Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het Grote Politie ergernis topic.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik zie trouwens nog steeds ongelofelijk veel "foute" Duitse transitplaten rijden, die met het gele merkteken.
    Idd
    Al 3 in beslag genomen deze maand. Het is een plaag. Polen komen auto's opkopen in België en rijden met die platen terug naar Polen.

Spijtig genoeg weten niet veel agenten hoe deze materie in elkaar zit.

Ik blijf ze controleren en wegslepen.

edit: op één vlak zijn ze legaal :
    Ik ( persoon ingeschreven in België ) koop auto in Duitsland en rij hiermee rond om de administratie rond te krijgen ( binnen de geldigheid van de 5 dagen ).
    Polen die hier auto's opkopen voor export of soortgelijk kan niet.

Comment

Ik zie trouwens nog steeds ongelofelijk veel "foute" Duitse transitplaten rijden, die met het gele merkteken.
      Tsss, tsss, ik zit nu niet veel meer op de snelweg, maar enkele jaren terug was ik een kei in het spotten van valse nummerplaten (niet voorzien van het DIV-merkteken). En ik verzeker je dat ik er af en toe één zag. Meestal met hetzelfde type bestuurder, trouwens...

Comment

• Ik weet het enkel omdat jij dat ooit gepost hebt, trouwens

Maar het valt me wel op. Volgens mij meestal uit onwetendheid, aangezien ik vaak zelfs nieuwe wagens in een treintje met zo'n plaat zie rijden.

Comment

Ik weet het enkel omdat jij dat ooit gepost hebt, trouwens

Maar het valt me wel op. Volgens mij meestal uit onwetendheid, aangezien ik vaak zelfs nieuwe wagens in een treintje met zo'n plaat zie rijden.
          Zelfs eens een Pool gecontroleerd. Deze reed met zo een gele Duitse nrplt. Zijn inschrijvingsbewijs was niet ingevuld => met één nummerplaat deed die 5 dagen aan een stuk auto's naar de haven en terug. Dus moest die maar één nrplt kopen ipv meerdere...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
            Een geschreven verzekering is inderdaad 'louche', er wordt al te veel misbruik van gemaakt en een verzekering met geldigheid van twee weken is ook vrij bijzonder. Zeker wanneer dat document zeer slordig is ingevuld, kan er gerust overgegaan worden tot takeling op basis van vermoeden niet-verzekering.
            Gek dat dat nog bestaat. Uit mijn makelaar z'n printer rolt een mooi groen formulier dat niet te onderscheiden valt van hetgeen een week later in de brievenbus ligt, behalve de geldigheid van 1 of 2 maanden (in afwachting van het formulier voor een jaar).

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
            Je hebt nog geluk gehad, normaal gezien word je kentekenplaat in beslag genomen en wordt heel het verhaal in een mooi proces-verbaal gegoten. Ook wat betreft de keuring maak je een inbreuk.
            Goh, wat is normaal gezien... Ik heb je bovenstaande nog al horen verkondigen dat mensen heel hun auto kwijt waren, maar in realiteit heb ik er buiten jezelf nog nooit van gehoord... Een inbreuk is het wel, maar de wagen is verzekerd en vaak houdt men het bij een boete... Als Gio een geldig keuringsdocument heeft, maar niet de bijbehorende inschrijving en nummerplaat is de wagen overigens ook nog altijd gekeurd, en kan je hem enkel lappen op inschrijving.

Comment

• Wat is overigens de correcte procedure voor een tijdelijke Duitse plaat voor een Belgische vennootschap? Een rode versie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Wat is overigens de correcte procedure voor een tijdelijke Duitse plaat voor een Belgische vennootschap? Een rode versie?
                Hoe je die moet bekomen? Dat weet ik niet.
                Zijn toegestaan in Belgïe ( op voorwaarde dat de datum niet verlopen is en het inschrijvingsbewijs goed is ingevuld ).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                  Als mijn geheugen me niet in de steek laat zou hij, naar het schijnt (volgens hemzelf), vroeger nog een tijdje bij de politie gewerkt hebben ??

je hebt een goed geheugen mijn vriend
                  dit klopt .

zeer goed .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
                    Zelfs eens een Pool gecontroleerd. Deze reed met zo een gele Duitse nrplt. Zijn inschrijvingsbewijs was niet ingevuld => met één nummerplaat deed die 5 dagen aan een stuk auto's naar de haven en terug. Dus moest die maar één nrplt kopen ipv meerdere...

Je moet wel toegeven...wat is de kans dat je gepakt wordt? Miniem.

Comment

Gek dat dat nog bestaat. Uit mijn makelaar z'n printer rolt een mooi groen formulier dat niet te onderscheiden valt van hetgeen een week later in de brievenbus ligt, behalve de geldigheid van 1 of 2 maanden (in afwachting van het formulier voor een jaar).

