuwe start maken als ik van jouw was. als je eerste post in een forum al direct kritiek is kan je het wel schudden ...

ik ben hier nu al een tijdje en ik heb ook eerst goed kennisgemaakt en beseft dat er hier hele toffe mensen zijn en mensen van wie je alles met een korreltje zout moet nemen ( hé stefanus en franky ). het zijn stuk voor stuk hele goede mensen die respectvol met elkaar omgaan.

excuseer je en neem een nieuwe goede start!
                            ik heb geen sec. spijt van wat ik in mijn eerste post gezegd heb en wrm, omdat ik wou aantonen dat je door deze woorden en uitdrukkingen te gebruiken de mensen aanvalt zowel tuned minded als tegenstaanders. later op dit topic heeft iemand daarop gereageerd en daar heb ik dan mijn eindreactie opgegeven waarop ik aan het wachten was. niemand wordt graag aangevallen of beoordeeld en daarom heb ik dit gedaan. heb gewoon respect voor ieder zijn smaak en levenswijze.

MVG

Comment

niemand wordt graag aangevallen of beoordeeld
                              Wij ook niet.

En ik hou er al zéker niet van om over dezelfde kam als iedereen geschoren te worden.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                Dat heeft geen enkele zin. Ik zie niet in hoe voor & tegenstanders van dergelijke materie elkaar gaan kunnen bekeren of tot inzicht/begrip brengen. Ieder heeft zijn/haar hobby en daar hebben anderen gewoon mee te leven, zolang ze geen hinder veroorzaakt.

We hebben hier al zoveel discussies gehad die gaan over smaken & voorkeuren en telkens weer komt het op hetzelfde liedje neer: smaken verschillen. Dit gaat niet over een politiek iets waar de ene partij de andere moet overtuigen van de zin/onzin van een bepaald iets. En als het erop neer komt doet ieder gewoon best zijn of haar eigen ding in de leefwereld waar dat het beste past!

Aangezien wij een algemeen forum zijn en 'aftermarket aanpassingen & individualisering' (voorheen 'tuning & ICE', aangepast om al wat minder voor controverse te veroorzaken...) een randverschijnsel is bij ons, om toch tegemoet te komen aan de vragen hierrond, heeft het weinig nut dat we er hier een pleidooi gaan over opstellen. Er zijn enkele uitstekende tuningfora op het internet en liefhebbers/geïnteresseerden van het onderwerp zijn op die fora veel beter af dan hier bij ons, dat is een simpele zaak om toe te geven.

Bottom line is dat het gedaan moet zijn met altijd datzelfde gekibbel. Het verzuurt de relaties onderling én het forum. Als het aan mij ligt gaat dat 'afgrijselijke tuning' topic er ook meteen uit, daar gaat eerst nog overleg over gepleegd worden. Ik vermoed dat als we dat er al uitgooien -het is eigenlijk niet meer als een 'lach eens met andermans hobby topic'- dat we dan al een stap in de goede richting zetten om wat respect voor elkander op te brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                                  Wij ook niet.

En ik hou er al zéker niet van om over dezelfde kam als iedereen geschoren te worden.
                                  wij ook niet. dus je kan mss proberen om objectief te blijven en respectvol te blijven ook al vind je er niks aan.

Comment

• * ik had me voorgenomen om hier niet meer te reageren *

* zou ik? *

* nee, goeie voorbeeld geven ... *

Door die discussie hier in dit topic te starten heb je waarschijnlijk het enige topic op dit forum om zeep geholpen waar respect voor 'tuning' getoond wordt.

my 2 cents

edit: aangepast om vb van mod te volgen

Comment

Dat heeft geen enkele zin. Ik zie niet in hoe voor & tegenstanders van dergelijke materie elkaar gaan kunnen bekeren of tot inzicht/begrip brengen. Ieder heeft zijn/haar hobby en daar hebben anderen gewoon mee te leven, zolang ze geen hinder veroorzaakt.

We hebben hier al zoveel discussies gehad die gaan over smaken & voorkeuren en telkens weer komt het op hetzelfde liedje neer: smaken verschillen. Dit gaat niet over een politiek iets waar de ene partij de andere moet overtuigen van de zin/onzin van een bepaald iets. En als het erop neer komt doet ieder gewoon best zijn of haar eigen ding in de leefwereld waar dat het beste past!

Aangezien wij een algemeen forum zijn en 'aftermarket aanpassingen & individualisering' (voorheen 'tuning & ICE', aangepast om al wat minder voor controverse te veroorzaken...) een randverschijnsel is bij ons, om toch tegemoet te komen aan de vragen hierrond, heeft het weinig nut dat we er hier een pleidooi gaan over opstellen. Er zijn enkele uitstekende tuningfora op het internet en liefhebbers/geïnteresseerden van het onderwerp zijn op die fora veel beter af dan hier bij ons, dat is een simpele zaak om toe te geven.

Bottom line is dat het gedaan moet zijn met altijd datzelfde gekibbel. Het verzuurt de relaties onderling én het forum. Als het aan mij ligt gaat dat 'afgrijselijke tuning' topic er ook meteen uit, daar gaat eerst nog overleg over gepleegd worden. Ik vermoed dat als we dat er al uitgooien -het is eigenlijk niet meer als een 'lach eens met andermans hobby topic'- dat we dan al een stap in de goede richting zetten om wat respect voor elkander op te brengen.
                                      dat zegt de man die vol respect zelf net zegt het 'afgrijselijke tuning' topic??
                                      sorry maar deze uitlating beoogd zelf van weinig respect moet ik zeggen!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krulle
                                        * ik had me voorgenomen om hier niet meer te reageren *

* zou ik? *

* nee, goeie voorbeeld geven ... *

Door die discussie hier in dit topic te starten heb je waarschijnlijk het enige topic op dit forum om zeep geholpen waar respect voor 'tuning' getoond wordt.

my 2 cents

edit: aangepast om vb van mod te volgen
                                        zoals de mod zelf zegt als je dan toch een tuning liefhebber bent ga dan naar de zovele lopende tuning forums. en sorry maar noem je dit topic een topic waar rrespect voor tuning getoond word??? sorry ik denk dat ik dan door een andere bril lees als jij. met alle respect voor mensen met een bril he

Comment

dat zegt de man die vol respect zelf net zegt het 'afgrijselijke tuning' topic??
                                          sorry maar deze uitlating beoogd zelf van weinig respect moet ik zeggen!!!
                                          Jij begrijpt werkelijk níets van wat ik hier sta uit te leggen blijkbaar, lees jij überhaupt wel wát ik post? Duidelijk niet, want dan zouden er zo geen stompzinnige reacties volgen.

Ik ga het niet blijven herhalen, als jij het niet wil begrijpen, kom dan hier ook niet om begrip vragen!

Comment

Working...
                                          X