Goh, wat is normaal gezien... Ik heb je bovenstaande nog al horen verkondigen dat mensen heel hun auto kwijt waren, maar in realiteit heb ik er buiten jezelf nog nooit van gehoord... Een inbreuk is het wel, maar de wagen is verzekerd en vaak houdt men het bij een boete... Als Gio een geldig keuringsdocument heeft, maar niet de bijbehorende inschrijving en nummerplaat is de wagen overigens ook nog altijd gekeurd, en kan je hem enkel lappen op inschrijving.
                      Nummerplaat kan je op dat vlak in beslag nemen ( deze wordt dan teruggestuurd naar de DIV ).
                      Keuring is geldig en verzekeringsbewijs ook. Als je als verbalisant een vermoeden hebt kan je wel optreden . Hangt af van de verwoording in het proces verbaal. Voertuig zal mss niet weggesleept worden maar er zal mss een klem opgezet worden ( zo worden er geen takel / stallingskosten gemaakt ).

Comment

Hoe je die moet bekomen? Dat weet ik niet.
                        Zijn toegestaan in Belgïe ( op voorwaarde dat de datum niet verlopen is en het inschrijvingsbewijs goed is ingevuld ).

je betaald de garage waar je u wage hebt gekocht 200 euro en je rijd een maand op duitse platen
                        zo heb ik het toch gedaan
                        doen ik een bmw cabrio ben gaan kope .

Comment

Nummerplaat kan je op dat vlak in beslag nemen ( deze wordt dan teruggestuurd naar de DIV ).
                          Keuring is geldig en verzekeringsbewijs ook. Als je als verbalisant een vermoeden hebt kan je wel optreden . Hangt af van de verwoording in het proces verbaal. Voertuig zal mss niet weggesleept worden maar er zal mss een klem opgezet worden ( zo worden er geen takel / stallingskosten gemaakt ).

hahaah i have seen it all
                          ze ma zeker da ze u wage in beslag neme nog maar te zwijge van gerecht koste die je later krijgt 1800euro
                          Last edited by ; 21/10/2009, 18:01.

Comment

Het labo rijdt met witte ongemarkeerde bestelwagens.

achzo thnx is wel raar gistere weer een bestelwage gezien met reclame van plaatsing van rame en deure
                            meneer had ook een zwaailicht op zen dashbord

Comment

• Geen politie-ergernis, maar eerder een D.I.V. ergernis...

Vorige week 's ochtends naar Kontich gereden om de nummerplaten af te halen. Na de procedure via Douane ivm vignet, gelijkvormigheidsattest, keuring en verzekering dachten we dat alles in orde was. Iets voor 11 aangekomen, het kantoor is open tot 12:30h dus dat moest lukken...

NOT

Circa 50 wachtenden voor ons, in de hoop dat de 3 loketten dat enigszins vlot konden verwerken toch maar blijven staan.
                              Plots om 12:00 (op internet sluiten ze om 12h:30) staat het meest volumineuze personeelslid op, roept luidkeels dat het kantoor gaat sluiten en of iedereen toch wel ogenblikkelijk de zaal zou willen verlaten. Een zaal die nog volstond met ca 50-100 man, waarvan sommigen al vanaf 10u 's ochtends wortel zaten te schieten.
                              Ik vroeg dan ook beleefd aan de desbetreffende mevrouw of de douane in de namiddag dan toch nog aanwezig zou zijn, aangezien dat bij een import verplicht is. Die vraag werd zeer enthousiast met nee-geschud onthaald.

Dan naar Alken gereden, daar was de douane in de namiddag wél aanwezig. Daar ook nog eens een uurtje gewacht, waarna me gemeld werd dat er geen platen aan mij konden worden meegegeven aangezien ik geen rijksregisternummer heb. Gelukkig was Bart mee, die nu voor me werkt. Ik moest dus ter plekke als vertegenwoordiger van de firma een volmacht schrijven aan "het personeelslid" zodanig dat ze de nummerplaten eerst aan hem konden overhandigen.

Pure kafka!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                                Tsss, tsss, ik zit nu niet veel meer op de snelweg, maar enkele jaren terug was ik een kei in het spotten van valse nummerplaten (niet voorzien van het DIV-merkteken). En ik verzeker je dat ik er af en toe één zag. Meestal met hetzelfde type bestuurder, trouwens...
                                Ik doe dagelijks 250km en er gaat geen dag voorbij zonder dat ik iemand zie met een reproductie achteraan ipv een origineel ... ofwel zonder nummerplaten, of ...
                                eigenlijk zot hoe klein de pakkans is, als je 't zo ziet.
                                1963 Land Rover Series IIa
                                1994 Mercedes SL320
                                2015 Land Rover Discovery SDV6
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Geen politie-ergernis, maar eerder een D.I.V. ergernis...

Vorige week 's ochtends naar Kontich gereden om de nummerplaten af te halen. Na de procedure via Douane ivm vignet, gelijkvormigheidsattest, keuring en verzekering dachten we dat alles in orde was. Iets voor 11 aangekomen, het kantoor is open tot 12:30h dus dat moest lukken...

NOT

Circa 50 wachtenden voor ons, in de hoop dat de 3 loketten dat enigszins vlot konden verwerken toch maar blijven staan.
                                  Plots om 12:00 (op internet sluiten ze om 12h:30) staat het meest volumineuze personeelslid op, roept luidkeels dat het kantoor gaat sluiten en of iedereen toch wel ogenblikkelijk de zaal zou willen verlaten. Een zaal die nog volstond met ca 50-100 man, waarvan sommigen al vanaf 10u 's ochtends wortel zaten te schieten.
                                  Ik vroeg dan ook beleefd aan de desbetreffende mevrouw of de douane in de namiddag dan toch nog aanwezig zou zijn, aangezien dat bij een import verplicht is. Die vraag werd zeer enthousiast met nee-geschud onthaald.

Dan naar Alken gereden, daar was de douane in de namiddag wél aanwezig. Daar ook nog eens een uurtje gewacht, waarna me gemeld werd dat er geen platen aan mij konden worden meegegeven aangezien ik geen rijksregisternummer heb. Gelukkig was Bart mee, die nu voor me werkt. Ik moest dus ter plekke als vertegenwoordiger van de firma een volmacht schrijven aan "het personeelslid" zodanig dat ze de nummerplaten eerst aan hem konden overhandigen.

Pure kafka!

ahhaah kontich da zen voze mense die daar werke al kom je daar om 05 u
                                  dan sta je savonds nog aan te schuive echt grrrrrr

daar moe je zeker ni heen gaan.

grtz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                    Ik doe dagelijks 250km en er gaat geen dag voorbij zonder dat ik iemand zie met een reproductie achteraan ipv een origineel ...
                                    Hoe zie je dat er achteraan geen origineel meer opzit? Aan dat logo dat er bovenaan in het midden moet opstaan ? Ik rij namelijk rond met een nummerplaat die begint met EDx-xxx en daar is de verf van het logo al lang af. De letters en cijfers heb ik al eens overschilderd, maar het DIV logo is niet meer zichtbaar (van ver gezien dan, het reliëf zit er nog op)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                      Hoe zie je dat er achteraan geen origineel meer opzit? Aan dat logo dat er bovenaan in het midden moet opstaan ? Ik rij namelijk rond met een nummerplaat die begint met EDx-xxx en daar is de verf van het logo al lang af. De letters en cijfers heb ik al eens overschilderd, maar het DIV logo is niet meer zichtbaar (van ver gezien dan, het reliëf zit er nog op)
                                      Net door het ontbreken van het reliëf en de andere vorm van de letters van een duplicaat herken je de namaak. Alhoewel ik mij perfect kan voorstellen dat er ook met exact nagemaakte platen rondrijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jules Winnfield Bekijk Berichten
                                        Net door het ontbreken van het reliëf en de andere vorm van de letters van een duplicaat herken je de namaak. Alhoewel ik mij perfect kan voorstellen dat er ook met exact nagemaakte platen rondrijden...
                                        Voor een geoefend oog is dat zeer makkelijk te herkennen .

En vergis je niet, sommige originelen lijken reproducties, maar zijn het niet.

Comment

Overeenkomst artikel 36 van het KB op de inschrijving. Het gaat ook niet om de inbeslagname van de wagen, wel van de kentekenplaat indien er een geldig verzekeringsbewijs bestaat.

Het voertuig diende een tweedehandskeuring te ondergaan.

Ik heb trouwens al iemand gehad die iedere maand een nieuw handgeschreven verzekeringsbewijs bleek te hebben, telkens voor dezelfde kentekenplaat, maar ander voertuig. Het is algemeen geweten dat er met handgeschreven verzekeringsbewijzen gesjoemeld wordt. Ze bestaan ook zo goed als niet meer. Reden te meer om achterdochtig te zijn ...

Wat ook vaker voorkomt, niet-ingeschreven voertuigen hier kopen en er dan gewoon buitenlandse (Poolse) nummerplaten ophangen. Veel collega's gaan er vanuit dat een voertuig met buitenlandse kentekenplaten verzekerd is, vaak door een gebrek aan kennis van de verkeerswetgeving, maar in dit geval zijn ze dit niet, aangezien deze niet voldoen aan de desbetreffende bepalingen in de wetgeving. Je kan dat vrij makkelijk vaststellen indien een degelijke voertuigcontrole wordt uitgevoerd -> waslijst van inbreuken, evenals niet-verzekering, inbeslagname voertuig, inbeslagname plaat, .....
                                          Last edited by ; 21/10/2009, 20:24.

Comment

Working...
                                          X